Actualizat acum

Articol sustinut de Raytheon

Achizitia sistemelor Patriot, desfasurata in baza unei proceduri transparente

de     Smile Media
Marţi, 20 februarie 2018, 10:06 Actualitate | Esenţial


Rachete Patriot
Foto: raytheon.com
In luna noiembrie a anului trecut, Romania a semnat un contract cu guvernul Statelor Unite pentru achizitia sistemului de aparare antiaeriana si anti-racheta Patriot. Acest tip de tranzactie se desfasoara prin intermediul unui program special american numit Foreign Military Sales (FMS), care garanteaza transparenta in toate tranzactiile cu tarile care aleg sa cumpere sisteme precum Patriot.
 
Unul dintre cele mai importante programe ale Planului de Inzestrare al Romaniei pentru 2017 - 2026 consta in achizitia rachetelor sol-aer cu raza lunga de actiune, menite sa sustina modernizarea capabilitatilor de aparare a Romaniei si a flancului estic al NATO.

In urma unui proces de cercetare si comparare a capabilitatilor sistemelor disponibile in acest moment, Armata romana a ales Patriot, principalele sale argumente fiind faptul ca este un sistem anti-racheta dovedit in lupta, care ofera un grad inalt de interoperabilitate. De altfel, Patriot sta la baza apararii antiaeriane si anti-racheta pentru 14 natiuni.
 
Pasii procesului de achizitie

Toate achizitiile militare realizate cu Statele Unite se desfasoara prin proceduri stricte care sunt reglementate pentru a garanta transparenta si corectitudinea. Aceste proceduri sunt parte a programului Foreign Military Sales (FMS), o metoda interguvernamentala de comercializare a echipamentelor, serviciilor si pregatirii militare americane catre alte tari. Pentru a intra in program si pentru a demara procedurile de achizitie, tarile doritoare au nevoie sa primeasca o autorizatie. Odata obtinuta aceasta autorizatie, programul presupune incheierea unor contracte formale, numite Scrisori de Oferta si Acceptare, intre guvernul Statelor Unite si cumparatorul extern - in acest caz, Romania.
 
Achizitiile militare responsabile stau la baza cooperarii optime intre parteneri
 

Suedia si Polonia sunt de asemenea in proces de achizitie a unor sisteme Patriot si urmeaza aceeasi procedura ca si Romania, aderand la programul Foreign Military Sales. Cu toate acestea, preocuparile si nevoile fiecarei tari sunt diferite, astfel incat produsul final si conditiile de achizitie sunt personalizate pentru fiecare partner in parte. In acelasi timp, costurile de fabricatie si pentru imbunatatiri ulterioare, precum si experienta operationala se impart intre toate tarile care detin sistemul.

Vanzarile militare responsabile si transparente contribuie la securitatea nationala si la obiectivele de politica externa pentru ca sustin relatiile bilaterale si maresc interoperabilitatea dintre Romania si armatele aliate precum cea a Statelor Unite si a altor state membre NATO.




Citeste mai multe despre   










2991 vizualizari

  • +3 (37 voturi)    
    Nu pot sa descriu ce bine ma simt cand un (Marţi, 20 februarie 2018, 10:21)

    Jos_Dictatura_Dragnea [utilizator]

    producator de armament greu face reclame pe un site de stiri, e ca nuca in perete indiferent de motivatii.

    Nu-mi plac reclamele la medicamente, dar as prefera sa vad din alea, in loc de reclame la rachete... de parca ar fi superoferta de distrugere in masa.
    • -2 (20 voturi)    
      Care reclama - DUPA vanzare?! :) (Marţi, 20 februarie 2018, 14:19)

      Habermas [utilizator] i-a raspuns lui Jos_Dictatura_Dragnea

      Nu-i reclama. Este pentru placerea ta, ca sa te simti bine :)

      PS. Technologia militara este o masura ... profilactica. ca sa nu ai nevoie de medicamente.
      PS. 2. Banii de scoli, spitale, investitii, etc sunt acolo, dar ii capturati de Mafia PSD ... hoarda de jigodii care vor sa puna Romania alaturi de Rusia.
      • +3 (5 voturi)    
        exact.... (Marţi, 20 februarie 2018, 21:03)

        Foxcrawl.com [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

        reclama s-ar fi numit inainte :)
    • +1 (9 voturi)    
      nu e musai reclama... (Marţi, 20 februarie 2018, 21:02)

      Foxcrawl.com [utilizator] i-a raspuns lui Jos_Dictatura_Dragnea

      ci mai mult un articol prin care sa te asigure de transparenta procesului si despre cum au loc procedurile. Asta pentru a nu sari ca altii care vor spune ca de banii respectivi s-ar fi facut 10 autostrazi, 100 de spitale si 1 milion de parcuri de joaca :) P/S: 1. Raytheon nu prea are nevoie de reclama fiind deja un lider, plus ca 2. tranzactia e deja pe fagas deci nu trebuie sa mai convinga pe nimeni pt aprobare.
  • +2 (30 voturi)    
    chiar vroiam sa intreb (Marţi, 20 februarie 2018, 12:09)

    tahomir [utilizator]

    daca achizitia a fost transparenta si uite ca da, a fost.
    Prin urmare 2 miliarde de dolari bine cheltuiti, nu cum ar fi fost daca ar fi fost folositi banii pentru spitale, scoli sau, doamne fereste, fabrici noi.
    • -2 (20 voturi)    
      Pai la tine s-au gandit oamenii ... (Marţi, 20 februarie 2018, 14:15)

      Habermas [utilizator] i-a raspuns lui tahomir

      Au vrut sa te lamureasca.
      PS. In caz ca tot nelamurit esti: Nu, Dragnea nu poate mitui chiar pe oricine. Este doar un mic reptilian scapat temporar de la zoo. Ca tine.
      • +4 (16 voturi)    
        OK, "ca tine" a fost gratuit. Mea culpa. (Marţi, 20 februarie 2018, 15:26)

        Habermas [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

        Nu te cunosc, nu stiu cum si ce esti. A fost o provocare inutila, dar asta pentru ca eu ma mir de ce unii oameni pun neaparat "sau" intre lucruri care sunt in mod simultan necesare. Zau, chiar nu-ti dai seama? OK, am inteles, daca ar fi sa votam prioritatile tu ai pune spitale, scoli si fabrici, iar armele dupa. Eu insa, le-as da acelasi punctaj. Ambele sunt importante. De ce, pentru ca din punctul meu de vedere, educatia si sanatatea si industria sunt niste deziderate (absolut majore dar) iluzorii daca securitatea nu este asigurata.
  • +1 (23 voturi)    
    Felicitari pentru promptitudine! (Marţi, 20 februarie 2018, 13:01)

    un_deget_de_secaturi [utilizator]

    Si mai zi unii ca Imperiul Raului ar fi in faliment!

    Iata ca postacii kremlinisti s-au dovedit foarte prompti in lansarea de comentarii la articol...
    • 0 (26 voturi)    
      Postac (Marţi, 20 februarie 2018, 13:59)

      DanielC [utilizator] i-a raspuns lui un_deget_de_secaturi

      Cine e postac?
      Ți se pare ca e o prioritate? Un spital județean costa 60 de milioane. Modernizarea școlilor câteva milioane. Cea mai scumpa autostrada ar fi cat costul acestor rachete.
      În al doilea rand, vrei sa spui ca într-un război cu federația rusa aceste rachete vor învinge o ofensiva All in? Sa fim serioși și realiști de ce am cumpărat aceste rachete. Într-un limbaj poate nepotrivit se numește taxa de protecție.
      • +10 (20 voturi)    
        Stii, de aia exista buget national pe categorii (Marţi, 20 februarie 2018, 14:50)

        Habermas [utilizator] i-a raspuns lui DanielC

        de cheltuieli. pentru ca mai multe lucruri sunt necesare in acelasi timp. Astia sunt banii pentru Armata, punct.

        PS. Romania are nevoie de INVESTITII, de intrarea in circuitul mare al fluxurilor de business si tehnologie. Dar daca nu ai securitatea asigurata complet, esti evitat de aceste fluxuri. Nimeni (din marile circuite tehnologice si economice globale, the big boys so to speak) nu investeste acolo unde exista riscuri de securitate, ci se duce in alta parte, unde nu exista acele riscuri, si ... surprize, surprize, tarile care nu au acele riscuri sunt ... asigurate cu aceste capabilitati militare inclusiv.

        Deci pe termen mediu si lung, investitiile in armata sunt investitii in securitate ergo investitii in dezvoltarea tarii, de unde vine si bunastarea si tot ce tine de asta inclusiv educatia, sanatatea, etc.
      • +3 (15 voturi)    
        Evident, nu! (Marţi, 20 februarie 2018, 15:28)

        un_deget_de_secaturi [utilizator] i-a raspuns lui DanielC

        Daca as discuta cu trolii kaghebisti, la intrebarea:

        "Ți se pare ca e o prioritate? Un spital județean costa 60 de milioane. " as raspunde canu, sigur ca avem nevoie disperata de scoli si spitale.

        Iar la cealat intrebare:
        "într-un război cu federația rusa aceste rachete vor învinge o ofensiva All in?"

        singuul raspuns posibil este CATEGORIC, NU!

        interceptoarele Patriot sunt si depasite moral, si in numar complet insuficient. Dar este un pas - infim, este drept - in directia cea buna!

        Asta il deranjeaza tare pe Stapanul vostru de la Kremilin, si va ordona sa dezlantuiti atacul mediatic, sa faceti propaganda pentru Imperiul Raului!
        • -7 (9 voturi)    
          Esti sigur ca nu esti troll ? (Marţi, 20 februarie 2018, 17:39)

          midufi [utilizator] i-a raspuns lui un_deget_de_secaturi

          Tipic pentru troli:
          De ce sa cheltuim bani pentru ... (alege tu), cand nu avem scoli, spitale etc.
          Sa nu amestecam lucrurile, doar asa, ca sa faci norma de postari.
          • -1 (3 voturi)    
            Scuze! (Marţi, 20 februarie 2018, 20:21)

            un_deget_de_secaturi [utilizator] i-a raspuns lui midufi

            Va rog re-cititi postarile, nu eu am fost cu faza "de ce sa cheltuim pentru ...," cand nu avem "scoli, etc"

            Veti vedea ca retorica:
            "nu cum ar fi fost daca ar fi fost folositi banii pentru spitale, scoli sau, doamne fereste, fabrici noi."
            apartine trollului care semneaza tahomir!

            Din moment ce sunt deja unul din degetele "mainii de secaturi", nu pot fi si troll, nu?
        • -1 (13 voturi)    
          Paritate (Marţi, 20 februarie 2018, 19:36)

          DanielC [utilizator] i-a raspuns lui un_deget_de_secaturi

          Paritatea militara cu federația rusa e atât de departe încât mi se pare inutil sa încerci. Sa arunci miliarde pe fereastra pentru armament pe care nu îl vei putea folosi și nici nu e produs în România, e o idioțenie.
          Urăsc federația rusa și URSS. În mare parte pentru ca frații mei sunt departe de mine despărțiți de o granița artificiala din cauza imperialismului rusesc. Da, e vorba despre Republica Moldova. Dar sa credem ca putem face fata unui război împotriva Rusiei e foarte naiv. Și dacă pornim într-o cursa a înarmarii când prioritatile sunt cu totul altele e o decizie mai mult decât idioata. E în paritate cu Coreea de Nord.

          Asa ca domnule postac, cat ești plătit sa regurgitezi idioțenii pentru industria de "apărare" americana?

          Fără taxa de protecție! Suntem în NATO și ar trebui sa fie suficient.
          Pana când SUA va investi în România cu adevărat din punct de vedere economic sa nu aud de bani aruncați pe rachete.
          • +4 (12 voturi)    
            Eun sunt postac, dar dumneta? (Marţi, 20 februarie 2018, 20:24)

            un_deget_de_secaturi [utilizator] i-a raspuns lui DanielC

            OK , eu sunt postac al Lumii Libere, m-ai demascat!

            Dar dumneata?

            Numai iubitorii de mujici vorbesc despre "Riepublica Moldova", pentru oamenii normali la cap a fost, este si va fi in veci provincia istorica Basarabia!
          • +6 (8 voturi)    
            naivitate (Marţi, 20 februarie 2018, 21:49)

            decretelu [utilizator] i-a raspuns lui DanielC

            "Suntem în NATO și ar trebui sa fie suficient". Serios? Intram intr-o alianta militara doar ca sa ne apere cineva, altcineva? Aveti idee ce inseamna o alianta militara? Sau credeti ca vin baietii de peste mari si oceane sa ne apere tarisoara noastra corupta ca suntem foarte speciali? In ce lume traiti? Cumva in lumea celor care nu-si inchid masinile si casele pentru ca oricum platim prin taxe politia? Ne aparam reciproc cheltuind resurse materiale si umane dupa puteri. Si asta poate insemna inclusiv morti romani in Afganistan. Daca nu ne convine putem sa renuntam, ne declaram neutralitatea (nu inchidem usile) si apoi, ce uimire! Ne-a intrat hotul in casa... Si da, e mare pacat ca specia asta nu a invatat nimic din greselile trecutului.
            • 0 (10 voturi)    
              Trecut (Marţi, 20 februarie 2018, 22:12)

              DanielC [utilizator] i-a raspuns lui decretelu

              Am învățat suficient din greșelile trecutului. Nu ataca pe cineva care e din punct de vedere militar mult mai puternic. Din al doilea război mondial.
              Și da, prefer sa investim în ceva care sa ducă la bunăstarea României decât într-o sperietoare inexistenta. Rusia nu are ce cauta în România. Nu ne invadează nimeni. Propaganda asta apocaliptică nu merge. Nu are sens sa cheltuim miliarde pe nimic. Prefer sa fim ca Germania și sa investim în populație și într-o armata digitala care sa ne ajute într-un război asimetric.
              • +2 (8 voturi)    
                totusi (Marţi, 20 februarie 2018, 22:39)

                decretelu [utilizator] i-a raspuns lui DanielC

                Nu, specia nu a invatat. Totul dovedeste tensiunea in crestere. De la modernizarea armatelor pana la nationalismul cretin si izolationismul economic ce multora le face cu ochiul. Traim intr-o lume in care nu facem neaparat ceea ce ne-ar placea. Daca nu ne invadeaza nimeni de ce nu renuntam la NATO? Bagam banii in spitale, autostrazi, in buzunarul politicienilor si... stam linistiti. Nu ne comparam cu Germania, zau asa! Numai si numai pentru faptul ca nu e "localitate de frontiere" cum e Romania. Apoi Georgia si Ucraina nu au fost invadate, nu? Bine, nu erau in nato, deh. Daca erau poate trebuia ca si ele sa mai scoata de la sanatate si sa bage in aparare. In fine, cineva mai sus zicea ca banii pentru aparare sunt unii, banii pentru aparare sunt altii. E o treaba contabila. Banii sunt alocati pentru cheltuieli militare si trebuie cheltuiti. Nu se alege intre spitale si Patriot ci intre Patriot si... alta cheltuiala militara. O fi bine, o fi rau, nu am competente in domeniu. Dar trebuie sa intelegem ca suntem intr-o alianta si ne-am asumat asta cu bune si rele.
                • -3 (5 voturi)    
                  Germania... (Miercuri, 21 februarie 2018, 0:20)

                  gwolf [utilizator] i-a raspuns lui decretelu

                  a ales cel mai prost exemplu de natiune care intr-adevar este handicapata militar. Nu numai ca nu este la frontiera, dar a suferit un embargo teribil al inarmarii dupa ww2. In plus, au oricand blatul cu vodkarii pregatit.
                  M-as intreba de ce n-a adus in discutie: Olanda, Grecia, Franta, Norvegia, Suedia, Polonia... etc dar, vazand calitatea comentariilor lui, nu este mare lucru de demonstrat
      • +2 (4 voturi)    
        Pana la Rusia exista Transnistria (Miercuri, 21 februarie 2018, 0:27)

        MG [utilizator] i-a raspuns lui DanielC

        Cu ce avem acum nu oprim nici armata 14-a din Transnistria fara sa avem pierderi semnificative
    • -4 (8 voturi)    
      ESTE in faliment. (Marţi, 20 februarie 2018, 14:12)

      Habermas [utilizator] i-a raspuns lui un_deget_de_secaturi

      Singura industrie de success le este ... Realitatea Virtuala :)
      • -1 (1 vot)    
        apreciez optimismul! (Miercuri, 21 februarie 2018, 10:04)

        un_deget_de_secaturi [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

        Nu, nu cred ca este chiar asa. Dar apreciez optimismul!!!
    • +2 (16 voturi)    
      Daca eu sunt kremlinist, tu esti capitalist (Marţi, 20 februarie 2018, 14:25)

      Jos_Dictatura_Dragnea [utilizator] i-a raspuns lui un_deget_de_secaturi

      salbatic.

      Daca sunt impotriva reclamelor la RACHETE MILITARE in stirile mele zilnice asta nu ma face "kremlinist", ci doar un om cu bun simt.

      Nu zic ca nu sunt necesare, avand in vedere starea jalnica a armatei romane, dar Raytheon nu ma impresioneaza punand reclame aici, n-o sa ma faca sa cer guvernului sa mai cumpere inca 1000 de rachete.
      • +5 (11 voturi)    
        Eu cred ca este pur si simplu un anunt platit (Marţi, 20 februarie 2018, 14:45)

        Habermas [utilizator] i-a raspuns lui Jos_Dictatura_Dragnea

        conform cu politica lor de suport, sau cum vrei sa-i spui. Ei stiu ca lumea nu-i iubeste neaparat, si cum sunt subiect permenent de teoria conspiratiilor, probabil au ajuns la concluzia ca este util sa puna genul asta de explicatii in presa locala unde sunt clientii lor. Nu-i ca sa te convinga pe tine sa-i spui guvernului sa mai cumpere ca uite ce faine-s armele astea. Nu-i costa mai nimic dar ii costa mai putin decat sa explice tuturor ca n-au negociat in secret ci ca este o procedure standard. Cred ca asta-i tot.
  • 0 (22 voturi)    
    Transparenta (Marţi, 20 februarie 2018, 13:55)

    DanielC [utilizator]

    Uitați cum avea România 4 miliarde de dolari. Uitați cum nu ii mai are. Într-un mod transparent, deschis și legal. Pentru ca prioritățile noastre sunt de a cumpăra rachete. Vor fi transportate pe autostrada care nu e o prioritate.
    • +6 (16 voturi)    
      Prioritatea prioritatilor este securitatea, (Marţi, 20 februarie 2018, 14:11)

      Habermas [utilizator] i-a raspuns lui DanielC

      tataie.
    • +7 (11 voturi)    
      de 28 ani (Marţi, 20 februarie 2018, 16:53)

      Ord [utilizator] i-a raspuns lui DanielC

      se fac studii de fezabilitate si vor mai dura 28. Nu au fost in stare ca in 28 de ani cu atatea miliarde in bugetul transportului sa faca autostrazi. Macar cei din aparare daca au un ban il investesc.
  • -4 (18 voturi)    
    Intre timp in Romania saracia ia amploare (Marţi, 20 februarie 2018, 14:36)

    quietguy58 [utilizator]

    Care sunt "prioritatile"??? Biserici, rachete sau copiii?

    "Peste jumătate dintre copiii români (51%) trăiesc sub spectrul sărăciei, iar unii chiar în sărăcie extremă, care le limitează dreptul la creștere și dezvoltare fizică normală, arată World Vision România.

    Situația este mult mai rea la sat, unde locuiesc 74% dintre copiii săraci ai României și unde sărăcia este citată ca principala cauză a abandonului școlar.

    „Situația copiilor din mediul rural este disperată”, susținea la finele anului trecut Philip Alston, raportorul special ONU pentru sărăcie extremă şi excluziune socială. Acesta menționa că riscul de sărăcie pentru copiii de la țară este de trei ori mai mare decât pentru cei din mediul urban, iar situația se înrăutățește de la un an la altul. Dacă în 2012, unul din 10 copii din zonele rurale au declarat că se culcă flămânzi, în 2014 această rată a crescut la 1 din 8 copii, conform unui studiu realizat de World Vision România şi Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca.

    „În plus față de cei 40% care se confruntă cu riscul de sărăcie sau de excluziune socială, se estimează că 29% suferă de privațiuni materiale severe, de aproape trei ori mai mult decât media UE”, se menționează în concluziile preliminare ale vizitei în România a lui Philip Alston.

    În același timp, Raportul Parlamentului European arată că în privința sărăciei copiilor, România conduce detașat, cu 51%, urmată de Bulgaria, unde 45,2% dintre copii se află în risc de sărăcie."

    Link: http://romanialibera.ro/special/documentare/225-000-de-copii-din-romania-merg-la-culcare-flamanzi-405648
    • +6 (14 voturi)    
      In locul in care este Romania geografic (Marţi, 20 februarie 2018, 14:59)

      Habermas [utilizator] i-a raspuns lui quietguy58

      si geopolitic, daca nu-is asigura securitatea "beton beton", ei bien, saracia se va agrava si mai mult, pentru ca dezvoltarea si prosperitatea NU vin in tarile in care nu vin investitiile internationale mari, si astea nu vin in zone problematice dpdv securitatea, geopolitic. De exemplu, crezi ca Israelul s-ar putea dezvolta daca nu ar avea o armata extraordinar de puternica?

      Pe scurt, Romania are nevoie de dezvoltare, iar dezvoltarea este o dinamica destul de complexa, cu multe variabile, dar exista si o anumita ordine destul de clara daca analizezi: securitatea vine la inceput. Sigur, in paralel trebuie mai multe lucruri. Nu se poate face tot peste noapte. Gandeste-te cate generatii de copii ar fi sacrificate daca Romania nu ar investi in securitate (deci implicit in dezvoltare)?

      Nu investiile in armata sunt problema Romaniei, ci neimplicarea majoritatii celor care ar putea sa se asocieze si/sau sa lucreze individual pentru schimbarea in bine a societatii. Ma refer in primul rand la mentalitati si practici si atitudini progresiste vs. retrograde. Ne trebuie si fortarea schimbarii in bine a societatii si dezvoltarea armatei ergo intarirea securitatii Romaniei (si Europei Centrale in general). Asta este realitatea.
      • -1 (17 voturi)    
        si cine ne ataca? (Marţi, 20 februarie 2018, 15:21)

        tahomir [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

        ma rog, in afara de PSD care au la activ multe tunuri.
        Deci care e pericolul? in afara de sinucigasi excentrici cine ar vrea sa se aiba un conflict militar cu NATO?
        Care e amenintarea? Povesti cu rusii cei rai poate merg la nivelul tau de gradinita. Nici o tara sau nici o alianta nu poate spera sa reziste la un conflict armat cu NATO, de fapt ce NATO, doar americanii sunt mai mult decat suficienti ptr descurajarea oricaror capete infierbantate.
        Nu e absolut nici un pericol, e doar propaganda ptr ca unii sa vanda si mai mult armament la fraieri. Care fraieri isi vor amanata viitorul ca sa cumpere niste tuburi de otel nefolositoare.
        • +9 (13 voturi)    
          pana una alta (Marţi, 20 februarie 2018, 16:05)

          Bittick [utilizator] i-a raspuns lui tahomir

          Ca tot ai adus vorba de amanetarea viitorului, fraierii si-au facut datoria: unii (multi) au stat acasa in ziua votului si altii s-au dus si au votat in majoritate PSD - rezultatul il stim deja cu totii si vor plati pentru asta copiii si nepotii nostri. Si ce sa vezi, toata treaba asta se potriveste de minune cu politica "rusilor cei rai"
        • +4 (12 voturi)    
          Stai tu pe-o ureche, si-o sa afli cine te ataca. (Marţi, 20 februarie 2018, 16:13)

          Habermas [utilizator] i-a raspuns lui tahomir

          Curiozitatea o sa-ti fie satisfacuta. dar eu, nu am curiozitatea asta. este evident cine ne-ar ataca daca am sta cu o armata slaba.
          In NATO nu poti sa stai sa asteptii pomana. Trebuie sa fii primul sa-ti aperi curul, si primesti suport. Nu ti se pare logic? sau ti s-ar parea logic sa spui Hop si eu in NATO dar nu vreau sa ma apar?!
        • +3 (11 voturi)    
          PS. Aspectul 2 este ca nu conteaza ce cred eu sau (Marţi, 20 februarie 2018, 16:15)

          Habermas [utilizator] i-a raspuns lui tahomir

          tu ca ne ataca sau nu ne ataca. conteaza daca investitorii, actorii economici gloabli, mici si mari, considera ca este sigur sa investeasca in Romania sau nu. Daca Romania nu are armata foarte puternica, vor considera ca este risc in Romania asa ca vor investi in alta parte (ca au de unde alege).

          Vrei dezvoltare economica? Iti trebuie doua lucruri: armata puternica si stat liber (democratic, cu economie deschisa).
        • -3 (11 voturi)    
          Americanii (Marţi, 20 februarie 2018, 17:01)

          Ord [utilizator] i-a raspuns lui tahomir

          au isi ei cateva miliarde bagate aici cu rachete la Deveselu (sistem care nu se poate apara singur din cate stiu si are alt rol) Era de datoria noastra sa avem un alt sistem care sa poata apara atat amenintarile asupra scutului cat si alte amenintari. O tara inarmata descurajeaza multi "viteji" si atrage investitori. Banii dupa care plang unii pentru spitalute, batranei, copilasi, autostradute si alte chestii de romanasi cu tarisoara sub perna vor veni tocmai din investitii intr-o tara securizata.
          • +4 (6 voturi)    
            Fundamentul economic al Romaniei este slab (Miercuri, 21 februarie 2018, 1:54)

            quietguy58 [utilizator] i-a raspuns lui Ord

            Fundamentul economic al Romaniei este slab, nu se poate innarma pana-n dinti si sa se dezvolte in acelasi timp.
            Dupa cum se observa, investitiile in infastructura au fost stopate in mare masura, datoria publica creste foarte mult si populatia scade de la an la an.
            Excitarea de moment va lasa, cu timpul, locul unei situatii identice cu cea din Grecia.
            Trebuie tinut cont ca Grecia a fost scutita de multe datorii dar nu cred ca Romania va fi scutita de a plati datoriile.
    • +1 (15 voturi)    
      By the way, despre biserici: (Marţi, 20 februarie 2018, 15:29)

      Habermas [utilizator] i-a raspuns lui quietguy58

      Din punctul meu de vedere, armata este o prioritate maxima. Bisericile sunt prioritate nula. Sunt o sarlatanie devenita fenomen social. Iar educatia sunt o prioritate la fel de mare ca securitatea. Aici, da, ne trebuie educatie, nu indoctrinarea hotzasca a popilor.
  • +2 (6 voturi)    
    dar de ce ? (Miercuri, 21 februarie 2018, 1:18)

    Liviu2018 [utilizator]

    Ironic este ca toata lumea cumpara acum rachete rusesti S400 care se spune ca sunt superioare rachetelor patriot , invechite si scumpe.
    • -1 (1 vot)    
      .... (Miercuri, 21 februarie 2018, 17:26)

      guest3 [utilizator] i-a raspuns lui Liviu2018

      Da? Si cine este "toata lumea" asta ? Sunt curios sa aflu.
  • +4 (4 voturi)    
    recunosc (Miercuri, 21 februarie 2018, 11:18)

    cucuveauamov [utilizator]

    ca ne-au luat banii intr-un mod foarte transparent.
    • +1 (1 vot)    
      In plina heghemonie psd (Miercuri, 21 februarie 2018, 18:33)

      Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui cucuveauamov

      Sa razi, sa plangi....
  • +3 (5 voturi)    
    E o vorba... (Miercuri, 21 februarie 2018, 12:51)

    alunescu [utilizator]

    Cine se scuza se acuza! Remember Bechtel...Curat murdar coane Fanica!
  • -1 (3 voturi)    
    Cine a facut faimoasa autostrada invizibila? (Miercuri, 21 februarie 2018, 14:18)

    quietguy58 [utilizator]

    Cine a facut faimoasa autostrada invizibila din Romania? Parca Bechtel, nu?
    Cine a falimentat ARO?
    • +1 (1 vot)    
      dau exemple rasuflate (Miercuri, 21 februarie 2018, 20:46)

      opinius [utilizator] i-a raspuns lui quietguy58

      Bechtel a facut singura autostrada care pana acum nu s-a surpat desi este printre dealuri. Nici reasfaltari nu au fost. Da, a fost super mega scumpa, dar banii nu s-au dus pe lucrari efective. Costul a fost relativ OK data fiind configuratia terenului si oricum mai mic decat la Sibiu-Deva si Deva-Lugoj.

      Bechtel a incasat la greu (i) "taxa de mobilizare" pentru ca ani de zile i-au tinut in contract fara sa le dea ordinul de lucrari pentru ca nu aveau bani sa-i plateasca, (ii) penalitati de intarziere pentru "taxa de mobilizare" si (iii) penalitati de intarziere pentru plati restante pentru lucrari. Americanii, nu se joaca, si la ei timpul costa bani. Nu-I poti tine incurcati.

      Contractul cu Bechtel a fost o lectie si pentru CNADNR. De atunci sufla si in iaurt si nu mai prea agreaza penalitati de intarziere nici cand sunt vinovati. Reversul - constructorii au mutat penalitatile estimate in costul lucrarilor. Cine credeti voi ca va accepta sa lucreze si ieftin si si cu plata intarziata si fara penalitati, si pe baza de studii de fezabilitate proaste cu surprize la tot pasul?

      Cu Aro lucrurile sunt si mai clare: FPS a facut un contract prost cu un cetatean american mega obscur care nici macar nu era cine stie cine...
      • 0 (0 voturi)    
        Chiar asa? (Joi, 22 februarie 2018, 9:58)

        alunescu [utilizator] i-a raspuns lui opinius

        Esti chiar tu, "domnule" Sova? Sau colegul Nastase? Daca e asa cum spui, de ce ati "facut pierdut" contractul? 1,2 miliarde de euro pentru 52 de kilometri. Si spui ca e o afacere buna? Pentru cine? Aaaa, pentru Bechtel....
  • +2 (2 voturi)    
    PACE (Miercuri, 21 februarie 2018, 19:09)

    elysyum [utilizator]

    Si vis pacem para bellum .PUNCT
  • +2 (2 voturi)    
    Woa... (Miercuri, 21 februarie 2018, 23:11)

    lider [utilizator]

    Acesta a fost pretul platit pentru vizita la Washington si conferinta de presa din gradina cu minciunele ,de tinut minte!


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version