Legea invatamintului preuniversitar (partea a II-a)

Dezbatere HotNews.ro: Argumente pro si contra introducerii tezelor cu subiect unic

de Andreea Pora     HotNews.ro
Miercuri, 16 ianuarie 2008, 13:08 Actualitate | Esenţial


Bacalaureat
Foto: Agerpres
Gimnaziul devine o cursa nebuna pentru obtinerea de note mari. Incepind din acest an testele nationale au fost inlocuite cu tezele cu subiect unic. Accesul in clasa a IX a se va face pe baza mediei dintre notele obtinute la teze si media generala din clasele V-VIII. Potrivit rezultelor de pina acum, se poate trage concluzia ca in special in mediul rural s-a copiat masiv. Unii specialisti afirma ca sistemul promoveaza nonvaloarea si smecheria, iar elevii slab pregatiti, cu profesori ingaduitori, vor lua locul la liceele de elita celor care au invatat. Ministerul sustine ca in acest fel se elimina stresul. HotNews va invita la o dezbatere pe aceasta tema. Asteptam argumentele dumneavoastra pro si contra, opiniile si propunerile.

Una dintre cele mai importante modificari operate prin proiectul legii invatamintului este cea referitoare la admiterea in clasa a IX a. Testele unice au fost inlocuite cu asa numitele teze cu subiect unic, care se vor sustine in timpul claselor a- VII -a si a -VIII- pe parcursul celor doua semestre ale fiecarui an scolar. Media pentru intrarea in clasa a IX -a este formata 50% din media notelor de la teze si 50% din media generala obtinuta in clasele V-VIII. Daca in catalog se trece insa media rotunjita obtinuta de elev la teza, media de admitere se calculeaza pe baza notelor cu doua zecimale.

Spre deosebire de testele nationale, profesorii supraveghetori sint profesorii din scoala sau chiar de la clasa, doar comisiile de corectare sint din alte unitati scolare.

Procedura

Elevii sustin trei teze semestriale, la limba si literatura romana, matematica si geografie sau istorie la alegere, avind la dipozitie cite doua ore pentru fiecare, potrivit Metodologiei de organizare si desfasurare care poate fi gasita pe www.edu.ro.

Elevii sint supravegheati in timpul examenului de profesorii din scoala, iar tezele vor fi evaluate de cite doi profesori din alte unitati de invatamint. Dupa sustinerea probelor, timp de cinci zile, profesorii de la clasa au obligatia de a analiza lucrarile impreuna cu elevii, care vor avea ulterior posibilitatea sa depuna contestatii. Acestea vor fi analizate la nivel de judet sau de sector al Capitalei.

Note pe baza de copiuta

Rezultatele de la tezele cu subiect unic arata ca, in special, in mediul rural s-a copiat masiv. Elevi cu note mici sau chiar corijenti au obtinut la teze note peste 8. Nu este un fenomen izolat, dar Ministerul nu a facut inca publice rezultatele si nici o analiza serioasa a fenomenului semnat de mai multe ONG-uri.

In comuna Barbatesti, din judetul Vilcea, din cei 16 elevi ai scolii care au sustinut tezele unice la matematica, 11 au obinut nota 9 si 5 nota 10. Asta in timp ce catalogul arata cu totul altceva, iar media pe clasa ajunge cu chiu cu vai la 6. Citiva din noii geniali sint chiar corijenti la matematica.

In comuna Humureni, acelasi judet, din 13 elevi care au dat tezele la matematica, 6 au luat nota 9 si 7 nota 8. Notele din timpul anului sint insa cu mult mai mici. In comuna Petrari, are un total de 40 de elevi, din care 4 au obtinut nota 10, 15 nota 9, 19 nota 8, un 5 si un 7. Situatia se repeta, cei mai multi din elevi cu note sub 5 la matematica.

La Liceul din Govora, din cei 23 de elevi, 12 au luatr note de 10. Prin comparatie, la Colegiul National de informatica " Matei Basarab" din Tirgu Jiu, din 130 de elevi doar 13 au luat nota 10.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3072 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    asta e o schimbare inutila (Miercuri, 16 ianuarie 2008, 13:44)

    Alex [anonim]

    Stiti ce spun 90% din profesorii de azi? Spun ca "profesorul nu e acolo ca sa te invete, ci ca sa te evalueze".Multi din ei nici nu predau sau predau fara chef.Pentru oficialii nostri, restructurarea invatamantului inseamna salarii mai mari , termopane, schimbari inutile ca asta.

    Trebuie lucrat la mentalitatea profesorului, nu la mentalitatea pustilor de 13 ani.

    In engleza profesor se spune "teacher", care provine din "to teach" adica a invata.Deci profesorul trebuie sa predea.

    Deasemenea testele care li se dau profesorilor in momentul de fata testeaza cat de bine cunosc ei materia, nicidecum abilitatile lor de a invata si pe altul ceea ce cunosc ei.
    • 0 (0 voturi)    
      din ce in ce mai mul! (Joi, 8 ianuarie 2009, 21:43)

      geooorge [anonim] i-a raspuns lui Alex

      dupa ce ca se gasesc sa vina numai cu idei care pur si simplu nu-si aveau rostul mai sunt si revoltati de ce nu primesc majorari la salarii!!dupa parerea mea ar trebui sa primeasca majorari atunci cand se va vedea o schimbare in bine in invatamanat!......dar deja e prea tarziu deoarece au primit o parte din majorari!.....toti profesorii se plang,spunand ca elevii nu mai invata....dar nu se vad pe ei ca sunt interesati numai sa castige cat mai multi bani lunar......asta e adevarul putini profesori mai sunt interesati sa ii invete ceva pe elevi!...
  • 0 (0 voturi)    
    Competitie (Miercuri, 16 ianuarie 2008, 13:52)

    MAG [anonim]

    Singura modalitate de a avea o concurenta dreapta este de a avea examene de admitere, la care cine vrea se inscrie. Te simti capabil sa dai la MF1 (sau cum se mai numeste acum), te inscrii, daca nu, te inscrii unde te simti capabil. Se poate acorda (sa zicem) 10% pentru media din gimnaziu pentru departajare eventual, dar trebuie stimulata performanta si nu colectionarea de medii. Cine vrea sa invete si altceva decat romana si mate cu simt de raspundere o poate face (parerea mea...).
    un principiu de baza trebuie sa fie eliminarea subiectivismului si crearea unei baze comune de evaluare. Media din gimnaziu nu este nicicum o astfel de baza.
  • 0 (0 voturi)    
    TEZELE NU SUNT OBIECTIVE, S-A COPIAT!!! (Miercuri, 16 ianuarie 2008, 14:14)

    Impotriva prostiei din tara [utilizator]

    Sincer, s-a copiat pe rupte la tezele unice, in Bucuresti! Fiul meu mi-a spus de elevi care au fost protejati de supraveghetori pentru a copia de la ceilalti. Aproape toti elevii au copiat cel putin o chestiune din teze datorita supraveghetorilor care erau din aceeasi institutie de invatamant, ceea ce nu este deloc normal si legal.
    Ne trebuie supraveghetori din alte locatii pentru ca aceste teze sa devina obiective. Faceti o investigatie si veti afla ca vorbesc in cunostinta de cauza.
  • 0 (0 voturi)    
    teste grila (Miercuri, 16 ianuarie 2008, 14:59)

    george [anonim]

    Daca subiectele sunt unice, trebuie ca modalitatea de evaluare a tezelor sa fie obiectiva, iar asta ma duce cu gandul la ceva gen teste grila (chiar si la disciplinele umaniste) evaluate de alt colectiv decat cel din scoala respectiva, altfel se va intampla precum se spune in articol: subiectivism, nonvaloare
  • 0 (0 voturi)    
    teze unice (Miercuri, 16 ianuarie 2008, 15:05)

    Dana [anonim]

    "Goana dupa note mari" se numeste acum invatamantul secundar! Aceste schimbari duc intr-o singura directie: uniformizarea tuturor copiilor la un nivel mediocru. Tara nu are nevoie de oameni bine pregatiti. Copii care muncesc si au cunostinte vor fi depasiti la note de copii care sunt slabi pregatiti. E strigator la cer!! Cinism, iresponsabilitate, nu stiu cum sa numesc.....
  • 0 (0 voturi)    
    Pentru omul prost, dezbati degeaba (Miercuri, 16 ianuarie 2008, 15:53)

    A.G. [anonim]

    Anul trecut, dupa sustinerea examenului de capacitate, pe cite-ul Ministerului Educatiei si Invatamabtului, s-a propus aceasi dezbatere, 90 la suta din comentatori au incercat sa explice ca tezele unice sunt o prostie. Adomnitei in marea lui incrancenare impotriva celor care dau un cat de mic semn de inteligenta, a hotarat invers.
  • 0 (0 voturi)    
    despre alegeri de viata (Joi, 17 ianuarie 2008, 9:41)

    Mihaela [anonim]

    Intrarea la un liceu este o prima optiune de continuare a studiilor pe care o fac copiii nostri - la 14 ani sint inca copii. La 14 ani tot ce poti sa cunosti despre tine in termen de performanta este daca esti bun la stiinte exacte sau te atrag stiintele umane (sau crezi ca esti mai potrivit pentru o scoala de meserii). Departajarea copiilor in functie de notele obtinute la toate materiile din clasele V-VIII la care se adauga notele obtinute la tezele cu subiect unic la matematica, romana si istorie/geografie contrazice principiul mai devreme enuntat cum ca fiecare om are preferinte dar si abilitati native pentru unul sau altul dintre domeniile mari de studiu.
    Pe de alta parte intrarea la un liceu bun, adica continuarea studiilor in termen de performanta, ar trebui sa aiba, in opinia mea, la baza un examen. Examenul cere determinare si angajament din partea copiilor cum ca vor sa mearga mai departe spre performanta intre copii asemenea lor si nu in ultimul rind, pe un drum potrivit lor - real sau uman.
    Adaug si un comentariu de natura subiectiva dar care este probat de viata: nu putini dintre elevii mediocri in termen de note obtinute in scoala au ajuns mari performeri in varii domenii la maturitate. Ei se inscriu in categoria rebelilor, a celor care nu vor sa se supuna sistemului ci vor sa faca cu precadere ce le place lor. Tocmai asta ii mina in viata spre gasirea unui drum greu, sau altfel, dar in care nu de putine ori au reusit. Este evident ca acest segment de tineri este eliminat de acualul sistem din start - si tocmai ei sint cei de care societatea noastra sau oricare alta are mare nevoie: antreprenorii.
    In concluzie, in opinia mea, admiterea in invatamintul liceal si mai departe in cel superior ar trebui sa se faca numai pe baza examenului de admitere la materiile relevante specializarii pe care o propune.
    • 0 (0 voturi)    
      despre alegeri de viata (Vineri, 18 ianuarie 2008, 11:05)

      adi [anonim] i-a raspuns lui Mihaela

      o parere extrem de pertinenta si de adevarata. pana nu se va introduce examenul de admitere va continua debandada din invatamantul romanesc si promovarea smecherilor si nonvalorilor care vaneaza notele, lingusesc si mituiesc profesorii pentru note mari. faceti o comparatie intre media obtinuta in imnaziu de multi copii si notele obtinute la testele nationale. nu se poate pune discutia ca a luat note mici la examen din cauza emotiei...
      l-am vazut pe adomnitei la protv....no comment....la asa ministru asa sistem de invatamant...
    • 0 (0 voturi)    
      Corect (Vineri, 18 ianuarie 2008, 12:40)

      SirBDD [anonim] i-a raspuns lui Mihaela

      Subscriu la ce a spus Mihaela in a doua parte a postului. In timpul gimnaziului am fost mai introvertit iar accentul meu moldovenesc mi-a adus numai probleme. Luam note de 3 si 4 la matematica pe motiv ca nu sunt acceptati provincialii balbaiti in Bucuresti. M-am mutat in capitala la vasrta de 6 ani (1985). Datorita existentei examenelor am reusit sa intru la liceu 9,7 la matematica, unde iar am avut probleme cu unii profesori subiectivi si cautatori de daruri pentru ca mai apoi sa invat pe cont propriu si sa urmez ASE-ul si apoi un Master in economie foarte laudat de profesorii universitari.
      In prezent, sunt consultant la o puternica firma de software din Europa iar aceasta nu ar fi fost posibil cu noua lege a invatamantului...
  • 0 (0 voturi)    
    Pro si Contra (Joi, 17 ianuarie 2008, 9:41)

    Octavian [anonim]

    Atata timp cat nivelul de pregatire si intereseul profilor este la nivelul in care inca se gandesc daca sa mearga in Spania la capsuni, in Grecia la masline, sau Italia la portocale, nu isi are rost introducerea tezelor cu subiect unic. Dc ministerul reuseste sa schimbe ceva sa atraga profesori in domeniu, aici a se vedea nivelul salariilor, (parerea mea ar trebui sa fie in functie de performante, fara nici un pachet de baza, doar in functie de performante simplu !) atunci profii ar fi mai impinsi de la spate, pt performante. Un alt argument anti ar fi ca si elevii din ciclul preuniversitar, nu mai sunt atrasi de scoala, asta e un lucru zic eu, ce va duce la normalizare ( la noi intre 60-80% din cei care intra in liceu vor termina si o facultate), plus o gramada de greseli, facute de invatamantul romanesc, a se vedea anul aceste si cele 2 generatii care vor termina odata facultatea, vom fi o tara de "intelectuali" someri. Atunci sa vezi migratia fortei de munca. Oare s-a gandit cineva la chestia asta ?. P.S: Cat timp nu se incepe reforma de la nivelul salariilor, nimeni nu va da doi bani pe invatamantul romanesc. Termin 2 facultati, din care doar un pot spune ca se numeste facultate (unde transpir sa pot trece un examen) iar cealalta e de rahat(30 de minute de invatare si treci examenul).
  • 0 (0 voturi)    
    teza unica nu e necesara (Joi, 17 ianuarie 2008, 9:52)

    Student [anonim]

    nu inteleg de ce nu se mai da capacitate. pana la urma ajung la concluzia k statul chiar vrea sa se copieze. capacitatea nu trebuia schimbata, insa trebuia readus la actualitate examenul de admitere. repartizarea pe calculator fiind cea mai mare nenorocire, pt k exista nenorocul sa iei nota mica la examenul de capacitate si fi repartizat la un liceu tehnic. ceea ce nici un copil nu-si doreste.
    profesorii ar trebui educati sa aiba "chef" sa-si tina ora. aceasta educare este bine stimulata de un salariu mai mare. poate asa nu o sa se mai ia spaga in licee si scoli.
    eu din cauza calculatorui am ajuns la un liceu cu profil tehnic axat pe matematica. cand am vrut sa mut la un alt liceu de stat pe filologie, mi s-a cerut suma de 1000 de euro. mam mutat intr-un liceu particular unde plateam pe an jumatate din juma ceruta de liceul de stat.
    acolo, am vazut difereata intre un profesor bine platit si unul prost.
    credeti-ma, invatamantul de stat este o porcarie. degeama spun parinti ca copilu lor e la o scoala buna de stat dak ei nici macar nu stiu cum se invart lucrurile in aceea scoala.
  • 0 (0 voturi)    
    Cretinii astia or sa distruga invatamantul (Joi, 17 ianuarie 2008, 10:05)

    Razvan007 [utilizator]

    Inainte sa se poata face ceva. S-a importat ce este mai rai si mai putred din sistemele de invatament din vest: lipsa examenelor, sun pretextul eliminarii stresului.

    Cine spune ca este bine sa se elimine stresul ? Un om care nu poate lua un examen din cauza stresului nu va putea nici termina o sarcina la o firma intr-un timp scurt. Cui ii trebuie astfel de oameni ?

    In Vest, spre exemplu Franta, sistemul de invatamant este intr-o crize teribila, un foarte mare procent din cei care termina 8 clase fiind analfabeti iar un procent mai mic, dar semnificativ nefiind in stare sa faca calcule matematice elementare. Toate acestea din cauza ca s-a preferat eliminarea 'stresului' si non-valorile au inceput sa ia locul valorilor. Dezastru. Mergem spre dezastru.
  • 0 (0 voturi)    
    Comentam, dar ne aude cineva? (Joi, 17 ianuarie 2008, 10:22)

    Cristina [anonim]

    Dupa Revolutie s-au aciuat numai incompetenti prin ministerele din Ro, iar ministerul invatamantului nu face exceptie.

    Toti au criticat sistemul de pe vremea lui Ceausescu, dar revenirea la vechile metode de promovare a elevilor este singurul lucru bun care s-ar putea intampla invatamantului din Ro la ora actuala.

    Clar, au fost vremuri cand gimnaziul insemna acumularea de cunostinte generale temeinice - cred ca toti cei care au in familie bunici sau parinti in jurul varstei de 80 ani au putut remarca diferenta.

    Ceea ce se uita insa, este ca pe vremuri dascalii care predau in gimnazii erau extrem de bine pregatiti si in majoritate foarte buni pedagogi, iar severitatea in liceele de renume era un lucru de la sine inteles. Ceea ce nu se poate spune in nici un caz despre nivelul actual de pregatire (atat la nivelul cunostintelor de specialitate cat si la nivel pedagogic) al profesorilor. Este trist, dar din pacate adevarat.

    A ignora aceasta stare de lucruri si a incerca grefarea unui sistem de invatamant idealist pe scheletul foarte subred al invatamantului actual, este o greseala enorma.

    Nu este un secret ca noile generatii sunt pe an ce trece mai slab pregatite (vorbim de medie) - acest lucru se remarca in toate domeniile.

    Singura sansa de a promova valorile in momentul actual este revenirea la vechiul sistem de departajare prin examen. Subiecte unice pe tara ar fi OK, orice combinatie cu mediile din scoala ar trebui excluse.

    Doar asa se poate cerne graul de neghina. Cine e bine pregatit trebuie sa fie capabil sa faca fata la un examen de admitere.
  • 0 (0 voturi)    
    Solutia EDU CER si AEACE (Joi, 17 ianuarie 2008, 10:22)

    Stefan Vlaston EDU CER [anonim]

    1. Se renunta la media tezelor unice drept criteriu de admitere la liceu.
    2. Se renunta la repartizarea computerizata la nivel national.
    3. Pentru admiterea in liceu se vor folosi trei criterii:
    • admiterea pa baza de examen cu subiecte la nivel national,
    • admiterea pe baza criteriilor de departajare stabilite de Consiliul de Administratie al fiecarei unitati scolare (departajare pe mediile gimnaziale, generale si pe discipline)
    • admitere pe baza de dosar.
    4. MEdCT va stabili graficul si metodologia pentru examenul de admitere, iar ISJ/ISMB graficele de admitere prin celelalte doua criterii.
    5. Inspectoratele Scolare Judetene/Municipiul Bucuresti vor stabili “Grupul de unitati scolare” la care se va da examen de admitere, la nivel de oras/ municipiu.
    6. La unitatile si filierele din aceste Grupuri de unitati scolare se va da examen de admitere, cu respectarea urmatoarelor prevederi:
    a. Comisiile de examen, supraveghetorii si evaluatorii nu pot apartine unitatilor scolare aflate in examen.
    b. Subiectele sunt alcatuite de Centrul National pentru Curriculum si Evaluare, dintr-o lista de 100 variante publicate pana la 1 martie, analog metodologiei de la Bacalaureat 2008.
    c. Elevii opteaza in ordinea preferintelor pentru toate liceele sau filierele din Grup, din orasul/municipiul unde doresc sa-si urmeze studiile.
    d. Ierarhia finala este unica pentru liceele/filierele din Grup aflate intr-un oras/municipiu, respectandu-se principiul “media bate optiunea”.(Astfel, elevii care au sustinut admiterea pot accede la oricare dintre liceele/filierele din Grupul stabilit la nivel de oras/municipiu in care doresc sa invete, functie de media obtinuta si ordinea optiunilor.)
    e. Se sustine o singura proba, matematica, pentru filierele reala si tehnologica si limba si literatura romana, pentru filiera uman si liceele vocationale.
    f. Probele de aptitudini pentru liceele vocationale sau bilingve se sustin dupa actuala metodologie.
  • 0 (0 voturi)    
    Solutia EDU CER si AEACE continuare (Joi, 17 ianuarie 2008, 10:24)

    Stefan Vlaston EDU CER [anonim]

    7. Elevii care nu s-au inscris la sesiunea de examene sau n-au fost admisi, se pot inscrie la liceele la care au mai ramas locuri. In cazul in care exista unitati scolare, la care cererea este mai mare decat oferta, Consiliile de Administratie ale acestor unitati au stabilete si aplica criterii de departajare care pot fi: media generala, media la o disciplina sau la un grup de discipline, obtinute de elevi in cursul gimnaziului.
    8. Inscrierea pe baza de dosar la liceele, grupurile scolare si SAM, la care nu s-au ocupat locurile, poate continua pana la 15 august 2008.



    Avantaje
    1. Restabileste ierarhia corecta a pregatirii elevilor, in functie de cunostinte, deprinderi si aptitudini dobandite in gimnaziu.
    2. Economii financiare substantiale.
    3. Graficul de organizare a examenului si departajare pe medii se poate rezolva in doua saptamani, astfel incat la 1 iulie profesorii, elevii si parintii scapa de stresul admiterii.
    4. Se aplica un important element de descentralizare.
    5. Se elimina repartizarea computerizata in urma careia elevii puteau fi repartizati la distante mari de domiciliu.
    6. Spre deosebire de tezele unice, comisiile angrenate in examenul de admitere sunt de la alte unitati scolare, decat cele aflate in examen.
    7. Tezele unice raman la nivel de scoala, pentru incheierea mediei semestriale.
  • 0 (0 voturi)    
    teze unice (Joi, 17 ianuarie 2008, 11:10)

    delia [anonim]

    Cei din ministerul invatamantului ar trebui sa mai coboare din sferele lor inalte in care traiesc si pe Pamant. Sa mearga sa predea ore intr-o scoala generala si sa vada ce se intampla.
    Am copil in clasa a VIII. Invata foarte bine. Stresul cu aceste teze unice este mult mai mare decat daca ar fi dat examenul de capacitate (parerea mea), cel putin pentru copiii buni.
    De fapt stresul incepe din clasa a V-a de cand copiii incep goana dupa note, asta deoarece conteaza la admiterea in liceu si mediu generala a claselor gimnaziale.
    Oricum sistemul de intrare in liceu este prost conceput si in sistemul testelor nationale dar si in sistemul tezelor unice.
    Ar trebui analizate mediile generale din gimnaziu ,comparativ, mediu urban cu mediu rural, precum si intre diferite scoli.
    Un zece la o scoala buna nu poate echivala cu un zece la o scoala de la sat.
    Sunt copii foarte buni si la tara nu contest acest lucru, dar sunt foarte multi cu medii si note umflate.
    Intradevar in actualul sistem se promoveaza nonvaloarea, furtul, copiatul. "Pacat" de copii care invata.
    E foarte greu pentru noi ca parinti sa-i mai tinem in frau cu argumente pentru a invata cand in jurul lor exista atata nedreptate.
  • 0 (0 voturi)    
    Tezele Adomnitei (Joi, 17 ianuarie 2008, 11:53)

    Nostradamus-IT [anonim]

    Oricum nu aude mai nimeni ceea ce spunem noi aici dar totusi - tezela unica este un nou experiment pe spatele copiilor nostri !
    Ar trebui declarati persoane non-grata pentru orice functie publica(inclusiv vanzatori tichete WC) toti cei care vin cu astfel de idei neverificate si lipsite de finalitate.
    Vine curand si acea vreme in care un analfabet care conduce educatia sa plece dar problema este: cine vine in locul lui?ce va face noul sosit?nu cumva are si el ceva idei de experimentat?
  • 0 (0 voturi)    
    Teze si admitere (Joi, 17 ianuarie 2008, 14:48)

    mircea [anonim]

    1. Admiterea pe baza fie a tezelor unice fie a notelor din timpul anilor este sustinuta in baza ideii de "evaluare continua" - ca destinul omului sa nu depinda asa mult de prestatia sa intr-o singura zi; insa aduce cu sine niste dezavantaje si mai mari:
    - niste prostii facute la un moment dat, soldate cu note mici, nu mai pot fi corectate niciodata
    - determina elevii (si parintii) sa nu mai urmareasca dobandirea de cunostinte ci dobandirea de note mari

    2.Ca urmare, tezele unice sunt un instrument excelent de *evaluare*, dar un sistem *dezastruos* de *ierarhizare* pentru admitere. Pe de o parte, e greu de asigurat corectitudinea si obiectivitatea daca fiecare scoala are interesul de-a-si promova proprii elevi. Pe de alta parte, insa, un copil care a ratat in clasa a 6-a o teza unica ajunge proscris indiferent ce face mai departe (si este si mai imatur decat la finalul clasei a 8-a).
  • 0 (0 voturi)    
    Liceu blahhh ! (Joi, 17 ianuarie 2008, 16:53)

    Octavian [anonim]

    Pana la urma nu dc se introduc sau nu tezele vietii, romanul a fost invatat de mic sa fie mai descurcaret ca altii. Cel mai bun model e cel ce se practica in unele universitatii, adica sa iti poti alege materiile pe care vrei sa le faci, sa existe un trunchi comun dar doar atat nimic mai mult, restul sa fii obligat sa iti alegi un anumit numar de materii dar tu sa ai dreptul sa faci asta, si tu sa decizi care sunt materiile care te intereseaza
  • 0 (0 voturi)    
    teze? (Joi, 17 ianuarie 2008, 17:21)

    gogu [anonim]

    nu v-ati saturat, fratilor , de toti derbedeii astia care , cum vin la putere, cum schimba tot ce a fost inaintea lui? pai, voi stiti ce gogoasa s-au facut profesorii la dr tr severin? pe bune, profesorilor le convine sistemul, celorlalti, platitorilor de pregatiri babane nu! celor ce le presteaza, de asemenea, pt ei e raiul pe pamant! ati vazut vreunul sa declare ce castiga? eu nu! ati vazut vreunul sa spuna cat castiga? daca ii intrebi, aproape ca le-ai plange de mila daca nu ai cunoaste realitatea! mai naspa e de cei de la tara! dar cred ca s-au mai imputinat!
  • 0 (0 voturi)    
    praf in ochi (Joi, 17 ianuarie 2008, 19:37)

    constantin [anonim]

    Cine tine cont de ce scriem aici? e doar praf in ochi.. Ei fac tot ce le convine.
    Sunt profesor, stiu ca foarte multi prof au decazut cumplit, cand s-au transformat din supraveghetori in partasi la hotie. La tezele unice au intrecut orice masura (si inainte se aranjau examenele). La un liceu in Brasov a fost, in urma cu vreo 30 de ani un aranjament masiv cu rapirea unui profesor,etc ,pt a favoriza intrarea unui numar de 30 de elevi pe cele 30 de locuri.
    Indiferent de forma examenului, daca prof. nu-s cinstiti.....
    Ati auzit de vreo greva a prof. pentru eliminarea tezelor unice? pentru sanctionarea colegilor care i-au facut de ras? Ministrul a luat vreo masura punitiva?
    Astept o noua gaselnita (daca se mentine actualul mod decalculare a mediei de admitere ). Prof. nu vor mai da note mici la oral, ci doar de la 8 in sus, ca sa nu mai zica nimeni ca elevii lor s-au desteptat subit doar la teza. Parintii (fara minte) se vor bucura si liceele vor deveni centre de alfabetizare.
    De altfel singurii care mai pot salva invatamantul sunt parintii. Dar cati dintre ei vor, intr-adevar sa nu fie partasi la hotie? Ei se bucura prosteste de notele mari.
  • 0 (0 voturi)    
    corectura la tezele unice ??? (Joi, 17 ianuarie 2008, 20:27)

    IONESCU [anonim]

    Una din directivele UE spune ca furnizorii de servicii educationale nu pot fi si evaluatorii acestora, da la noi se poate orice.Am mai scris un comentariu insa nu a fost pus pe site si nustiu de ce . Este vorba de Scoala 114 Bucuresti , in care doua teze la limba romana au obtinut 9.1 respectiv 5.85 , iar la recorectare au fost notate cu 7.25 respectiv 7.20 .Din asta se intelege ca 9.1 poate fi egal aproape cu 5.85, logica elementara. Insa la Inspectorat nimeni nu zice nimic, inspectorii care se ocupa de teze sunt de negasit.
    Iar cele doua eleve de care e vorba sunt eleve bune de 9 si 10. Un elev slab intr-adevar este unul care are 5 si 6, dar la teza are 8.90.Cam asa evaluare corecta si sanse egale asigura ministerul invatamantului , in frunte cu ,,unicul" Adomnitei!!
  • 0 (0 voturi)    
    o idee buna, implementata prost (Vineri, 18 ianuarie 2008, 7:08)

    Vocea Ratiunii [anonim]

    Ideea e buna, dar felul in care este implementata are rezultate mai proaste decat vechiul sistem. Tezele unice au sens numai daca vor exista la fiecare clasa cel putin doi supraveghetori, fiecare venind din afara scolii, si din medii complet diferite, dupa modelul bacalaureatului.
  • 0 (0 voturi)    
    inv. (Vineri, 18 ianuarie 2008, 8:42)

    Ion M. Traian [anonim]

    Planurile de inv. trebuie reechilibrate, sa nu se mai iearhizeze aberant disciplinele/aptitudinile/ariile curriculare. Pentru ca, iata unde s-a ajuns cu un numar dublu de ore de romana si matem. Ca sa nu mai vorbim de rezultatele la disciplinele cu 0,5-1 sau 1,5-2 ore/sapt.? Si apoi, Dans de ce nu s-ar face ( - un exemplu)?
    Legat de evaluarile nationale, orice forma este buna daca se organizeaza corect, dar trebuie aleasa forma cel mai simplu de organizat corect. Peste tot se stie care sunt dascalii adevarati si smecherii (se pot face sondaje), ultimii nu ar avea ce cauta la evaluarea elevilori. (La Sighet, CN Dragos-Voda, la ultimul bacalaureat, comisia de sport, sub patronajul unui taragotost de la Insp. Sc.,
    a pus taxa de 50 RON pt.10, cu incasarea pe loc, cu tabel - si ce daca?)
  • 0 (0 voturi)    
    pana cand ne mai jucam de-a legea invatamantului (Vineri, 18 ianuarie 2008, 10:43)

    anonim [anonim]

    Fratilor au trecut 18 ani de la revolutie, si noi tot nu suntem in stare sa punem capat acestei legi a invatamantului. I-am inebunit pe copii astia, care nu mai stiu cum si ce trebuie sa faca. E vorba de pregatirea lor!!! Pana la aceste teze unice, teste, examene sau cum s-or mai numi ele pe viitor, problemele sunt mult mai grave. STRUCTURATI odata materia si constientizatii pe profesori sa isi faca meseria cum trebuie. Nu vedeti ca acesti copii invata de la an la an mai putin in scoli si baza este defapt ce inveti in particular! Vi se pare normal? In final important e cu ce ramane elevul cand termina scoala. Si va spun cu siguranta ca in mare majoritate a cazurilor rezultatele sunt dezastroase. Cultura generala - NEXAM. Si ar fi cazul ca si profesorii sa se mai uite la colegii din vest si sa mai lase acest STIL : EU SUNT DICTATORUL SI TU TREBUIE SA FACI CE ZIC. Nu se pune baza deloc pe colaborare si dezbaterea temelor. Elevii sunt ca niste Cd-uri care trebuie sa redea in totalitate ideiile profesorilor. ASTEA sunt problemele invatamantului, nu modul de trecere dintr-a 8 intr-a 9.
  • 0 (0 voturi)    
    tezele unice o bataie de joc (Vineri, 18 ianuarie 2008, 12:42)

    Catalin [anonim]

    Ceea ce se intampla in invatamantul romanesc e o bataie de joc si pentru elevi si profesori. Domnul ministru Adormitei ( nu Adomnitei ) probabil nu e primul si nici ultimul din ministrii care experimenteaza pe invatamantul romanesc. Am avut ocazia sa cunosc un om deosebit care priveste dintr-o alta perspectiva invatamantul romanesc. Este vorba de Marian Stas, presedintele Fundatiei Codecs Pentru Leadership. Gasiti ideeile despre perspectiva lui asupra invatamantului romanesc pe adresa http://www.lmt.ro/scoala/scoala.html. Pe adresa aceasta e prezentat proiectul "Scoala Pe Bune". Stimate "domn ministru" lasati politicianismul si demagogia si luati in considerare ideile bune promovate de oameni de valoare.
  • 0 (0 voturi)    
    Abordare (Sâmbătă, 19 ianuarie 2008, 3:16)

    Liviu C. [anonim]

    Cat timp notele vor conta la ceva de genul admitere, fie a e la liceu sau la facultate vor fi probleme. In actualul sistem educational nu este corect sa fie considerate echivalente evaluarile unor persoane diferite in conditii diferite. Utilizarea ulterioara a notelor incurajeaza fara sens meditatiile si nu numai. Deocamdata singura idee care imi poate veni este sa se clasifice liceele in categorii, cele din prima grupa valorica (sa zicem) sa aiba dreptul de a isi organiza propriul examen, urmand ca intr-o etapa ulterioara sa urmeze repartizarea pe baza mediilor sau a rezultatelor unui concurs national gen capacitate atat pentru cei care nu au reusit in prima faza cat si pentru cei care nu au incercat. In rest, vorbim vorbe, vrem schimbari dar asteptam sa se schimbe de la sine, nu participam la dezbateri deca daca stam comozi in fata unui monitor etc. Pacat ca s-a cam dus cu atitudinea civica in general. Cum bine spuneau cativa antevorbitori, cu actualul sistem foarte multi copii care nu au orientare spre memorare sunt dezavantajati din start. Si e pacat. Dar nici nu vine feedback organizat de jos (elevi, parinti, profesori). Sindicatele ce or pazi, nu stiu.... sau consiliile de administratie din scoli, sau parintii ...


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by