Tudorel Toader a precizat joi dimineata ca initiativa sesizarii Curtii Constitutionale pentru constatarea unui posibil conflict intre DNA si Guvern in urma instrumentarii de catre procurori a dosarului Belina nu a pornit de la Ministerul Justitiei, ci de la Guvern.

Tudorel ToaderFoto: AGERPRES

"Initiativa redactarii actiunii de sesizare a Curtii Constitutionale a pornit din Guvern si nu de la Ministerul Justitiei, nu de la ministrul Justitiei. In al doilea rand, am citit si eu in presa scrisa o afirmatie absolut incorecta, o afirmatie care nu imi apartine, in sensul in care s-ar fi solicitat considerarea hotararilor de Guvern ca si ordonantele de urgenta, ca si legile. Este imposibila o astfel de afirmatie, pentru ca au un regim juridic diferit, au efecte diferite, au emitenti diferiti. Nu stiu cine a facut afirmatia, dar va asigur ca afirmatia este absolut incorecta", a spus ministrul Justitiei, citat de Agerpres.

Acesta a adaugat ca "draftul proiectului la nivelul Ministerului Justitiei va fi gata in cateva zile" si "probabil pana luni este gata".

"Este de competenta Guvernului, a primului-ministru, sa trimita sesizarea la Curtea Constitutionala", a subliniat Toader.

Tudorel Toader a aratat ca judecatorii de la CCR trebuie sa decida daca procurorii pot ancheta oportunitatea, imprejurarile si circumstantele emiterii hotararilor de Guvern.

"In mod evident, daca se pune problema unei redactari a unei sesizari in numele Guvernului, fiti de acord ca Ministerul Justitiei este cel mai abilitat sa redacteze o astfel de sesizare, ceea ce vom face incepand de azi dimineata si in zilele urmatoare. In concret despre ce este vorba. In comunicatul DNA se spune ca decizia Curtii Constitutionale din februarie referitoare la Ordonanta 13 este aplicabila numai pentru ordonante si legi, nu pentru hotarari de Guvern. Enuntul in sine este corect. Principiul este absolut incorect. Prin decizia precedenta, Curtea Constitutionala a statuat faptul ca procurorii nu pot ancheta oportunitatea, imprejurarile si circumstantele adoptarii unei ordonante de urgenta sau legi, dupa cum nu pot ancheta constitutionalitatea respectivelor acte normative. Ceea ce este corect. Circumstantele, imprejurarile si oportunitatea in aprecierea acestora revine decidentului, Guvern sau Parlament, care insa trebuie sa respecte limitele legale, limitele constitutionale. (...) Intrebarea este daca la nivel de ordonanta de urgenta sau lege procurorul nu poate ancheta oportunitatea, imprejurarile si circumstantele emiterii acelor acte normative, la hotarari de Guvern si ordin de ministru procurorul poate sa ancheteze oportunitatea, imprejurarile si circumstantele? Asta este intrebarea la care CCR, cel mai probabil, va fi chemata si sesizata sa raspunda", a spus Toader.