Primaria Bucuresti planuieste construirea a 30.000 de locuri de parcare in urmatorii cinci ani, dar cele mai multe vor fi la marginea Capitalei, a declarat joi Gheorghe Udriste, seful Directiei de Generale de Infrastructura si Servicii Publice din Capitala. Printre proiectele din centrul Capitalei se numara o parcare subterana la Universitate.

Primaria a anuntat ca a gasit 69 de locatii unde vor fi construite viitoarele parcari subterane si supraterane. Primele 17 parcari vor fi construite in zona centrala si semicentrala a Capitalei (vezi Lista). In momentul de fata, Primaria analizeaza ofertele pentru constructia unei parcari subterane in zona Universitate si inca una in zona Garii de Nord. La Universitate va fi construita o parcare subterana de 1000 de locuri, chiar in zona statuilor, iar a doua pe locul parcului din fata Garii, unde vor fi 1700 de locuri de parcare. Insa costructia de la Gara de Nord va depinde si de modul in care Primaria si Ministerul Transporturilor vor solutiona problema terenului, a declarat Gheorghe Udriste.

Parcarile vor fi grupate in cateva pachete amplasate pe axa nord-sud a Bucurestiului, urmand ca fiecare pachet sa fie gestionat de acelasi operator ales in urma unei licitatii publice, a anuntat seful Directiei de Generale de Infrastructura si Servicii Publice din Capitala. Este vorba de zonele: Baneasa (100 locuri), Piata Presei (1.633 locuri), Herastrau (410 locuri), Piata Domenii (188 locuri), Piata Charles de Gaulle (831 locuri), Pescarus (175 locuri), Piata Dorobanti (360 locuri), zona Perla (417 locuri) si Aleea Circului (580 locuri) - ambele pe soseaua Stefan cel Mare, Piata Amzei (196 locuri), Piata Walter Maracineanu (276 locuri), Strada Edgar Quinet (380 locuri), Piata Alba Iulia (2.190), Piata Hurmuzachi (821 locuri) si Piata Sudului (270 locuri). In aceste zone vor fi construite numai parcari subterane. Restul locurilor de parcare, pana la 30.000, vor fi construite in alte 72 de locatii.

Udriste a declarat ca municipalitatea vrea sa creeze un sistem prin care sa ii incurajeze pe soferi sa parcheze masinile in zonele de la marginea Capitalei, si sa-i incurajeze pe cei care doresc sa ajunga in centru sa foloseasca mijloacele de transport in comun. Construirea de noi parcari face parte din "Strategia de parcare pe teritoriul municipiului Bucuresti" elaborata de Primaria Municipiului Bucuresti, in parteneriat cu firma de consultanta spaniola INOCSA Ingenieria si cu Asesores de Instrastructuras, tot din Spania. Proiectul este finantat printr-un grant de 600.000 de euro oferit de Guvernul Spaniei.

In Bucuresti sunt inmatriculate peste 1.200.000 de masini, a declarat, joi, Gheorghe Udriste, seful Directiei de Generale de Infrastructura si Servicii Publice din Capitala.