Iohannis a atacat, din nou, la CCR legea privind Consiliul Superior al Magistraturii / Președintele acuză Parlamentul că a încălcat principiul colaborării loiale

de Redactia     HotNews.ro
Vineri, 6 iulie 2018, 13:10 Actualitate | Esenţial


Klaus Iohannis
Foto: Presidency.ro
Legea privind Consiliul Superior al Magistraturii a fost atacată, din nou, la Curtea Constituțională a României de către președintele Klaus Iohannis care acuză Parlamentul că a respins solicitarea sa de reexaminare a actului normativ fără să argumenteze în vreun fel decizia, încălcând astfel principiul constituțional al colaborării loiale stipulat chiar în jurisprudența CCR.

Legea pentru modificarea și completarea Legii nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii a fost transmisă de către Parlament președintelui României în vederea promulgării la data de 29 iunie 2018. În opinia noastră, legea menționată a fost adoptată cu încălcarea dispozițiilor art. 77 alin. (2), art. 64 și 147 alin. (4) din Constituție. De asemenea, prin raportare la art. 77 alin. (2) din Legea fundamentală,  Legea pentru modificarea și completarea Legii nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii a fost adoptată și cu încălcarea principiilor ce decurg din prevederile art. 1 alin. (4) și (5) și ale art. 61 alin. (1) coroborate cu cele ale art. 80 alin. (2) din Constituție, se arată în sesizarea de neconstituționalitate, publicată vineri de Administrația Prezidențială.

În aplicarea prevederilor art. 77 alin. (2) din Constituție, la data de 22 iunie a.c. peședintele a formulat o cerere de reexaminare cu privire la Legea în cauză. Motivele de reexaminare vizau aspecte referitoare la funcționarea Consiliului Superior al Magistraturii și afectarea rolului constituțional al acestuia, de garant al independenței justiției, la exercitarea mandatului de membru al acestei autorități publice, precum și la funcționarea Inspecției Judiciare. Totodată, prin cererea de reexaminare era semnalată existența unor norme contradictorii, a unor trimiteri la dispoziții inexistente în conținutul Legii nr. 317/2004, a unor dispoziții neclare și/sau necorelate între ele și chiar a unor paralelisme legislative, toate vizând necesitatea respectării normelor de tehnică legislativă de natură să asigure coerența actului normativ.

Camera Deputaților și Senatul au reexaminat legea dedusă controlului de constituționalitate în doar două zile și au transmis Președinției legea în forma trimisă inițial la promulgare, respingând implicit cererea de reexaminare.

Deși motivele din cererea de reexaminare trimiteau la texte concrete din legea criticată, din rapoartele comisiilor sesizate în fond ale ambelor Camere ale Parlamentului nu rezultă care sunt rațiunile pentru care s-a ajuns la soluția respingerii acestora. De asemenea, lipsa acestor argumente ori a dezbaterii motivelor cererii de reexaminare reiese și din dezbaterile plenului Camerei Deputaților. Spre deosebire de Cameră, la Senat, plenul a respins, fără vreo motivare, amendamentele formulate.

Or, Curtea Constituțională a stabilit că ”relația dintre Președintele României și Parlament este caracterizată printr-un dialog constituțional permanent, iar în cadrul acestuia fiecare dintre cele două autorități trebuie să colaboreze în mod loial, cu respectarea rolului lor constituțional”.

Așadar, potrivit jurisprudenței Curții Constituționale, întregul mecanism constituțional al reexaminării este guvernat de principiul colaborării loiale dintre Președinte și Parlament. Aplicat la dispozițiile art. 77 alin. (2) din Constituție, principiul constituțional al colaborării loiale dintre cele două autorități implică din partea președintelui obligația de a formula o singură dată o asemenea solicitare către Parlament, precum și necesitatea ca această cerere să fie motivată în substanțialitatea sa. La rândul său, Parlamentul are obligația de a dezbate legea în limitele cererii de reexaminare, analizând rând pe rând motivele invocate de președinte, analiză ce se va realiza cu respectarea normelor constituționale și regulamentare aplicabile procedurii de legiferare. Legislativul este liber să decidă admiterea sau respingerea cererii de reexaminare, dar motivat, mai arată Administrația Prezidențială.



















1298 vizualizari

  • -3 (5 voturi)    
    Bine, bine, da ceva constructiv nu gasim de facut? (Vineri, 6 iulie 2018, 13:34)

    holinessdani [utilizator]

    Ca tot timpul contra e simplu si usor, nu e nevoie de prea multa educatie sau bun simt ca sa te pui de-a curmezisul si sa blochezi pe altii care chiar fac ceva.
    • 0 (0 voturi)    
      gica contra (Vineri, 6 iulie 2018, 19:16)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui holinessdani

      a fost Prlamentul care s-a sters la c*r cu solicitarea prezidentiala de reexaminare, o solicitare constructiva. Dar deh, daca asa zice dublu penalul dragnea?!
  • -4 (6 voturi)    
    Atat stie atat face, oare de cate ori va mai (Vineri, 6 iulie 2018, 13:38)

    xrogo [utilizator]

    ataca acest presedinte legile data de Parlament, trebuie suspendat sa stea putin pe margine, poate se mai odihneste, ca tare mult a mai muncit!
    • 0 (0 voturi)    
      ar trebui (Vineri, 6 iulie 2018, 19:20)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      suspendat Parlamentul, jucaria lui dragnea.
      Prea va credeti buricul pamantului. De ce nu a reexaminat legea? Era o solictare constructiva nu distructiva, asa cum faceti voi, latraii (si din presa si din Parlament) lui pablito, un dublu condamnat penal (urmeaza si a treia, aia cu OLAF).


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version