Directia Nationala Anticoruptie trebuie sa trimita pana luni obiectiile asupra raportului intocmit de Inspectia Judiciara in urma controlului privind eficienta manageriala si modul de indeplinire a atributiilor de catre conducerea Directiei.

Pe 26 septembrie, Inspectia Judiciara anunta ca a finalizat raportul privind rezultatele controlului la Directia Nationala Anticoruptie, precizand ca acesta a fost transmis DNA pentru a formula obiectii pana pe data de 2 octombrie.

"Raportul a fost avizat cu observatii de conducerea Inspectiei Judiciare si a fost transmis marti, 26 septembrie, Directiei Nationale Anticoruptie in vederea formularii eventualelor obiectiuni. Termenul limita stabilit de inspectorii judiciari pentru formularea de obiectiuni este 2 octombrie 2017", se precizeaza intr-un comunicat de presa al Inspectiei Judiciare, citat de Agerpres.

Pe 4 iulie, Inspectia Judiciara a publicat, pe pagina de Facebook, planul de control pe anul 2017 la parchete, printre care si la Directia Nationala Anticoruptie si Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie.

In data de 17 iulie, Inspectia Judiciara a inceput controlul la DNA privind eficienta manageriala si modul de indeplinire a atributiilor de catre conducerea Directiei, verificare ce urma a fi efectuata in perioada 17 iulie - 11 august. Ulterior, IJ a decis sa prelungeasca verificarea pana pe 25 august, avand in vedere ca volumul de activitate real il depasea pe cel previzionat de inspectori.

In planul de control se preciza ca ar fi urmat sa fie efectuate controale privind eficienta manageriala si modul de indeplinire a atributiilor de catre conducerea parchetelor, ce decurg din legi si regulamente, precum si respectarea normelor procedurale si regulamentare de catre procurori si personalul auxiliar de specialitate de la parchetul de pe langa o curte de apel si parchetele arondate, Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie si Directia Nationala Anticoruptie - Structura centrala. De asemenea, urmau a fi efectuate controale tematice privind verificarea masurilor luate de catre procurori si conducerile parchetelor in vederea solutionarii dosarelor mai vechi de 5 ani, precum si verificarea masurilor luate de procurori pentru solutionarea dosarelor mai vechi de 2 ani, inclusiv recuperarea prejudiciilor si aplicarea confiscarii extinse, care au ca obiect urmatoarele infractiuni: evaziune fiscala, spalare de bani, contrabanda, coruptie, infractiuni silvice si contra mediului, conflict de interese.

In plus, IJ anunta verificari si in legatura cu practica parchetelor privind renuntarea la urmarirea penala si modul de solutionare a dosarelor mai vechi de 2 ani avand ca obiect infractiuni contra persoanei ca urmare a culpei medicale.

Alte aspecte avute in vedere la controalele de fond ale Inspectiei Judiciare ar fi urmat sa vizeze verificarea organizarii si coordonarii eficiente a activitatii, a comportamentului si comunicarii, a asumarii responsabilitatilor si a aptitudinilor manageriale - repartizarea procurorilor pe sectoare de activitate, repartizarea personalului auxiliar de specialitate si a celorlalte categorii de personal, repartizarea echilibrata a lucrarilor, dotarea tehnico-materiala si informatica, conditiile in care procurorii, personalul auxiliar de specialitate si personalul contractual isi desfasoara activitatea.

Potrivit planului, urmau sa fie verificate comportamentul si comunicarea cu procurorii, lucratorii de politie judiciara, specialistii, personalul auxiliar, personalul contractual, judecatorii, justitiabilii, ceilalti participanti la procesul penal si alte institutii; relatia cu mass-media, asigurarea accesului la informatiile de interes public din cadrul parchetului si transparenta actului de conducere; respectarea principiului repartizarii pe criterii obiective a cauzelor.