Ministerul Educatiei Nationale organizeaza, luni, marti si miercuri, la nivel national, simularea Evaluarii Nationale, la care sunt asteptati sa participe cei aproape 180.000 de elevi inscrisi in clasa a VIII-a la inceputul anului scolar 2017 - 2018, scrie Agerpres.

Conform calendarului, luni are loc proba de Limba si literatura romana, marti - proba la Matematica, iar miercuri - cea de Limba si literatura materna.

Comunicarea rezultatelor este prevazuta pentru data de 16 martie.

"Probele incep la ora 9,00, moment in care, in fiecare sala, vor fi distribuite subiectele. Accesul elevilor in sali este permis pana la ora 8,30. Timpul destinat elaborarii unei lucrari scrise este de doua ore din momentul in care s-a incheiat distribuirea subiectelor fiecarui elev", a precizat Ministerul Educatiei Nationale, intr-un comunicat transmis vineri Agerpres.

Subiectele sunt elaborate de specialistii Centrului National de Evaluare si Examinare, in mod similar cu modelele publicate pe subiecte.edu.ro, si sunt proiectate astfel incat tratarea lor sa valorifice capacitatile elevilor pe temele prevazute in programa de examen si parcurse pana la aceasta data.

Potrivit comunicatului, corectarea lucrarilor va fi realizata, in baza unor bareme care asigura unitatea si obiectivitatea evaluarii si notarii la nivel national, de catre doi profesori din unitatile de invatamant in care elevii sustin simularea.

"Notele obtinute la simulare nu se contesta si nu se trec in catalog. Totusi, in situatiile exceptionale in care se doreste consemnarea notelor in catalog, acest lucru se poate face in baza unei cereri scrise depuse de cei interesati. In acelasi timp, rezultatele vor fi analizate la nivelul fiecarei unitati de invatamant prin discutii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, sedinte cu parintii, precum si la nivelul consiliului profesoral in vederea adoptarii unor masuri adecvate fiecarei situatii in parte, scopul fiind imbunatatirea performantelor scolare", subliniaza MEN.

MEN precizeaza ca obiectivele simularii sunt familiarizarea elevilor cu rigorile examenului pe care il vor sustine la finalul ciclului gimnazial, stabilirea nivelului real de pregatire atins in aceasta etapa, precum si optimizarea pregatirii in vederea obtinerii unor rezultate satisfacatoare la probele din luna iunie.