Iohannis anunță că e obligat să promulge una dintre controversatele legi ale Justiției, dar solicită „în mod expres” rediscutarea sa în Parlament: Nu trebuie să facem legi ca anumiți lideri politici să scape de dosare

de R.M.     HotNews.ro
Joi, 19 iulie 2018, 15:10 Actualitate | Esenţial


Klaus Iohannis
Foto: Presidency.ro
Președintele Klaus Iohannis a declarat, joi, că este pus în situația de a promulga una dintre controversatele legi ale justiției, respectiv 304/2004 privind organizarea judiciară, însă a cerut Parlamentului ca în sesiunea de toamnă să facă demersurile pentru a modifica acest act normativ, dar și pe celelalte privind sistemul judiciar, în concordanță cu recomandările Comisiei de la Veneția. „Nu trebuie să devenim un exemplu negativ în UE, făcând legi ca anumiți lideri politici să scape de dosare”, a spus el. 



Criticând PSD-ALDE pentru legiferarea proastă, șeful statului a spus că a epuizat toate instrumentele constituționale pentru a amâna intrarea în vigoare a legii 304/2004 și este obligat să o promulge. În privința actului normativ privind statutul procurorilor și judecătorilor Iohannis a anunțat că îl va ataca la Curtea Constituțională. 

Chiar dacă aceste legi s-au întors în Parlament și au trecut în mai multe rânduri pe la judecata CCR, Klaus Iohannis a susținut că acestea nu fac față exigențelor normelor de drept și au fost criticate de Comisia de la Veneția și a cerut Parlamentului ca în sesiunea de toamnă să le reintroducă în circuitul legislativ. 

„Asupra acestor legi s-a pronunțat și Comisia de la Veneția. Arată fără echivoc că modificările afectează independența sistemului de Justiție. (...) Un singur exemplu grăitor: Comisia spune că ansamblul modificărilor afectează independența procurorilor și judecătorilor. Așa ceva în România nu trebuie să se întâmple. (...) Legile Justiției trebuie revizuite urgent în Parlament. România este membru cu drepturi depline în UE, dar din acest statut derivă și obligații, inclusiv funcționarea justiției. Este imposibil să construim un sistem de Justiție care contravine normelor europene, care ignoră valorile Europene. O nesocotire a concluziilor Comisiei de la Veneția ar echivala cu o îndepărtate de facto de la normele europene. (...) Solicit în mod expres ca, imediat ce se reia sesiunea, să reintroducă aceste legi în circuitul parlamentar și să le corecteze așa cum solicită cei avizați. Acest pas e imposibil de evitat”, a spus Iohannis. 

Președintele le-a atras, totodată, atenția parlamentarilor majorității că nu trebuie să fie loiali decât alegătorilor și românilor „care-și doresc să rămână în UE”.

„Nu trebuie să devenim un exemplu negativ, făcând legi ca anumiți lideri politici să scape de dosare. (...) Au fost aleși pentru România, pentru români, nu pentru a scăpa un lider de închisoare. Standardul în materie de legiferare trebuie să fie respectul pentru normele de drept”, a spus Iohannis. 

HotNews.ro a transmis VIDEO și LIVE TEXT cele mai importante declarații ale șefului statului

- Tema o reprezintă legile Justiției care au devenit cel mai dezbătut subiect public de când PSD a venit la Guvernare, ceea ce spune totul despre prioritățile acestui partid. 

- Suntem într-o situație delicată din cauza modului în care Coalița a știut să legifereze într-un mod lipsit de transparență. 

- Au legiferat cum au dorit. Calitatea este proastă, iar rezultatul e foarte îngrijorător

- Am reușit până acum să ferim legile justiției de cele mai nocive modificări. Legile adoptate au fost supuse controlului constituțional. CCR a găsit în 4 ocazii diferite neconcordanțe. 

- Asupra acestor legi s-a pronunțat și Comisia de la Veneția. Arată fără echivoc că modificările afectează independența sistemului de Justiție.

- Un singur exemplu grăitor: Comisia spune că ansamblul modificărilor afectează independența procurorilor și judecătorilor. Așa ceva în România nu trebuie să se întâmple.

- Legile Justiției trebuie revizuite urgent în Parlament. România este membru cu drepturi depline în UE, dar din acest statut derivă și obligații, inclusiv funcționarea justiției. Este imposibil să construim un sistem de Justiție care contravine normelor europene, care ignoră valorile Europene. O nesocotire a concluziilor Comisiei de la Veneția ar echivala cu o îndepărtate de facto de la normele europene. 

- În ceea ce privește demersurile făcute de mine vă spun că am cerut în mod repetat reexaminarea, am trimis sesizări la CCR, am sesizat Comisia de la Veneția.

- În privința legii 304 modificată am epuizat toate căile constituționale și sunt obligat să promulg această lege. Asta nu înseamnă că parcursul acestei legi s-a finalizat.

- Solicit în mod expres ca imediat ce se reia sesiunea să reintroducă aceste legi în circuitul parlamentar și să le corecteze așa cum solicită cei avizați. Acest pas e imposibil de evitat. 

- Această lege ridică multe probleme pe fond. Aceste deficiențe pot afecta exigențele consituționale și standardele europene și internaționale. 

- Referitor la legea 303 voi sesiza CCR cu solicitarea fermă de a ține cont de opiniile Comisiei de la Veneția. Țin să atrag atenția parlamentarilor din majoritate că loialitate lor trebuie să fie față de alegători, față de românii care-și doresc să rămână în UE. 

- Nu trebuie să devenim un exemplu negativ, făcând legi ca anumiți lideri politici să scape de dosare. 

- Au fost aleși pentru România, pentru români, nu pentru a scăpa un lider de închisoare. Standardul în materie de legiferare trebuie să fie respectul pentru normele de drept.



















14240 vizualizari

  • -40 (76 voturi)    
    Ce ne mai anunta (Joi, 19 iulie 2018, 15:11)

    mitg [utilizator]

    Eventual demisia, ca in rest e degeaba acolo.
    • +51 (77 voturi)    
      Daca nu era Iohannis acolo, (Joi, 19 iulie 2018, 16:06)

      Habermas [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      acuma Romania era in clubul antipaticilor, impreuna cu Polonia si Ungaria. Mai mult, daca si Romania era in acest club, Europa de Vest ar fi fost tentata sa abandoneze complet Estul, toata regiunea. Asa, Romania inca tine speranta vie in regiune, si asta se datoreaza Societatii Civile si Cetatenilor Reali ai Romaniei, Institutiilor care-si fac datoria, inclusiv Presedintelui Romaniei, DNA si altii care se stiu si singuri - si care merita toata apreciarea noastra. Impreuna tinem Romania pe drumul drept, in ciuda problemelor. Ce nu te omoara te face mai puternic.
      • +14 (22 voturi)    
        Da (Joi, 19 iulie 2018, 16:14)

        mitg [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

        Deja este acolo.
        "Speranta vie in regiune" este moarta. Vom mai auzi speranta vie la Radio Europa Libera eventual, ca in rest e gata. S-a vazut si in discursul presedintelui.
        A epuizat ce-a putut face.
        • +2 (4 voturi)    
          Aproape, dar nu inca. (Joi, 19 iulie 2018, 20:31)

          Habermas [utilizator] i-a raspuns lui mitg

          Mai este ceva:
          Europa de Vest are interesul ca Romania sa nu "cada" in grupul asta. Rusia in schimb, are interesul ca Romania ca "cada" in grupul asta, incat toata regiunea sa fie respinsa in bloc - la nivelulul opiniei publice si la nivelul cercurilor politice si economice. In ceasta situatie toata regiunea si-ar "pierde busola" si ar fi o victima cam sigura pentru Rusia.

          Dai prea mult ecou la acest "epuizat". Se referea la legea respectiva in momentul asta. Terminati cu interpretarile extinse, ca nu se justifica. Nu indica nimic dact o situatie punctuala. Este o batalie, dar nu razboiul. Nu este logic pentru Presedintele Romaniei sa faca gesturi extreme dupa pierderea unei batalii, in mijlocul razboiului. De aceea Iohannis nu face gesturi extreme. Ma rog, dupa cate inteleg eu.

          Si inca ceva: Iohannis este obligat sa lupte cu manusi si zambetul pe buze, si cand castiga si cand pierde, pentru ca razboiul mai are o componenta: economia. Daca ar face taraboi, spectacol, hara hara, trosc si bum-bum, atunci ar face jocul Rusiei si ar crea un mediu de care ar fugi toti investitorii. Iohannis (si nu numai el) este obligat sa fie calm. Mai face si greseli, si nici eu nu am inghitit si nu voi inghiti vreodata "am hotarat sa mai dau o sansa PSD-ului", dar oricum ar fi este foarte important sa ramana calm. El da tonul starii de spirit in Tara. Daca fug investitiile, acum dupa ce au crezut ca Romania/Europa Centrala se integreaza in Vest, greu le mai aduci inapoi, probabil cel putin o generatie nu mai vin.

          Cum spune Englezul, keep calm and carry on.
      • +16 (40 voturi)    
        sa zicem ca a facut ceva (Joi, 19 iulie 2018, 16:30)

        programatoru [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

        dar prin non-combatul in politica interna, si dau cateva example,
        - numirea "veoricai dancila",
        - referendumul pe justitie si depolitizare ccr, avocatul poporului,
        - demiterea LCK, fara a cere explicatii suplimentare de la CCR (macar)
        - reactii prea intarziate si prea slabe la ce se intampla
        a omorat aproape miscarea de strada, si legile pe justitie/justitia s-a degradat.

        ca stie germana si se intelege cu merkel, m-as mira sa ne ajute pe noi ca popor, pe el personal, poate. sa spunem ca e funia aia subtire care ne tine de Europa ... pana isi dau seama aia care e treaba in Roamania, si taie fondurile, sau trag o linie sa ne excluda la pachet cu Polonia si Ungaria din UE.

        sper in continuare sa fie ceva care nu stim noi, si ca lucrurile vor fi bune, dar nu prea simt asta.

        singura opozitie care e la ora actuala la clasa politia e doar USR
        • +9 (15 voturi)    
          Corect ! (Joi, 19 iulie 2018, 17:37)

          mircea_cjn [utilizator] i-a raspuns lui programatoru

          Singura opozitie reală, efectivă la aldePSD o reprezintă doar USR.
          PNL are incă iz puternic de USL.
          La PMP e o vraiște totală.
          Cioloș, ca de obicei, incurcă treburile.
          • +2 (12 voturi)    
            Bai Iohannis, nu esti ales ca sa promulgi orice! (Joi, 19 iulie 2018, 22:25)

            Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui mircea_cjn

            Bai Iohannis, noi nu te-am ales ca sa promulgi orice lege, oricat de nefasta ar fi, pentru ca asa spune Constitutia. Daca legea e nociva pentru romani, refuza sa o promulgi si vei intra in istorie. Altfel, te scoatem noi din istorie, cum vom face cu PSD si ALDE! Spune NU, dulap nemtesc!...
        • +2 (4 voturi)    
          Ca opozitie politica-partid, da, si eu tind (Joi, 19 iulie 2018, 20:35)

          Habermas [utilizator] i-a raspuns lui programatoru

          sa cred asta. Cu PNL-ul, cand ii cred, cand nu-i cred. Sunt acolo un moment si apoi e ca si cum n-ar fi. Nu-s bine inchegati. Sau nu-s bine reformati.

          Dar ca opozitie societala, in general, ... vorba lui Iohannis: "nici vorba!". La nivel de societate, opozitia suntem toti cei care pot si vor sa face ceva, de cate ori au ocazia, si lucruri mai mici si lucruri mai mari. Democratia (si jocul politic democratic) nu este rupta de societate, din contra, depinde de ea.
      • +3 (35 voturi)    
        cu el sau fara e tot acolo (Joi, 19 iulie 2018, 16:32)

        mnicku [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

        ficusul doarme si cind nu doarme e in vacanta

        Un indolent meritoriu ca sa nu zic mai mult

        Cea ce putea sa faca pentru RO nu a facut si a preferat sa se plimbe si sa-si faca siesta .

        A girat 3 pm catastrofali pt RO, in loc sa puna piciorul in prag dupa al 2-lea, el a mai semnat inca odata

        Ca o paralela: Basescu vs Ponta&Antonescu de acum 6 ani, usl a avut 70% in parlament+guvern si Base tot le-a tras-o .
        • +3 (5 voturi)    
          Nu-i tot acolo. (Joi, 19 iulie 2018, 20:42)

          Habermas [utilizator] i-a raspuns lui mnicku

          fara el er fi fost mult mai jos. Nu-ti vine sa cfrezi? Mai gandeste-te odata. Cu alte cuvinte, crezi ca nu se poate mai rau? Te inseli.
          Simpatizez cu starea ta de spirit, si sunt de acord cu referinta la Basescu, dar in contextul dat de acuma (am comentat mai mult mai sus) atitudinea totul sau nimic nu ar fi cea optima, ba chiar ar insemna sa face jocul Rusiei care urmareste sa introduca cat mai mult haos si impredictibilitate si negativitate si "balcanism" in perceptia occidentului fata de Romania.

          Facand un salt in spatiu-timp si imaginatie, dupa cum spunea tatal lui Spok: Control your emotions so that they don't control you.
          Nu ca asta ar garanta reusita, dar iti sporeste sansele.
        • -3 (3 voturi)    
          blabla (Joi, 19 iulie 2018, 20:49)

          Dimijoarei_Obt [utilizator] i-a raspuns lui mnicku

          Cine mai are timp sa asculte ?!
        • 0 (0 voturi)    
          la vot, (Vineri, 20 iulie 2018, 8:54)

          mazzola [utilizator] i-a raspuns lui mnicku

          ai fost ?
      • +12 (30 voturi)    
        Lol (Joi, 19 iulie 2018, 16:40)

        HP [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

        Poftim ?

        "Daca nu era Iohannis acolo, acuma Romania era in clubul antipaticilor, impreuna cu Polonia si Ungaria. "

        Pai nu e fix acolo ?

        Ce speranta vie ? Ce drum drept ?

        Unde traiesti ?
        • -1 (9 voturi)    
          e din statu paralel ! (Joi, 19 iulie 2018, 17:03)

          Dimijoarei_Obt [utilizator] i-a raspuns lui HP

          barba-kot !
        • -1 (5 voturi)    
          Si eu sunt suparat. (Joi, 19 iulie 2018, 20:44)

          Habermas [utilizator] i-a raspuns lui HP

          Dar nu-i cazul sa ne agitam fara sa judecam alternativele si situatia in ansamblu.
          Nu, Romania nu este fix tot acolo. Este fix mai incoace.
      • -10 (20 voturi)    
        Da ceva taxe la Anaf platim si noi? (Joi, 19 iulie 2018, 16:49)

        asistat [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

        Cu casutele alea, zic...
        • +2 (4 voturi)    
          Vrei sa-i platesti tu taxele lui Iohannis? (Joi, 19 iulie 2018, 20:45)

          Habermas [utilizator] i-a raspuns lui asistat

          Misto ;)
      • -2 (6 voturi)    
        asa (Joi, 19 iulie 2018, 17:49)

        Point [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

        credeam si eu.am tot sperat.insa...
        presedintele (cu p maaaaare) se dovedeste a fi nevolnic.de la primul pas pana la ultimul.
        ''pai lasa-l ca-i la inceput'' ''pai asta e neamt si nu se cearta ca basescu'' etc.remember careva?
        e ''obligat''...cine-l obliga bre?are pistolul la cap
        isi pierde vacantele?nu-l mai primeste ''prima doamna'' acasa? cat sa-l mai astepti pe maria sa sa ia o hotarare?!ori cu hotii ori la catedra.
        • +3 (5 voturi)    
          Presedintele are rolul lui. (Joi, 19 iulie 2018, 20:55)

          Habermas [utilizator] i-a raspuns lui Point

          Dar problemele Romaniei se rezolva de noi toti, si nu se poate pocnind din degete. Ideea este ca ne putem lua la bataie sa iasa scantei si pulbere. Dar suntem pe un vapor - ca sa folosesc o metafora de dragul lui Basescu - si s-ar putea ca invingatorul sa se scufunde impreuna cu invinsul ... daca nu este atent si super atent la circumstante. Adica: totul are consecinte in economie: daca fug investitorii, ne-am luptat de degeaba (prabusirea economiei va distruge democratia, prin urmare investitiile nu vor veni, prin urmare ... ghici). Deci trebuie sa ne luptam inteligent. Calm, cu rabdare. Iar daca nu stim cum, trebuie sa invatam din mers. Nu avem incotro, vaporul trebuie sa continue sa pluteasca. In plus, ghiolbanii astia de la PSD au prins un moment favorabil si il exploateaza la maxim cu orice risc pentru ca sunt iresponsabili si in plus servesc interesele Rusiei. Noi nu trebuie sa fim ca ei. Pariez ca ei vor plesni si noi - Romania democratica si civilizata - vom triumfa.
      • -2 (4 voturi)    
        Se va rezolva și asta (Joi, 19 iulie 2018, 20:21)

        Traian2015 [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

        Iohannis își va termina mandatul, făcând involuntar campanie electorală PSD. Care PSD va câștiga alegerile viitoare.
      • 0 (4 voturi)    
        Nu aveti (Joi, 19 iulie 2018, 23:27)

        A310 [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

        decat sa apreciati securisti , turnatori , procurori si judecatori , aceleasi metode nazisto-staliniste .
      • 0 (0 voturi)    
        Dar daca era... (Vineri, 20 iulie 2018, 11:21)

        gigiN [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

        ....Traienel acolo-evident inainte sa o ia ....razna ??
    • -2 (8 voturi)    
      Ehee (Joi, 19 iulie 2018, 16:25)

      MinDepous [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      Lasa ca uite tu ce util/a esti!
      • -1 (11 voturi)    
        Da (Joi, 19 iulie 2018, 16:43)

        mitg [utilizator] i-a raspuns lui MinDepous

        La fel de util ca un om care este comandantul suprem al fortelor armate.
        • +2 (4 voturi)    
          Esti sigur (Joi, 19 iulie 2018, 20:39)

          DanGavrila [utilizator] i-a raspuns lui mitg

          ca stii ce sugerezi?
    • -3 (15 voturi)    
      Zau ? (Joi, 19 iulie 2018, 16:34)

      blackarrow [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      Dar tocmai interventia asta ultima a lui ce e, ai ? Sau nu mai citesti bine ? Pe voi, aia cu vedere de cal , nu va poate multumi nimeni , niciodata.nu intelegeti nimic, niciodata !
    • 0 (6 voturi)    
      e paralel saracu ! (Joi, 19 iulie 2018, 17:01)

      Dimijoarei_Obt [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      .
    • -1 (3 voturi)    
      Consider ca gresiti , (Joi, 19 iulie 2018, 23:25)

      A310 [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      se afla la Cotroceni , pentru confortul propriu si pentru a fi folositor doameni Merkel si altora .
  • -19 (39 voturi)    
    anunta ca pleaca in vacanta cu viorica? (Joi, 19 iulie 2018, 16:00)

    Itsoc [utilizator]

    pentru a o sustrage pe VV Dancila de la a da OUG, Klaus o va lua pe Viorica pentru o saptamana in Tenerife cu el.
    • +2 (14 voturi)    
      Uite (Joi, 19 iulie 2018, 16:20)

      2016 [utilizator] i-a raspuns lui Itsoc

      mai smecherie, ca nu a spus ca o ia pe madama in vacanta. I-a spus cu subiect si predicat penalului Dragnea ca locul lui este la inchisoare, trebuie doar sa aiba rabdare pana la condamnarea definitiva!
      • +1 (11 voturi)    
        de fapt... (Joi, 19 iulie 2018, 16:55)

        Itsoc [utilizator] i-a raspuns lui 2016

        ...de fapt si-a justificat promulgarea legilor penale. restul e retorica spusa si respusa....
  • +5 (29 voturi)    
    Dom' prezident (Joi, 19 iulie 2018, 16:14)

    , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator]

    sincer, nu prea mai aveti vredibilitate.
    Nu ati luptat deloc, cu nimeni si cu nicio arma!
    Sunteti doar un fel de gargaragiu care se da lovit mereu.
    Desi stiati ca veti pierde, macar sa fi taiat un cap, sa fi zgariat un obraz 9bine, din astea nu exista), sa fi facut o victima, veva.
    Dumneavoastra,,NIMIC.
    Ati trimis purtatorul de cuvant sa anunte ca gata, ati mazilit/o pe Kovesi. Nu imi este draga, cuciaoa, dar , macar sa fi luptat, sa va fi impotrivit un pic.
    Ati ales sa "respectati" Constitutia.
    Pacat!
    Sunteti doar premierul de la grivco!
    Imi para rau, ceea ce spuneti este apa reziduala, nici macar de ploaie!
  • +7 (15 voturi)    
    ba (Joi, 19 iulie 2018, 16:15)

    andrei108 [utilizator]

    e bine ca facem constatari
  • -3 (13 voturi)    
    hai sa vedem ce spune (Joi, 19 iulie 2018, 16:17)

    ..13 [utilizator]

    Bravo Presedinte!

    Acum vaz si io ca avem Presedinte!
    Urmaresc cu mare interes, pas cu pas!

    Hai sa o dea mai tare domnul Presedinte!
    Multumesc!

    #farapenali #rezist #nucedez
    #celebrezRomaniacentenar
  • +7 (17 voturi)    
    pe scurt , ce am inteles (Joi, 19 iulie 2018, 16:23)

    programatoru [utilizator]

    ca priveste cu deosebita atentie si cu mare ingrijorare, "va multumesc"
    a iesit sa se justitifice ca i s-a terminat munitia.
    dar de ce nu foloseste o bomba nucleara, gen referendum? sau nu o mai are nici pe aia?
  • -6 (18 voturi)    
    Au legiferat exact ca in promisiunile de campanie (Joi, 19 iulie 2018, 16:33)

    Lok [utilizator]

    Asta a dorit poporul. Ca si presedinte cam trebuie sa te supui dorintei suverane a poporului.
  • +3 (15 voturi)    
    Dilema shparlamentului (Joi, 19 iulie 2018, 16:42)

    Muncitorul [utilizator]

    Si sigur shparlamentul cu cei 250 de hoti in frunte cu alidragnea or sa asculte si or sa dea legi pt tot romanul. Din intamplare legile pt tot romanul cinstit ii baga pe ei la inchisoare. Dilema?
  • +3 (15 voturi)    
    Asta nu e lupta cu borfasii (Joi, 19 iulie 2018, 16:45)

    grunespferd [utilizator]

    Cere Parlamentului? Accepti un viol ca is prea multi ca sa opui rezistenta, dar le ceri sa “reconsidere”? Nu cred ca domnul presedinte a uitat ca se adreseaza unei gasti sinistre de borfasi. Chiar crede ca are cu cine sa discute?

    Ori e naiv, isi bate joc de noi, ori mai exista vreo optiune pe undeva. Sper, pentru ca asta NU E LUPTA, domnule Johannis, e consimtire cu parnaiasii!

    Pasca masii de treaba!
  • +5 (13 voturi)    
    Moartea pasiunii (Joi, 19 iulie 2018, 16:49)

    Tescovin [utilizator]

    „Ați făcut legile justiției praf. V-aș da cu ele-n cap, dar Constituția nu mă lasă, trebuie să le promulg așa cum sunt. Dar vă rog io mult, după ce vă întoarceți din vacanță să le modificați, da ? Să nu ne ia venețienii la împins vagoane. Hai vă rog frumos !”
  • +5 (15 voturi)    
    Domnule Presedinte, (Joi, 19 iulie 2018, 16:59)

    lp [utilizator]

    cand vorbiti, vorbiti foarte bine. Dar din pacate, o faceti rar. Si deja nu mai e suficient - astept de la dvs. sa luptati cu ciuma rosie pana in panzele albe. Daca si celelalte legi ajung la capatul firului legislativ si "trebuiesc" promulgate, as vrea sa vad ca faceti orice altceva (greva, demisie, referendum, sau altele), in niciun caz sa va aud ca "sunt obligat"
  • +4 (14 voturi)    
    la commedia e finita (Joi, 19 iulie 2018, 17:11)

    barba-neagra [utilizator]

    domnul presedinte nu ne mai poate oferi nimic concret, nimic pentru care sa speram.
  • +3 (19 voturi)    
    Aparente (Joi, 19 iulie 2018, 17:20)

    V-escu [utilizator]

    Exista o prapastie adanca intre declaratiile fostului invitat de la Grivco pre numele sau Iohannis si faptele sale.
    Daca prin declaratii da senzatia tot timpul ca el vrea dar nu poate, prin fapte arata doar ca el de fapt nu vrea.
    Faptele sale de pana acum arata negru pe alb ca de fapt face parte tot din USL.
    E doar o alta papusa a papusarului Voiculescu.
    E o papusa menita sa creeze perdele de fum. Sa de-a senzatia ca exista o contrapondere la Dragnea. Cand de fapt ei fac parte din acelasi grup infractional organizat numit USL.
    Din pacate jocul lui Iohanis a prins mult si a indus pe multi in eroare.
    • +1 (3 voturi)    
      De aceea ne bucuram (Joi, 19 iulie 2018, 20:43)

      DanGavrila [utilizator] i-a raspuns lui V-escu

      ca exista oameni inteligenti care nu se lasa indusi si ne lumineaza si pe noi.
  • -1 (9 voturi)    
    Descantatorul (Joi, 19 iulie 2018, 17:44)

    ww [utilizator]

    Gresiti, nu e totuna ca Iohannis e acolo sau nu. Orwell ne-a invatat ca opozitia, daca nu exista, trebuie mimata. In Romania, acesta e rolul PNL, dar mai ales al lui Iohannis. Descantatorul electoratului reformist, Iohannis este cel care, la nivel declarativ, ii adoarme acestuia vigilenta dandu-i a falsa senzatie ca cineva totusi ii reprezinta interesele, impiedicand totodata o coagulare a fortelor cu adevarat reformiste din societate.
    La nivel de fapte, Iohannis este cel care a aplicat lovituri mortale democratiei romanesti, condamnandu-ne la multi ani de suferinte. Desigur, bietul de el "n-a avut de ales", amintind prin conduita de Mihai I, un alt mare roman.
  • -1 (9 voturi)    
    Epuizat??? (Joi, 19 iulie 2018, 17:50)

    kthor7 [utilizator]

    Nu, nu, nu, tu nu vrei sa fii deranjat, esti epuizat de atatea atributii pe care le ai si in care te-ai incurcat. Este o palarie prea mare, mai mare decat cea pe care o porti in azore sau tenerife, acolo unde vrei sa te relaxezi ca orice saracut ajuns peste noapte intr-o functie cu staif. Traiesti clipa de a fi prezidente, te plimbi la schi, la soare la mare d'alea. Tu nu poti, tu ai epuizat, tu respecti. Pe dracu'! Tu esti las! De expresia asta ai auzit? Eu sunt las, repeta te rog, de cate ori vrei, ca este mult mai credibil decat ceea ce spui. Desi ai zis ca mai " bagi" un mandat, este cert ca stii ca e doar o declaratie si nu un adevar. Tu nu ai imaginatie, tu nu ai imbold, tu nu ai viata in tine! Esti asa un mort care nu stie ca e mort, nu stiu cum sa spun altfel. Imi pare rau, nu te-as fi votat in veci daca il aveai pe Basescu contracandidat sau altul cu vana. Dar na, vorba lui, raul mai mic. Desi Basescu a facut greseli, ca prostia asta cu statul paralel si binoamele e propagata si de el in dorinta de a o scapa pe Udrea, nu cred ca ar fi facut ca tine. Daca vine un razboi, pana zici tu " la arme", se termina si ne termina. Nu ai percutia necesara unui presedinte. Nu ai viteza necesara, tu esti in viteza intai si nu stii cum sa faci sa ajungi in a cincea, sau esti in marsarier tot timpul. Esti intr-o lume de hoti si faci ca ei, sa te lase in pace. Ai omorat miscarea de strada, oamenii care ar fi luptat alaturi de tine pentru valori. Ai ucis valorile. Mare lucru, vorbe. Ia-l pe mos Gerila si pleaca la USL. Al lor ai fost, al lor ramai! Amin!
  • +2 (8 voturi)    
    Aceeasi ciorba reincalzita... (Joi, 19 iulie 2018, 18:10)

    Gigi Kent [utilizator]

    Cele trei idei principale:
    1. De un an jumatate dezbatem doar legile justitiei
    2. Aceasta declaratie de presa este despre legile justitiei (sic!)
    3. Avand in vedere primele doua puncte, desi trebuie sa o promulg, cer Parlamentului sa mai discute legea 304 o data (sic!x2)

    Ma mir ca nu ne-a spus ca, dupa un an si jumatate de dezbateri, legile justitiei nu au fost suficient dezbatute.
  • +1 (11 voturi)    
    Mai oameni buni... (Joi, 19 iulie 2018, 18:14)

    AndreeaK [utilizator]

    E vre-unul dintre voi care a citit Constitutia Romaniei?
    Stiti care sunt responsabilitatile si limitarile presedintelui? Voi vreti ca presedintele sa respecte Constitutia si in acelasi timp sa nu o faca...asta e o imposibilitate!
    Pe cuvant, multi vorbiti ca sa va aflati in treaba! Ce treaba are presedintele sa lupte cu PSD-ul sau cu Parlamentul? Nu v-ati saturat de un tatic care sa lupte in locul vostru?
    Spune-ti repede ce instrumente are Iohanis ca sa suspende Parlamentul sau ca sa combata coruptia din Romania, sa il condamne pe Dragnea, etc?
    Parlamentul nu poate fi suspendat tam-nesam cum am vrea noi, chiar daca ii uram pe cei pusi acolo chiar de catre noi. Da, Parlamentul da legi cu dedicatie, face legi strambe, dar atata timp ca inca nu au incalcat Constitutia (si din pacate pentru noi ei merg exact pe linie), Iohanis nu le poate face nimic.
    Daca ati fi pus tot atata pasiune in alegerile Parlamentare cat s-a pus in cele prezidentiale (cu miza mult mai mica, ca pozitia nu are responsabilitatile care ne trebuie noua) atunci poate nu eram in situatia asta.
    Asa ca lasati-l pe Iohanis in pace, mai mult decat sa iasa sa spuna ca lucrurile stau prost, sa dea avertismente, sa atraga atentia sau sa ne spuna cand dreptul de a respinge o singura data legea a fost epuizat, nu are ce sa faca. Astea sunt limitarile impuse presedintelui prin Constitutie. Va invit sa o citit, este deprimant de scurta la drepturile si responsabilitatile Presedintelui.
    Azi platim pentru constitutia struto-camila a lui Iliescu pe care parintii si bunicii nostri nu au inteles-o la momentul referendumului respectiv. Iar ei nu au inteles-o din lipsa de educatie. Nu picati in aceeasi capcana, e usor sa spui ca e vina altcuiva, dar uita-te care sunt solutiile reale nu cele ideale, ca de idealism nu ducem lipsa.
  • -1 (3 voturi)    
    Iohannis! (Joi, 19 iulie 2018, 18:16)

    Sani [utilizator]

    Presedintele incepe sa comunice. Este bine!

    A facut parte din USL. Este rau!
    Dar poate nu ajungea aici avand in vedere gandirea poporului roman (statistic vorbind) care este la nivelul diafragmei sau mai jos.

    Pe scurt: nu este ce mi-as dori, dar totusi, in conditiile date putem spera!

    Hai Iohannis! Go, go, go!

    #Rezist!
  • -4 (10 voturi)    
    ...adica cum d-nule presedinte???... (Joi, 19 iulie 2018, 18:19)

    mitocanu [utilizator]

    ...alo johannis...vorbesti la pereti???...cum poti sa vii cu solicitarea: "Legile Justiției trebuie revizuite urgent în Parlament"...chiar esti atat de naiv incat sa crezi ca psd-alde te asculta???...iesirea ta in public este absolut inutila...trebuia sa te gandesti de doua ori, inainte de a o revoca pe kovesi...iti repet: ai pierdut votul meu, si nu numai al meu...esti un presedinte de paie...UNDE ESTI TU BASESCULE???....
  • +3 (9 voturi)    
    Teatru ieftin... (Joi, 19 iulie 2018, 18:46)

    unTaran [utilizator]

    "Premierul de la Grivco" strikes again.
  • +1 (11 voturi)    
    Pretentiile populatiei (Joi, 19 iulie 2018, 18:53)

    Robert33 [utilizator]

    Multi aveti pretentii de la Presedinte sa faca aia, sa faca cealalta, sa se bata cu Dragnea, sa se lupte cu CCR, sa se razboiasca cu Parlamentul........sincer, observ cu dezamagire ca, multi dintre voi, habar nu aveti care este rolul Presedintelui in Romania si cine conduce tara defapt!
    Cand la alegerile parlamentare, Iohannis a indemnat lumea sa iasa la VOT, multi, chiar sunt sigur ca si de aici din cei care au comentat, nici nu s-au sinchisit sa rupa 15 minute din viata lor si sa se duca sa voteze sau sa isi anuleze votul (chiar daca iti anulezi votul, esti pus la numaratoare si daca ar fi iesit 10mil oameni la vot, PSD nu ar mai fi facut 46%, ar fi facut sub pragul de 40% si atunci numai faceau ei ce vroiau). Acum, multi din cei care nu au votat, au pretentii de la Presedintele Romaniei (nu conteaza ca este Iohannis sau altcineva, nu vorbim in nume personal, ci de institutia Presidentiala), sa scoata tunul si sa inceapa sa bombardeze Parlamentul. Eu nu spun ca a facut Iohannis totul bine pana acum, a avut si el pasele lui proaste, dar nu puteti zice ca nu s-a luptat cu PSD+ALDE.......a facut-o atat cat i-a permis constitutia. Asa si cu decizia CCR de a o revoca pe Kovesi.....a tras cat a putut, ne-a trimis un semnal ca lungeste cu "cititul pna intelege", ca poate noi sa facem o mica revolutie si sa inteleaga CCR ca noi stim ca Dorneanu e sluga PSD si a rusilor.....dar noi in schimb (aici ma includ si pe mine) am dormit linistiti in patul nostru dar avem pretentii ca Presedintele sa se ia la tranta cu Constitutia Romaniei!!!

    PS. Data viitoare iesiti la VOT!!!! (daca veti mai avea ocazia)
    • -3 (5 voturi)    
      Poveste rasuflata (Joi, 19 iulie 2018, 20:44)

      ww [utilizator] i-a raspuns lui Robert33

      Nu mai credeti povestea asta cu absenteismul de la alegeri. Care era alternativa la Dragnea si Tariceanu? Alina Gorghiu, Clotilde Armand, Raluca Turcan? Nicusor (si mai cum?)? Ciolos? Orban? Chiar nu va dati seama ca evolutia lucrurilor a fost indelung premeditata, cu complicitatea intregii clase politice si ca electoratul reformist a fost tinut cu grija acasa?
      Dar in ianuarie 2016, cand au iesit romanii in strada, mai tineti minte cum Iohannis si cu "mari formatori de opinie" recomandau la unison "respectarea rezultatului alegerilor"?
      Nu intelegeti oare ca in anumite regiuni si tari exista doar o falsa iluzie a dreptului de a alege? Uitati-va si la Moldova, lui Igor Dodon i-a fost aleasa drept contracandidat o distinsa domnita, care era desigur imposibil sa castige. Au ales moldovenii? Au ales. Ca si noi.
      • 0 (0 voturi)    
        vorbesti numai prostii, (Vineri, 20 iulie 2018, 9:04)

        mazzola [utilizator] i-a raspuns lui ww

        orice alternativa la Drak&Trad era mai buna.
        Site-ul asta a devenit PSD-ist ? (duap comentarii asa pare)
    • 0 (8 voturi)    
      Ce anafura masii, vrei premiu ca ai votat? (Joi, 19 iulie 2018, 23:11)

      grunespferd [utilizator] i-a raspuns lui Robert33

      Una doua, veniti cu placa "daca n-ati fost la vot"...
      Am stat opt ore in ploaie, si patru ore in tren ca sa pot vota si am fost norocos ca am putut, la coada mai erau aproape o mie de oameni cel putin care nu au mai apucat. Si tu vii acuma, sa dai lectii celor care nu au votat... Mare lucru, esti normal, ca toti ceilalti. Nu asta arde acum, ce dracu!

      Ne fura mafia de partid tara si viitorul!
      O tara, o natie napadita de talhari e condamnata sa dispara. Nu e vorba goala ci o posibilitate foarte realista.

      Asa ca daca esti patriot, si votant premiant, du-te si trezeste-l pe domnul Johannis, ca pare ca e pe alta planeta!

      Is dezamagit de el, ii cer presedintelui sa lupte, ca de aia e acolo, ca sa nu fac eu revolutii, sa lupte el pe bune, nu sa invete tainele meseriei de notar, trist ca tara se prabuseste sub grasimea burtilor plezninde ale parnaiasilor.

      Daca ar lupta de adevaratelea, ar fi declarat PSD in afara legii si ar fi arestat toti baronii din tara-cateva mii- si ii depozita frumos in palatul parlamentului trasformat in muzeu. Asta asa utopic. Si un plan b m-ar fi multumit, dar sa zica " am facut tot" asa senin...nicidecum.

      Trebuie sa arate ca Romania e in stare sa-i aresteze pentru tradare si grup infractional organizat chiar si pe Tariceanu si Dragnea si oricate mii de smecherasi din spatele lor chiar cu armata daca va fi nevoie, altfel Romania dispare!

      Altminteri... disolutia Romaniei si al natiei romanilor continua.
      • +4 (8 voturi)    
        Da' Constitutia ai citit-o? (Vineri, 20 iulie 2018, 0:19)

        AndreeaK [utilizator] i-a raspuns lui grunespferd

        Ca faptul ca ai stat in ploaie ca sa il votezi pe Iohanis nu e nimic. Si eu am stat 12 ore ca sa imi exercit dreptul de vot, dar nu ma astept ca Iohanis sa rezolve probleme pe care nici un presedinte nu le poate rezolva. Puteai sa votezi pe cine vrei tu acolo sus, chiar si pe Tepes, atata timp cat vrei ca presedintele sa respecte legile si nu sa fie un dictator, atunci trebuie sa intelegi ca nu are parghiile necesare ca sa o faca.
        Are drept de respingere numai odata la fiecare lege, poate suspenda parlamentul doar in niste conditii foarte limitate, nu poate da jos guvernul (asta intra in atributiile parlamentului prin motiunea de cenzura), nu poate da legi, nu poate da verdicte, nu poate demite presedintele senatului sau al camerei deputatilor si nu poate demonstra el nimic legat de coruptia altora, aia e treaba procurorilor si a politiei, ca de aia ii ai.
        Si neputintele astea nu au legatura cu Iohanis personal ci cu maniera in care a fost construita Constitutia Romaniei!
        Daca nu vrei sa accepti aceste adevaruri crude si sa lupti ca sa fie schimbate, atunci, cu tot respectul, nu esti decat un copil rasfatat care nu vrea decat sa vina altii sa faca pentru el.
        Daca nu poti sa faci nimic, macar sustine lupta anticoruptie verbal, si nu mai ataca fara sa fii complet informat despre posibilitati.
        • +2 (2 voturi)    
          Corect, imi cer scuze (Vineri, 20 iulie 2018, 10:51)

          grunespferd [utilizator] i-a raspuns lui AndreeaK

          M-a luat putin valul, nu am vrut sa fiu asa dur cu dumneavoastra personal, ci cu ideea asta cand tara se prabuseste “desteptul” vine cu solutia:”daca n-ati fost la vot”... . E de prost gust, nu are nici o legatura, nimeni nu a votat ceea ce fac parnaiasii azi.

          In privinta constitutiei... desigur trebuie sa respecte presedintele Constitutia, dar deasupra Constitutiei sta ideea de Dreptate si Adevar, Constitutia e un ghid asumat de noi toti, ca stat, catre valorile astea, catre un anume fel de a trai. Cand talharii vor sa transforme intregul stat intr-o mafie, dand legi strambe, in rasparul Constitutiei, cand cei care ar trebui sa apere Constitutia-CCR- dau raspunsuri contradictorii, ori direct ajutand borfasii, atunci sistemul e in metastaza si daca Presedintele crede ca se poate opune doar respectand Constitutia... imi pare ca a pierdut. Eu am nevoie de un Presedinte mai curajos, mai creativ si mai bataios. Nici o grija, tot pe el il sustin, pe cine altcineva? Insa asteptarile mele sunt mai inalte, pentru ce ar putea sa faca omul asta, avand calitatile si oportunitatile lui.

          Cam atat, in rest ... va urez o vinere frumoasa!
          • +2 (2 voturi)    
            No problem! (Vineri, 20 iulie 2018, 13:46)

            AndreeaK [utilizator] i-a raspuns lui grunespferd

            Cred ca uneori pasiunea asta este buna.
            In privinta presedintelui, din pacate linia intre un presedinte care sa respecte Constitutia si in acelasi timp sa iasa si la bataie (sincer, nici nu stiu cu ce arme ar putea sa iasa, asa daca aveti sugestii as fi incantata sa le citesc) si un dictator este foarte fina si foarte usor de atacat (multi avem sau au avut sechele de pe urma comunismului).
            Stiu ca sunt multi care il admira pe Basescu, ca a fost presedinte jucator. Si eu il admir, pentru politica externa care a dus-o. Realitatea din perioada respectiva este ca Basescu a dat tare din gura si atat. Nici el nu a dat jos vre-un guvern, nu a dizolvat Parlamentul si nu a bagat pe nimeni la inchisoare. Da, a instituit niste oameni excelenti in anumite pozitii, oameni pe care Iohanis i-a tinut cat a putut, dar nici Basescu nu ar fi putut sa faca altceva decat a facut Iohanis pentru Kovesi, odata data hotararea Curtii Constitutionale.
  • -4 (14 voturi)    
    cu ghearele, cu dintii, (Joi, 19 iulie 2018, 18:53)

    revo [utilizator]

    cu catuse, cu lanturi, cu scoci, cu sfoara si cu sireturile de la pantofi Iohannis se leaga de Scaun!

    Carnatule sasesc cu mot, daca nu poti opri aplicarea legilor, de ce mai faci act de prezenta la Cotroceni?! Ce importanta mai are pentru noi, romanii, cine semneaza promulgarea aberatiilor, tu sau stoarfa de Tariceanu?!

    Du-te, ba, la dracu si lasa-ne! DISPARI!!!

    In alta ordine de idei: la ce foloseste aceasta institutie a presedentiei? Nu mai bine o desfiintam si de jure, ca de facto ea nu exista?!
  • -3 (13 voturi)    
    Presedintele marioneta mafiotilor (Joi, 19 iulie 2018, 19:09)

    gheorghedan978 [utilizator]

    Concret, a facut ceva acest individ ceva pana acum ca sa contracareze avalansa PSD? Raspuns : nu.

    Probabil ca presedintia era un blat de la bun inceput.
  • -4 (8 voturi)    
    polenta voda e terci! (Joi, 19 iulie 2018, 19:42)

    ...!?! [utilizator]

    l-au martelat penalii exact asa cum au dorit ,iar acum e groggy si la un pas de knockout.
  • -1 (7 voturi)    
    inep sa fiu (Joi, 19 iulie 2018, 20:16)

    liviu_ [utilizator]

    din ce in ce mai sigur.,... ca Iohannis joacala dublu...url traieste!
  • +1 (3 voturi)    
    Pas cu pas (Vineri, 20 iulie 2018, 8:31)

    Martinezu [utilizator]

    Ne-a luat dracu! Ma intreb cum va arata cel de-al treilea roman! Best seller!
  • +1 (3 voturi)    
    Jenant (Vineri, 20 iulie 2018, 11:07)

    V-escu [utilizator]

    Apartenenta lui Iohanis la Grupul Infractional Organizat de la Grivco iese din ce in ce mai mult la iveala.
    Deja jocul asta de scena ''eu lupt cu ei dar nu am ce face.....'' nu mai tine decat la naivi sau la cei ce nu vor sa vada realitatea.
    Tipul e doar unul din oamenii lui Voiculescu(nu degeaba a fost la Grivco) si asa va ramane.
    Este pus acolo sa arunce perdele de fum, e o ''cartita infiltrata in adevarata opozitie fata de Dragnea.
    Rolul sau este sa absoarba si sa canalizeze sperantele de opozitie fata de Dragnea tocmai pentru ca aceasta opozitie sa nu i-a forme mai incisive. Speranta ''lasa ca rezolva Iohanis'' face ca actiunile opozitiei sa fie demobilizate tocmai de aest personaj nefast care e o alta sluga a lui Voiculescu.
    Nu mai credeti in Iohanis.
    E omul lui Voiculescu.
    • 0 (0 voturi)    
      Dovezi (Vineri, 20 iulie 2018, 15:15)

      ruskimushki [utilizator] i-a raspuns lui V-escu

      cum ca Soarele e de fapt un bec iar luna e o holograma proiectata de CIA ca sa nu mergi la Woodstock II … nu ai ?
  • +1 (1 vot)    
    Blat (Vineri, 20 iulie 2018, 11:36)

    BabaSperanta [utilizator]

    Blatul Presedinte-PSD-ALDE tot mai vizibil.
  • +2 (2 voturi)    
    E un papa lapte.. (Vineri, 20 iulie 2018, 11:49)

    ciuma.rosie [utilizator]

    ..ori il are la mana securistul voiculescu cu ceva dupa vremea usl-ului cand flutura cu el candidat la prim-ministru !?
    Singurul presedinte cu "sange in instalatie" a fost BASELU !!!


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version