Proiect: Taxa de trecere pe podurile Fetești - Cernavodă și Giurgeni - Vadu Oii ar putea fi desființată

de Redactia     HotNews.ro
Marţi, 3 iulie 2018, 14:24 Actualitate | Esenţial


Cozi de masini care stau sa plateasca cash la Fetesti
Foto: Facebook
Un grup de 66 de parlamentari PNL a inițiat un proiect de lege privind desființarea taxei de trecere pe podurile Fetești - Cernavodă și Giurgeni - Vadu Oii, considerând că este vorba despre o dublă impunere.

”Taxa de trecere peste aceste poduri a fost introdusă din rațiuni pur financiare, dar suntem în prezența unei duble impuneri, atâta timp cât utilizatorii drumurilor publice din România plătesc rovinieta, care reprezintă o taxă pentru utilizarea drumurilor și podurilor amplasate pe drumurile naționale și autostrăzile din România. În statele traversate de Dunăre (Serbia, Ungaria, Austria), nu există taxe similare pentru trecerea podurilor peste Dunăre”, se arată în expunerea de motive a proiectului depus pe 28 iunie la Parlament.

Propunere legislativă vizează concret modificarea Anexei 3 la Ordonanța Guvernului nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare și a tarifului de trecere pe rețeaua de drumuri naționale din România, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 424/2002, în procedură de urgență. ”Procedura de urgență este justificată de faptul că legea încalcă fragrant principiul internațional al evitării dublei impuneri - două taxe pentru același bun public, precum și de faptul că o adoptare în procedură de urgență ar elimina ambuteiajele care se formează în continuare la punctele de taxare, în perioada estivală”, mai arată inițiatorii.

Ei mai spun că legislația comunitară nu impune o asemenea taxare, ci ea este rezultatul deciziei autorităților române, care au considerat de cuviință să mai impună o nouă sursă de venituri la bugetul de stat.

Mai mult, liberalii susțin că această taxă este discriminatorie pentru locuitorii Dobrogei, puternic afectați fiind și agenții economici din aceste zone.

”Această taxă este plătită, într-o proporție foarte mare, de cei care sunt nevoiți să facă drumuri sau să tranziteze aceste sectoare de drum. Atât persoanele fizice, cât și cele juridice care își au domiciliul/sediul pe raza teritorială a județelor Constanța, Tulcea și Ialomița, sunt obligate să plătească această taxă de trecere ori de câte ori au probleme de sănătate sau trebuie să rezolve probleme administrative, fie în Capitală, fie în alt oraș al țării. Puternic afectați sunt agenții economici care distribuie mărfuri în toată țara. Taxa se regăsește de cele mai multe ori în prețul final al produselor. Altfel spus, și cine nu trece cu mașina peste cele două poduri tot plătește taxa de pod!”, mai afirmă parlamenatrii PNL.

















1600 vizualizari

  • -2 (2 voturi)    
    GR (Marţi, 3 iulie 2018, 14:50)

    287 [utilizator]

    si la Giurgiu e un pod care trece peste Dunare...
  • -1 (1 vot)    
    ... (Marţi, 3 iulie 2018, 16:11)

    a.nonim [utilizator]

    Nu e vorba de nicio dubla impunere, asa este si in alte parti, podurile strategice au taxe separata (si nu putin, de ex Millau 9 EUR). Iar localnicii au abonamente ceva mai ieftine. Exista deja prevederea legala ca banii colectati sa poata fi folositi exclusiv pentru intretinerea podului. In urma cu 3-4 ani podurile de la Cernavoda erau intr-o stare jalnica, dar de cand s-a introdus taxarea electronica si s-a eliminat frauda au inceput sa le revopseasca. Podul de la Agigea ajunsese in pericol de prabusire tocmai din cauza intretinerii deficitare, sau mai bine zis inexistente de ani de zile. Tinand cont ca exista un singur pod peste Dunare nu e cazul sa avem o surpriza si la Cernavoda. Iar 10 lei e o suma ridicola de cateva ori pe an. Chiar si pentru TIR-uri, pana la urma e pretul unei cafele pentru sofer, n-are cum sa influenteze semnificativ costul de transport.
    • +1 (1 vot)    
      nu ca (Marţi, 3 iulie 2018, 18:41)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

      va contrazic, dar pana la taxarea electronica, ce se facea cu banii incasati pe taxarea normala, clasica, de erau podurile in ultimul hal? Ce se facea cu banii aia?
      • 0 (0 voturi)    
        ... (Miercuri, 4 iulie 2018, 10:18)

        a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui nahir

        Unde se duceau? Se furau. Acum e mult mai greu sa se fure si au inceput sa mearga la intretinere.
  • 0 (0 voturi)    
    Taxa (Marţi, 3 iulie 2018, 18:37)

    IoneluIonel [utilizator]

    Da, si la Giurgiu exista un pod, PESTE ACEEASI DUNARE !!! Pentru asta nu este valabila dubla impunere, atâta timp cât utilizatorii drumurilor publice din România plătesc rovinieta. A propos, de ce la Giurgeni este 10 lei iar la Giurgiu 14 lei, cel din urma fiind "varza" - plin de gropi si carpit din cand in cand?!
    De unde provine discriminarea asta? Am platit suficient taxe de pod in Romania.
    Si hai sa nu comparam podul de la Millau cu amaratele noastre de poduri, ca nu e cazul. Hai sa ne comparam cu Serbia, unde toate (si sunt ceva) podurile peste Dunare si Sava din Belgrad si Novi Sad sunt fara taxa, In plus, taxe de drum nu exista in Serbia in afara de cele de autostrada.Cum mai argumentezi, "a.nonim" ?!
    • 0 (0 voturi)    
      ... (Miercuri, 4 iulie 2018, 10:38)

      a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui IoneluIonel

      Un pod poate sa aiba si doi metri, daca n-ai altul trebuie sa ocolesti. Chiar daca nu se compara cu Millau, nu e un podet. Nu e deloc o constructie banala, nici dpv ingineresc, nu mai vorbim de importanta strategica. Sa mai amintesc ca saptamana trecuta au cazut trei poduri? Podurile nu cad peste noapte, exista fisuri sau eroziuni la nivelul pilonilor care pot fi depistate din timp. La poduri nu e ca la drumnuri, mai carpesti ceva, si restul peste zece ani. Orice neglijenta se plateste infinit mai mult (repet, cazul de la Agigea). Peste tot in lume se platesc taxe de pod. Dar noi suntem "anticomunisti". Doar ca ne plac avantajele comunismului, totul sa fie pe gratis.

      PS: un singur exemplu de taxe de pod/tunel, exista la fel in toate tarile
      https://www.gov.uk/uk-toll-roads
      • 0 (0 voturi)    
        Polemici inutile (Miercuri, 4 iulie 2018, 20:42)

        IoneluIonel [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

        Peste Dunare, Vltava, Sava sau care or mai fi ele, NU se plateste taxa de pod in Ungaria, Austria, Serbia, Muntenegru, Cehia, etc. , hai sa nu mai dezinformam si sa mai circulam putin prin Europa. Romania e mai cu mot.
        Nu vorbim de exceptii cum ar fi podul Rio-Antirio.
        Discutia vad ca a divagat de la dubla impunere la eroziunea pilonilor, ca eroziunea e numa la noi.
        Mai bine sa divagam in alta directie si sa ne amintim si de alta dubla impunere, respectiv faimoasa taxa "de tranzit" de la vama Giurgiu, care era de vreo 40 lei/sens/autoturism prin anii 2003-2005 (cat o fi fost pentru un TIR?!). Adica romanii trebuiau sa plateasca o taxa pentru ca tranzitau un judet din propria tara (http://www.gandul.info/puterea-gandului/latra-taxa-n-giurgiu-1080503). La taxa asta ce scuza mai gasesti ?!
  • 0 (0 voturi)    
    de ce sa platesti o taxa de pod (Marţi, 3 iulie 2018, 19:09)

    kkciosuldelahamangia [utilizator]

    in interiorul tarii ?
    pe langa faptul ca lacul Balaton e mult mai aproape, nici nu trebuie sa platesc vreo taxa de pod pana la el.
    pt. ce sunt tot felul de accize, taxe( incluse in carburanti) , rovigneta ? ca sa le fure politicienii ?
    • 0 (0 voturi)    
      Balaton (Marţi, 3 iulie 2018, 23:28)

      IoneluIonel [utilizator] i-a raspuns lui kkciosuldelahamangia

      Se dezbatea un subiect aici, care nu era despre locul unde mergem in concediu sau week-end; am inteles ca esti de prin Ardeal, dar, oricum, pina la Balaton (vezi ca ai si Adriatica aproape...), platesti vigneta de HU de 10 euro pe 10 zile.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version