Sindicalistii de la Nokia nu vor fabrica in Romania

de Carla Antonescu     HotNews.ro
Miercuri, 30 ianuarie 2008, 9:34 Actualitate | Esenţial


Reprezentanti ai tuturor sindicatelor din fabricile europene Nokia se intalnesc miercuri la Bruxelles pentru a stabili proteste comune menite sa împiedice inchiderea fabricii din Bochum si relocarea productiei in Romania, transmite Rador.

Peter Scherrer, secretarul general al Federatiei Europene a sindicatelor din Industria Metalelor a declarat ca se are in vedere crearea unui grup de coordonare care sa organizeze actiuni de protest la nivel european. Sindicatele spera astfel sa determine conducerea companiei finlandeze sa revina asupra deciziei de a inchide fabrica de la Bochum.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















2789 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    rusinica!!! (Miercuri, 30 ianuarie 2008, 9:39)

    Anonim [anonim]

    Atunci cand au relocat productia din Finlanda in Germania a fost OK, acum va tremura chiloteii pe voi de frica romanilor...
    • +1 (1 vot)    
      Ce rusinica? Rusine sadea! (Miercuri, 30 ianuarie 2008, 17:12)

      Aldea [anonim] i-a raspuns lui Anonim

      Astia n-au priceput ca daca Nokia (si nu numai el) nu reuseste sa scada costurile de fabricatie si pretul de vanzare, da faliment din cauza concurentei asiatice, dispare (cum a disparut si Siemens-BenQ din Germania) si odata cu el dispar si locurile de munca pe care sindicatele vor sa le apere. Din aceasta cauza si tocmai pentru a putea pastra locuri de munca in vestul UE, este necesar ca o anumita parte din productie sa se mute in est, adica macar o parte a fabricatiei sa se faca cu mana de lucru mai ieftina. Deci locurile de munca din est fac posibila pastrarea unor locuri de munca in vest. Dar chestia asta este pentru unii greu de inteles iar pentru altii greu de declarat. Rusine!
  • 0 (0 voturi)    
    astia isi cunosc interesul... (Miercuri, 30 ianuarie 2008, 9:58)

    sile [anonim]

    Sindicalistii occidentali stiu ca inchiderea unei fabrici este un lucru grav din multe puncte de vedere.
    La noi s-au inchis ori s-au distrus o multime de fabrici( spre bucuria competitorilor de peste tot) si sindicatele noastre au dormit in front ba,uneori,chiar au pus umarul la distrugerea industriei romanesti.
    • +1 (1 vot)    
      Corect (Miercuri, 30 ianuarie 2008, 10:46)

      Ovidiu [anonim] i-a raspuns lui sile

      Da, poate o sa ma injure unii, dar respect pentru politicienii germani care , fie si de dragul voturilor, dau cu Nokia de pamint, respect pentru sindicalistii Nokia care se comporta ca adevarati sindicalisti..Daca isi vor extinde sau nu fabrica de la Jucu , daca se va dovedi sau nu profitabila, e partea a II-a si e oricum off topic
    • 0 (2 voturi)    
      gresesti amarnic... (Miercuri, 30 ianuarie 2008, 14:47)

      VAV [anonim] i-a raspuns lui sile

      Fabricile inchise in Romania erau adevarate gauri negre in economie, si au fost inchise mult prea tarziu de fapt! Daca se inchideau la inceputul anilor 90 mai era o sansa ca Romania sa nu fie in groapa in care se scalda acum...
      • 0 (2 voturi)    
        pentru VAV (Miercuri, 30 ianuarie 2008, 15:23)

        sile [anonim] i-a raspuns lui VAV

        Draga VAV esti departe de adevar.
        Teoria cu gaurile negre ,baiatule, e o gogorita mai mare decat tine.
        Asa cum a explicat un comentator ,managementul prost si hotia au fost cauzele principale.
        Ti-ai pus vreodata problema de ce Sidex Galati,despre care se spunea ca e energofag,ca e neperformant,etc.,etc.sub conducere straina merge bine? Si asta e doar un exemplu!!

        Pe de alta parte ,daca tu faci parte din categoria celor care nu inteleg ca inaintea consumului mult mai importanta e productia,e treaba ta! E bine de stiut insa ca cei care produc vor trai intotdeauna mai bine decat cei care consuma.
        Probabil, insa ,ca pana acum nu a iesit nimic din mainile tale ca sa poti aprecia pe cei care produc.

        Apropo,groapa in care se scalda Romania acum ,dupa cum afirmi tu,se datoreaza si faptului ca,nemaiproducand ,suntem obligati sa importam chiar si lucruri pe care inainte le produceam in tara,inclusiv produse agroalimentare..
    • +1 (1 vot)    
      Astia NU-si cunosc interesul! (Miercuri, 30 ianuarie 2008, 17:17)

      Aldea [anonim] i-a raspuns lui sile

      Astia n-au priceput ca daca Nokia (si nu numai el) nu reuseste sa scada costurile de fabricatie si pretul de vanzare, da faliment din cauza concurentei asiatice, dispare (cum a disparut si Siemens-BenQ din Germania) si odata cu el dispar si locurile de munca pe care sindicatele vor sa le apere. Din aceasta cauza si tocmai pentru a putea pastra locuri de munca in vestul UE, este necesar ca o anumita parte din productie sa se mute in est, adica macar o parte a fabricatiei sa se faca cu mana de lucru mai ieftina. Deci locurile de munca din est fac posibila pastrarea unor locuri de munca in vest. Dar chestia asta este pentru unii greu de inteles iar pentru altii greu de declarat.
  • 0 (2 voturi)    
    Ar fi chiar culmea! (Miercuri, 30 ianuarie 2008, 10:26)

    Tiborg [anonim]

    Va dati seama ce ar insemna sa faca romanasii nostri Nokia?? hehehe... ma bufneste rasul...
    Ar fi un fel de Dacia in lumea telefoanelor mobile... printre alte marci ca Porche, Volvo etc.
    • 0 (2 voturi)    
      revino-ti (Miercuri, 30 ianuarie 2008, 12:47)

      Adi A. [anonim] i-a raspuns lui Tiborg

      Auzi daca tu nu esti in stare sa faci o treaba de calitate nu inseamna ca toti sunt la fel de inapti ca tine!
      • 0 (2 voturi)    
        S-o crezi tu! (Miercuri, 30 ianuarie 2008, 18:08)

        Tiborg [anonim] i-a raspuns lui Adi A.

        Baietas, sunt inginer si te asigur ca romanii inca nu sunt in stare sa faca multe. Daca tu crezi in tampeniile comuniste cum ca romanii sunt mesteri mari....te inseli amarnic. Din cauza sistemului scolar dezastruos din Romania nu putem avea profesionistii pe care ii vrem...asa ca lasa gargara si nu te mai infoi in pene ca daca te pun acuma sa rezolvi o integrala sau sa-mi faci o schema electrica simpla o sa te uiti ca bou la poarta noua...
        Pentru romani ar fi bine sa se faca la noi ptr ca inseamna locuri noi de munca... dar despre calitatea produselor care ar iesi din fabrica aceea... nu ma pot pronunta in favoarea romanilor
  • +1 (1 vot)    
    va e frica???? (Miercuri, 30 ianuarie 2008, 10:35)

    sid [anonim]

    Pot sa face shpe mi de greve si proteste; baieti de la nokia nu sunt chiar asa tolomaci, salarile romanilor sunt jumate din salarile nemtilor deci... e clar ca fabrica din germania e PA PA
  • +1 (1 vot)    
    ce sa zic... (Miercuri, 30 ianuarie 2008, 10:40)

    X [anonim]

    Nu vad ce decizie ar putea sa ia cei de la Bruxelles, sa inchida fabrica din Romania ca sa se mute Nokia in China ? oricum in Germania nu mai poate sta.
    Nu facem noi greve ca avem salarii mici si preturi mari si fac aia din vest care nu mai pot de bine. Si sindicatul din 'Industria Metalelor' ce treaba are cu Nokia ?
    • +1 (1 vot)    
      ce sa zic (Miercuri, 30 ianuarie 2008, 14:20)

      Stefan [anonim] i-a raspuns lui X

      ...e vorba de IGMetal, cel mai mare sindicat din Germania, originar din industria metalurgica dar care acum include si alte ramuri.
  • +1 (1 vot)    
    ... (Miercuri, 30 ianuarie 2008, 10:40)

    d [anonim]

    Nu ca "nu vor fabrica in Romania". Nu vor s-o inchida pe aia din Germania.

    Dar asa stiti voi sa puneri titluri senzationale...
  • 0 (0 voturi)    
    O reactie fireasca de sindicalisti (Miercuri, 30 ianuarie 2008, 10:54)

    Critical_Thinker [anonim]

    Desi ni se poate parea necinstit, reactia sindicalistilor germani este fireasca. Nu mi-e clar de sindicalisti din toata Europa vor sa protesteze. Poate se tem ca si in alte tari se va intampla acelasi lucru ca in Gemania. Ce se poate invata din atitudinea acestor sindicalisti este ca orice loc de munca e extrem de important si ca a renunta festivist la el, cum s-a intamplat in Romania postrevolutionara reprezinta o prostie enorma care se plateste scump. In adevar, asa cum se spune si in comentariul precedent, la noi distrugerea industriei a fost insotita de explicatii docte cum ca asta e, avem o industrie imbatranita, neperformanta etc. In fapt, desigur, a fost vorba de management neperformant si hotie salbatica. Pentru ca nu e un secret pentru nimeni ca, in principiu, poti vinde orice in aceasta lume; priviti numai prostiile chinezesti ce au invadat lumea, ieftine si proaste.
  • 0 (0 voturi)    
    Ignoranta (Miercuri, 30 ianuarie 2008, 11:28)

    Arthur [anonim]

    Ori nu am inteles noi ,ori ne-am cam pacalit cu democratia muncii si egalitatea de sanse ale partenerilor din UE! Nu numai ca nemtii au primit cu bucurie investitiile straine care le dadeau de lucru alor lor,dar nu si-au facut nici-o problema cand au mutat productii sau au facut dezvoltari in tari cu costuri mai mici. Oare sindicalistii germani de ce nu or fi protestat cand industria lor textil a plecat mai intai in Romania (printre altele) si acum pleaca in China sau prin republicile sovietice? Chestia asta devine chiar penibila si este cazul ca patriotul Basescu si guvernul sa ia pozitie! Si asa romanii nu prea mai sunt entuziasti cu intrarea in UE de unde am primit mai mult bobarnace si marfuri scumpe decat sprijin dar daca o tin asa nemtii,italienii si englezoii chiar ca o sa devenim eurosceptici!
    • +1 (1 vot)    
      Sindicatul roman este inexistent. (Miercuri, 30 ianuarie 2008, 14:01)

      Victor [anonim] i-a raspuns lui Arthur

      In nicio tara din lumea asta nu incepi sa faci investitii fara subventiile statului respectiv.
      Nu incepe sa faci socoteala matematica fara sa pui minus sau plus!
      Cum si Romania a sprijinit cu milioane de Euro(teren la dispozitie,drumuri,apa si canalizare,aeroport,)acest proiect,tot asa se intampla la francezi,nemti,italieni si englezoi.
      Aceste natiuni au puterea sa suporte aceste investitii pe care statu le-a facut,dar suporta Ro.vreodata aceste pierderi?
      De ce nu gandim la rece si ne luptam patriotism
      fals?
      De se face o galagie asa de mare cu Nokia si sindicatele?Ptr.ca asta este statul lor:unitari,nu ca-n Ro. doua trei sindicate,care ling fundul guvernantilori.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by