Ministrul Finanțelor, Eugen Teodorovici, crede că salariul minim pe economie nu trebuie impus și la privat / Dacă astăzi 20% din administrația centrală pleacă, mâine nu e niciun fel de problemă, din contră

de R.M.     HotNews.ro
Vineri, 3 august 2018, 13:05 Actualitate | Esenţial


Eugen Teodorovici
Foto: Captura Antena 3
Ministrul Finanțelor, Eugen Teodorovici, nu crede că salariul minim pe economie ar trebui impus și în sistemul privat, unde ar trebui să aibă o valoare de „reper”.

„Poate chiar și salariul minim pe economie nu trebuie, sunt de părerea că nu trebuie impus în economie. Îl stabilești și îl impui în administrație, în sectorul public, dar în sectorul privat îl dai ca și reper și spui așa: cine nu are angajați sub acest plafon, primește un pachet de facilități, dar îl lași pe agentul economic să-și stabilească el singur deciziile pe baza unui calcul pe care și-l face de la caz la caz”, a spus Teodorovici, într-un interviu acordat vineri pentru site-ul DC News. 

 „Sunt pentru ca statul să nu fie prezent în piață”, a subliniat el. 

Întrebat cum comentează faptul că la stat se regăsesc salarii mai mari decât la privat, ministrul Finanțelor a admis că acest lucru este real și că, dacă astăzi pleacă „undeva la 20 și ceva la sută din administrația centrală”, „mâine nu e niciun fel de problemă în a funcționa”. „Absolut deloc, chiar din contră, se mișcă și mai bine. Sunt convins că după această declarație vor începe din nou mulți să fie nemulțumiți, dar asta e realitatea nu trebuie să o ascundem”, a argumentat acesta.  

În opinia sa, situația legată de salarii este una „neplăcută și trebuie inversată”, în condițiile în care „nu poți să ai într-adevăr la stat (salarii-n.r.) mai mari decât în sectorul privat”, deoarece „statul oricum îți oferă un statut aparte, anumite facilități, avantaje, o zonă în care nimeni nu te controlează, nu te evaluează după cum te evaluează în sectorul privat un patron”. 

Eugen Teodorovici a dat exemplul evaluărilor „puerile” care se fac în sectorul de stat și în urma cărora „toată lumea (...) în administrație are foarte bine”, „suntem toți o administrație de supereroi”. „Dar lucrurile în spate se întâmplă exact invers”, iar acest lucru trebuie schimbat, a subliniat el.




















5170 vizualizari

  • +4 (4 voturi)    
    Traducere (Vineri, 3 august 2018, 13:14)

    Malone_M [utilizator]

    dacă astăzi pleacă „undeva la 20 și ceva la sută din administrația centrală” spusa de teodorovici are corespondent in realitate "undeva la 70 si ceva la sută...." pastrand, fireste, continuarea perfect adevarata ca „mâine nu e niciun fel de problemă în a funcționa” (statul).
    • +2 (8 voturi)    
      Ziua si prostia debitata de ministrul Teodorovici. (Vineri, 3 august 2018, 16:52)

      cartofil [utilizator] i-a raspuns lui Malone_M

      Cred ca intentionat au bagat papagalii astia in guvern, gen Daea, Teodorovici. Lumea este atenta la ineptiile si tampeniile pe care le debiteaza iar Dragnea cu gasca lui de hoti opereaza
      • +1 (1 vot)    
        nu chiar (Sâmbătă, 4 august 2018, 9:59)

        Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui cartofil

        practic a recunoscut ceea ce stia toata lumea: sunt prea multi functionari publici.
        Avem mai multi decat Germania.
      • +1 (1 vot)    
        eu ce sa cred !!??? (Sâmbătă, 4 august 2018, 12:51)

        asada [utilizator] i-a raspuns lui cartofil

        El vorbeste de aparatul central ,dar.....acum cativa ani la sectia financiara sect.4 de la Brancoveanu am fost sa platesc o impunere de (atentie ) 70 lei,avand o notificare primita de la ei.M-am dus la casiera ,care ma trmis la un ghiseu sa faca o dispozitie de plata cu care am venit din nou la casiera,dar acum urmeaza ceva stupefiant In acelasi birou cu casiera mai erau doua functionare in dreptul celui de al doilea giseu ,la care am fost trimis sa intocmeasca chitanta ,chitanta care ia fost data casierei si aceasta a primit banii. Socotiti patru functionare cu niste salarii frumusele care au incasat mareata suma de 70 lei. Nu vi se pare de neinchipuit !!!???
  • +2 (12 voturi)    
    pai la mintea astuia ..... (Vineri, 3 august 2018, 13:14)

    viziru [utilizator]

    pai la mintea astuia ..... ce conteaza la el ca Romania se imprumuta pentru pensii si salarii la bugetari .... inclin sa cred ca astia nu au trecut pe la scoala, chiar are studii economice personajul asta ???? emite numai ineptii ....
    • -2 (10 voturi)    
      dupa mintea ta, (Vineri, 3 august 2018, 18:40)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui viziru

      care-s ineptiile? Punctual.
      • -1 (3 voturi)    
        Pai din start el "crede" (Vineri, 3 august 2018, 23:05)

        Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

        adica face o presupunere or assumption is the mother of all failures. Apoi, ineptia, gugumania grosolana exprimata de parameci, e ca pe el nu-l intereseaza privatul daca o sa isi plateasca salariatul la juma de salar minim de bugetar, pe el il intereseaza sa isi plateasca clientela implicit voturile viitoare.
        Si, a treia la mana, un tractorist nu poate emite decat ineptii, aka todorovisme.
        • +1 (1 vot)    
          really? (Sâmbătă, 4 august 2018, 16:36)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Dalinar

          Daca e sa incep cu ceea ce ai spus la sfarsit, adica ceva ce crezi tu, coroborat cu inceputul la ceea ce ai spus, ar rezulta ca esti "mother of all failures". Ok, nu te contrazic.
  • +7 (9 voturi)    
    afirmatia (Vineri, 3 august 2018, 13:15)

    nahir [utilizator]

    "Dacă astăzi 20% din administrația centrală pleacă, mâine nu e niciun fel de problemă " ma determina sa fiu convins ca sunteti prea multi bugetari, motiv pt. care o scadere a cheltuielilor bugetare ar fi benefica.
    Partea proasta este ca daca s-ar impune scaderea cu 20% a bugetarilor, tot cei care muncesc vor fi dati afara, in detrimentul sinecurilor, neamurilor si pilosilor.
    Cat despre neimpunerea salariului minim pe economie si privatilor, nu o pot considera decat o aberatie menita sa deschida portile evaziunii si mai mult decat sunt ele acum.
    • +4 (4 voturi)    
      Ţara în care oamenii AU REFUZAT un salariu minim (Vineri, 3 august 2018, 19:18)

      XtrO [utilizator] i-a raspuns lui nahir

      Cu prima parte a comentariului sunt perfect de acord. Insa, in privinta salariului minim, chestiunea e discutabila. Stiti ca in anul 2016, in Elvetia a fost organizat un referendum, unde cetatenii isi exprimau opinia asupra acestui aspect? Stiti care a fot reactia lor? "Elveţia, una dintre cele mai bogate ţări de pe glob, a respins prin referendum introducerea unui salariu minim pe economie, care ar fi fost cel mai ridicat din Europa şi din lume – 3.200 euro pe lună, de aproape 17 ori mai mare decât România, care are un salariu minim de 190 euro". Desigur, motivele pot fi diverse, insa ideea e cea de mai sus.
  • +5 (7 voturi)    
    Abandonati pe insula PSDista (Vineri, 3 august 2018, 13:20)

    contributor.bis [utilizator]

    E clar! Dumnezeu ne-a abandonat.
    Va dati seama, ca acest individ vrea sa devina Presedintele RSR ?
    • +1 (1 vot)    
      nu poate (Vineri, 3 august 2018, 18:10)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui contributor.bis

      ca n-are lor de firea. D-aia da firea acatiste la biserica, din banii nostri.
  • -7 (13 voturi)    
    SINGURUL (Vineri, 3 august 2018, 13:24)

    -DAN- [utilizator]

    sigurul politician care intelege capitalismul in cel mai adevarat sens !
  • +8 (10 voturi)    
    Iresponsabilitate sociala nepermisa guvernului (Vineri, 3 august 2018, 13:25)

    D-or [utilizator]

    Saracia e cel mai mare si mai costisitor pericol pentru societate.

    Saracia induce necalificare, incultura, boli, promiscuitate, instabilitate extremism.

    Inca din vremea romanilor, a se vedea Dreptul Roman, marea grija a conducatorilor a fost sa nu aiba cetateni foarte saraci (a nu se confunda cu sclavii).

    O hiperpolarizare bogati-saraci e ultimul lucru de care avem nevoie.
    • +7 (7 voturi)    
      in tara "capitalista".. (Vineri, 3 august 2018, 18:28)

      exilatul [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      in care traiesc de 29 de ani , salariul minim pe TOATA economia ( deci nu numai salarile bugetarilor ci si cele din privat ) este stabilit de guvern si se modifica la un anumit interval de ani in functie de inflatie...si este una din primele economii mondiale....asa ca escrocii astia de la putere, nu numai ca sunt hoti dar sunt si imbecili...
  • +10 (10 voturi)    
    deci... (Vineri, 3 august 2018, 13:26)

    liviu_ [utilizator]

    vor sa transforme salariu minim pe economie intr-o pomana electorala pentru bugetari...
    dragutz...

    PS: daca nu e nici un fel de problema ca pleaca 20% din administratia cetnrala, inseamna ca oamenii aia nu sunt necesari... deci d c nu sunt restructurari?!
  • +2 (10 voturi)    
    asta chiar ca e gindire cu premeditare... (Vineri, 3 august 2018, 13:28)

    bogdan1477 [utilizator]

    Pai bre tovarase, ce sens are ca statul sa stabileasca salariu minim pe economie aplicabil doar la stat? Nu tot el, statul seteaza salariile? Si daca da, la ce ii mai trebuie si lege ca salariul minim sa fie x, cind poate foarte simplu sa isi seteze singur prin regulament chestia asta?!?!?!?!?

    Salariul minim e fix pentru privat, pe ideea de a nu lasa patronul sa dea salariu atit de mic pe cit zice piata municii. Spre exemplu, in Germania invadata de imigranti, daca miine se scoate salariul minim pentru un taximetrist, patronul firmei de taximetre va gasi suficienti musterii dispusi sa faca meseria asta pentru 500-700 de euro, iar neamtul ar ramane fara job.

    Ceea ce zici tu are sens doar in doctrinele liberale, unde lasi piata sa decinda pretul minim, plecind de la ideaa ca nu-ti pasa de soferul de taxi ci de clientul firmei de taxi care va beneficia de un serviciu mai ieftin. Doar ca asta creeaza alte probleme sociale mai grave, si preferi sa setezi un salariu minim care sa asigure un trai cit de cit acceptabil pentru orice salariat.

    Acuma, ca voi ati crescut salariul minim pin la cer si au plecat industrii care vinau salarii mici mai spre est, asta e adevarat. Dar na, prostia se plateste. Urla de 2 ani firmele de textile ca vor inchide daca toti cresteti salariul minim, ca nu mai renteaza, dar cin sa le auda?!? Acu degeaba mai vreti voi sa scadeti salariul minim, ca nici pe ala de acum nu mai gaseste nimeni angajati, dapai pe unul si mai mic. Dupa ce ai invatat angajatul necalificat cu 1200 de lei in mina, e cam dificil sa-l convingi sa lucreze pe 900.
    • -3 (9 voturi)    
      Tocmai ai recunoscut ca salariul minim (Vineri, 3 august 2018, 16:33)

      clint [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      nu ii ajuta tocmai pe cei mai defavorizati. In Germania sa zicem ca astia sunt imigrantii. La noi, cum 70-80% sunt defavorizati adica cu un salariu de 300 EUR, salariul minim chiar e frectie la piciorul de lemn.
      Daca eu, patronul, am de angajat un paznic si sunt dispus sa platesc 300 lei ca asta mi-e bugetul, stiu, e mic, dar sunt dispus mai inchid un ochi ca ala e betiv, chior, analfabet, adica defavorizat, iar statul ma obliga sa ii dau 500 lei minim, poate ma gandesc: stai asa, ca de banii astia imi iau unul mai bun care mai da si cu matura in fata pravaliei.

      Concluzie, salariul minim pe economie inseamna mai multi musterii la ajutor de somaj, si nu oricare, tocmai cei mai prapaditi in timp ce pe unii patroni ii obliga sa inchida pravalia, deci mai putini bani pentru aia care stau la pomeni !

      Dar nu poti sa ii explici asta unui socialist care clocoteste de resentiment: da-l dracu de patron, ca sigur are de unde sa dea mai mult. Din pacate, unii chiar nu au !
      • +1 (5 voturi)    
        "gindire" de ... (Vineri, 3 august 2018, 18:32)

        exilatul [utilizator] i-a raspuns lui clint

        "patron din ro"...dar intr o tara plina de hoti si imbecili e "normal" o astfel de abordare....de aia traiti intr o mocirla ...umana..
        • -3 (3 voturi)    
          exaltatule, pardon exilatule (Vineri, 3 august 2018, 20:18)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui exilatul

          cand o sa inveti sa folosesti corect punctele de suspensie o sa iti dai seama de ce unii sunt patroni in Romania si altii "exilati"
      • 0 (0 voturi)    
        Presupunind ca ai de unde... (Luni, 6 august 2018, 14:20)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui clint

        Ce descrii tu acolo se aplica in cazul in care ai de unde alege... Ceea ce, in cazul tau, l-ar avantaja pe ala care merita 500 de lei pe luna, ceea ce iar nu e rau. Discutia e deajuns de complecata, avantajele si dezavantajele importante. Eu comentam doar aberatia cu salariul minim doar la stat, de par ca statul are nevoie de o lege ca sa dea salarii cit vrea el.
      • 0 (0 voturi)    
        Presupunind ca ai de unde... (Luni, 6 august 2018, 14:20)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui clint

        Ce descrii tu acolo se aplica in cazul in care ai de unde alege... Ceea ce, in cazul tau, l-ar avantaja pe ala care merita 500 de lei pe luna, ceea ce iar nu e rau. Discutia e deajuns de complecata, avantajele si dezavantajele importante. Eu comentam doar aberatia cu salariul minim doar la stat, de par ca statul are nevoie de o lege ca sa dea salarii cit vrea el.
    • +3 (3 voturi)    
      Cum s-ar pune problema (Sâmbătă, 4 august 2018, 0:17)

      motanul_gri [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      Daca maine s-ar elimina salariul minim, multi patroni ar discuta la angajare in felul urmator: eu, patronul, sunt dispus sa scot din buzunar 2.000 de lei pentru postul asta, in care includ netul cu care pleci acasa si impozitele catre stat. Ai doua variante, si te las pe tine sa alegi care iti convine:

      1) Iti dau tot salariul pe cartea de munca. 100 de lei sunt impozitele suportate de angajator, iar restul de 1.900 ti-l trec in contract ca salariu brut. Din astia 1.900, iti retin prin stopaj la sursa si virez la stat 750 lei contributiile salariatului, iar restul de 1.150 lei ti-i pun pe card ca salariu net.

      2) Iti pun pe cartea de munca un brut de 400 lei, la care impozitele (CAS, sanatate etc) sunt cam 150 de lei, iar restul de 1.600 lei ti-i dau in plic ("la negru") la sfarsitul lunii.
      Deci pleci acasa cu 1.600 + (400 - 150) = 1.850 lei, fata de 1.150 lei in varianta1).

      Ce credeti ca vor alege de buna-voie majoritatea salariatilor, mai ales cei tineri care nu se gandesc de pe acum la pensia mica de peste 40 de ani rezultata din contributiile platite astazi?
      ---------------

      Salariul minim pe economie este primordial o masura anti-evaziune, si doar secundar si indirect una de protectie sociala.
      • +1 (1 vot)    
        partial adevarat. (Luni, 6 august 2018, 14:23)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui motanul_gri

        Daca ar exista controale pe bune si sanctiuni ca afara pentru munca la negru, patronul respectiv s-ar gindi de 10 ori inainte de a plati la negru. Daca pentru un angajat platit partial cash patronul ar primi o amenda echivalenta cu salariul real pe 2 ani, calculele alea s-ar complica subit.
  • +6 (8 voturi)    
    „Sunt pentru ca statul să nu fie prezent în piață” (Vineri, 3 august 2018, 13:31)

    Kevi [utilizator]

    Despre ce vorbesti haplea? Pai tocmai ce v-ati bagat cu bocancii in mediul privat cu mutarea contributiilor.

    Altfel, si noi ne-am dori sa stati toti la locul vostru. Din pacate, nici la asta nu va pricepeti.
    • -6 (8 voturi)    
      dar tu despre ce vorbesti? (Vineri, 3 august 2018, 16:32)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Kevi

      Cu ce si-a bagat statul picioarele in mediul privat in cazul mutarii contributiilor? Esti habarnist si comentezi sfertodoct.

      Daca spuneai de tampeniile de schimbari de la contracte part-time, atunci eram de acord.
  • -8 (8 voturi)    
    Dl Ministru (Vineri, 3 august 2018, 13:34)

    eugen6215 [utilizator]

    Teodorovici are dreptate in foarte multe(cele mai multe), dar cu un lucru nu sunt de acord:salarii mai mari la bugetari decat in privat.Asta pentru ca exceptand firme mari(probabil), in rest se practica salariul minim si restul(substantial) din alte surse.
  • +9 (9 voturi)    
    Domnule Ministru.... (Vineri, 3 august 2018, 13:36)

    Costello [utilizator]

    … eu cred ca daca pleaca si 40% din administratia centrala si chiar locala, tot nu s-ar simti, cu conditia ca cei ramasi sa fie cei care azi muncesc si pentru ceilalti! Si mai important, daca s-ar desfiinta 80% din posturile de conducere din aceleasi domenii, chiar nu s-ar simti nimic, dimpotriva, s-ar imbunatati activitatea!
  • +8 (12 voturi)    
    ba eu zic ca decizia e buna, (Vineri, 3 august 2018, 13:36)

    bancher [utilizator]

    un salariu minim ar trebui impus si la privati. Si in SUA exista un salariu minim, de ce nu ar fi si la noi?
    Eu am lucrat la privati (adica la un SRL), ma platea exact cu salariul minim si i se parea ca ma plateste mult....stateam peste program (era o firma care facea comert exterior), mai ales vara era crunt. Ma obliga sa iau concediul in noiembrie sau februarie, care erau luni moarte pentru comertul cu confectii. iar la bani primeam doar salariul minim pe economie, ,,Nu iti ajunge ca iti fac carte de munca, cati bani sa iti mai dau? Daca vrei salariu de 300 dolari pe luna trebuie sa imi aduci profit f mare'' (atunci aveam 100 dolari salariul). Nu conta ca patronul ne muncea de la 8 la 20, el vroia sa vada cat profit ii aduc in mod direct (lucru imposibil de cuantificat la acea firma).
    Asa ca f bine ca exista un salariu minim.....daca nu ar fi, salariile ar fi mult mai mici in Romania
    • -6 (10 voturi)    
      asa, si? (Vineri, 3 august 2018, 16:34)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui bancher

      Te tinea cineva cu forta?
      Banuiesc ca ai plecat, ti-ai deschis firma si iti platesti angajatii cu 3000eur pe luna acum + concediu 30 zile lucratoare pe an, nu?
      • +1 (3 voturi)    
        Din lipsa de alternative (Vineri, 3 august 2018, 18:39)

        Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

        De obicei de aia stai sclav la unii pt ca in Romania opotunitatile is rare, de unde si vorba romanului cu ratarea trenului, odata ratat in Romanika nu mai vine altul.
        • -6 (6 voturi)    
          wrong (Vineri, 3 august 2018, 19:38)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Dalinar

          Pentru cine este ok si munceste in loc sa frece telefonul, de ex, locuri de munca exista. Niciun angajator nu-si va tine pe 2 lei un angajat bun si nu va abuza aiurea de el. Daca o face, il pierde. Tocmai pentru ca este o piata libera dpdv-ul asta.
          • +2 (4 voturi)    
            Da da, de aia is 5 mil de romani plecati (Vineri, 3 august 2018, 23:07)

            Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

            Pt ca exista locuri de munca, hahahaha, ce haios esti, sau esti delusional?!!!
            • 0 (2 voturi)    
              aberezi (Sâmbătă, 4 august 2018, 16:38)

              Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Dalinar

              S-au dus pentru salarii mai mari sau conditii de viata mai bune. Chiar si fuga de fsn este un motiv de plecare. Nici macar haios nu este nivelul tau de logica
          • +1 (3 voturi)    
            Nu pe 2 lei (Vineri, 3 august 2018, 23:10)

            Anjo [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

            Pe 3 lei il va tine. In Romania, datorita fiscalitatii excesive (nu cea mai mare din Europa) si a modul heirupist de a cheltui bugetul national patronatul este oarecum fortat sa te angajeze pe salariu minim pe economie. Face ceva pe lege. Totul se rezuma la bani. Oricum efectele acestor cresteri salariale nejustificate economic ci doar electoral (v-am marit salariile cu 30%... brut) incep deja sa se faca vazute. Crestere economica pe consum deja pe panta descendenta, inflatie si "rectificari bugetare pozitive" pentru a plati pensii si salarii. Deja este celebru citatul" Avem bani pentru pensii si salarii pana la sfarsitul anului" (ma intreb ce va fi dupa 1 ianuarie) taind bugetele la Dezvoltare, Economie, Servicii si la "uciga-l toaca" KW Iohannis.
          • +1 (1 vot)    
            sunt foarte multe (Sâmbătă, 4 august 2018, 10:10)

            Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

            chiar si multinationale.
            La angajare mi s-a comentat ca cer prea mult.
            2 ani mai tarziu am avut niste neintelegeri deoarece niste manageri au ridicat niste pupatori de funduri pe pozitii din care imi ordonau mie ce trebuie facut desi erau tamaie in domeniu iar eu aveam deja 12 ani in domeniu si practic conduceam pe parte tehnica 70% din toate proiectele.
            In momentul in care mi-am dat demisia, m-am trezit cu o contraoferta care m-a lasat fara aer.
            Imi dadeau cu 20% mai mult decat aveam plus chirie plus bonusuri.
            Deci se poate!
            • 0 (2 voturi)    
              exact (Sâmbătă, 4 august 2018, 16:43)

              Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Lucian*

              Aici sunt 2 motive, cand nu-ti maresc decat cand anunti ca pleci:
              - sa plateasca cat mai putin, deci exista un pic intentia de a nu a da
              - sa nu se gandeasca pur si simplu. Aici este fara intentie

              Problema ar fi aia cu ridicat pupatorii de funduri care nu stiu nici macar meserie. Aia suxx si e greu de combatut...
  • 0 (6 voturi)    
    ori suntem de dreapta ori nu mai suntem? (Vineri, 3 august 2018, 13:38)

    premierul grivco [utilizator]

    de stanga mai e cineva?
    • -5 (7 voturi)    
      dap (Vineri, 3 august 2018, 16:35)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui premierul grivco

      Mai sunt de stanga o gramada. Bugetarii si tefelistii, desi sunt in tabere diferite.
  • +9 (9 voturi)    
    Foarte corect! (Vineri, 3 august 2018, 13:42)

    iliterat_b3-a5-8c-30-58-1f [utilizator]

    Cine-i fraier si se angajeaza la privat, n-are decat sa munceasca mult, pe bani putini!

    Salariile trebuei crecute numai la bugetari, ca doar ei sunt cei care voteaza pedesereul!!!
  • +4 (6 voturi)    
    Nu exista piata libera, este o utopie (Vineri, 3 august 2018, 13:43)

    Marius_23 [utilizator]

    Nu exista asa ceva in realitate . Statul trebuie sa stabileasca clar norma maxima de lucru si salariul minim, altfel muncitorii devin simpli sclavi .
  • +8 (8 voturi)    
    si (Vineri, 3 august 2018, 13:46)

    daldepsd [utilizator]

    ... unde-i reforma? trimiteti-i odata pe cei douazeci si ceva la suta catre sectorul privat, ca e tare mare nevoie de ei. Asa o sa mearga mai bine si sectorul bugetar, asa cum spuneti si cel privat prin infuzia valoroasa. Deci dati-i drumul reformei, aveti toate parghiile parlamentare si guvernamentale, desigur dupa zilele libere acordate, lasati-i intai sa se odihneasca.
  • -5 (9 voturi)    
    mda (Vineri, 3 august 2018, 13:52)

    Nevermind [utilizator]

    Presupun ca va fi injurat pentru retorica de dreapta doar pentru ca este psd-ist. Funny e ca-l vor injura aia care se cred si dau de dreapta, doar pentru ca voteaza anti-psd, desi ei sunt de stanga pana-n maduva oaselor. Ce o fi atat de greu sa gandesti si sa injuri punctual, o declaratie sau o actiune, indiferent de la ce partid este, nu stiu...
    • +1 (3 voturi)    
      va fi injurat fiindca e retorica goala (Vineri, 3 august 2018, 20:24)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

      nu ca e de dreapta sau de stanga
      Ci fiindca boul nu are de gand sa dea afara 20% din angajatii de la stat never-ever si nici sa scoata salariul minim de la privati.
      Pur si simplu a vrut sa para interesant si prost in acelasi timp.
  • +5 (9 voturi)    
    mda (Vineri, 3 august 2018, 13:55)

    Who_is [utilizator]

    Teodorovici a lucrat putin in privat, a prins ideea de baza, dar cam atat :)))))
    Nu inteleg cum ajuti privatul cand elimini plafonul de MINIM. Cum sa elimini limita de jos si ai pretentii ca salariile sa CREASCA.
    Mai bine ar inventa un plafon de maxim la stat. Care sa fie raportat la privat. :)
    • -1 (5 voturi)    
      Salariul minim, ca si celelalte masuri socialiste (Vineri, 3 august 2018, 16:46)

      clint [utilizator] i-a raspuns lui Who_is

      nu sunt ceea ce par, din contra, desi par bune, se intorc ca un bumerang tocmai impotriva celor pe care zic ca le apara. Se poate demonstra usor ca, atunci cand esti obligat sa dai un salariu mai mare decat cel al pietei, vei angaja oameni mai buni, iar cei cu adevarat defavorizati ( batrani, bolnavi, etc ) vor fi cei care nu vor mai avea nici o sansa de angajare. Un patron nu va plati 500 lei pe unul a carui munca valoreaza 300.

      Salariul minim crescut nu inseamna ca "obliga patronul sa nu fie zgarcit", numai frica ca ramane fara angajatati o poate face. Pe el il va face fie sa inchida pravalia fiindca are costuri prea mari, fie sa isi angajeze oameni mai buni care primesc atributii noi.

      Aici nu vorbim de angajatorii care pleaca cu sacul de bani acasa si le dau angajatilor 2 lei din zone defavorizate unde oferta de locuri de munca e slaba. Acolo trebuie sa existe o protectie a angajatului, dar poate nu prin salariul minim ci prin subvenii, deduceri, etc.

      Exista si antreprenori care au afaceri la limita profitabilitatii si chiar nu au de unde sa dea bani in plus. Ne plangem ca suntem invadati de fransize straine de ex. supermarketurile care au distrus magazinele de cartier, dar nu v-ati intrebat cumva daca nu cumva e si vina acestor politici ? Eu am intrebat pe cineva cu un magazin obscur de cartier cat are profit pe luna si mi-a zis ca 300 EUR. Daca il puneai sa dea cine stie ce salariu unei vanzatoare, credeti ca il mai tinea deschis ?
      • -2 (6 voturi)    
        :) (Vineri, 3 august 2018, 17:20)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui clint

        Cati crezi ca vor intelege realitatea expusa de tine? Aici esti in lumea stangistilor care se cred si dau de dreapta, doar pentru ca injura psd-ul

        Ce dracu cauta orlando in psd, nu stiu. Ca ideile expuse sunt de dreapta si f ok.
        As mai sublinia in mod deosebit chestia asta:
        "cine nu are angajați sub acest plafon, primește un pachet de facilități, dar îl lași pe agentul economic să-și stabilească el singur deciziile pe baza unui calcul pe care și-l face de la caz la caz"

        Asa se face conformare, prin stimulente, nu prin pedepse si impuneri idioate. Un exemplu a fost si reducerea de 5% la declaratia unica pentru depunere online. Ca aplicarea e de rahat si implementata doar pe jumatate, adica nu stiu nici ei exact, este alta poveste si poate asta ar trebui discutat/injurat.
  • +9 (9 voturi)    
    Depinde care 20% (Vineri, 3 august 2018, 13:56)

    aqualung [utilizator]

    Dacă dispar cei 20% de pile și incompetenți, atunci așa e. Dacă însă pleacă ăia 20% care includ bruma de 5-10% care sunt competenți și capabili și reprezintă scheletul instituțiilor, atunci nu mai rămâne în picioare. De fapt, chestia asta deja s-a întâmplat și ăia mai serioși au fost înlocuiți cu pile și sinecuriști. Și ajungem aici.
  • +3 (5 voturi)    
    Ce platitudini economice emite Orlando ! (Vineri, 3 august 2018, 14:01)

    Plagarus [utilizator]

    Evident ca nici nu se poate merge cu aberatii de tip psd -Vasilica,bey Orlando.( te-ai remarcat si-n afara clubului )
  • +6 (6 voturi)    
    20 si ceva la suta... (Vineri, 3 august 2018, 14:04)

    UnArdelean [utilizator]

    Prima afirmatie pe care o apreciez ca fiind justa.
    O sa spun si tot respectul daca reduceti schema de personal din administratie cu cel putin 20 si ceva la suta.
    Sunt convins ca lucrurile o sa mearga mai bine pentru noi toti clientii acestei administratii.
    Spor la treaba!
  • +4 (4 voturi)    
    pacatos (Vineri, 3 august 2018, 14:06)

    Ilidia [utilizator]

    Chiar daca foloseste, ca toti inculti,i faimosul "ca si" gura pacatosului adevar graieste referitor la administratie. Dar nu numai centrala, in administratiile locale nu s-ar "strica" nimic daca o treime ar fi concediati. Toate colcaie de pile si neamuri...A in ceput ceva d-l Boc...
  • +7 (9 voturi)    
    Bravo Eugene (Vineri, 3 august 2018, 14:13)

    t4v1 [utilizator]

    Ai dreptatre 20% din administratia centrala e degeaba.

    Bonus1: "Sunt pentru ca statul să nu fie prezent în piață

    Bonus 2: "Salariul minim pe economie nu trebuie impus în economie"

    Acum vino cu niste proiecte de lege care sa reglementeze cele de mai sus ca sa nu ramana la stadiul de vorbe.
  • +8 (8 voturi)    
    deci doar pentru bugetari (Vineri, 3 august 2018, 14:15)

    ics_11 [utilizator]

    deci cresterea salariului minin prevazuta in programul de guvernare din 2016 era doar pentru bugetari ?!

    in al 2-lea rand, 20% la suta din bugetarii angajati in administraia centrala sunt in plus si nu-i dati afara ?!

    mai mult, cati din cei 20% de care spune teodorovici ca pot lipsi sunt angajati fictivi ?!
  • +5 (7 voturi)    
    De acord, sa mearga acasa ca ne e mai bine fara re (Vineri, 3 august 2018, 14:16)

    Cocoh [utilizator]

    Asa ar fi minunat, sa avem o economie cu adevarata libera, fara taxe si salarii minime, si toti politicienii sa mearga acasa, iar serviciile guvernului sa se privatizeze toate.
  • +6 (8 voturi)    
    Eugene, (Vineri, 3 august 2018, 14:18)

    Ozmo [utilizator]

    Ai o bila alba cu aceste comentarii absolut adevarate si corecte ! Bravos !!!

    Dar o sa iti iei o bila neagra in fatza de la Partid/tatucu’ tau de o sa iti cheme de urgenta Salvarea !!! Pai, ce faci, contrazici TR ????
  • +1 (3 voturi)    
    Bravo! (Vineri, 3 august 2018, 14:39)

    zugurudumba [utilizator]

    Gandire cu adevarat social-democrata.
  • -1 (3 voturi)    
    Moment de ratacire (Vineri, 3 august 2018, 14:51)

    cicci [utilizator]

    De la dogmatica psd-ista. Am impresia ca o sa-l coste scump.
    Oricum, cei pe care ne duce capul, cat de cat, ne-am dat seama cat poate, nu mai are ce aparente sa salveze.
  • +4 (4 voturi)    
    Ce să spun (Vineri, 3 august 2018, 14:57)

    Encounter [utilizator]

    HAi să ne facem că suntem supărați pe bugetari și drept pedeapsă îi mai trimitem într-un team-building la mare pe banii eroului de la privat.
    Declarație să creadă proștii!
  • +4 (6 voturi)    
    Aia 20% n-ar fi nimic.. (Vineri, 3 august 2018, 14:58)

    pehash [utilizator]

    Dar sunt 10%, inclusiv sinistrul asta de teodorovici, care ar ajuta enorm administratia publica.. daca ar pleca!

    Pentru ca ciuma rosie e la putere doar ca sa puna bete'n roate dezvoltarii Romaniei si sa fure tot ce se poate fura.
  • +4 (6 voturi)    
    wow. ce-a fumat? (Vineri, 3 august 2018, 15:06)

    pseudoce [utilizator]

    Asta vrea sa zboare din Partid? (cu P mare, ca nu e orisicine acest Partid)
    Face comunismul de ras cu declarariile astea..
  • +4 (6 voturi)    
    asa sa faceti (Vineri, 3 august 2018, 15:14)

    chiuariu [utilizator]

    atunci sa vezi 2 mil de salariati ce castiga 100 de roni pe luna.
  • +5 (5 voturi)    
    Oh, filosoful lui peshte (Vineri, 3 august 2018, 15:42)

    Dalinar [utilizator]

    Adica paper pushers sa ia minimul maxim, cei care muncesc pe bune la mila sortie, minim mai mic decat ajutorul social. Uite asa iti asiguri baza de votaci.
  • +6 (6 voturi)    
    a (Vineri, 3 august 2018, 15:45)

    adrian67 [utilizator]

    De ce nu dati afara 20 % din administratie? Aveti prea multi bani? Ar aparea pe piata muncii 250 mii de lucratori necalificati de care e nevoie pe santierele patriei
  • +4 (12 voturi)    
    Doamne fereste (Vineri, 3 august 2018, 15:58)

    Je__ [utilizator]

    Ar muri multi de foame!
    Posturile de bugetari ar fi vanate ca sfantul graal
    Dar la privati va fi prapad, ca le vor arunca astia seminte si-si vor bate joc si mai tare de bietii oameni.

    Eu vad acum patroni care prefera sa arunce 100k pe o masina de lux, dar n-ar da nici minimul pe economie salar daca ar putea. Tin oamenii pe nimic, nema traininguri de formare, beneficii...nimic. Se comporta ca ultimii dictatori
    • -6 (8 voturi)    
      Daca esti asa sufletist ... (Vineri, 3 august 2018, 16:28)

      Marionette [utilizator] i-a raspuns lui Je__

      De ce nu faci tu vreo 15 multinationale in care sa angajezi toata populatia planetei pentu 10.000 Euro pe luna/persoana in mana, Bula?
      Inainte sa judeci fa! Daca nu te duce mintea, taci!
      • -2 (6 voturi)    
        c'mon (Vineri, 3 august 2018, 17:33)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

        Nici nu stie ca in limba romana se spune salariU, dar l-ar vrea cat mai mare. + beneficii, ca daca sunt pierderi, sa se descurce nenorocitul ala de dictator, ca de aia e patron
  • -1 (3 voturi)    
    Asta doar vorbeste, nu gandeste! (Vineri, 3 august 2018, 16:57)

    TinuF [utilizator]

    Daca nu ar exista salariu minim la privat atunci salariatii de la privat ar deveni sclavi. Sa privim lucrurile intr-un orasel mic, sau mediu, unde oferta de locuri de munca nu exista sau este foarte mica: ce salariu ar oferi un privat? R: unul de mizerie. Un bugetar din acelasi oras ar avea salariul de cateva ori peste cel de la privat. Este OK? Cred ca salariatii de la privat ar trebui sa se raporteze la un salariu minim altul decat cel de la stat, ceva mai mare.
  • 0 (0 voturi)    
    Dacă pleacă 20% dintre bugetari... (Vineri, 3 august 2018, 17:36)

    Nyk1 [utilizator]

    ...cine va mai rămâne să voteze cu PSDul?

    Orlando vorbește fără să gândească!
  • +1 (1 vot)    
    .... (Vineri, 3 august 2018, 19:40)

    tirolez [utilizator]

    Stie el bine cine sunt cei vizati,doar e coleg cu parintii lor.
    De ex. fiica lui Daea cea care facea cheta sa plece la mare. Nu e corect sa judeci copilul dupa actiunile parintelui, dar pana acum a confirmat proverbul cu aschia. Presupun ca nu si-a dat demisia, probabil chiar e sefa altora, unii si ei cu pile, care abia astepta sa pice taica-su din functie.
  • +1 (1 vot)    
    A fost cerută o verificare a schemei de personal? (Sâmbătă, 4 august 2018, 15:17)

    hic sunt leones [utilizator]

    Poate că procentul este de 5%, poate de 80% sau poate că este nevoie de noi angajări.
    Îi spuneai lui ANAF să-ți dea până vineri răspunsul pentru nu știu ce cerere, ia să te văd cum ceri tot până vineri să ți se dea evaluarea personalului din minister, iar până în altă vineri să fie disponibilizați cei care sunt în plus (sau angajați cei care lipsesc).


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version