Fostul Ministru al Transporturilor, Radu Berceanu, afirma ca " dialogul competitiv", metoda de selectie a firmelor de constructii care vor executa tronsonul de autostrada Comarnic - Brasov este neintilnita in lume in cazul unui contract cu o valoare atit de mare, intre 1 si 3 miliarde euro. " N-am mai auzit de asa ceva, dialogul competitiv e din ", a declarat Berceanu pentru HotNews.ro. Fostul ministru afirma ca astfel se lasa loc aranjamentelor si ca exista riscul ca autostrada sa devina un alt esec de proportii.

Senatorul democrat-liberal Radu Berceanu ii cere premierului Tariceanu sa declanseze o ancheta pe marginea modului in care un proiect de anvergura autostrazii Comarnic- Brasov a ajuns sa fie "gestionat cu rea-credinta si in detrimentul Romaniei". " Autostrada risca sa devina un nou si rasunator esec, iar metoda de selectie a constructorului este cel putin hilara", sustine Berceanu intr-un comunicat de presa.

Eliminarea licitatiei si inlocuirea ei cu dialogul competitiv este deosebit de riscanta, afirma fostul ministru al Transporturilor.

" Comisia se uita la oferte si decide sa deschida dialogul competitiv cu patru firme, de exemplu. Dialogheaza cu ele cam ca in Arta Conversatiei, le intreaba de una, de alta, cite tuneluri vor fi, cam pe unde, cam cit costa si la urma Comisia decide ca cel mai fructuos dialog l-a purtat cu firma X. Criteriile de selectie sint stabilite de ei si pot fi in deplin acord cu firma care va cistiga dialogul competitiv", a declarat Radu Berceanu pentru HotNews.ro.

Fostul ministru sustine ca cel mai grav lucru este faptul ca CNADNR nu a specificat in documentatie mecanismul de plata, in conditiile in care suma este uriasa. " Nu stim cum va fi platita aceasta autostrada, iar pretul ei este la latitudinea unui dialog competitiv. Nicaieri in lume nu a fost declansata o procedura de acest gen fara ca mecanismul de plata si riscurile sa fie bine stabilite", spune Berceanu. Mai mult, pretul pe care Compania nationala de autostrazi la avansat este cuprins intre 1 si 3 miliarde euro. " Este vorba de o diferenta intre minim si maxim nemaiintilnita", declara senatorul PDL.

Potrivit lui Berceanu, in competitie s-au inscris peste 20 de firme, care au depus 12 cereri de clarificari care contineau nu mai putin de 75 de intrebari pentru o documentatie de 86 de pagini. " Adica, explica ministrul aproape o intrebare pentru fiecare pagina".

Compania nationala a efectuat schimbari in documentatie cu doar doua zile inainte de deschiderea ofertelor, iar documentatia nu contine niciun material cu privire laa caracteristicile proiectului. Astfel, societatile de constructii au facut oferte pe baza unor presupuneri de traseu, a unor presupuneri privind natura terenului.

Berceanu sugereaza in comunicatul de presa ca unul dintre consilierii personali ai ministrului Transporturilor, Ludovic Orban, ar avea un interes in acesta atribuire de constract, efectuind o vizita in toamna acestui an, cu putin timp inainte de declansarea procedurii la una dintre firmele care si-au manifestat disponibilitatea pentru constructia autostrazii.