ADN-ul unei fetite nascute acum 11.500 de ani, cheia care i-a ajutat pe cercetatori sa afle cum au sosit primii oameni pe continentul american

de G.S.     HotNews.ro
Joi, 4 ianuarie 2018, 12:45 Actualitate | Esenţial

Vechii beringieni, o populatie americana de acum 10-20 de mii de ani
Foto: University of Alaska
A murit la varsta de sase saptamani in urma cu 11.500 de ani, dar are multe de spus: analiza ADN-ului fosil al unui bebelus descoperit in Alaska le-a permis oamenilor de stiinta sa dezvolte scenariul sosirii primilor oameni pe continentul american, potrivit unui studiu dat publicitatii miercuri, relateaza AFP, citata de Agerpres.

Ramasitele sugarului au fost descoperite in 2013 in situl arheologic Upward Sun River, din statul american Alaska. Bebelusul a fost botezat "Xach'itee'aanenh t'eede gaay" sau "fetita rasaritului de soare" de catre comunitatea indigena de la fata locului. Pentru oamenii de stiinta, ea este pur si simplu "USR1", referire la locul descoperirii sale.

Ea a fost ingropata impreuna cu o nou-nascuta care a murit la o varsta si mai frageda, care a fost si ea studiata de echipa formata in special din oameni de stiinta de la universitatile din Copenhaga, Cambridge si Alaska.

O mare parte din comunitatea stiintifica este de acord ca primii oameni care au ajuns pe continentul american proveneau din grupuri venite din Asia la sfarsitul ultimei ere glaciare (Pleistocenul superior).

In aceasta epoca de glaciatiune, nivelul oceanul a scazut si un pod terestru care corespundea actualei stramtori Bering permitea deplasarea din Siberia in Alaska.

Insa numeroase intrebari persista inca asupra datei sosirii acestor populatii si a modului in care ele au ocupat continentul american.

Echipa de cercetatori, ale carei lucrari au fost publicate in revista Nature, a reusit sa secventieze genomul complet al sugarului USR1.

Ei nu au reusit acelasi lucru si in cazul ADN-ului nou-nascutei, in lipsa de esantioane suficiente. Insa analizele genetice au permis stabilirea faptului ca cele doua fetite erau inrudite si cel mai probabil verisoare.

Fetita USR1 le-a rezervat o serie de surprize cercetatorilor. Patriomoniul sau genetic nu corespunde celor doua ramuri cunoscute ale primilor ameridieni, asa zise de "nord" si de "sud".

Oamenii de stiinta au descoperit ca fetita apartinea unui grup pana acum necunoscut, pe care l-au botezat "vechii beringieni".

Alte analize au permis aducerea "primei dovezi genetice directe ca stramosii amerindienilor provin cu totii din aceeasi populatie sosita in cadrul unui eveniment migrator unic" din timpul erei glaciare, potrivit studiului.

[P] Afla cum poti sa-ti imbunatatesti aerul din locuinta

Stiati ca umiditatea mare poate provoca probleme de respiratie si de adaptare la temperaturi mari?

sa nu auda Trump!! (Joi, 4 ianuarie 2018, 13:22)

viorelvioleta7 [utilizator]

ca va da afara din America pe toti cei ce nu sunt mostenitorii beringienilor!
    Adica sunt urmasii rusilor .... (Joi, 4 ianuarie 2018, 14:32)

KTerinca [utilizator]

Adevaru' e ca Trump, are mutra de rusnac.
    Unu' mai debil.
    Era altă știre acum câțiva ani (Vineri, 5 ianuarie 2018, 18:26)

nick24 [utilizator]

În Canada au studiat că se pare că cei care au venit prin strâmtoarea Bering au întâlnit o populație mai veche în Americi. Dacă oamenii au vechime de milioane de ani, iar glaciațiunile s-au succedat la 100-120 mii de ani, populațiile au avut multiple posibilități de deplasare.