SONDAJ Cristian Tudor Popescu propune drept de vot doar pentru persoanele cu Bacalaureat / Sunteți de acord ?

de R.M.     HotNews.ro
Vineri, 11 mai 2018, 19:24 Actualitate | Esenţial


Sondaj Bac
Foto: Hotnews
Cristian Tudor Popescu propune ca dreptul de vot să fie condiționat de absolvirea examenului de Bacalaureat. „Propun ca, odată cu dreptul de vot la 18 ani, fiecare cetățean să mai aibă o obligație: să-și ia bacalaureatul. Dacă nu-l prezintă, nu e nicio problemă. Rămâne cetățean cu aceleași drepturi, dar nu votează”, a declarat acesta, la Digi24. În opinia sa, bacalaureatul ar trebui să certifice nu numai cunoștințele unui cetățean, ci și maturitatea lui. Declarațiile au fost făcute într-o discuție pe tema proiectului de țară pe care ar trebui să-l aibă România de-acum încolo, potrivit televiziunii de știri.

„Votul universal e foarte bun, câtă vreme înțelegem sensul cuvântului universal. Universal înseamnă să dea dreptul oricărui om capabil să voteze, să fie echipat, să fie în măsură să voteze, să-i dea dreptul să voteze. Nu e vorba de un vot cenzitar, pe baza averii. Propun ca, odată cu dreptul de vot la 18 ani, fiecare cetățean să mai aibă o obligație: să-și ia bacalaureatul. Dacă nu prezintă bacalaureatul luat, nu e niciun fel de problemă. Rămâne cetățean al acestei țări, cu aceleași drepturi, își poate vedea liniștit de viața lui, beneficiază de ce-i poate oferi statul, dar nu votează, dacă nu are bacalaureatul”, a spus CTP, citat pe site-ul Digi 24.

Acesta a reamintit că Bacalaureatul se numea în urmă cu câteva decenii „examenul de maturitate” și certifica „nu numai cunoștințele de matematică, română, istorie, biologie ale elevului, ci și maturitatea lui”.

În opinia sa, nu este vorba de „o negare a votului universal” și nici a egalității: „Au toți dreptul să dea bacalaureatul, să învețe. În România, învățământul e garantat de stat, e obligatoriu. Nu ești în situația de discriminare, în care niște oameni săraci nu pot să-și permită să-și dea copiii la școală”.

Cristian Tudor Popescu a adăugat că, în acest scenariu, examenul de bacalaureat ar trebui regândit, restructurat.






















8752 vizualizari

  • -6 (50 voturi)    
    Prostie (Vineri, 11 mai 2018, 19:35)

    IoEnigma [utilizator]

    Are cateodata CTP niste idei... Dar daca doar aia cu bacalaureat sa poata vota, atunci doar ei sa plateasca taxe, zic.
    • +15 (33 voturi)    
      Exact (Vineri, 11 mai 2018, 22:53)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui IoEnigma

      Ar trebui să aibă drept de vot doar cei care au avut o contribuție net pozitivă la buget în ultimii 4-5 ani. E aberant sa decizi cum se cheltuie taxele muncite de altul.
      • +20 (26 voturi)    
        Toți bugetarii trăiesc din taxele altora (Sâmbătă, 12 mai 2018, 1:32)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Iar în România trei sferturi dintre bugetari ar putea sta foarte bine acasă. Nu li s-ar simți deloc lipsa, iar țara chiar ar merge mai bine fără ei.
        • +5 (19 voturi)    
          generalizezi fara rost (Sâmbătă, 12 mai 2018, 8:43)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Harald

          un "bugetar" este tot un salariat. chiar daca deseori nu putem cuantifica valoarea muncii lor, dar daca te uiti cat "costa" o casiera la o banca, un profesor la o scoala privata sau un medic la o clinica privata e clar ca si un bugetar are o contributie si aduce o valoare.
          e adevarat ca sunt si multi frecatori de menta printre bugetari, dar asta este o problema de optimizare administrativa, nu una de sistem electoral.
          • +6 (8 voturi)    
            'bugetari" - administratie publica (Sâmbătă, 12 mai 2018, 14:22)

            jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            locala si centrala, politie locala.
            Atata timp cat vor fi manipulabili politic si un loc foarte bun pentru beizadele si nomenclaturisti de a incasa niste bani cu munca, administratia nu se va reforma
        • +3 (11 voturi)    
          Si bugetarii sunt contributori in societate (Sâmbătă, 12 mai 2018, 9:18)

          moka [utilizator] i-a raspuns lui Harald

          Ba chiar foarte importanti.
          Problema intervine cand sunt luati captivi de politic prin diverse constrangeri.
          De ce credeti ca sunt atatea posturi in politia comunitara??? Politistul comunitar - votantul ideal.
          • +1 (3 voturi)    
            societatea (Sâmbătă, 12 mai 2018, 18:26)

            nahir [utilizator] i-a raspuns lui moka

            merge de tot rahatul.
            In rest, ce contributie au bugetarii? Ca d-aia sunt denumiti "bugetari". Pt. ca sunt platiti din banii de la buget. Asa ca ei, practic, nu au nicio contributie efectiva la bugetul statullui.
            Plus valoare nu aduc, pt. ca altfel am avea alt nivel de trai, asa ca... ce contributie au? Medicii iti pleaca din tara, politistii sunt ca vai de ei, mai repede prind hotii daca se lasa prinsi, sistemul educational e la pamant, justiutia schioapata spre ologirea totala, parlamentarii fura cel mai mult din banii de la buget pt. ca de fapt nu-si merita indemnizatia. Poate doar armata sa-si merite banii.
            • 0 (0 voturi)    
              ilogic (Duminică, 13 mai 2018, 21:42)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui nahir

              daca eu am o afacere privata, dar castig un contract cu statul, sunt platit de la buget.. deci sunt "bugetar"?

              contributia efectiva la bugetul de stat este prin taxe si impozite. "bugetarii" nu primesc bani de pomana, sunt salariati care preseteaza o munca (mai mult sau mai putin..).
    • +9 (15 voturi)    
      Daca e dupa taxe ... (Vineri, 11 mai 2018, 22:55)

      Marionette [utilizator] i-a raspuns lui IoEnigma

      Atunci hai sa se plateasca proportional cu cat platesti taxe!
      Ca la o societate se ocupa cel care are actiuni majoritare de societate. Asa si la tara sa fie, cel ce investeste cel mai mult in tara voteaza proportional cu cat participa in taxe la buget.
      • +15 (15 voturi)    
        sunt argumente pro si contra (Vineri, 11 mai 2018, 23:09)

        moka [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

        asa este.
        Nu exista o singura opinie corecta in aceasta speta.
        Dar cert este ca nu este corect sa se cumpere voturi din banii platiti de unii, voturi cumparate in detrimentul lor. Fiindca vor pleca si vor plati taxe in alta tara unde banii contribuabililor se distribuie mult mai corect si transparent.
        • +8 (18 voturi)    
          Așa funcționează socialismul, pe banii altora (Sâmbătă, 12 mai 2018, 1:34)

          Harald [utilizator] i-a raspuns lui moka

          Dar banii altora se termină întotdeauna, așa cum a descoperit Margaret Thatcher când a reformat economia britanică din temelii.
    • 0 (18 voturi)    
      Alternativa (Vineri, 11 mai 2018, 23:14)

      Radub1000 [utilizator] i-a raspuns lui IoEnigma

      De fapt ar trebui ca un vot al persoanelor active in societate sa aiba vot echivalent 1, iar cele inactive in societate(pensionari, asistati social) ar trebui sa aiba echivalentul la jumatate. Aceasta nu ar fi o incalcare a drepturilor omului si in felul acesta ar conta la vot cei care trebuie sa aibe de fapt un cuvant de spus in societate. Asa sigur PSD-ul nu mai castiga in veci.
    • -9 (23 voturi)    
      Ar trebui (Sâmbătă, 12 mai 2018, 2:14)

      Tony_K [utilizator] i-a raspuns lui IoEnigma

      Ca toti pensionarii sa NU aiba drept de vot, lasati tinerii sa isi aleaga soarta!
      • 0 (2 voturi)    
        cred ca (Sâmbătă, 12 mai 2018, 18:36)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui Tony_K

        cel mai bine ar fi ca votul sa fie obligatoriu pentru persoanele cu varsta cuprinsa intre 20 si 60 ani si benevol pentru cei cu varstele de la 18 la 20, respectiv de la 60 in sus.
        Pe langa asta ar trebui intradevar sa aiba drept de vot, cum zicea cineva mai sus in proportie de 100%, cei cu cel putin balaureatul luat si in procent de, sa zicem 50%, restul.
        Conditia principala ar fi ca bacalaureatul sa fie luat corect. Insa, daca asa ar fi fost pana acum, nu s-ar fi ajuns la atat coruptie, hotie, minciuna, sau sa voteze mortii iar unii sa faca pe mimozele neprihanite (aviz dragnea).
    • +1 (3 voturi)    
      Asa ... (Sâmbătă, 12 mai 2018, 13:54)

      Stef_and [utilizator] i-a raspuns lui IoEnigma

      Eu zic sa voteze doar cei care platesc impozite, nu au datorii.
      Numarul de voturi sa fie proportional cu marimea impozitului platit- intr-unanume mod.
      Nu e corect.
    • +6 (6 voturi)    
      Tara ne vrea prosti (Sâmbătă, 12 mai 2018, 14:31)

      Thriller [utilizator] i-a raspuns lui IoEnigma

      Oricum, ce mai inseamna bacalaureatul ?! Ori chiar diploma universitara, dupa aparitia fabricilor de diplome... cel mult certifica faptul ca parintii tai au dispus de ceva bani si i-au cheltuit pe tine. Jupineasa Vasilica dispune si de bacalaureat , si de diploma universitara si asta nu o impiedica sa fie o tata agramata si promotoarea unei dictaturi umilitoare.
    • 0 (2 voturi)    
      intradevar, CTP are cateodata niste idei (Sâmbătă, 12 mai 2018, 18:41)

      kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui IoEnigma

      da' as propune si eu ca sa nu aibe drept de vot cei care nu vor sa iasa la proteste, ce ar zice CTP ?
      • -1 (1 vot)    
        alta idee (Duminică, 13 mai 2018, 7:38)

        srpc [utilizator] i-a raspuns lui kkciosuldelahamangia

        cei care nu vorbesc/scriu perfect limba romana sa fie exclusi de la vot; tu pici, fiindca ai scris "aibe"
  • +28 (32 voturi)    
    prea tarziu (Vineri, 11 mai 2018, 19:41)

    c99a [utilizator]

    Dragnea si Dancila au deja bacalaureatul luat.
    • +7 (17 voturi)    
      Da, au bacalaureatul, dar (Sâmbătă, 12 mai 2018, 0:35)

      Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui c99a

      nu despre ei e vorba... Ci despre CEI CARE ÎI VOTEAZĂ pe Dragnea și ai lui... Pentru că li se pune ștampila în mână și li se arată poza pe care trebuie s-o ștampileze unor oameni care nu știu că trăiesc în România și cred că Iliescu este încă președinte... Eu de multă vreme gândesc că ar fi necesară o asemenea măsură... Nu știu dacă să aibă neapărat bacalaureat, dar votantul să capete carnet de vot doar în urma unui examen asemănător celui pentru acordarea cetățeniei...
      • +4 (6 voturi)    
        nu recunosti o gluma? (Sâmbătă, 12 mai 2018, 11:09)

        Geo.B [utilizator] i-a raspuns lui Leul in iarna

        grav :)
        • +2 (2 voturi)    
          oare are Bac? (Sâmbătă, 12 mai 2018, 15:59)

          CristianG [utilizator] i-a raspuns lui Geo.B

          adica drept de vot?
        • +1 (1 vot)    
          Sunteți prea inteligent (Sâmbătă, 12 mai 2018, 16:48)

          Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui Geo.B

          dacă ați recunoscut o glumă de felul acesta... Sau aveți un simț al umorului supradezvoltat... Mie nu mi s-a părut ceva chiar așa de amuzant, recunosc... De-aia nici nu i-am dat atenție decât în măsura în care am vrut să spun ce cred în legătură cu propunerea lui CTP... Cu care puteți fi de acord, sau nu...
        • 0 (0 voturi)    
          e prea (Sâmbătă, 12 mai 2018, 18:44)

          nahir [utilizator] i-a raspuns lui Geo.B

          grava situatia ca sa mai mearga cu glumele.
  • +12 (28 voturi)    
    Există destule persoane imorale cu doctorate (Vineri, 11 mai 2018, 19:43)

    Harald [utilizator]

    Și destui oameni de bună credință printre cei cu 4 clase. România e plină de intelectuali marxiști absolvenți de Ștefan Gheorghiu sau neomarxiști absolvenți de SNSPA care fac mult mai mult rău prin propaganda lor decât analfabeții de la țară.

    Bacalaureatul n-are nimic de-a face cu educația corectă din familie, Adrian Năstase ar trebui să aibă dreptul să voteze de 10 ori, la studiile pe care le are :)

    Dreptul de vot ar putea fi acordat începând cu vârsta de 25 de ani, tocmai pentru ca alegătorul să aibă o minimă maturitate, dar bacalaureatul e o chestiune complet paralelă cu responsabilitatea.
    • +4 (16 voturi)    
      Mai degraba bacalaureat SAU platitor de taxe (Sâmbătă, 12 mai 2018, 0:23)

      vagabond [utilizator] i-a raspuns lui Harald

      Mi se pare corect sa ai drept de vot daca
      - Platesti taxe (i.e. contribui la societate)
      SAU
      - Ai o minima educatie(bacul, cum zice CTP)

      E incorect, dupa mintea mea, sa interzici dreptul la vot unui membru productiv al societatii doar pentru ca n-are educatie.

      Nu vad absolut nici o problema ca un om needucat si neplatitor de taxe (practic un parazit) sa n-aiba drept de vot.
      • -3 (9 voturi)    
        O prostie sinistra (Sâmbătă, 12 mai 2018, 14:00)

        Heruvim [utilizator] i-a raspuns lui vagabond

        Sa conditionezi votul de plata taxelor. Ce fac cei care lucreaza in servicii oferite de stat gratuit (deci care sunt platite din taxele altora). Ai nu mai au drept de vot? Medicii, profesorii, politistii, pompierii, militarii, etc...

        O sa zica medicii: bineee! Noi facem spitalele pe bani ca sa platim taxe, la fel si profesorii: numai scoli private pe SRL, cu militarii e mai complicat.

        Te aberezi sinistru cu conditionarea votului de plata taxelor. De aia cei de dreapta pierd intotdeauna: ca sunt prea hapsani si egoisti!
        • 0 (0 voturi)    
          am spus SAU (Duminică, 13 mai 2018, 9:33)

          vagabond [utilizator] i-a raspuns lui Heruvim

          Medicii, profesorii, politistii, pompierii, militarii au o caracteristica comuna - bacul luat. E destul de simplu ce am zis, dar probabil la orele de logica din clasa a 9-a jucai fotbal in curtea scolii.
    • +7 (11 voturi)    
      Da, de acord, sunt o mulțime de (Sâmbătă, 12 mai 2018, 0:42)

      Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui Harald

      oameni cu patru clase cumsecade și de bună credință în țara asta... Dar nu toți știu ce pe ce lume trăiesc... E necesară un pic de cultură civică ca să știi pe ce pui ștampila... Nu despre moralitate e vorba, ci despre gradul de educație...
    • 0 (0 voturi)    
      oferta politica lipseste (Sâmbătă, 12 mai 2018, 22:10)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui Harald

      Nu s-ar mai discuta asa ceva daca macar unul dintre partidele Romaniei ar fi liberal (de dreapta de fapt, dar sintagma "de dreapta" a fost deturnata de la intelesul sau natural).

      Presupunand ca ar fi aprobata initaita lui CTP, sunt convins ca rezultatele alegerilor nu ar fi diferite de cele de acum un an, in absenta unei pozitionari clare a unui partid pentru reforma statului.

      Avem un stat (societate, pana la urma) socialist.

      Dar o parte din electorat s-a terzit si pur si simplu nu a venit la vot.

      Mesajul acelei parti este: "vrem un partid liberal!" Adica, un stat liberal.

      ====

      Cand spun "liberal" nu ma refer la partidele actuale din Romania, toate de stanga, dar vopsite curcubeu :-))
  • +13 (15 voturi)    
    Oarecum (Vineri, 11 mai 2018, 19:43)

    serbanTeodor [utilizator]

    Limitarea la bacalaureat este prea exigenta si ar da argumente celor care ar critica o astfel de initiativa. Exista si oameni care muncesc si platesc taxe si nu au poate bacalaureat.
    DAR ar merge ca alternativa un 'permis de alegator' in care sa demonstrezi ca intradevar ai o minim interes ptr a avea dreptul sa spui ca esti o persoana care poate decide cine ar trebui sa conduca tara si nu esti complet senil.
    Intrebari gen:
    'cine este prim ministru / presedinte actual', 'Este Romania membru UE', 'poate presedintele sa condamne la inchisoare un cetatean?, 'care este capitala tarii?', etc.
    • -2 (10 voturi)    
      intoarcetu tu la sapa si harlet (Vineri, 11 mai 2018, 23:18)

      vigni [utilizator] i-a raspuns lui serbanTeodor

      Omule, nu mai suntem acum 2000 de ani
      si un tractorist are nevoie de cunostinte deosebite fiindca nici tractorul nu mai e cu doua viteze, inainte si inapoi in istorie
    • 0 (2 voturi)    
      De fapt (Sâmbătă, 12 mai 2018, 9:51)

      Popeye_the_Sailor [utilizator] i-a raspuns lui serbanTeodor

      Am propus și eu mai demult, tot într-un comentariu pe HotNews, ca dreptul de vot să se obțină, pentru fiecare alegeri în parte, în urma unui test grilă gândit să demonstreze cunoștiințe bazice atât din constituție și principii ale statului de drept, dar și din economie, finanțe, istorie națională și cunoștiințe despre alegerile respective: pentru ce sunt alegerile, cine sunt candidații, programele partidelor și/sau propunerile candidaților. Dacă nu se demonstrează astfel de cunoștiințe alegerile sunt oricum viciate, adică sunt șanse mari să nu se voteze ceea ce se dorește de fapt sau să fie voturi cumpărate. Votul rămâne universal. Ba chiar se poate renunța la limita de vârstă. Practic, se eliberează un ”permis de alegător”, cum spuneți, și se tipăresc doar atâtea buletine de vot câte permise de alegător s-au eliberat. Se elimină astfel și posibilitatea votului multiplu.
    • +2 (2 voturi)    
      Sunt de acord (Sâmbătă, 12 mai 2018, 16:49)

      vidra [utilizator] i-a raspuns lui serbanTeodor

      Avand in vedere ce raspunsuri dau unii in Vax Populi, cred ca ar fi tare utila intrebarea cu capitala tarii. Si cred ca o intrebare si mai relevanta ar fi: pentru ce votezi? Multi merg la vot dar nu stiu daca voteaza pentru alegerea primarului, a parlamentului, a presedintelui...
  • -10 (28 voturi)    
    asta e fascism pe fata (Vineri, 11 mai 2018, 19:46)

    Movesi [utilizator]

    nici macar nu se mai ascunde :)
    • -3 (17 voturi)    
      Asa si? (Vineri, 11 mai 2018, 22:28)

      Landser [utilizator] i-a raspuns lui Movesi

      Si care e problena daca e fascism?
    • +1 (3 voturi)    
      pentru (Sâmbătă, 12 mai 2018, 18:48)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui Movesi

      ca dovedesti ca habar nu ai ce a fost fascismul, deci ai trecut prin scoala ca gasca prin apa, nu ar trebui sa ai drept de vot.
  • -8 (32 voturi)    
    Am propunerea ca indivizi (Vineri, 11 mai 2018, 19:52)

    Rahan5 [utilizator]

    cheliosi ca CTP sa nu aiba drept de vot !
    Se stie ca la astia nu le circula bine sangele in creier si de aia sunt cheliosi. In istorie nu a existat niciodata un om de mare geniu chel.
    La tara, la orice ora poti gasii fermieri autodidacti care lucreaza cu angajati zeci sau sute de hectare, si care au 8 clase primare, si care valoreaza de 10 sau 100 de ori mai mult decat CTP. Astia sa nu voteze ?
    Ar trebuii mai bine teste grila de cultura generala + IQ etc. decat bacalaoreat.
  • -8 (28 voturi)    
    ca sa vezi (Vineri, 11 mai 2018, 19:54)

    victor L [utilizator]

    ce democratie originala vor cititorii HN.
    • 0 (2 voturi)    
      de democratia (Sâmbătă, 12 mai 2018, 18:49)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui victor L

      originala a lui iliescu si a dvs., unii suntem satui.
  • +14 (16 voturi)    
    Sunt enorm de multi.... (Vineri, 11 mai 2018, 19:58)

    gigiN [utilizator]

    ..idioti cu bacalaureat,Mai corect ar fi,cred,functie de IQ,dar atunci toti politicienii ar avea.....peste 140,iar cei ai psd-peste 160.
  • +8 (16 voturi)    
    mda (Vineri, 11 mai 2018, 19:59)

    1A [utilizator]

    O propunere idioata cu radacini in comunism cand toti trebuiau sa fie ''olimpici''.
    Exista oameni priceputi si cu rezultate bune in domeniul lor si fara bac, in Germania absolventii scolilor profesionale iau bac-ul in proportie de 40%...

    Trebuie stimulat cumva votantul lenes care cu toate bac-urile luate nu vrea sau nu poate realiza ca absenta lui de la vot naste politicieni infractori.
  • +3 (5 voturi)    
    Amin! (Vineri, 11 mai 2018, 20:06)

    EMC2*2/2#@4 [utilizator]

    ...
  • +5 (17 voturi)    
    As merge și mai departe (Vineri, 11 mai 2018, 20:09)

    Raduvic [utilizator]

    Aș zice sa poata vota doar absolvenții academiei de științe ale securității naționale, înființată de stimabilul Gabi Oprea. Ce părere aveți?
  • +13 (15 voturi)    
    Buna idee! (Vineri, 11 mai 2018, 20:23)

    kbroek [utilizator]

    Singura problema e ca daca s-ar realiza, promovabilitatea ar deveni in mod uimitor 100%.
  • +7 (9 voturi)    
    Idealist (Vineri, 11 mai 2018, 20:25)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Pai mai toti politrucii sunt doctori in stiinte, asa ca o biata diploma de bac se poate cumpara ieftin. Sistemul de invatamant a fost ingropat de alde Andoneaska sau de agramatul care e azi in locul ei.
  • +3 (9 voturi)    
    Dacă nu poți atrage (Vineri, 11 mai 2018, 20:26)

    Con_stan_tin [utilizator]

    nici măcar voturile celor fără Bacalaureat înseamnă că ești cel din urmă politician. Clasa politică este cernută mult mai bine de cei fără studii deoarece ei votează în principal prestația pe scena politică și nu principii precum cei cu studii.
    • +7 (9 voturi)    
      Din ce țară (Sâmbătă, 12 mai 2018, 0:47)

      Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

      vorbiți? De oamenii de la sate care votează cum le zice primarul sau preotul la biserică ați auzit?
      • +5 (7 voturi)    
        Pentru a le obține votul (Sâmbătă, 12 mai 2018, 9:11)

        Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui Leul in iarna

        celor de la sate trebuie să le vorbești personal mai convingător ca primarul sau preotul.
        • +4 (8 voturi)    
          N-ai cum (Sâmbătă, 12 mai 2018, 9:23)

          moka [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

          Trebuie sa-i poti elibera pe oamenii de la tara de jugul primarului si al preotului.
          Tu vii odata si le verobesti convingator, dar pleci si ei tot cu primarul si preotul raman.
          Trebuie sa le creezi sansele sa evolueze social.
          Dar este foarte greu fiindca unii isi vor pierde puterea pe care o au acum, tinandu-i captivi e acesti oameni. Cei care vor sa se elibereze, vin la oras sau fug la capsuni in Spania.
  • -1 (15 voturi)    
    La cum se ia Bacu' in Romania... (Vineri, 11 mai 2018, 20:29)

    Ursuletul de Plus [utilizator]

    Cunosc o persoana cu 10 clase care baga in buzunar pe multi "bacalaureati".
    • +3 (5 voturi)    
      Fractura de gandire! (Sâmbătă, 12 mai 2018, 15:01)

      cmnis [utilizator] i-a raspuns lui Ursuletul de Plus

      Eu cunosc alte două persoane ca cea pe care o cunoști tu! Așadar sunt trei persoane!! Tu când te duci să-ți iei bacalaureatul? :)
  • +5 (13 voturi)    
    ... (Vineri, 11 mai 2018, 20:43)

    Luccian [utilizator]

    Si eu m-am gandit la ceva asemanator... pentru
    - cei fara liceu votul sa valoreze un punct
    - cei cu liceu - doua puncte
    - cei cu facultate - trei puncte
    Asa cred ca ar iesi la vot multi dintre cei 60% care nu voteaza deloc.
    • +6 (8 voturi)    
      si asta-i o idee (Vineri, 11 mai 2018, 23:12)

      moka [utilizator] i-a raspuns lui Luccian

      sa acumulezi puncte in functie de contributia ta in societate.
      • +3 (9 voturi)    
        Usor de zis (Sâmbătă, 12 mai 2018, 0:27)

        vagabond [utilizator] i-a raspuns lui moka

        Cum separi un om cu facultate care munceste pe un salariu mediu cu un om cu bac care are o mica afacere si angajeaza 20 de oameni?
        • +5 (9 voturi)    
          ... (Sâmbătă, 12 mai 2018, 1:09)

          Luccian [utilizator] i-a raspuns lui vagabond

          Contributia in societate nu este reprezentata doar de taxele si banii pe care ii produci, exemplu profesori, medici, judecatori etc...
        • +5 (5 voturi)    
          amandoi sunt contributori activi (Sâmbătă, 12 mai 2018, 8:57)

          moka [utilizator] i-a raspuns lui vagabond

          in societate si ar trebui sa poata vota.
    • 0 (2 voturi)    
      Excelenta idee (Sâmbătă, 12 mai 2018, 16:54)

      vidra [utilizator] i-a raspuns lui Luccian

      Asemanator cumva cu asociatiile de bloc unde ponderea e reprezentata de suprafata apartamentului pe care il detii.
      Cumva fiecare calitate sa iti aduca puncte in plus, pe langa educatie si contributia la bugetul de stat, si de asemenea sa se scada puncte pentru cei cu dosar penal (fiecare dosar penal conteaza, ca sa nu ii discriminam pe pesedistii care parca fac colectie)
  • +13 (19 voturi)    
    mai bine e in Olanda (Vineri, 11 mai 2018, 20:43)

    Ingwar [utilizator]

    o varianta ar fi modelul Olandei unde voteaza numai acei care platesc impozite, deci criminalii din puscarie, somerii si asistatii care sunt cumparati cu o bere si 50gr de mici nu au ce decide soarta celor care intradevar fac ceva pentru tara
    • +6 (6 voturi)    
      Si ce facem cu studentii? (Sâmbătă, 12 mai 2018, 11:18)

      Geo.B [utilizator] i-a raspuns lui Ingwar

      In cazul asta studentii nu ar avea drept de vot. Studentii inca nu lucreaza, marea lor majoritate, nu au inca in proprietate case sau masini. Cu ei ce facem?
  • +8 (12 voturi)    
    nu este primul care are ideea asta, insa (Vineri, 11 mai 2018, 20:52)

    Lucian* [utilizator]

    cam in cate zile de la stabilirea legii (sa zicem prin reducere la absurd) credeti ca or sa ne sara toate organizatiile mondiale care se ocupa de drepturile omului?

    Are sanse sa elimine o masa mare de oameni, pe care altii in mod corect sau absolut fals sa ii considere masa de manevra.

    Domnul CTP, mai era unul pe nume Marx care incerca implicarea activa in societate si politica a lumpenproletariatului. Pentru motivarea lor Stalin i-a impuscat si i-a deportat iar restul lumii i-a exploatat pentru "un mic si o bere".

    Desi imi place ideea, trebuie sa recunosc ca nu este morala.
    Nu ar fi mai corect sa facem o educatie ca lumea? O sa dureze! Dar O SA MERITE!
    • +9 (9 voturi)    
      sigur ca educatia e baza (Vineri, 11 mai 2018, 23:16)

      moka [utilizator] i-a raspuns lui Lucian*

      insa in sistemul de acuma, nu are niciun politician interesul sa reformeze educatia si s-o puna pe baze corecte.
      Ei de unde ar mai avea votanti????
      E un "circular reference" , ca sa zic asa
      • 0 (0 voturi)    
        solutia (Sâmbătă, 12 mai 2018, 22:16)

        Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui moka

        Nu e. Asa am crezut si eu. DAr nu e asa.

        Educatia nu rezolva nimic. Absolut nimic.

        Cum invata bine, cum pleaca in alte tari. Ca sa ramana aici, trebuie sa aiba perspectiva realizarii personale.

        Asta inseamna sa poti castiga mai mult din ce faci, dar si sa fii marginalizat daca nu depui efortul necesar.

        O societate egalitarista, socialista (socialismul e un fel de comunism, sa nu creada cineva ca ar insemna organizarea sociala din tarile nordice, asta e o prostie raspiandita de unii necunaoscatori din media).- o asemenea societate nu poate oferi sanse.

        Egalizarea in socialism are loc in jos. Adica, stimulentul este pentru ne-munca. PEntru lipsa de educatie. Pentru inselaciune, iresponsbilitate, pentru lipsa de mila fata de aproape pana la urma.

        Asta trebuie schimbat, si asta nu se poate decat politic. Numai si numai prin actiunea unui partid politic.
  • 0 (14 voturi)    
    Lipsa autocontrolului naste aberatii (Vineri, 11 mai 2018, 21:04)

    marki [utilizator]

    De mult timp CPT este tot pe aratura.Scoala comunista la care a crescut, il face sa nu - si controleze exprimarile, ramanand orientat tot catre aiurea. Sa se mai uite si el catre tarile cu democratii consolidate si sa vada daca ideile lui se regasesc.Omul ar trebui ignorant, pentru ca nu are nicio calitate pentru a fi bagat in seama.Ocupa - te de altceva tatae, ca timpul tau a expirat.
  • +2 (10 voturi)    
    Eu consider (Vineri, 11 mai 2018, 21:05)

    A310 [utilizator]

    ca votul obligatoriu ar fi un lucru benefic.
    • +4 (6 voturi)    
      eu cred ca oamenii tot din convingere (Vineri, 11 mai 2018, 23:18)

      moka [utilizator] i-a raspuns lui A310

      trebuie sa voteze.
      Trebuie sa simta ca votul lor conteaza.
      In momentul de fata, cei care simt ca votul lor conteaza sunt doar cei catre care se face un transfer de resurse, transfer mai mare decat poate fi suportat de cei care contribuie, si pe baze nesanatoase.
      • +4 (6 voturi)    
        Nu stiu (Sâmbătă, 12 mai 2018, 0:19)

        A310 [utilizator] i-a raspuns lui moka

        cati simt ca votul lor conteaza , dar daca votul ar fi obligatoriu , cred ca cei alesi ar avea o mai mare legitimitate .
  • +1 (11 voturi)    
    ctp aberează (Vineri, 11 mai 2018, 21:07)

    berenger [utilizator]

    nu pentru că am văzut mai mult bun simț politic la oameni cu 4 clase decât la oameni cu doctorat, ci pentru că încalcă un principiu fundamental, egalitatea în fața legii. dacă unii sunt mai egali în privința asta, cât va dura ca să devină mai egali în toate? pe de o parte. pe de alta, dacă s-a deschis cutia pandorei, cât va dura ca să apară altă interdicție, și apoi alta și, în scurt timp, alegerea conducătorilor va fi doar privilegiul câtorva, foarte bogați și, deci, foarte puternici?

    gândiți la consecințe, vă rog, înainte de a vă arunca în favoarea oricăror aberații!
  • -4 (8 voturi)    
    Nu ma pot abtine (Vineri, 11 mai 2018, 21:15)

    nicTM [utilizator]

    Ideea domnului Popescu, din punctul meu de vedere, este cel putin idealista, desi as fi vrut sa scriu naiva.
    Am si eu o propunere cam indrazneata: sa facem sa fie fain in Romania... Pai ce-s astea?! Sa ne dea stimabilul jurnalist si solutii, sa lupte mai mult daca stie cum si sa ne spuna si noua.
    Noi, intre timp, primim lectii televizate de la agramati - pentru prea multi acestea sunt singurele lectii.
  • +5 (5 voturi)    
    Poate.. (Vineri, 11 mai 2018, 21:16)

    Inna100 [utilizator]

    ..Insa mai important, este ca nimeni, absolut nimeni caruia nu i s-a verificat modul de absolvire al studiilor, rezultatele din diploma de studii ( de la ciclul primar, pana la cele din universitati) precum si antecedentele comportamentale sa nu aiba acces in politica. Sub nici o forma.... Asa se stopeaza accesul acestori serbani nicolai, dragneevi, greble, taricei, viorici, olgute, etc sa ajunga sa ne conduca
    • +1 (1 vot)    
      Prima data sa scapam de ei (Sâmbătă, 12 mai 2018, 16:55)

      vidra [utilizator] i-a raspuns lui Inna100

      Ca sa obtinem asta trebuie in primul rand boborul sa nu ii mai voteze. Ei nu or sa dea legi impotriva lor insisi.
  • +3 (7 voturi)    
    greu de zis (Vineri, 11 mai 2018, 21:22)

    moka [utilizator]

    dar e o idee de discutat.
    poate ne-ar trebui permis de vot in urma unui examen... asa... ca la auto.!!!
    Sau poate ar fi bine sa voteze doar cei ce contribuie activ in societate. Da, dificil concept, dar daca esti cumva dependent de ce-ti da statul sau cineva... poate ar trebui sa ne gandim. Nu zic sa nu fii ajutat in continuare, dar macar nu decide tu cum sa ne organizam tara. Sau peste o anumita varsta... pentru ce viitor mai votezi? Poate ar trebui sa delegi votul tau unuia dintre mostenitori, cel care te are in grija.... zic si eu, nu stiu.Pai daca am persoane in intretinere (exista conceptul asta, da?) n-ar trebui sa am si votul lor?
    Pai sa fiu eu batran si sa-mi zica copilul meu ca nu e bine cu cine vreau eu sa votez... eu ce-o sa fac? O sa votez contra dorintei lui? Mai bine-i dau procura sa voteze pentru mine.

    Ma rog. Teorii teorii teorii. Gandeam cu voce tare.
    • +2 (2 voturi)    
      Ideea limitarii varstei de vot (Sâmbătă, 12 mai 2018, 11:25)

      Geo.B [utilizator] i-a raspuns lui moka

      nu e rea. Asa cum la tineri e limitata, nu poti vota inainte de 18 ani, cred ca si la varstnici ar trebui sa fie la fel, sa nu se poata vota dupa 75 de ani sa zicem. Stiu ca exista si exceptii de oameni peste 75 de ani foarte bine informati si greu de manipulat si cu capul pe umeri, asa cum exista si exceptii in cazul tinerilor, cateodata poti fi uimit de un licean de 16 sau 17 ani. Dar acestea sunt exceptii, majoritatea celor peste o anumita varsta sau sub o anumita varsta nu inteleg corect mecanismele politicii. Stiu ce vorbesc, am bunica de 82 de ani care merge cu religiozitate la vot, si care este asa de usor de manipulat ...
      • +1 (1 vot)    
        Si eu am 2 bunici asa (Sâmbătă, 12 mai 2018, 14:19)

        moka [utilizator] i-a raspuns lui Geo.B

        Si, desi sunt in grija noastra, voteaza cu religiozitate invers decat noi. De parca zici ca nu de noi depinde supravietzuirea lor. Zici ca suntem dusmanii lor la vot si ca le vrem raul. Practic nu avem nicio sansa in fata lui Gadea su a lui Badea. De zici ca ei ii au in grija.
        • +1 (1 vot)    
          rabdarea e rupta din Rai (Sâmbătă, 12 mai 2018, 22:19)

          Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui moka

          Socialismul (adica un fel de comunism, sa fim bine intelesi) are aceasta latura perversa de a face oamenii sa creada ca are grija de cei bolnavi, batrani si saraci.

          Socialismul este insa o oranduire profund imorala, pentru ca face ca oamenii sa nu ai aiba mila unii fata de altii, pentru ca sunt supraocrotiti si pentru ca ajung sa creada ca statul este cel care trebuie sa aiba mila, nu oamenii.

          Socialistii sunt milosi pe banii altora.

          Cred ca asta e reteta infama careia i-au cazut victima bunicii tai.

          Dar trebuie sa le tot explicam oamenilor, numai asa, cu rabdare se poate schimba.
        • 0 (0 voturi)    
          Da, exact asa... (Duminică, 13 mai 2018, 12:00)

          Geo.B [utilizator] i-a raspuns lui moka

          :(
      • +1 (1 vot)    
        Spre deosebire de dumneavoastră (Sâmbătă, 12 mai 2018, 16:58)

        Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui Geo.B

        care înțelegeți PREA corect mecanismele politicii... După opinia dumneavoastră Gabriel Liiceanu, Victor Rebengiuc, Mihai Șora și mulți, mulți alții ca ei ar trebui să nu aibă dreptul să voteze... Că au trecut de 75 de ani... Nu toți bunicii sunt ca bunica dumneavoastră care s-ar putea să nu aibă prea multă școală dacă poate fi așa ușor manipulată...
        • 0 (0 voturi)    
          Pai am spus (Duminică, 13 mai 2018, 12:00)

          Geo.B [utilizator] i-a raspuns lui Leul in iarna

          exista si exceptii, si ele sunt putine si notabile. Nu, nu sunt multi, multi altii ca ei. Sunt putini. Marea majoritate sunt manipulabili, sunt fragili emotional, se tem. Nu poti sa iei ca referinta pentru o intreaga grupa de varsta numai o mana de oameni notabili. Stii care e limita de varsta dupa care nu iti mai da banca credit? Stii ca la notariat persoanele peste 80 de ani nu mai pot face tranzactii decat daca au o evaluare psihologica de la medico-legal?
          • +1 (1 vot)    
            Cred că aveți o idee bună (Marţi, 15 mai 2018, 0:48)

            Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui Geo.B

            în ceea ce privește evaluarea psihologică de către Institutul medico-legal... Doar că ea ar fi necesară TUTUROR celor care vor să obțină dreptul de vot... Pe lângă un bagaj minimal de cunoștințe despre felul în care este organizată țara și acest examen medico-legal dpdv psihologic...
  • +1 (17 voturi)    
    In sfarsit o idee buna a cuirasatului CTP (Vineri, 11 mai 2018, 21:44)

    Plagarus [utilizator]

    Este o sansa reala ca se va schimba ceva in RO !!!!!
    • +1 (1 vot)    
      De acord (Sâmbătă, 12 mai 2018, 17:02)

      Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

      cu mențiunea că poate nu bacalaureatul ar trebui să fie etalonul, ci un fel de examen de cultură civică minimală care să-ți permită să obții carnetul de votant... Carnetul de votant ar fi bine să existe și să nu fie acordat oricărui cetățean care a împlinit 18 ani...
  • +10 (14 voturi)    
    propun (Vineri, 11 mai 2018, 21:54)

    nash pandelica [utilizator]

    ca numai barbatii cu nasu' mare si ochi albastri sa poata vota. si sa stie sa mearga pe bicicleta. :-)
    mare farsor, mari gugumani.

    nicio lege nu poate incalca constitutia si declaratia universala a drepturilor omului.
    dreptul la vot este universal, este un drept pt. care s'a varsat mult sange.

    pe de alta parte, trei sferturi de absolventi de liceu sunt mai bolovani ca orice moromete.
    vad ca e vorba de 67%....

    musai sa aiba si bacu luat si sa stie sa scrie si sa citeasca. ! :-))
    • +3 (5 voturi)    
      asa este..declaratia drept. omlului (Vineri, 11 mai 2018, 23:23)

      moka [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

      dar pe de alta parte trebuie sa ne asiguram cumva ca o parte din societate nu este luata ostatica de catre o clasa politica care se erijeaza intr-un haiduc si face dezmat pe banii celor care contribuie.
    • 0 (2 voturi)    
      Ce cuvinte mari! (Sâmbătă, 12 mai 2018, 17:08)

      Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

      Ca și când drepturile omului se respectă la sânge în România și CTP s-a trezit să-l văduvească pe om de unul dintre ele... Dar nu mă mir de dumneavoastră... Ați ajuns să fiți cunoscut în calitate de susținător al lui Dragnea&co... Nu ne lipsiți nici acum de comentarii... Sunteți vigilent...
  • -7 (9 voturi)    
    singura opțiune (Vineri, 11 mai 2018, 22:03)

    falcoind [utilizator]

    Prin care ai leg un nivel minim de educație și vot era cel cu a avea bacul. Acuma chiar bac nu as condiționa , dar cumva le-ași lega dreptul de vot și un minim de educație. Personal as scădea vârsta de vot undeva spre 16 ani și după vârsta de 70 as anula dreptul la vot. Plus cumva oblicat cel cu drept de vot sa și voteze dacă nu altfel, sa poată decide ce se întâmpla cu mare parte din impozitul plătit de persoana in cauza dacă a votat. Cred ca ar stimula prezenta la vot , bine înțeles vot electronic și prin corespondenta accesibil pt toată lumea.
    • 0 (2 voturi)    
      După cum (Sâmbătă, 12 mai 2018, 17:12)

      Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui falcoind

      scrieți de corect gramatical, cred că nici dumneavoastră n-ar trebui să aveți drept de vot... Ar fi o categorie în plus față de cei care nu au 16 ani și cei care posedă peste 70...
  • -1 (5 voturi)    
    Va dati seama ce s-ar asana politicienii? (Vineri, 11 mai 2018, 22:09)

    Marionette [utilizator]

    De exemplu P$D care are ca bazin electoral 98% fara bacalaureat!
    • +4 (6 voturi)    
      Vezi cum s-a votat în 2016 :) (Sâmbătă, 12 mai 2018, 1:39)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

      PSD a primit la greu voturi de la persoane cu studii superioare. Studiile înalte și educația corectă sunt chestiuni complet diferite.
      • 0 (2 voturi)    
        Asa este, dar (Sâmbătă, 12 mai 2018, 10:16)

        moka [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        Daca dam la o arte voturile celor care au votat doar fiindca au inteles ca li se va da.... situatia ar fi mult mai echilibrata.
        • 0 (0 voturi)    
          :-)) (Sâmbătă, 12 mai 2018, 22:22)

          Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui moka

          Nici un om cu educatie sanatoasa (si nu pun nici eu semnul egal intre educatie si studii, mai ales in Ro), nu va crede ca statul e un fel de sac fara fund.

          Chiar si bunul simt poate confirma ca a da din ce in ce mai mult dintr-o gramada din ce in ce mai mica nu este o idee buna.

          Iar daca vrei sa te autoconvingi ca gramada creste daca iei din ea, atunci o asemenea conceptie contravine ipotezei educatiei sanatoare.
  • +5 (5 voturi)    
    nicio ingradire a unui drept nu e buna... (Vineri, 11 mai 2018, 22:20)

    minos [utilizator]

    ....de exemplu mama mea nu are bacalaureat si nu a votat niciodata cu PSD. In loc sa educam populatia si sa crestem nivelul tarii, ce facem, ii marginalizam pe cei considerati mai slabi de minte? Construim o falie si mai adanca in societate? Acum ii eliminam de la vot pe cei fara bacalaureat, maine vor ramane doar cei cu liceu, iar poimaine, doar cei cu doctorat, adica Ponta, Oprea si cei ca ei.....CTP are o idee stupida in opinia mea si vad din rezultatul votului ca majoritatea cititorilor hotnew gandesc la fel. Pana la urma, cu ce sunteti, voi care ganditi asa, mai presus decat PSD-istii?
  • +2 (2 voturi)    
    LooooL (Vineri, 11 mai 2018, 22:24)

    Talibanu' cu turban Armani [utilizator]

    adica fi-su lu CTP n-ar avea dreptul sa voteze?
  • +5 (7 voturi)    
    O idee cretina (Vineri, 11 mai 2018, 22:30)

    fatmanx [utilizator]

    Nu e admisibil asa ceva intr-o DEMOCRATIE fie ea si originala! Nu va convine ca iese PSD si distruge tara? Nici mie, dar in mod sigur nu consider ca e corect sa limitez dreptul de vot.
    Pana la urma, cum era aia cu "Vox Populi, Vox Dei"?
    Nu mai vreti PSD? Votati contra lor!

    Si tocmai dumneata domnu' CTP, care, cu manecile suflecate pana la umar convingeai oamenii ca avem o tara de cacat si ca nu merita sa te agiti... Fii consecvent tovarase! Mi-ar fi jena, parol!
    • -2 (4 voturi)    
      sigur ca da. problema este ca (Vineri, 11 mai 2018, 23:27)

      moka [utilizator] i-a raspuns lui fatmanx

      marea baza a populatiei poate fi pacalita foarte usor ca i se da ceva. Si acel ceva este tot timpul luat de la o mai mica parte a populatiei, deci majoritatea va fi intotdeauna la baza... la cei care primesc.
      • +4 (4 voturi)    
        Principiul are intaietate (Sâmbătă, 12 mai 2018, 1:23)

        fatmanx [utilizator] i-a raspuns lui moka

        Principiul democratic al votului universal are intaietate in fata oricarei "probleme" de genul PSD.
        Prin comparatie, faptul ca poporul e retardat si voteaza bolsevici si hoti si ticalosi, paleste in fata intentiei de pervertire a votului universal.
        CTP e idiot.
        • -1 (5 voturi)    
          votul universal (Sâmbătă, 12 mai 2018, 9:00)

          moka [utilizator] i-a raspuns lui fatmanx

          a fost introdus in america la un moment dat in istorie cand 90 si ceva la suta din populatie era contributoare activa in societate. Cred ca acum vreo 150 de ani. Pana atunci votau doar unii.
          Cred ca prima conditie pentru votul universal trebuie sa fie ca un procent semnificativ din popuilatie sa fie activa social. Daca am doar 5 mil de oameni ocupati in economie dintr-o populatie de 18 milioane, cred ca e o problema.
          • -1 (1 vot)    
            Da, foarte corect! (Sâmbătă, 12 mai 2018, 11:27)

            Geo.B [utilizator] i-a raspuns lui moka

            In final un comentariu echilibrat si documentat.
          • +2 (2 voturi)    
            Nu asta e solutia (Sâmbătă, 12 mai 2018, 11:47)

            fatmanx [utilizator] i-a raspuns lui moka

            Nu abolirea unui principiu democratic este solutia pentru imbunatatirea unei societati invadata de paraziti, pervertita de o cultura primitiva bazata pe hotie si smecherie.
            Este o idiotenie sa sustii asa ceva. Nu te gandesti ca maine/poimaine or sa iti ia chiar tie votul?! In momentul in care nu mai ai un PRINCIPIU pe care sa-ti bazezi dreptul de a vota, ai un CRITERIU si criteriile se pot schimba - prin OUG, de exemplu, ca asa vrea muschii lor.
            Repet, daca vreti alt rezultat la vot - activati-va social si convingeti "masa de manevra" sa voteze cum va convine.

            Oricum, toate astea sunt doar vorbe pentru ca nici macar nu se pune problema in contextul UE in care ne aflam...
            • 0 (2 voturi)    
              Asa este, sunt doar vorbe (Sâmbătă, 12 mai 2018, 14:25)

              moka [utilizator] i-a raspuns lui fatmanx

              Limitarea votului vine la randul ei cu riscuri f. mari.
              Dar macar trebuie sa clarificam in constitutie niste principii clare.
              Desi la cum interpreteaza unii constitutia, se poate orice.
              Numai la bate sa nu ajungem ca la 1907.
        • -1 (5 voturi)    
          Principii... (Sâmbătă, 12 mai 2018, 10:11)

          Popeye_the_Sailor [utilizator] i-a raspuns lui fatmanx

          Ce ziceți de principiul ”nu te băga unde nu te pricepi”? Dacă nu înțelegi ce votezi e ca și cum ai conduce o mașină fără permis. Poate deveni periculos și pentru tine, și pentru alții.
  • -4 (4 voturi)    
    Vot limitat (Vineri, 11 mai 2018, 22:39)

    victoravo [utilizator]

    Ar trebui gasita o formula ca sa nu mai poata vota pensionarii si asistatii social. Sunt categoriile cel mai usor de corupt de politicieni.
    • 0 (2 voturi)    
      votul nu poate fi interzis (Sâmbătă, 12 mai 2018, 4:33)

      Coco Whistle [utilizator] i-a raspuns lui victoravo

      glumim, discutam, dar ...asa ceva nu se poate tovarasi. romanul e practic, pleaca ai nostri vin ai nostri, si sa nu ne iasa si noua de un mic si o bere, poate o umbrela? mai ne si indracnim intre noi, care e problema? problema sint ei, cei care intretin populatia in prostie si indiferenta care pe noi ne costa pe ei ii imbogateste. votul e un drept, pe care trebuie sa-l cistigi dar...si dreptul de a fi ales trebuie cistigat deasemenea. trebuie sa existe reguli, fara infractori, fara traseisti, fara cei cu diplome false sau cei care defaimeaza tara sau colegii, fara personaje care nu au dovedit ca au contribuit la bunastarea, dezvoltarea sau modernizarea Romaniei, fara extremisti sau afilitiati la grupuri organizate care au interese proprii sau sint sustinuti de guverne straine, fara comunisti, rudele acestora, premianti, securisti, fara personaje sub 35 ani. apoi as merge pe ideea de 150 parlamentari si un presedinte care sa fie si seful guvernului. puterile trebuiesc f clar delimitate si fiecare sa aiba putere de a restringe/demite o alta in caz de abuz de putere(concentrare - stat totalitarist), depasirea atributiunilor, inalta tradare.etc. CCR trebuie sa fie 100% independent. Avocatul poporului la fel. Presa libera si sa nu depinda de finantare/publicitate mascata. Partidul care incalca regulile de etica sau de functionare (stabilite de organisme independente) sa fie declarate in afara legii iar membrii sa nu mai poata fi afiliati altor partide/alesi ptr 20 ani(decit ca independenti). idei sint multe, eu as face o societate fara partide.
      • +1 (1 vot)    
        Dreptul de a fi ales... da (Sâmbătă, 12 mai 2018, 10:20)

        moka [utilizator] i-a raspuns lui Coco Whistle

        Si asta e o idee buna.
        Dar cum facem cu astia care odata ce castiga niste alegeri schimba legile si sensul constitutiei dupa cum le convine lor?
  • +3 (5 voturi)    
    Si cu asta (Vineri, 11 mai 2018, 22:48)

    wintershadow [utilizator]

    vedem cata valoare au democratia, drepturile omului, egalitatea cu care tot stau in gura CTP, cititorii HN si alti "toleranti" asemenea lor.
  • -3 (5 voturi)    
    In situatii disperate, masuri disperate (Vineri, 11 mai 2018, 22:48)

    tavi69 [utilizator]

    Chiar daca nu am decat 11 clase la seral sunt de acord ca ar fi POATE singura sansa sa mai salvam ceva, insa exista doua mari probleme;
    1 Trebuie votata legea in parlament.
    2 PE CINE VOTATI.
    Altceva este necesar inainte de toata treaba asta.
  • +5 (5 voturi)    
    CTP-ul pe aratura (Vineri, 11 mai 2018, 23:47)

    DaniC [utilizator]

    Scoala n-are legatura cu moralitatea , nu ca as apara analfabetismul . Iar la noi predomina categoria hotilor si coruptilor cu scoala ... deci care e ideea CTP-ului ?
  • +2 (6 voturi)    
    hm (Sâmbătă, 12 mai 2018, 0:13)

    Fapte [utilizator]

    Nu stiu ce sa zic, mie mi se pare o idee buna, dar vad ca altora nu. Ca asta ar fi fascism.
    Si dau un exemplu: sa zicem ca intr-un avion sint 100 de oameni. Printre ei, un alpinist si un artist celebru. Avionul zboara pe deasupra muntilor si, din cauza unei defectiuni, aterizeaza fortat. Nu moare nimeni, numai ca nu se pot decide. Artistul zice: "hai s-o luam in directia asta pentru ca, inainte de a ne prabusi, am vazut pe geam un oras". Alpinistul zice: "nu e bine! hai s-o luam spre sud pentru ca in zona aia sint niste vai ferite de vint". Pentru ca nu se pot decide, se supune la vot. Fiind un artist celebru si foarte iubit (a se citi manelist, antrenor de fotbal, baiat de comitet, de-al nostru, dintre noi) lumea voteaza majoritatea cu directia propusa de el, asa ca pornesc toti (nu se pot desparti) in directia respectiva si mor inghetati in prima noapte.
    Intrebarea mea e urmatoarea: de ce sa-mi decida soarta unii care toata viata lor nu au dat doi bani nici pe educatie, nici pe bun-simt, nici pe logica, nici pe nimic altceva decit pe papa, alcool si sex?
    Si am si o jumatate de raspuns: democratia functioneaza numai intr-un stat de drept. Un stat care pedepseste infractorii, un stat care nu permite impostura (copiere la BAC, cumparare de diplome, legi care nu se aplica in mod tacit), un stat in care scara valorilor nu e rasturnata.
    O sa murim inghetati.
    • 0 (0 voturi)    
      la varf (Sâmbătă, 12 mai 2018, 22:27)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui Fapte

      In scenariul propus, partea slaba este ca alpinistul nu a stiut sa explice.

      Este intr-adevar similar cu ce e in RO (dupa parerea mea) doar ca noi nici nu avem vreun alpinist la bord.

      In aceste conditii, daca luam sa spunem dreptul de vot celor din avion care nu au bacalaureatul, situatia nu se schimba. Se va vota la fel, avionul va merge in aceeasi directie.

      ===

      Doar ca in Ro, vreo 2 milioane de alegatori (daca nu mai bine) au spus ca ei nu au ce vota.

      Si au avut dreptate. Cu bac sau nu, au avut dreptate.

      Toate partidele din RO sunt de stnga, toate vor doar carpirea statlui socialist roman (adica un fel de stat comunist, sa nu ne imaginam altceva).
  • 0 (2 voturi)    
    societatea umana si..dezastrul (Sâmbătă, 12 mai 2018, 1:01)

    richter [utilizator]

    Ma abtin de a face bascalie; nu e cazul - situatia e tragica; problema nu e bacalaureatul (sa zicem ca mai 'nainte ar fi fost o selectie de tipul " doar cei care stiu sa scrie si sa citeasca" care atunci era mai mult decat un bacalaureat (dar nu erau alegeri!) - suma indivizilor formeaza societatea...omul e corupt, dezorientat, fara viziune, indreptat spre autodistrugere in mai multe moduri. Sa propunem un test : dupa 5 sau 10 ani sa-i rechemam pe ce cu bacalaureat sa-l mai sustina odata- teoretic ar trebui sa stie mai mult, mai bine..practic cum ar fi ? ce ar ansemna aceasta ? Nu-i pe aici nici un pshiatru sa-si spuna parerea ? cati depresivi, insomniaci, si cu alte dezechilibre si sindroame mai subtile dar mai grave sunt? (cu bacalaureat la baza) VAI, VAI, VAI! din rau in mai rau pana la distrugerea totala si JUDECATA DE APOI (si cea de acum)
  • +2 (2 voturi)    
    INTREBARE (Sâmbătă, 12 mai 2018, 1:36)

    richter [utilizator]

    Cata scoala trebuie sa faca un pilot de avion de lupta militar pt. ca sa piloteze un avion sofisticat care bombardeaza la ordinul unui general cu si mai multa scoala coamandat de un politician..frustrat si votat de o multime de cetateni cu sau fara bac? ..situatia e fara iesir..mai supravetuim o vreme...ATAT si punct. Doar mantuirea sufletului mai conteaza ; modul cum ne "ducem" mai putin conteaza ; doar faptele care ne urmeaza, implacabil si definitiv...daca e sa votezi , na-i cu cine; daca esti votat..n-ai cu cine sa faci ceva..
  • +1 (3 voturi)    
    dam o lege .. (Sâmbătă, 12 mai 2018, 8:11)

    Bolovanul [utilizator]

    In Romania cand ti se pune pata pe careva dai o lege sa-l interzici.

    Ti s-a pus pata pe vecinu' care face zgomot, dai o lege sa fie amendati toti care tusesc la ei in casa.

    Ti s-a pus pata pe un idiot care fumeaza, obligi toti fumatorii sa stea in strada, fara sa se poata adaposti daca ploua sau e iarna.

    Ti s-a pus pata pe homeopatie, dai o lege.

    Ti s-a pus pata pe aia care voteaza cu nu stiu cine, gata, dai o lege!


    Ce garantii avem ca totul se va opri strict la filtrul bacaluareatului? NICIUNA!

    Asadar, votul este unversal sau nu este deloc.
    • -2 (2 voturi)    
      contradictii (Sâmbătă, 12 mai 2018, 16:33)

      Fapte [utilizator] i-a raspuns lui Bolovanul

      Păi legea "se dă" prin vot. Votul unor parlamentari care ajung să voteze bazîndu-se pe niște "pete" tocmai din cauză că au fost votați de niște proști. Adică tocmai din cauza votului universal. Ups, fractură logică!
      Întrebarea mea e următoarea: de ce viața mea trebuie să se supună voinței proștilor? Ține cont că se poate ajunge foarte ușor într-un cerc vicios: cei care sînt la un moment dat la putere vor face totul ca să-și țină votanții cît mai manipulabili (vezi modificările continue la Legea Învățămîntului) -- ceea ce poate duce la punctul critic în care proștii sînt majoritari.
      Cînd zic de proști mă refer nu neapărat la educația din școală, dar și la lipsa de morală, de bun-simț și logică.
  • -1 (3 voturi)    
    VOT CU ...CARTE!!! (Sâmbătă, 12 mai 2018, 8:21)

    firi [utilizator]

    GRESIT!!!CINE VOTEAZA SA-SI EXPRIME ADEZIUNEA PENTRU DRAGNEA SI OSD!!!DACA NU ...NU VOTEAZA!!!!
  • +4 (4 voturi)    
    ce gluma sinistra (Sâmbătă, 12 mai 2018, 8:39)

    KayT [utilizator]

    Vad din modul cum s-a votat ca, cel putin in 68% din cazuri, bacalaureatul nu garanteaza o minima intelegere a democratiei, a statului de drept, o minima educatie civica si politica. Urasc PSD-ul, dar distopia asta iesita din negurile mintii lui CTP nu e tara pe care mi-o doresc.

    Cunosc oameni fara bacalaureat care sunt militanti anti-PSD mult mai infocati decat mine. Si ca sa imi duc ideea pana la capat, eu nu consider bac-ul ala chinuit luat in Romania "educatie", ci mai degraba o gluma proasta de care mi-e usor jena.
  • +6 (6 voturi)    
    nu e bine! (Sâmbătă, 12 mai 2018, 8:49)

    asspeeda [utilizator]

    vot obligatoriu!!nu votezi -te amendez!
    asta e solutia!
  • +3 (3 voturi)    
    mda (Sâmbătă, 12 mai 2018, 10:15)

    Incomod3 [utilizator]

    daca m-as lua dupa comentarii, as spune ca majoritatea celor ce comenteaza p-aci n-au bacu' sau l-au luat degeaba...
  • +1 (1 vot)    
    Calcul diferential si integral (Sâmbătă, 12 mai 2018, 10:39)

    Ali Mentara [utilizator]

    Cei care vor sa voteze trebuie testati din STRICT ceea ce voteaza: un set de intrebari legate de acel vot. Faptul ca stii chimie e irelevant. La examenul auto nu ti se cere fizica.
  • +2 (2 voturi)    
    ctp (Sâmbătă, 12 mai 2018, 11:44)

    codrean [utilizator]

    exagereaza. Ciclul de invatamant obligatoriu, asta da, ar fi posibil !
  • +2 (2 voturi)    
    CTP, CTP, adevarul unde e? (Sâmbătă, 12 mai 2018, 13:24)

    moldovean2018 [utilizator]

    CTP, ma intreb oare cine este de vina pentru situatia actuala? cei fara bac care au votat, or fi 1 milion? sau cei cu bac care nu s-au dus la vot? (or fi vreo 6-7 milioane? ) Adica, daca au avut bacul, cu ce i-a ajutat de nu s-au dus la vot? Sau mai rau, foarte multi din cei care nu s-au dus la vot sunt tineri cu facultate .... Nu toti oamenii care nu au bacul voteaza PSD, asta e o inchipuire de-a ta. Eu personal cunosc destui fara bac si care nu voteaza PSD niciodata. Atunci cand societatea este manipulata din greu, cu 90% televiziuni si presa mincinoase, si adevarul iese cu greu la suprafata, poti avea cata scoala ai avea. Doar Dumnezeu si bunul simt daca il ai te mai salveaza.
    • 0 (0 voturi)    
      optimism (Sâmbătă, 12 mai 2018, 22:28)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui moldovean2018

      Se lasa manipulata.

      Plus ca nu exista o contra-oferta.

      Plus ca sa avem rabdare, PSD nu e ce se vede.
  • +3 (3 voturi)    
    bun asa! (Sâmbătă, 12 mai 2018, 15:15)

    laurentiucat [utilizator]

    ptr ctp si toti prostii de mai sus care sunt de acord cu el va anunt ca daca nu mai platesc taxe, va las diplomele si votul sa vi le bagati unde vreti.
  • +1 (1 vot)    
    O tampenie (Sâmbătă, 12 mai 2018, 16:39)

    mylo_cr [utilizator]

    Imi pare rau D-le CTP dar ati zbarcit-o de data asta. In orice democratie moderna dreptul universal de vot este sacrosant. Dar exista o alta solutie pe care o aplica si cea mai solida democratie din lume SUA. VOTUL INDIRECT. Ion si Costel si Mercedesa si Sorin Salam (ati priceput aluzia) sa voteze un reprezentant, delegat la conventia nationala a partidului, de exemplu. Acesta va avea de preferat minimum bacalaureatul, ceva cunostiinte politice etc.etc.Numai asa vom ajunge, pe termen scurt sa nu mai voteze prostimea PSD pentru noi.
    Un bugetar neproductiv ;)
    • 0 (2 voturi)    
      votul universal... (Sâmbătă, 12 mai 2018, 20:45)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui mylo_cr

      isi arata limitele...

      si le-a aratat de mult... gen... Hitler ales democratic!

      problema sistem,ului de vot e ca aia multi si prosti sunt mai usor de multumit decat aia care chiar tin tara in spate...
      de aici succesul partidelor populiste, ultra nationaliste etc...

      votul actual nu este gandit ok... ori faci ca votul intelectualilor sa valoreze mai mult...
      ori te asiguri ca TOTI cei ce voteaza inteleg dracu ce inseamna sa guvernezi o tara, cam ce inseamna constitutia, cunostinte de baza de economie etc...
      altfel romania (si nu numai) e condamnata la socialism...
  • -1 (1 vot)    
    vot (Sâmbătă, 12 mai 2018, 20:02)

    MONAG [utilizator]

    Sau mai bine sa poata vota numai cei care platesc impozite.
  • +2 (2 voturi)    
    aiurea (Sâmbătă, 12 mai 2018, 20:28)

    srpc [utilizator]

    tefelistii au studii, dar sunt manipulati ca niste analfabeti; studiile nu au relevanta in privinta politicii
  • 0 (0 voturi)    
    e putin mai complicat decat atat... (Sâmbătă, 12 mai 2018, 20:41)

    liviu_ [utilizator]

    dar ar trebui stabilite niste reguli:
    1 - fara condamnari
    2 - un minim de cultura generala... nu neaaparat bacul, dar alea 10 clase obligatorii sa zicem.
    3 - oamenii prea batrani ar trebui sa dea un test sa vedem ca-i mai duce mintea. E aberant ca unu cu altzhgeimer sau cu dementa sa aiba drept de vot si nu numai... in general cei cu diverse boli psihice
    4 - as merge si un oarecare t est de cunostinte... daca nu esti stii in ce tara traiesti, pe ce planeta traiesti (cautati pe youtube), nu ar trebui sa poti vota. De asemenea daca nu intelegi termeni precum inflatie, deficit, economie, etc nu ai cum sa votezi... pur si simplu ai prea putine cunostinte pentru a lua o decizie cat de cat corect in materie de vot!

    ceva de genul... nu ar trebui toti sa aiba drept de vot... sau... daca vrei sa aiba toti drept de vot... da ca votul unuia cu bacu, sau cu facultatea sa valoreze dublu!
  • 0 (0 voturi)    
    Cum se pune in practica (Duminică, 13 mai 2018, 13:32)

    gursu [utilizator]

    E simplu.
    De exemplu (se poate discuta, nuanta):
    1. Toti cetatenii majori ai Romaniei au dreptul la vot.
    2. Valoarea votului depinde de calificarea lor:
    2.1. valoare 1 pentru toti cei majori
    2.2. valoare 2 pentru cei care au absolvit scoala generala
    2.3. valoare 2 sau 3 pentru cei care au luat bacul
    2.4. valoare 5 sau 6 pentru cei care au absolvit o institutie de invatamant superior.
    2.5. etc. ...
    de ex.: un academician ar putea avea valoarea votului 100.000
    ar fi necesara instituirea unui mecanism bazat pe invatatura, experienta de viata etc. pentru stabilirea valorii votului (un fel de comisii de evaluare).

    sper ca este clar si sugestiv mecanismul prin care cel mai bun isi poate exprima alegerea.

    de ex.: intr-o familie numeroasa care se ocupa de agricultura este necesar un utilaj. Ce utilaj se va cumpara? Cine va decide cheltuirea banilor ?
    vei intreba catelul ?
    va hotari numai bunica ?
    va hotari mama ?
    dar daca in familie este un prunc absolvent al unei facultati cu profil agricol ?


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version