UPDATE: CCR a decis că modificarea Legii referendumului este constituțională. Judecătorii au respins contestația Opoziției

de A.L.     HotNews.ro
Joi, 3 mai 2018, 7:28 Actualitate | Esenţial


Curtea Constitutionala a Romaniei
Foto: Agerpres
​​Curtea Constituţională a României a respins joi contestația USR și PNL privind proiectul de modificare a Legii referendumului, potrivit unor surse din CCR.

UPDATE: Potrivit unor surse, CCR a decis că modificarea Legii referendumului este constituțională. Judecătorii au respins contestația Opoziției.

USR anunţa pe 4 aprilie că, împreună cu PNL şi PMP, va sesiza, din nou, CCR cu privire la neconstituţionalitatea Legii pentru modificarea şi completarea Legii 3/2000 privind organizarea şi desfăşurarea referendumului. 

În opinia USR, PSD manipulează opinia publică şi foloseşte pretextul iniţiativei cetăţeneşti de modificare a Constituţiei pentru redefinirea familiei ca să adopte un proiect de lege care elimină din prerogativele preşedintelui României. 

"Să fie foarte clar: PSD foloseşte pretextul iniţiativei cetăţenilor privind modificarea Constituţiei în chestiunea reglementării familiei pentru a modifica Legea referendumului, care era o lege foarte corectă din punctul nostru de vedere, şi pentru a mai tăia din atribuţiile preşedintelui. Unul din mecanismele pe care de un an şi jumătate le serveşte PSD este acela de a slăbi toate celelalte instituţii în speranţa că prin Guvern şi Parlament se va putea merge spre modul de guvernare din Polonia şi Ungaria. Practic, este un atac la statul de drept folosindu-se chestiunea referendumului pentru familie", declara preşedintele USR, Dan Barna.

"Textul pe care l-a votat Senatul şi care a fost propus spre adoptare şi în Camera Deputaţilor este, aşa cum a remarcat şi preşedintele României, unul neclar şi elaborat defectuos. Este de neacceptat să votăm astfel de texte în Parlamentul României, pentru că ele vor fi folosite pentru toate referendumurile ce se vor organiza în viitor", a explicat şi deputatul USR Stelian Ion.  

În sesizarea adresată Curţii Constituţionale se susţine, printre altele, că sintagmele "proiectul legii constituţionale" şi "adoptat de fiecare cameră a Parlamentului", cuprinse în legea trimisă pentru promulgare, sunt neclare, contrar exigenţelor din Constituţie referitoare la calitatea legii. În opinia semnatarilor sesizării, în textul legii există şi alte sintagme sau cuvinte neclare ori imprecise.  

La finalul anului trecut, PNL şi USR au mai sesizat Curtea Constituţională cu privire la acest proiect de lege, care iniţial propunea ca data organizării unui referendum pentru revizuirea Constituţiei să fie stabilită de Guvern. Sesizarea a fost admisă cu unanimitate, iar proiectul s-a întors în Parlament pentru a fi pus în acord cu decizia CCR, după care trimis pentru promulgare la preşedinte, care a solicitat reexaminarea lui.

Referendumul naţional cu privire la revizuirea Constituţiei are loc în ultima duminică a perioadei de 30 de zile de la data adoptării în Parlament a actului normativ de revizuire a Legii fundamentale, urmând ca această dată să fie adusă la cunoştinţă publică de către Guvern - a decis Senatul pe 26 martie, respingând cererea de reexaminare a preşedintelui Klaus Iohannis.  

Pe 4 aprilie, cererea de reexaminare a fost respinsă şi de Camera Deputaţilor, care a adoptat actul normativ în forma în care a fost trimis la promulgare.  

Preşedintele Klaus Iohannis a anunţat, pe 18 aprilie, că nu va promulga Legea referendumului aşa cum a ajuns la Administraţia Prezidenţială, precizând că intenţionează să sesizeze CCR. "Legea referendumului, aşa cum a ajuns acum la mine, nu va fi promulgată. Eu am oarece nemulţumiri faţă de această lege şi voi solicita opinia Curţii Constituţionale", spunea Iohannis.














Comentarii alese de moderator

  • . (Joi, 3 mai 2018, 14:08)
    Ingwar [utilizator]

    cum sa citige presedentia ? cu Tariceanu pe post de candidat ? cu asa reputatie nimeni din psd si alde nu are sanse sa cistige.
    nu cred ca gruparea criminala psd mai poate acumula 49% din voturi nici la parlamentare, cu atit mai mult sa cistige presedentia, ei au acuma maximum ce pot obtine. principalul e sa iasa lumea la vot si atunci nu au nici o sansa







10290 vizualizari

  • +33 (49 voturi)    
    CCR? (Joi, 3 mai 2018, 7:58)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Hmmm. ... Cu Dorneanu, apropiat si colaborator al CRIMINALULUI Iliescu si alti politruci rosii? Parca si Toader, omul de casa al grupului infractional Fenechiu/Vlasov, a ajuns in CCR... O institutie a statului mafioto-securist si nimic mai mult
    • +30 (38 voturi)    
      referendum (Joi, 3 mai 2018, 11:52)

      grongobar [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      Chestia pe care nu o inteleg geniile astea de Teleorman e ca toate modificarile care ii avantajeaza acum se vor intoarce impotriva lor cand pierd puterea.Iar treaba asta ar putea sa se intample in 20-20,cu conditia sa nu ne mai pi$am pe el de vot.
      • +16 (20 voturi)    
        Ei se bazeaza pe faptul ca vor frauda votul (Joi, 3 mai 2018, 12:08)

        Zimbru [utilizator] i-a raspuns lui grongobar

        Ei vor sa puna mana pe toate institutiile statului pana in 20-20 tocmai ca sa fie siguri ca fraudeaza urmatoarele alegeri si raman mereu la putere. Din acest motiv e important sa nu acapareze tot pana la urmatoarele alegeri.
        • +11 (13 voturi)    
          A conduce prin Parlament (Joi, 3 mai 2018, 13:10)

          Frank777 [utilizator] i-a raspuns lui Zimbru

          este o mare excrocherie pentru ca inseamna ca nimeni nu este responsabil de nici un prejudiciu adus poporului prin legi puse in aplicare de Guvern. Guvernul are identitate are sef de guvern si ministrii. Parlamentul este o masa de indivizi care nu raspund de nimic pentru ca nu se poate proba cine ce lege a votat pentru sau impotriva. Asta urmareste PSDaldePCR. Sa scape de raspundere individuala si sa se ascunda toate faradelegile sub parlamentul fara personalitate juridica si identitate.Poti sa dai in judecata Parlamentul?
      • +12 (14 voturi)    
        Hazul cel mare ar fi.... (Joi, 3 mai 2018, 12:48)

        Spiky [utilizator] i-a raspuns lui grongobar

        ... să piardă PSD majoritatea parlamentară și să câștige prezidențialele.... degeaba, pentru că au transformat președintele într-o instituție neputincioasă....Culmea ironiei....
        • +5 (7 voturi)    
          . (Joi, 3 mai 2018, 14:08)

          Ingwar [utilizator] i-a raspuns lui Spiky

          cum sa citige presedentia ? cu Tariceanu pe post de candidat ? cu asa reputatie nimeni din psd si alde nu are sanse sa cistige.
          nu cred ca gruparea criminala psd mai poate acumula 49% din voturi nici la parlamentare, cu atit mai mult sa cistige presedentia, ei au acuma maximum ce pot obtine. principalul e sa iasa lumea la vot si atunci nu au nici o sansa
          • +5 (7 voturi)    
            Ziceam și eu așa, într-o doară (Joi, 3 mai 2018, 15:39)

            Spiky [utilizator] i-a raspuns lui Ingwar

            Că asta este oftica principală a lor - cu preșidenția și parlamentul, ar face prăpăd în țara asta. De la nea Ion Iliescu încoace, nici o figură pesedistă nu s-a învrednicit să câștige, iar ultimul catindat - Ponta - a luat-o pe coajă cum nu se poate mai urât.
    • +13 (17 voturi)    
      CCR e sluga PSD şi face ce vrea (Joi, 3 mai 2018, 12:21)

      Jos_Dictatura_Dragnea [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      CCR e echivalentul baronului local cu BMW care te scuipă la stop.
  • +13 (19 voturi)    
    Hotnews, (Joi, 3 mai 2018, 10:14)

    Kevi [utilizator]

    La voi stirea asta nu a ajuns?

    https://www.g4media.ro/avocata-care-a-ingenuncheat-ccr-in-instanta-nimeni-nu-e-mai-presus-de-lege.html
  • +33 (41 voturi)    
    parlament cu 300 (Joi, 3 mai 2018, 10:30)

    jescu [utilizator]

    Parca asta a votat tot poporul ca vrea parlament cu 300 de membri. La fel cu au votat britanicii brexitul. La noi votul poporului a fost deturnat de cativa mafioti, care stiu ei "ce e mai bine" pentru noi. Asta de ce nu se voteaza pentru constitutie ?
    • +2 (22 voturi)    
      Pentru ca nu exista o initiativa cetateneasca (Joi, 3 mai 2018, 11:59)

      andipetre [utilizator] i-a raspuns lui jescu

      in acest scop. E foarte simplu si nu are rost sa tot batem apa in piua pe tema asta. Pentru referendumul pentru familie exista o initiativa cetateneasca legala de modificare a Constitutiei, care, atentie, nu e un referendum cu valoare consultativa cum a fost cel pentru 300 parlamentari, ci e parte a procedurii constitutionale de modificare a Constitutiei.

      Pentru alte teme, chiar ar fi de dorit sa existe initiative asemanatoare. De exemplu, nu inteleg de ce societatea civila nu declanseaza o procedura similara de modificare a Constitutiei, care sa introduca in aceasta un articol de limitare a numarului de parlamentari.
      • +3 (5 voturi)    
        ma indoiesc ca intelegi Constitutia Romaniei (Joi, 3 mai 2018, 14:06)

        Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

        Haide sa-ti citez articolul 2, alin. 1:

        Suveranitatea ARTICOLUL 2
        (1) Suveranitatea naţională aparţine poporului român, care o exercită prin organele sale reprezentative, constituite prin alegeri libere, periodice şi corecte, precum şi prin referendum.

        Rezultatul Referendumului este obligatoriu si ar trebui sa se traduca printr-o modificare a Constitutiei, intr-o tara democratica. Orice Parlament cu mai mult de 300 de parlamentari este ilegal. Actele emise de un asemenea Parlament sunt nule. Dar pentru ca suntem o tara de tampiti, unde PNL se aliaza cu PSD pentru a calca Constitutia, iar votantii accepta rahaturi d-astea din motive de ura pe Basescu... suntem unde suntem. Asta-i pacatul originar si de neiertat pentru PNL. Iar eu nu voi vota PNL pana nu-si va repara aceasta greseala enorma. Sunt sigur ca-s multi ca mine.
        • +2 (2 voturi)    
          Din pacate Constitutia e vaga aici (Vineri, 4 mai 2018, 0:23)

          andipetre [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

          Referendumul pentru 300 de parlamentari a fost convocat in baza art. 90, insa vajnicii autori ai Constitutiei au uitat sa spuna si cum se impune vointa poporului (altfel decat a declara, pompos, ca suveranitatea e a poporului). La art. 90 era nevoie de o continuare, ceva de genul "Vointa poporului validata prin referendum devine automat lege organica.". N-a fost asa.

          De aceea, era mai simplu ca Basescu, daca chiar vroia sa faca parlament de 300, sa initieze modificarea Constitutiei, asa cum face CpF acum (fiecare se foloseste de parghiile permise de Constitutie pentru asta, in art. 150).

          Sau societatea civila putea initia, de asemenea, modificarea, e nevoie de doar 500 000 semnaturi (tot art. 150).
        • +2 (2 voturi)    
          Din pacate nu scrie ca rezultatul ref. e obligatoriu (Vineri, 4 mai 2018, 0:39)

          andipetre [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

          Te rog arata-ne unde scrie ca rezultatul oricarui referendum e obligatoriu. Pentru ca, din pacate, Constitutia se pare ca a fost scrisa intentionat vag, tocmai ca sa previna impunerea vointei poporului.

          Art. 2 se refera la referendum, in general , ca modalitate de exercitare a suveranitatii, la acelasi nivel cu alegerile. Adica e o forma de exprimare a suveranitatii, dar nu ii acorda nicaieri putere de lege.

          Art. 90, pe baza caruia Basescu a declansat referendumul pt. 300 parlamentari spune doar ca presedintele "poate cere poporului sa-si exprime, prin referendum, vointa". Fara sa spuna ca aceasta vointa devine automat lege, cum ar fi, intr-adevar, normal intr-o tara democratica.

          De aceea, daca vroia realmente parlament de 300, trebuia sa ceara revizuirea Constitutiei, cf. art. 150, care implica un referendum si rezultatul devenea explicit obligatoriu. N-a facut-o si ma tem ca de fapt am fost toti trasi pe sfoara. (inclusiv eu, care am mers la acest referendum cu bucurie si am votat pentru reducerea nr. de parlamentari -- asta nu inseamna ca trebuie sa raman naiv ca atunci si sa ignor modul in care am fost fentati)
          • 0 (0 voturi)    
            + (Luni, 7 mai 2018, 22:00)

            Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

            Sunt de acord ca am fost trasi pe sfoara.

            Referitor la numarul de parlamentari (maxim 300), legea electorala ar trebui sa fie pusa in acord cu rezultatul referendumului. Pentru Parlament Unicameral, aici este nevoie de modificarea Constitutiei. Si, vazand sprijinul parlamentar pentru aceasta modificare, nu cred ca poate fi votata.
      • +1 (5 voturi)    
        Tu stii sa citesti? (Joi, 3 mai 2018, 14:33)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

        Vezi cine poate declansa un referendum si apoi vorbeste. Nu este necesara neaparat o initiativa cetateneasca, asta e doar una din posibilitati. Apoi, Constitutia nu defineste mai multe tipuri de referendum-uri. Deci de unde ai scos aia cu consultativ? Daca nu esti de acord, prezinta te rog articolele din Constituie care ma contrazic!
        • 0 (0 voturi)    
          Pai da. Societatea civila poate. De ce nu face? (Vineri, 4 mai 2018, 0:26)

          andipetre [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

          In art. 150 se spune care sunt posibilii initiatori. Eu vorbeam in contextul in care oamenii se lamenteaza ca nu s-a aplicat referendumul cu 300 parlamentari, dar nimeni din ce ce se lamenteaza (parte a societatii civile) nu a initiat o revizuire cf art.150 in acest scop, desi se poate.

          Deci vorbim mioritic de baciul teleormanean, dar noi nu facem nimic desi avem parghiile necesare.
  • +23 (31 voturi)    
    sa fim seriosi... (Joi, 3 mai 2018, 11:22)

    liviu_ [utilizator]

    CCR tocmai a pierdut un proices in care se dovedeste ca CCR NU respecta constitutia... CCR este o institutie care s-a descalificat din toate puntele de vedere. Ar trebui reformata din temelii pentru ca nu mai exista practic!

    In al 2lea rand... PSD ignora de 10 ani un referendum.... au mare tupeu sa vb de referendum si de vointa poporului

    In al 3lea... in proportie de 80-90% (probabil o sa ajunga f curand la 99%), deciziile CCR sunt in favoarea PSD... indiverent ce zice constitutia!
  • +15 (21 voturi)    
    O veste proasta pentru comunistii din stat (Joi, 3 mai 2018, 11:44)

    buncrestin [utilizator]

    Asa cum dinozaurii preistorici au disparut, nici dionzaurii comunisti nu vor avea sorti de izbanda. Rezistenta voastra este inutila, europenizarea Romaniei este inevitabila!
    • +3 (9 voturi)    
      De ce esti atat de sigur? (Joi, 3 mai 2018, 13:10)

      Jos_Dictatura_Dragnea [utilizator] i-a raspuns lui buncrestin

      Ce dovezi ai ca nu vom ajunge ca Grecia, o alta tara in care doar fraierii muncesc si nimeni nu plateste taxe?
    • 0 (6 voturi)    
      Da, sunt sigur ca ai dreptate (Joi, 3 mai 2018, 14:35)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui buncrestin

      Problema e ca nu prea am chef sa astept sute de mii de ani sa dispara, ca in cazul dinozaurilor...


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version