Peste o cincime dintre pacientii internati sunt nemultumiti sau foarte nemultumiti de curatenia din spitale, iar peste o cincime au fost nevoiti sa isi cumpere medicamente sau alte materiale sanitare din banii proprii in perioada internarii in spital. Unui numar de 4.798 de pacienti li s-au solicitat bani sau atentii de catre personalul medical (3,92% din totalul pacientilor care au raspuns chestionarului), in timp ce 8 pacienti din 10 sunt multumiti sau foarte multumiti de activitatea si implicarea medicului care i-a ingrijit, arata un raport al Observatorului Roman de Sanatate.

Spital din RomaniaFoto: AGERPRES

Potrivit raportului, 21% dintre spitale arata zero interes pentru parerea pacientilor. In cazul acestora nu a fost completat nici macar un chestionar de satisfactie.

Observatorul Roman de Sanatate a analizat cele 122.423 de chestionare de satisfactie completate de pacientii romani in perioada decembrie 2016 - ianuarie 2018, la externare, prin SMS si formular web, prin intermediul mecanismului de feedback al Ministerului Sanatatii.

Satisfactia pacientilor cu privire la calitatea serviciilor medicale primite este unul dintre indicatorii importanti care arata performanta reala a unui spital. Pana la sfarsitul anului 2016, acest indicator era profund viciat in Romania prin modalitatea sa de colectare, arata Observatorul Roman de Sanatate . Odata cu introducerea chestionarului electronic, rezultatele se apropie mai mult de realitate.

Observatorul Roman de Sanatate a realizat si clasamentele spitalelor cu cele mai bune servicii medicale, in perceptia pacientilor, al spitalelor unde pacientii au fost cei mai multumiti de curatienie, dar si un top al "rusinii" - cele mai mari spitale pentru care parerea si satisfactia pacientilor nu conteaza.