Coreea de Nord a importat de 9 ori mai multe petrol decât îi permiteau sancțiunile ONU - raport

de G.S.     HotNews.ro
Marţi, 7 august 2018, 14:19 Actualitate | Esenţial


Contrabanda petroliera chinezo-nord-coreeana
Foto: Chosun Ilbo
În intervalul 2015-2017, în ciuda restricţiilor impuse de către Organizaţia Naţiunilor Unite, Coreea de Nord a importat de nouă ori mai mult petrol rafinat decât îi este permis, sursele fiind China şi Federaţia Rusă, arată o analiză publicată de Asan Institute for Policy Studies, citată de Mediafax.

Conform analizei, în intervalul 2015-2017, Coreea de Nord a importat aproximativ patru milioane de barili de ţiţei (echivalentul a 500.000 de tone) şi 4,5 milioane de barili de petrol rafinat (aproximativ 640.000 de tone) pe an.

Deşi cea mai mare parte a acestor importuri se presupune că provin din China (oraşul Dandong), punctul de origine al unei cantităţi de 622.878 de tone de petrol rafinat a fost identificat ca fiind Federaţia Rusă, cantitatea importată din Rusia reprezentând o treime din importul total de petrol rafinat al Coreei de Nord din acest interval de timp. Iar compania responsabilă pentru transportul petrolului către Coreea de Nord este Independent Petroleum Company (IPC), o companie rusească al cărui nume a fost schimbat, în 2017, în Velmur Management and Transatlantic Partners.

Această evoluţie a avut loc în condiţiile în care Rezoluţiile 2397 şi 2375 ale Consiliului de Securitate al ONU, intrate în vigoare în 2017, limitează atât exporturile nord-coreene aproape în totalitate, cât şi importurile. În cazul importurilor de petrol, restricţiile sunt de 500.000 de barili de petrol rafinat pe an şi de 4.000.000 de barili de ţiţei pe an.

Astfel că importurile de petrol rafinat - în principal benzină şi carburant diesel - au fost de nouă ori mai mari decât permite Rezoluţia 2397. O parte a acestor mărfuri ajuns, însă, în Coreea de Nord, prin contrabandă.

Analiza mai arată şi că regimul de la Phenian a conceput un sistem care îi permite achiziţionarea de mărfuri în ciuda faptului că legăturile instituţiilor sale financiare cu sistemul financiar global sunt tăiate.

Conform Asan Institute for Policy Studies, plata petrolului importat este efectuată de către instituţiile financiare nord-coreene prin circularea de bani printr-o reţea de firme fantomă şi prin conturi create în străinate. De asemenea, pentru importul de petrol rusesc ar fi fost utilizaţi ca intermediari brokeri din Singapore - conform datelor oficiale ruseşti, exporturile de petrol către Coreea de Nord au totalizat 1,7 miliarde de dolari în 2016 şi 4,7 miliarde în 2017.

Utilizând aceeaşi reţea, regimul de la Phenian importă şi produse de lux (destinate elitei politice), precum şi componentele necesare programului nuclear şi celui de rachete balistice.

Rutele de import sunt atât terestre, cât şi maritime, deşi utilizarea acestora din urmă a fost mult îngreunată în ultimii ani de intensificarea controalelor efectuate asupra navelor nord-coreene. De asemenea, pentru a evita restricţiile impuse de ONU, navele nord-coreene sunt înregistrate în părţi terţe şi frecvent îşi dezactivează emiţătoarele Automatic Identification System (AIS) pentru a-şi ascunde locaţia. În plus, potrivit Asan Institute for Policy Studies, sunt schimbate numerele de înregistrare şi numele navelor nord-coreene, şi au loc transferuri de petrol între nave, în largul mării.

Coreei de Nord i-au fost impuse zece runde de sancţiuni de către Organizaţia Naţiunilor Unite - din care patru doar în 2017 -, la care se mai adaugă şi sancţiuni impuse unilateral de către Statele Unite pe toate importurile şi exporturile.


















808 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version