Liviu Pop a scris, duminica, pe Facebook, ca politicile publice ale Ministerului Educatiei implementate prin programul de guvernare trebuie sa reduca procentul de abandon scolar sub 1,5% in urmatorii 3 ani, in contextul in care in anul scolar 2016-2017 au fost 2.993.405 de elevi, iar 3.41% nu au fost regasiti in anul scolar urmator.
Postarea integrala a ministrului Educatiei:
Analizand datele oficiale din S.I.I.I.R. (Sistemul Informatic Integrat al Invatamantului din Romania) constatam ca in anul scolar 2016-2017 am avut 2.993.405 de elevi. Trist este ca 102.011 de elevi ( adica 3.41% din cei 2.993.405) nu au fost regasiti in anul scolar urmator. Stim doar ca 13.471 de elevi au abandonat scoala, 8.096 de elevi s-au retras, 22.086 de elevi au plecat in strainatate, 13.181 de elevi au fost exmatriculati, 21.489 de elevi nu s-au mai prezentat la scoala, iar 437 de elevi au decedat.
Mentionez ca in anul scolar 2015-2016 am avut 3.018.354 de elevi din care 122.572 de elevi, adica 4.06%, nu au fost regasiti in anul scolar urmator, iar in anul scolar 2014-2015 am avut 3.061.404 de elevi din care 107.283 de elevi, adica 3.50%, nu au fost regasiti in anul urmator.
Politicile publice ale Ministerului Educatiei implementate prin programul de guvernare trebuie sa reduca acest procent sub 1,5% in urmatorii 3 ani. Avem un set de masuri necesare si suficiente care vor duce la indeplinirea acestui obiectiv. Dar, in egala masura, depinde de fiecare dintre noi, parinti, elevi, profesori, societate civila, partide politice (la guvernare sau in opozitie), mass-media, etc cat de mult ne dorim si cat facem pentru cresterea calitatii educatiei in Romania
Inca vreo 10 manuale de sport si abandonu' va fi 0.
Cu minus chiar
Vorbe...
- dar stam si mai bine in datele INS: un sfert din populaţia cu vârstă preşcolară şi şcolară de la nivelul anului 2014-2015 nu a fost prins în sistemul naţional de educaţie.
Monitorului european al educației și formării 2016: Abandonul școlar crește spre dublul țintei fixate de România pentru 2020
Cel mai important indicator pentru sărăcia educației este rata tinerilor cu vârsta de 15 ani cu un nivel scăzut de cunoștințe de bază.
Măsurătorile realizate de instituțiile UE și OECD arată că România înregistrează rezultate dezastruoase la acest capitol.
Romania Media UE
Citire 37,3% 17,8%
Matematica 40,8% 22,1%
Stinte 37,3% 16,6%