Şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, Raed Arafat, a declarat duminica, la Digi 24, că structura pe care o conduce a fost aproape de a închide o staţie de metrou, din cauza unor probleme grave privind evacuările într-un eventual caz de urgenţă, potrivit Agerpres.

Aglomeratie la metrouFoto: AGERPRES

"Eram atât de aproape să închidem o staţie de metrou, dar s-a rezolvat problema. Chiar am ridicat problema că, dacă nu e rezolvată, o să ne gândim şi să închidem staţia, dar după asta s-a rezolvat aspectul care era acolo", a afirmat Raed Arafat.

El a adaugat că totuşi este foarte greu ca anumite aspecte, nerezolvate de peste 20 ani, să fie îndreptate peste noapte: "În situaţiile astea este foarte greu să rezolvi de azi pe mâine. E foarte rău că, 20, 20 şi ceva de ani, anumite lucruri nu au fost rezolvate. Faptul că am început să le rezolvăm şi îmbunătăţim în fiecare zi ce trece anumite aspecte, e normal că o să ne ducă la un nivel la care o să spunem 'da, suntem mulţumiţi acolo, nu mai facem decât nişte inspecţii periodice'. N-am ajuns acolo, dar am avansat foarte mult."

Întrebat dacă după jumătatea acestui an va închide staţiile care nu au autorizaţie de la ISU, Raed Arafat a răspuns că acest lucru nu se va intampla.

"Nu. Atenţie, sunt două chestii diferite. Legislaţia se referă la anumite spaţii, la discoteci, la cluburi, la teatre, la anumite spaţii culturale, nu se referă la spitale. (...) În situaţia în care se va simţi că este un risc care nu poate fi controlat şi care necesită ca o staţie să fie închisă o perioadă, eu nu văd o problemă. Există clar discuţii ca să fie proceduri de fragmentare, să nu mai intre atâţia oameni de-odată în staţie. Dacă vom mai vedea că se întâmplă acest lucru, normal că acolo se va lăsa şi cu amenzi şi cu alte măsuri. (...) Măsura aici nu e să închizi staţia, măsura e să temporizezi oamenii", a precizat Raed Arafat.

Şeful DSU a arătat că a solicitat o procedură în cazul supraaglomerării de la metrou: "Noi am avut o discuţie cu metroul şi am solicitat o procedură, când se întâmplă aşa ceva să nu mai ajungă toată lumea în interior, adică prefer să fie aşteptare, decât să intre şi toţi să se îmbulzească acolo. Asta a fost ultima discuţie şi după ultimele imagini pe care le-am văzut am trimis pompierii acolo, au fost discuţii cu metroul şi avem promisiunea că se face o procedură în acest sens să împiedice acest lucru."

El consideră că, deşi s-au aplicat amenzi şi s-a progresat în domeniul siguranţei, riscurile nu au fost eliminate: "Au fost date mai multe amenzi acolo (...). Vreau să spun că la metrou a fost primul loc unde am cerut expertiză internaţională de la pompierii din Paris. Pentru că nu am crezut nişte chestii care mi s-au spus, n-am vrut să vin şi să mi se spună că 'e nou şi nu ştie ce vorbeşte'... Riscurile au căzut, asta nu înseamnă că sunt eliminate."