Otokar: Nu înțelegem de ce a fost contestată licitația pentru autobuzele Capitalei, suntem foarte optimiști că decizia ne va fi favorabilă / Am depus o ofertă și pentru transportul public din Brașov

de G.S.     HotNews.ro
Luni, 9 aprilie 2018, 10:40 Actualitate | Esenţial


Autobuz Otokar, model Kent-c
Foto: Otokar
​Producătorul turc de autobuze Otokar, desemnat câştigătorul licitaţiei pentru cele 400 de autobuze pe care Primăria Capitalei vrea să le cumpere, se arată încrezător în rezultatul contestaţiei şi estimează că autorităţile române vor da o soluţie favorabilă în trei-patru săptămâni. Denis Toublanc, director de marketing al Otokar în Europa, a declarat într-un interviu pentru News.ro că România este o ţară cu potenţial, unde are ca obiectiv să îşi întărească prezenţa şi vrea să participe şi la alte licitaţii organizate de municipalităţi. 

Compania deja a depus o astfel de ofertă la o licitaţie organizată la Braşov. În prezent, în România circulă 190 de autobuze Otokar, în cadrul unor contracte private, iar cel cu Primăria Bucureşti ar fi primul contract cu o instituţie publică.

”Am fost surprinşi de aceste contestaţii, nu înţelegem de ce au contestat licitaţia, motivele lor sunt nefondate. Suntem însă încrezători că personalul Primăriei, Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) şi instanţele de judecată vor lua deciziile în conformitate cu legile şi documentele furnizate, o soluţie corectă, favorabilă nouă. Suntem foarte optimişti că decizia va fi aceeaşi, deoarece este rezultatul unui proces de evaluare lung şi serios. Am trimis mii de pagini de documente tehnice pe tot parcursul procesului. Estimăm că în circa 3-4 săptămâni vor oferi soluţia finală”, a declarat într-un interviu pentru News.ro Denis Toublanc, director de marketing al Otokar în Europa.

Primăria Bucureşti a atribuit în februarie firmei Otokar Europe contractul de achiziţie a 400 de autobuze noi pentru Capitală, cu o garanţie de opt ani. Valoarea contractului, dacă va fi semnat, este de 100 de milioane de euro şi include şi partea de servicii. Rezultatul licitaţiei a fost însă contestat de ceilalţi concurenţi, Mercedes - Benz România şi turcii de la Karsan.

”Argumentele sunt neîntemeiate şi am fost dezamăgiţi să descoperim în mass-media argumentele lor false, chiar înainte ca rezultatul licitaţiei să ne fie comunicat. În ansamblu, oferta noastră respectă atât cerinţele prevăzute în documentaţia de licitaţie, cât şi necesităţile cetăţenilor Capitalei. Totuşi, nu comentăm dreptul legal al unui ofertant de a contesta un rezultat al licitaţiei, chiar dacă rezultatele nu sunt conforme cu realitatea. Otokar va avea un garaj de service cu sediul în Bucureşti, care poate respecta 100% documentaţia de licitaţie, inclusiv licenţa solicitată de carnetul de licitaţie şi reglementările internaţionale relevante”, a precizat Toublanc.

El spune că Otokar s-a angajat să efectueze operaţiunile post-vânzare pentru a atinge o disponibilitate a serviciilor pentru cel puţin 95% din autobuze.

”Practic, fiecare autobuz trebuie să fie disponibil din punct de vedere tehnic cel puţin 347 de zile pe an din 365. Oferta noastră, aşa cum am afirmat, este conformă 100% cu documentaţia de licitaţie şi cu dimensiunile solicitate. Nu ne aşteptăm la surprise din partea autorităţilor române”, a punctat reprezentantul Otokar Europe.

Otokar vrea să îşi întărească prezenţa în România şi să participe şi la alte licitaţii publice.

”Vrem să participăm şi la alte licitaţii în România şi să ne întărim prezenţa aici. Am depus deja o ofertă la o licitaţie organizată la Braşov, tot privind transportul public. Considerăm că România are potential, aici există o flotă veche de maşini. O mare parte din ea ar trebui schimbată”, a precizat oficialul Otokar Europe.


















3838 vizualizari

  • +39 (39 voturi)    
    Otokar: Nu înțelegem de ce.... (Luni, 9 aprilie 2018, 12:18)

    Pooky [utilizator]

    Pentru ca, in cardasie cu primaria, ne vindeti 400 autobuze cu suma de 100 mil euro, adica 250.000 euro per bucata., in timp ce altora le-ati vandut 33 de autobuze IDENTICE cu suma de 6 mil euro, adica 181.000 euro per bucata.

    https://www.cotidianul.ro/afacerea-autobuzul-turcesc/

    Cel putin 21 mil euro, adica 21% din suma totala e gaura in banul public al romanilor. Mai explic odata?
    • -22 (22 voturi)    
      Nu sunt ei de vină... (Luni, 9 aprilie 2018, 12:58)

      diu1so [utilizator] i-a raspuns lui Pooky

      nu sunt ei de vină. A fost o licitație, dacă au avut cea mai bună ofertă pentru cerințele respective e strict problema atractivității licitației.
      • +15 (17 voturi)    
        primaria ar fi trebuit (Luni, 9 aprilie 2018, 13:30)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui diu1so

        sa reelimine din start aceasta oferta...
        ce au oferit in plus fata de Malta?!
        dar mai mult ca sigur acum tocmai am aflat si cat e slaga la primarie... in jur de 20% ...
        • +7 (7 voturi)    
          licitatia (Luni, 9 aprilie 2018, 17:19)

          ADan [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

          nu au avut pretul cel mai bun pe fiecare tip de autobuz. licitatia a fost facuta cu dedicatie in asa fel incat sa fie de fapt singurul concurent.
          • +3 (3 voturi)    
            asa e (Marţi, 10 aprilie 2018, 10:44)

            bancher [utilizator] i-a raspuns lui ADan

            in plus am vazut un autobuz Otokar prin Bucuresti, era al unei firme private. M-am ingrozit de cat de prost arata, desi se vedea ca este nou, autobuzele Mercedes care circula de 10 ani pe strazi sunt intr-o stare mult mai buna.
            Otokar este inalt, cu roti mici, instabil in curbe si facut din materiale ieftine.
            daca aceste jaf ajunge pe strazile Bucurestiului, chiar ca nu va mai circula nimeni cu RATB-ul.
      • +17 (19 voturi)    
        Nu e prost ala care cere... (Luni, 9 aprilie 2018, 13:32)

        imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui diu1so

        Este adevarat. Dar nu este normal sa sufere o tara intreaga din cauza unora.

        "Suntem foarte optimiști că decizia ne va fi favorabilă"
        Cred si eu, cand stiti ca e totul aranjat.
      • +7 (9 voturi)    
        a fost o licitatie, dar se poate impune (Luni, 9 aprilie 2018, 13:46)

        kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui diu1so

        o limita de pret, sau aici nu mai dam exemple de afara ?
        • +1 (1 vot)    
          nu limita de pret a fost smecheria (Marţi, 10 aprilie 2018, 11:35)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui kkciosuldelahamangia

          Primaria Buc a pus mai multe conditii, inclusiv ca firma castigatoare sa produca si autobuze cu burduf, lungi de nu mai stiu cate zeci de metri. Cum Mercedes si altii nu au asa ceva in panoplie, au castigat turcii.
  • +16 (20 voturi)    
    Artul din Bucuresti este irespirabil. (Luni, 9 aprilie 2018, 12:34)

    Frankie [utilizator]

    500 de autobuze diesel din Turcia mail lipsesc in Bucuresti !
    • -11 (17 voturi)    
      Autobuzele astea (Luni, 9 aprilie 2018, 13:23)

      adi_69 [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

      sunt chiar "izvor de sanatate" pe langa zecile de mii de SH-uri diesel aduse in Bucuresti in ultimii 2 ani.
      • +15 (15 voturi)    
        Cei care au comandat autobuze DIESEL (Luni, 9 aprilie 2018, 14:58)

        nick24 [utilizator] i-a raspuns lui adi_69

        pt un oraș așa poluat ca Bucureștiul vor da socoteală, pt că au aruncat banii bucureștenilor.
        Bucureștiul are nevoie de metrou, de trenuri electrice și de autobuze electrice pe distanțe scurte, care să lege cartierele fără metrou (deocamdată) de CELE MAI APROPIATE STAȚII DE METROU ȘI TREN.
        Asta trebuie să se aibă în plan, nu cai verzi pe pereți, numai pt șpagă.
      • +2 (2 voturi)    
        asta e metoda voastra (Marţi, 10 aprilie 2018, 10:03)

        gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui adi_69

        sa ziceti doar partea buna, fara sa vedeti partea proasta. da, partea buna este ca aceste autobuze sunt mai bune decat ce avem acum. partea proasta este ca cu mai putini bani am fi putut cumpara Mercedes. Intelegi?
        • 0 (0 voturi)    
          prietene, (Marţi, 10 aprilie 2018, 11:36)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

          nu sunt mai bune decat ce avem acum.
          Oricat de paradoxal ar parea, autobuzele Mercedes care circula pe strazile Buc in prezent sunt mai bune decat aceste Otokaruri noi.
  • +13 (13 voturi)    
    Oferta conforma cu caietul ? Hi, hi, hi (Luni, 9 aprilie 2018, 13:57)

    Idealistu [utilizator]

    Pai cred ca avem sute de licitatii in Romania, in care firma care TREBUIE sa castige, scrie Caietul de sarcini !
  • +6 (6 voturi)    
    xxxxl (Luni, 9 aprilie 2018, 15:13)

    vorbeste lumea [utilizator]

    deci, cam cum e turcu' si pistolu'... acum suflam si-n iaurt... anadim, arcadas ....???
  • +2 (2 voturi)    
    pentru ca Turcia nu este un UE (Marţi, 10 aprilie 2018, 9:39)

    MirceaIo [utilizator]

    E important ca UE sa isi protejeze producatorii. Turcia nu este in UE deci licitatia va fi contestata si poate pierduta. Oricum eu nu m-as cumpara masina facuta in Turcia, chiar daca e putin mai ieftina.
  • +2 (2 voturi)    
    Excellent Choice (Marţi, 10 aprilie 2018, 10:24)

    snowden [utilizator]

    pentru bucurestenii care au votat o primarita "giugiuc" ( cücük ), acum merita si ei un upgrade la autobuze turcesti. Ca sa va faceti o idee ce inseamna un vehicul produs in Turcia, dati o tura cu un Fiat Albea.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version