CFR a anuntat vineri ca cinci operatori economici au depus oferte in licitatia pentru reabilitarea tronsonului feroviar Brasov - Sighisoara pe sectiunile Brasov ¬ Apata si Cata - Sighisoara. Valorea lucrarilor este de aproximativ 700 milioane de euro. Lucrarile pe Brasov-Sighisoara au inceput de cativa ani si trenurile circula cu viteza redusa, acumuland intarzieri uneori de zeci de minute.

Linii de cale ferataFoto: Hotnews

In data de 23.08.2017 s-a incheiat procesul de depunere in SEAP a ofertelor aferente acestui obiectiv. Au fost depuse cinci oferte de catre urmatorii operatori economici:

- IC Ictas Insaat Sanayi ve Ticaret A.S.

- Impreza Pizzaroti& C SpA Italia S.p.A.

- S.C. Alstom Transport S.A.

- Societa Italiana per Condotte d¬Acqua S.p.A.

- STRABAG A.G.

Depunerea ofertelor in procedura de licitatie pentru se refera la eeabilitarea liniei cf Brasov ¬ Simeria, componenta a Coridorului Rin - Dunare si trenurile vor putea circula cu 160 km/h.

In prezent cele mai rapide trenuri parcurg in doua ore si jumatate cei aproape 130 km dintre Brasov si Sighisoara, iar trenurile Regio fac si peste trei ore.

CFR mentioneaza ca valoarea lucrarilor licitate este estimata la 3.19 miliarde lei fara TVA (cca 700 mil.euro), sursa de finantare fiind asigurata de Comisia Europeana prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), in proportie de 85%, iar cofinantarea in proportie de 15% de la bugetul de stat. Durata de executie este de 48 de luni, la care se adauga 60 de luni perioada de notificare a defectiunilor.

Lucrarile de modernizare a infrastructurii feroviare aferente celor doua sectiuni Brasov ¬ Apata si Cata ¬ Sighisoara, in lungime totala de 86 de km, vor contribui la atingerea obiectivului principal de promovare a mobilitatii sustenabile pe sectiunea Frontiera Ungara - Curtici - Arad - Simeria - Sighisoara - Brasov, prin:

- cresterea vitezei de circulatie la 160 km/h

- reducerea duratei de transport

- cresterea sigurantei feroviare

- facilitati pentru accesul persoanelor cu mobilitate redusa

- introducerea sistemelor moderne de semnalizare si de management al traficului

- imbunatatirea gradului de confort oferit calatorilor in statiile de cale ferata.

In cadrul contractului de executie lucrari vor fi executate o gama variata de lucrari de infrastructura si suprastructura feroviara: terasamente linii C.F, consolidari, poduri si viaducte, podete, tuneluri, pasaje superioare, drumuri, linie de contact, trafic feroviar, sistem de informare a calatorilor, energoalimentare, telecomunicatii, comunicatii pentru semnalizare, fibra optica, supraveghere video, arhitectura, instalatii electrice, instalatii sanitare, instalatii termoventilatie, aparari de maluri, semnalizare, protectia mediului. Pe acest traseu se afla 11 puncte de sectionare, toate centralizate electrodinamic (CED) - 4 statii de cale ferata, 15 halte, 2 noduri de cale ferata principale si un tunel dublu de 660 m lungime.

Dupa evaluarea ofertelor de catre comisia special nominalizata in acest sens se va intocmi raportul procedurii si se vor transmite comunicarile privind castigatorul acestei proceduri de achizitie.