Primăria Capitalei a respins sâmbătăacuzațiile consilierului general Lucian Iliescupotrivit cărora Gabriela Firea i-ar fi plagiat inițiativa de acordare de eco-vouchere, și susține că propunerea acestuia este ruptă de realitate.

Gabriela FireaFoto: Agerpres

”Măsura privind reînoirea parcului auto al Municipiului București a fost prevăzută în Planul Integrat de Calitate a Aerului încă din faza de elaborare a acestuia și împreună cu celelalte măsuri identificate în vederea îmbunătățirea calității aerului din Capitală au fost postate pe site-ul PMB încă din luna octombrie 2016. Această măsură a fost inclusă în Planul final de Calitate a Aerului care a fost supus dezbaterii publice în luna februarie 2018”, a transmis Primăria Capitalei, potrivit Mediafax.

Sursa citată a mai subliniat că, pentru reducerea concentrațiilor de poluanți generați de mașinile cu norme de poluare inferioare, încă din stadiul de elaborare a Planului s-a discutat despre posibilitatea creșterii numărului de autovehicule uzate scoase din traficul bucureștean prin instituirea unuiprogram propriu al Primăriei Capitalei, alături de cel derulat de către Administrația Fondului de Mediu.

”Astfel, prin Direcția de Mediu, este propus un Program de stimulare a eliminării din traficul bucureștean a autovehiculelor cu grad ridicat de poluare prin acordarea de eco-vouchere care să permită cetățenilor să opteze, după casarea autovehiculului vechi, fie pentru achiziția unui autoturism nou, non diesel, cu clasa de poluare minim Euro 6, fie a altui tip de mijloc de locomoție prietenos cu mediul”, mai spune Primăria.

Referitor la proiectul pe care consilierul Lucian Iliescu îl menționa ca fiind propunerea sa, municipalitatea consideră că nu aduce niciun beneficiu real, la fel ca și alte inițiative ale sale. „Inițiativa de care vorbește dl. consilier general se referă la acordarea unei prime de casare suplimentară celei de la Administrația Fondului de Mediu în cadrul programului Rabla, neaducând nici un beneficiu real pentru îmbunătățirea calității aerului în Capitală întrucât alocând aceleiași persoane fizice sau juridice un stimulent financiar mai mare, numărul de autovehicule vechi scoase din circulație rămâne practic neschimbat. Și celelalte inițiative ale dlui consilier general care vizează: interzicerea autovehiculelor non euro, euro 1, 2, 3 și 4 de a tranzita Capitala pe timpul zilei și interzicerea circulației tuturor autovehiculelor într-un wekend, pe toată raza teritorială a Municipiului București cu excepția celor de intervenție, poliție, salvare, etc. - denotă o abordare care nu ține cont de opinia bucureștenilor, de realitățile cu care ne confruntăm legate în principal de structura parcului auto, majoritatea autovehiculelor având norme de poluare inferioare Euro 5 și 6, și nu în ultimul rând de necesitățile social-economice ale Capitalei”, arată sursa citată.

Precizările vin după ce consilierul general în cadrul Primăriei Municipiului Bucureşti, Lucian Iliescu, a acuzat-o sâmbătă pe Gabriela Firea că pune în discuție un proiect de hotărâre fără a preciza „sursa de inspirație” deoarece, așa cum spune acesta, propunerea de acordare a unor eco-vouchere pentru achiziția de mașini îi aparține.