Asociația Elevilor din Constanța (AEC)condamnădeclarațiile făcute vineri seara de premierul Viorica Dăncilă, potrivit cărora “Nu suntem la şcoală ca să vină domnul profesor şi să ia elevii de urechi”, pentru că ”promovează public atitudini care ne aduc aminte de vremurile de mult apuse”. Elevii îi cer prim-ministrului să își ceară scuze față de elevi, fiindcă afirmații de genul acesta contravin Statului Elevului care vehiculează că ”Elevii au dreptul la respectarea imaginii, demnității și personalității proprii”.

HotNews.roFoto: Hotnews

Premierul Viorica Dăncilă a spus, vineri, la România TV, cu privire la întâlnirea pe care ar fi trebuit să o aibă cu Klaus Iohannis la Cotroceni în legătură cu o mediere între BNR și Guvern, că preşedintele a chemat-o "să o certe ca pe un elev".

”Domnul președinte dădea senzația că mă cheamă la școală, sunt prim-ministrul României și nu pot accepta acest lucru”, a mai spus Dăncilă.

Comunicatul Asociației Elevilor din Constanța

”Asociația Elevilor din Constanța (AEC) condamnă declarațiile făcute seara trecută la un post național de televiziune de către doamna prim-ministru a României Viorica Dăncilă - “Nu suntem la şcoală ca să vină domnul profesor şi să ia elevii de urechi.”

Considerăm extrem de grav faptul că în anul 2018 șeful guvernului promovează public atitudini care ne aduc aminte de vremurile de mult apuse. Conform art. 6, alin. (2) din Statutul Elevului “Elevii au dreptul la respectarea imaginii, demnității și personalității proprii.”, fapt ce interzice din start orice comportament care poate aduce atingere integrității fizice sau psihice a elevilor, mai ales din partea profesorilor, persoane care ar trebui să le deschidă perspectivele, să îi determine să îndrăznească, să își asume riscuri. Or, acestea nu se pot cultiva prin instituirea unei culturi a fricii. Suntem de părere că respectul este ceva ce se capătă prin fapte, nu prin impunere.

Îi solicităm doamnei prim-ministru Viorica Dăncilă să le ceară public scuze elevilor din România. Atâta timp cât persoanele de la conducerea țării fac afirmații de genul acesta, considerându-le normalități, nu ne putem aștepta la o schimbare a paradigmei în educație, cu atât mai puțin la o adaptare a sistemului de învățământ, alături de mentalitățile care îl constituie, la cerințele și așteptările secolului al XXI-lea”.