Reteaua Nationala a Muzeelor din Romania a transmis, luni, un mesaj prin care condamna "reactiile isterice si deplasate" care au avut loc duminica seara, la Muzeul National al Taranului Roman (MNTR), unde mai multe persoane au intrerupt proiectia filmului "120 BPM/batai pe minut", considerand ca tema legata de homosexuali nu este potrivita cu cinematograful acestei institutii, vazuta ca un spatiu "sacru", transmite news.ro.

"La aproximativ 4 ani de la succesiunea de evenimente nefericite care au avut loc la Muzeul National al Taranului Roman cu ocazia derularii manifestarii 'Luna istoriei LGBT', organizate de Asociatia ACCEPT, Reteaua Nationala a Muzeelor din Romania constata cu tristete si ingrijorare faptul ca acest subiect a recidivat in spatiul public, fiind implicat acelasi muzeu, aceleasi tipuri de organizatii contestatare si acelasi gen de film care problematizeaza in jurul unui subiect fata de care trebuie sa manifestam toleranta si o buna intelegere a realitatilor care ne inconjoara.

Asa cum am facut-o si atunci, Reteaua Muzeelor isi afirma si acum sustinerea neconditionata fata de managementul actual al institutiei pentru perseverenta admirabila cu care ramane deschis fata de formele diverse prin care un muzeu se exprima, atat prin valoarea colectiei sale cat si prin incurajarea initiativelor culturale de orice fel, de la proiectii de filme pana la teatru si dans contemporan", arata punctul de vedere transmis de Reteaua Nationala a Muzeelor.

" Muzeele noastre fac eforturi foarte mari pentru a se adapta marilor teme contemporane ale societatii pentru care cautam 'replici' si puncte de vedere expozitionale sau pedagogice, iar toleranta, problema emigratiei, intelegerea reciproca sunt fundamentale pentru a ne demonstra rolul nostru de contributori ai marii intreprinderi sociale din care facem cu totii parte", mai arata comunicatul Retelei.

Reteaua Nationala a Muzeelor condamna "reactiile isterice si deplasate" care au avut loc la MNTR, in timpul proiectiei filmului "120 de batai pe minut", precizand ca grupul "de crestini" care a generat conflictul nu a inteles ca acest muzeu trateaza universul rural nu numai din perspectiva trecutului.

"Conflictul a fost generat de 'un grup de crestini' care nu a inteles ca muzeul in care se aflau trateaza universul rural nu numai din perspectiva trecutului, dar si in stransa relatie cu alteritatea satului romanesc din zilele noastre, cu noua tipologie a taranului roman, implicat nefericit in acest scandal. In situatia in care acest grup acuzator ar fi vizitat muzeul, ar fi inteles ca lumea s-a schimbat, satul romanesc s-a schimbat, dar din pacate numai reprezentantii acestuia nu s-au schimbat", a transmis Reteaua Nationala a Muzeelor din Romania.