Ministrul Educatiei, Liviu Pop, a declarat marti ca Romania este singura tara UE care are profesori necalificati, in aceasta situatie fiind 2% dintre cadrele didactice, desi masteratul didactic este prevazut in Legea Educatiei de sase ani, relateaza Agerpres. Acesta a subliniat ca situatia se va schimba in anii urmatori pentru ca "finantarea de anul viitor a locurilor de licenta va fi strans legata cu nevoile invatamantului preuniversitar". De asemenea, Pop a mai spus ca pregateste o metodologie pentur invatamantul ante-prescolar.

Liviu PopFoto: Agerpres

"Inca mai avem profesori necalificati si profesori neformati. Sunt doua categorii de colegi ai nostri pentru care avem alocate resurse importante. Avem bani europeni exact pe subiectul acesta. 2% dintre colegii nostri profesori sunt necalificati. Aici avem masuri, intervenim ca in urmatorii trei ani sa fie toti calificati. (...) Finantarea de anul viitor a locurilor de licenta va fi strans legata cu nevoile invatamantului preuniversitar. Am spus asta la Consiliul National al Rectorilor. Este nepermis ca noi sa finantam 62.000 de locuri ca Minister al Educatiei si universitatile sa nu produca resursa umana pentru preuniversitar in totalitate. Avem masterul didactic pus in Legea Educatiei de sase ani, nu s-a facut deloc. Nu stiu a cui este vina sau nu este vina. (...) Universitatile sa ne spuna: doresc sa faca masterul didactic? Daca nu doresc, ce punem ca sa pregatim profesorii din preuniversitar? (...) Suntem singura tara din UE in care avem profesori necalificati. (...) Avem necalificati si in Bucuresti, cu studii medii chiar", a explicat Pop, la o dezbatere organizata de Federatia Sindicatelor Libere din Invatamant.

El a anuntat ca va fi realizata in premiera o metodologie pentru invatamantul ante-prescolar.

"O sa facem si cadru metodologic pentru prima data in invatamantul ante-prescolar sase luni - trei ani. Si acolo vom avea suma consistenta. Alaturi de autoritatile locale, universitati, minister vom crea cadru metodologic pentru crese. Degeaba construim cresele, daca nu stim ce facem in ele si cu cine facem", a afirmat ministrul.

In opinia sa, de-a lungul timpului au fost luate prea multe decizii in sistemul educational fara insa ca acestea sa fie argumentate.

"Prea multe decizii s-au luat fara sa fie argumentate. Multe dintre ele s-au spus in spatiul public si in spate nu aveau decat vorbe. Fapt pentru care, in perioada imediat urmatoare, nu vreau sa dau termene, vom avea exact situatia elevilor din Romania. (...) Trebuie sa stim exact cati elevi avem in Romania si, dupa aceea, sa vedem exact cati profesori punem langa ei si ce politici educationale facem. Trist pentru Romania este ca inca nu se stie exact cati elevi sunt in sistemul de invatamant. Ii avem doar pe cei inscrisi, sunt unii pe care ii trecem dintr-un an in altul fara sa vina pe la scoala, doar ca sa dea bine anumiti indicatori. (...) Facem ordin in asa fel incat sa stim cum finantam per elev fiecare unitate scolara. Sigur, vom veni cu masuri in zona elevilor cu cerinte speciale, a parintilor si a profesorilor pentru ca fara acest trio nu o sa putem singuri noi, ca minister, sa facem fata", a precizat ministrul Educatiei.