Duminică au intrat în vigoare noile modificări aduse Codului Rutier

de G.S.     HotNews.ro
Duminică, 20 mai 2018, 8:32 Actualitate | Esenţial


Politia da amenzi
Foto: Facebook - Politia Romana
Duminică au intrat în vigoare noile reguli privind Inspecția Tehnică Periodică a autovehiculelor, una dintre ele fiind că talonul mașinii se suspendă automat odată cu expirarea ITP-ului. Poliția va reține actele și plăcuțele de înmatriculare pe loc și șoferul nu mai poate pleca cu mașina.

”Conform legii, va fi aplicată suspendarea de drept a înmatriculării vehiculului pentru care inspecția tehnică periodică nu este valabilă. În cazul depistării în trafic a unui vehicul a cărei inspecție tehnică periodică a expirat, pe lângă sancțiunea contravențională principală, vor fi reținute și certificatul de înmatriculare, plăcuțele cu numărul de înregistrare și se va elibera dovadă fără drept de circulație”, explică Poliția română.

Suspendarea de drept a înmatriculării încetează la data la care vehiculul trece o nouă inspecție tehnică periodică.  

Suspendarea înmatriculării unui vehicul se va face şi dacă mașina nu a fost înscrisă pe numele proprietarului de drept la 90 de zile de la achiziţionarea lui. Conducerea unui vehicul a cărui înmatriculare este suspendată constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 9 la 20 de puncte-amendă.

De asemenea, stațiile ITP vor fi obligate să înregistreze video activitatea și să păstreze înregistrările.



















7585 vizualizari

  • +9 (11 voturi)    
    Stocare (Duminică, 20 mai 2018, 9:52)

    florinos [utilizator]

    Mergeti intr-un oras mic sa verificati daca se inregistreaza si se stocheaza activitatea statiilor ITP. Pe ce perioada trebuie stocata ? ce trebuie sa cumprinda imaginile ? este suficienta o imagine cu toata hala ?
    • +11 (13 voturi)    
      ... (Duminică, 20 mai 2018, 10:09)

      cartograful [utilizator] i-a raspuns lui florinos

      ca de obicei la hartii si angajamente suntem fruntasi. Mai prost stam cu practica.
    • +4 (6 voturi)    
      Stai asa (Duminică, 20 mai 2018, 13:24)

      rubberdick [utilizator] i-a raspuns lui florinos

      Ca din 25 mai toate inregistrarile trebuie sa respecte GDPR avand in vedere ca vor contine informatii personale.
    • +3 (3 voturi)    
      Eu zic așa: (Duminică, 20 mai 2018, 20:16)

      mr_mojo [utilizator] i-a raspuns lui florinos

      Mergeți intr-un oraș mic și luați o mașina care a trecut ITP-ul de curând și vedeți ce noxe scoate. Dar ce zic eu, puteți face asta și in București. Nu cred ca jumătate dintre taxiuri iau ITP-ul pe bune.
  • +8 (16 voturi)    
    Foarte drastic, (Duminică, 20 mai 2018, 10:40)

    John M. [utilizator]

    dar as atrage atentia guvernantilor, dar mai ales nefericitei secretare din Videle care imita un ministru de interne ca accidentele se petrec nu din cauze tehnice, ci din cauza furiei la volan, cauzate de lipsa de drumuri capabile sa absoarba traficul marit si semnalizarea excesiva a soselelor cu semne foarte restrictive.
    Exemplu: Pe DN1, de la Bucuresti la Cluj, zonele de depasire permisa s-au redus cu 70% dupa anul 2000.
    In Padurea Bogatii, dupa Brasov, unde altadata zburam cu cat ma tinea masina, acum viteza e limitata la 60/hr si oamenii cu masini din sec.XXI se tarasc cu 40/hr. dupa camioane fabricate pe vremea lui Stalin incarcate cu lemne.
    De aceea va dispretuim, guvernanti de opereta, ca habar n-aveti ce-i trebuie acestei tari.
    • +6 (10 voturi)    
      De exemplu... (Duminică, 20 mai 2018, 11:53)

      imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui John M.

      Ca sa intaresc postarea lui John:

      https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/accidente-pe-mai-multe-drumuri-din-vestul-tarii-din-cauza-ca-n-au-fost-deszapezite-la-timp.html

      https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/peste-2000-de-romani-mor-in-accidente-rutiere-soselele-mortii-patru-drumuri-judetene.html

      https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/romania-are-cele-mai-periculoase-drumuri-din-ue-cati-au-murit-in-accidente-pe-sosele.html

      https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/patru-accidente-intr-o-singura-zi-pe-acelasi-drum-din-brasov-o-femeie-de-64-de-ani-si-a-pierdut-viata.html

      Deci avem exemple de cauze: ninsoare, asfalt alunecos, viteza, neatentie, infrastructura, semnalizari proaste

      Mai sa fie... nu vad stire unde sa zica "din cauza ITP-ului expirat au murit 1000 de oameni". Ce chestie...


      Si stirea mea preferata

      https://stirileprotv.ro/stiri/inspectorul-pro/firmele-de-constructii-fura-pana-si-la-vopseaua-marcajelor-rutiere-contract-de-infrastructura-cu-un-srl-care-face-sandvisuri.html

      "Contract de infrastructură cu un SRL care face sandvişuri"

      Desi dupa ce ca uram sa se ocupe de Cismigiu, parca, daca tin bine, minte o firma care face croissant-uri pentru porogramul de "cornulet cu lapte" al scolilor si firma de bijuterii a lui "Vrabi" curata instruemnte medicale, nu ma surprinde nimic.

      Dar da... ITP-ul era problema tarii.
      Ca de obicei, PSD stie perfect prioritatile tarii.
    • 0 (2 voturi)    
      uhm (Duminică, 20 mai 2018, 22:24)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui John M.

      "accidentele se petrec nu din cauze tehnice, ci din cauza furiei la volan, cauzate de lipsa de drumuri capabile sa absoarba traficul marit"

      No shit Sherlock! Furia la volan e cauzata de bizonita acuta, tulpina observata strict in balcani. Auzi la el, "zburam cu cat ma tinea masina", faci pariu ca si pe segmentul era o limita de viteza pe care bizonita acuta te-a oprit sa o vezi?

      Curat murdar sa il pui pe baron sa mearga cu 60 km/h, pai ce, el si-a luat BMW de mana doua cu numere de bulgaria sa mearga cu 60 km/h ca toti saranatocii?

      In final, nu e vina bizonilor, pe bizon atat il duce capul, atat de tare apasa pedala de acceleratie! Vina e a Politiei care doarme in masini in loc sa suspende carnete si sa dea amenzi la toti bizonii! Daca il arzi pe bizon in 9/10 cazuri in care incalca normele rutiere sa vezi ce se potoleste si cum Romania nu o sa mai fie campioana la numarul de morti cauzate de accidente rutiere!
  • +4 (10 voturi)    
    o lege tampita facuta de tampiti. (Duminică, 20 mai 2018, 11:19)

    kkciosuldelahamangia [utilizator]

    .
  • +3 (9 voturi)    
    Wow (Duminică, 20 mai 2018, 11:50)

    Pixelul [utilizator]

    Chiar sunt curios care-s ăia care vin cu legile astea: tot ceva băieți de-ăștia care zic "vehicul a cărei inspecție"? Bine că suntem buni la băgat cât mai multe restricții, da' când vine vorba de făcut ceva în sprijinu' cetățeanului, pauză.
  • -1 (5 voturi)    
    Astfel Codul Rutier (Duminică, 20 mai 2018, 13:24)

    rubberdick [utilizator]

    devine Codrul Rutier.
  • +2 (8 voturi)    
    prea putin, mult prea putin! (Duminică, 20 mai 2018, 13:25)

    N.S. [utilizator]

    statiile ITP sunt principalele vinovate pentru noxele din trafic! cu 50lei in plus trece testul noxelor si cea mai coapta rabla!
  • +1 (9 voturi)    
    Anulare filtru particule (Duminică, 20 mai 2018, 13:29)

    florinos [utilizator]

    1. Multi șoferi optează pentru anularea filtrului de particule, este ilegal ? Daca da de ce sunt asa multe anunțuri pe internet ?

    2. Cei care circula cu ITP expirat de mai mult de jumătate de an ar trebui sa li se anuleze carnetul, asa scăpam de hârburile de mașini care au probleme grave la sistemul de frânare sau direcție. Un sofer care se urca la volanul unei mașini ar trebui sa fie conștient de pericolele de a conduce o mașină fără ITP.

    3. Faceți un control in campusurile studențești sa vedeți câte mașini scot fum sau au număr de bulgaria.
  • +1 (5 voturi)    
    revin cu ceea ce se intimpla in alte tari (Duminică, 20 mai 2018, 16:13)

    Coco Whistle [utilizator]

    se plaseaza un timbru pe parbriz ca sa se stie cind expira. apoi, verificarea trebuie descentralizata si sa se efectueze si la statiile de benzinarie. costul nu poate fi mai mare de 30 lei ca doar nu ti se repara masina. daca totusi a expirat amenda nu poate fi mai mare decit costul verificarii la prima abatere si apoi dublarea sumei, etc. in rest, e un abuz al autoritatilor si ar trebui sa existe forte in romania de corectie a acestor aberatii mai ales cind in alte tari civilizate, ah da, nu exista aceasta bataie de joc.
    • +3 (3 voturi)    
      Haha (Duminică, 20 mai 2018, 16:58)

      florinos [utilizator] i-a raspuns lui Coco Whistle

      Benzinăriile din țara noastră nu sunt in stare sa monteze săpun la WC și tu vrei sa iți verifice ITP-ul.

      Ideea cu abțibildul în parbriz este buna, asa te poate verifica oricine.
      • +3 (7 voturi)    
        Ideea cu abtibildul in parbriz e cretinoida! (Duminică, 20 mai 2018, 18:13)

        Prea_Tarziu [utilizator] i-a raspuns lui florinos

        Adica la asigurarea obligatorie bagi un abtibild, la CASCO inca unul, rovinieta o pui in geam, daca mergi in Grecia si treci prin Bulgaria mai pui unul doua pentru vigneta lor si mai bagi si ITP-ul! Dat fiind ca sunt facute sa nu se ia cu nimic dupa 3 ani schimbi parbrizul ca nu mai vezi sa conduci!
        Nu mai bine lasam noi parbrizul pentru ce a fost gandit acum 150 de ani? SA VEZI PRIN EL!!!
  • +4 (6 voturi)    
    Urmeaza (Duminică, 20 mai 2018, 22:26)

    tudor74 [utilizator]

    Inregistrarile video din statiile ITP indeplinesc conditiile legale doar daca sunt achizitionate de la firma prietenilor/rudelor PSD-PNL-UDMR.SRL
  • +2 (2 voturi)    
    Nu stim sa ne aparam interesele (Luni, 21 mai 2018, 10:06)

    vodatepes [utilizator]

    Noi nu stim sa ne aparam drepturile. In Consitutia Romaniei se specifica ca prevedeile europene prevaleaza fata de cele interne. Exista o directiva europeana care spune ca masinile cu peste 150 000 km la bord trebuie sa faca ITP -ul anual. La noi au dat legea care spune ca masinile care au peste 12 ani merg sa faca ITP-ul anual. Acum au mai bagat si asta cu ITP-ul expirat ca sa te oblige sa mergi sa faci ITP-ul. Nu spun ca nu este ITP -ul necesar dar baieti au foame de bani mare. 12 milioane de euro se fac venit la bugetul RAR. Poti sa ai o masina de 5 ani si sa ai peste 150 000 km parcursi si sa poluezi mai mult decat una care are 10 ani si 70 000 km parcursi. Totul se invarte in jurul banilor. Parca avem un sef la senat care e bagat in afaceri cu masinile? Deci in loc sa respectam o directiva europena noi o adaptam pentru Romanica sa luam cat mai multi bani de la fraieri. De ce avocatul poporului nu se sesizeaza si sa faca reclamatie la CC pentru ca se incalca Consitutia? Vor sa catige statile ITP cat si service-ul. Ca se inregistreaza video ? Bine ca inregistreaza dar care e masura finala? Ala imi da ITP-ul ? Sau va fi anulat? Pai la cite stati sunt in in tara ar trebui sa mai angajeze inspectori la RAR. Poate pune cite unul in fiecare statie ITP. Si uite asa se mareste schema la RAR. Oricum totul se face in defavoarea soferilor. Platim taxe la local, platim rovinete, platim taxe de drum cu fiecare litru de combustibil alimentat. Era azi o emisiune unde spunea ca cel mai mare platitor de taxe este sectorul petrolier. Dar drumuri nema.
    • 0 (0 voturi)    
      ... (Luni, 21 mai 2018, 11:27)

      Nautilus [utilizator] i-a raspuns lui vodatepes

      ITP verifică 4 lucruri: frânele, articulația, noxele și luminile.

      Ceea ce reprezintă o practică de bun simț: o mașină care nu poate frâna, nu își ține direcția, fumegă ca un vapor și nu are lumini nu trebuie lăsată să meargă mai departe până când nu e reparată. Proprietarul ar trebui să se îngrijească de asta din proprie inițiativă, fără ca ITP să mai existe măcar.

      Taxele, impozitele, cocalarii, hârburile, bemveurile, cojile, samsarii nu ar trebui să aibă niciun fel de legătură cu ITP. Câtă vreme mașina are frâne bune, articulațiile la locul lor, becurile în regulă, injectoarele curate, catalizatorul în stare bună, trece examenul. Indiferent cui aparține, de la elev la bunicuță și de la laureat Nobel la Dorel de la lopată.

      Nu știm să ne apărăm interesele fiindcă, atunci când se poartă o discuție în termeni tehnici, publicul votant și contribuabil o duce în derizoriu, țipând că au venit cocalarii cu hârburile și samsarii cu bemveurile. Și atunci guvernanții, știind cu ce public au de-a face, reacționează la fel de stupid.

      Cum spunea răposatul Caragiale, la așa alegători, mai buni guvernanți nu aveau de unde să apară.
  • +1 (1 vot)    
    Mizerii (Luni, 21 mai 2018, 10:34)

    Ragnar [utilizator]

    In codul penal cand se impune construirea de autostrazi?Eu as baga o lege in privinta asta!
    intre 10-20 pentru neconstruire de autostrazi.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version