Kelemen Hunor, despre ideea liniei de mare viteza Bucuresti-Budapesta: Este un lucru extrem de bun care se poate face doar daca exista vointa politica

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 8 martie 2018, 14:13 Actualitate | Esenţial


Kelemen Hunor
Foto: Agerpres
¬Linia de tren de mare viteza dintre Bucuresti si Budapesta este un lucru extrem de bun, care se poate face, daca exista vointa politica, a declarat la RFI presedintele UDMR, Kelemen Hunor. Despre un astfel de tren se vorbeste de mai bine de 10 ani, iar in ultimul an oficiali din Ungaria au readus subiectul in prim plan, vorbind despre o legatura Cluj-Budapesta.

 Intrebat daca proiectul unei linii feroviare de mare viteza Bucuresti-Budapesta este fezabil, Kelemen Hunor a raspuns:

"Eu cred ca da, pe termen lung. Nu se poate realiza foarte repede, dar pe termen lung da. Daca ne gandim cum se schimba lumea in jurul nostru, daca ne gandim ca Portul Constanta pe de o parte, porturile grecesti au devenit extrem de importante si vor deveni si mai importante pentru marfuri, pentru o intrare in UE, atunci trebuie construite si infrastructura feroviara si infrastructura rutiera pentru a ajunge de exemplu de la Constanta, Bucuresti si pana in Europa Centrala si Europa de Vest si invers. Deci din acest punct de vedere este un lucru extrem de bun. Se poate face. Doar daca nu ai vointa politica nu se poate face".

"Din pacate, in Romania, se pune tot timpul problema ca spunem lucruri extrem de interesante, dar nu suntem in stare sa le realizam. Eu am spus ca in 100 de ani nu am fost in stare sa strapungem Carpatii cu o infrastructura rutiera, cu autostrazi. Acest lucru nu inseamna ca in 2018 nu ar trebui sa punem serios problema daca vrem sa construim in aceasta tara ceva sau nu. E fezabil pe termen lung, nu de azi pe maine, zic eu si voi sustine unde pot si cu fortele mele modeste", spune liderul UDMR.

Intre Cluj si Budapesta sunt 400 km, iar trenul face in prezent opt ore. Intre Bucuresti si Budapesta sunt 850 km si trenurile fac 15 ore.


Citeste mai multe despre   


















415 vizualizari

  • +4 (6 voturi)    
    Este exact ce ne lipsea! (Joi, 8 martie 2018, 14:27)

    paonipao [utilizator]

    Pai hai strangati-va voi udmr cu alianta lui Dragnea si Tariceanu si bagati de-o “vointa politica”
    O dar stai ca asta nu-i in programul de guvernare al lui Dragnea...!
    Poate ca pana la umatoare aniversare de 200 de ani o sa avem si trenuri de mare viteza....!
    Poate!

    Mai baieti, ce va ocupati de guvernarea tarii...nu ar fi normal ca mai intai sa avem trenuri in RO care sa circule macar cu 120 km/h?!
  • +1 (5 voturi)    
    In sfarsit si ceva bun pt. romanii transilvaneni (Joi, 8 martie 2018, 14:28)

    Plagarus [utilizator]

    Se potrivesc dorintele,pt. prima oara !
  • +5 (7 voturi)    
    Voimta politica (Joi, 8 martie 2018, 14:30)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Asa cum are UDMR, o aadunatura de hoti complice la distrugerea României sub toate guvernarile si parte a CIUMEI ROSII PSD+ALDE+UDMR
  • -1 (3 voturi)    
    hai sa fim seriosi... (Joi, 8 martie 2018, 14:51)

    bogdan1477 [utilizator]

    Ce tren de mare viteza visati voi? Ce trafic e intre Cluj sau Bucuresti si Budapesta???

    Daca vreau de la Cluj la Budapesta, gasesc loc la avion pentru miine si ma costa 71 de eur cu wizz. Ar fi biletul de TGV sensibil mai ieftin? Si avind in vedere ca nici avionul nu se umple, citi calatori ar avea trenul? Asta e o aberatie de doi bani vinduta de VOrban in campania electorala.

    Nu mai bine facem o autostrada Cluj - granita si parcurgem cei 400 km cu amsina in 3 ore?
    • +2 (2 voturi)    
      Ia zii cat te costa mai multe bagaje (Joi, 8 martie 2018, 16:25)

      Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      luate cu avionul si la cati bani ?
      Multi vor sa vina din Franta cu trenul de mare viteza si bagaje. In cazul asta este mult mai ieftin si mai sigur decat cu avionul.
      In plus, intre Cluj si Budapesta este o directie oarecum dreapta de-a lungul Somesului, facilitand conceptul de ,,Tren de Mare Viteza".
      Combinatia cu Bucurestiul este mai grea prin defileele muntiilor, pentru ca trebuie sa ai un parcurs departe de a fi liniar. Asa ca Bucurestiul ramane oarecum dependent de avion, care poate sa sara peste munti.
      Va fi mai rentabil Trenul de Mare Viteza pana la Bucuresti, daca este folosit pe 2 parti separate: Bucuresti-Pitesti-Sibiu-Cluj----si Cluj- Budapesta-Germania- Franta. Relativi putini o sa aleaga sa mearga pe tot acest traseu dintr-odata. Dar va fi eficient pe calatoria in intervalul Bucuresti-Pitesti- Sibiu -Cluj
      • 0 (2 voturi)    
        bagajul imi arata ca e 31 eur/pasager. (Vineri, 9 martie 2018, 13:33)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

        Acu, afirmatia ta ca multi vor sa vina din Franta cu bagaje multe nu stiu pe ce se bazeaza... De ce ar vrea francezul sa invadeze Clujul cu mai mult de un bagaj de cala, mie cel putin imi scapa. Din cite stiu eu, mare parte din trafic e de business (unde de multe ori nici nu e necesar bagajul de cala) sau de city break/vacanta la munte, unde iar nu iei tot dulapul dupa tine.

        Iar a baga un sac de bani in asta in loc sa termini niste autostrazi Iasi-Timisioara sau Craiova - Timisoara care sa-ti asigure dezvoltare economica ... nu prea mi se pare ca are sens.

        Cit despre traseul in sine... atit timp cit exista doar 2 zboruri pe saptamina Cluj-Budapesta, cam asta e cererea.
        • +1 (1 vot)    
          Se va tripla nr.studentilor straini in Cluj (Vineri, 9 martie 2018, 20:09)

          Plagarus [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

          +mari investitii directe in jurul Clujului.
          De ce oare nemtii de la Continental construiesc,la Debrecen, o nouă fabrică de componente auto- produse mecatronice, senzori şi sisteme de control a transmisiei pentru autovehicule,- a şaptea din Ungaria ?!
          Producătorul nipon de echipamente electrice Minebea incepe construcţia unei fabrici în Kosice - Slovacia, unde va crea peste 1.000 de locuri de muncă.
          Slovacia – ţară membră a zonei euro – este cel mai mare producător auto din lume, în termeni de producţie per capita, datoriă uzinelor construite în ultimele două decenii de Volkswagen, Kia Motors şi PSA Peugeot Citroen. În 2018, ar urma să fie inaugurată şi noua fabrică Jaguar Land Rover, unde va fi produs SUV-ul Discovery.
          • 0 (0 voturi)    
            Pai hai sa le luam pe rind (Luni, 12 martie 2018, 11:19)

            bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

            O fabrica auto e ceva facut pe termenu lung, deci investitorul cauta o tara sigura, previzibila si optima ca raport calitate-pret. Adica:
            1. stabilitate fiscala - se uita cum a evoluat taxarea muncii si a profitului in ultimii 10 - 20 de ani, cum a evoluat deficitul, salariul minim, salariul mediu, etc pentru a-si face o imagine a ce urmeaza in urmatorii 20 de ani.
            2. stabilitate economica si legislativa - modificarea legilor si a reglementarilor duce la cresterea costurilor
            3. cantitatea de personal calificat in meseriile necesare
            4. infrastructura.

            Acu, la 1 vede modificari saptaminale stranii si absurde, la 2 vede o criza gata sa izbucneasca de la cresterile salariale pe datorie, care nu pot continua la nesfirsit, la 3, cel putin in zona Cluj, vede somaj 0 si salarii mari, deci lipsa de personal. Si la 4 vede Ugaria aproape cu autostrazile ei. Apropos, masinile nu se cara cu TGV-ul, vezi cerinta Dacia pentru autostrazi.
  • 0 (2 voturi)    
    daca exista vointa politica... (Joi, 8 martie 2018, 15:16)

    Andrei453530 [utilizator]

    se face linie de la bucuresti la new york.. au facut romanii Casa Poporului, cea mai mare cladire din lume, ca niste nebuni au avut "vointa politica"
  • 0 (0 voturi)    
    extrem de bun ... (Joi, 8 martie 2018, 15:17)

    sareta [utilizator]

    Daca ce a fost bun s-a distrus programat ,ce se presupune a fi extrem de bun NU trebuie nici macar inceput !
  • -2 (2 voturi)    
    corectitudine (Joi, 8 martie 2018, 15:23)

    jescu [utilizator]

    Toate fondurile pentru infrastructura din ultimii ani s-au dus in Transilvania. Sper sa primeasca si celelalte regiuni in urmatorii ani.
    • +2 (2 voturi)    
      Fondurile trebuie sa distribuie (Joi, 8 martie 2018, 15:58)

      Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui jescu

      in functiie de impozitele stranse din fiecare judet.
      Daca facem retionamente idioate de genul: ,,unde a fost investit anul trecut , si unde va fi va fi investit la anul" Romania nu va ajunge departe, ci exact ,,din lac in put".
  • -2 (2 voturi)    
    ... (Joi, 8 martie 2018, 15:26)

    a.nonim [utilizator]

    Doar ca nu-l intereseaza pana la Bucuresti, e suficient pana la Cluj.
  • +1 (1 vot)    
    doar daca o fac ungurii cap-coada (Joi, 8 martie 2018, 22:33)

    N.S. [utilizator]

    altfel dureaza minim 400de ani! :))


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă