In dosarul accidentului aviatic din Apuseni a fost finalizata expertiza metalurgica pentru determinarea cauzelor si a momentului in care s-a rupt antena instalata pe aeronava, pana in 18 aprilie 2017 urmand sa fie depus raportul de expertiza care vizeaza stabilirea cauzelor producerii catastrofei aviatice, anunta Parchetul instantei supreme.

Avionul cazut in muntii ApuseniFoto: MT

"Imprejurarile in care s-a produs catastrofa aviatica din data de 20 ianuarie 2014, precum si modul de actiune al structurilor cu atributii in ceea ce priveste localizarea, cautarea si salvarea victimelor evenimentului aviatic, constituie obiectul unui dosar aflat in lucru la Sectia Parchetelor Militare din cadrul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie", arata Ministerul Public, citat de News.ro.

Procurorii precizeaza ca, pe 28 decembrie 2016 expertul tehnic judiciar desemnat a depus la dosar raportul de expertiza tehnico-stiintifica judiciara metalurgica avand ca obiect determinarea cauzelor si imprejurarilor, respectiv a datei/momentului in care s-a produs ruperea antenei-fir instalata pe aeronava, antena destinata emiterii unui mesaj digital codificat.

"In cauza, cercetarile urmeaza a fi continuate/finalizate, in functie si de concluziile raportului de expertiza ce va fi depus pana la data de 18 aprilie 2017", mai arata reprezentantii Parchetului instantei supreme.

Ei mentioneaza ca efectuarea expertizei tehnico-stiintifice judiciare pentru lamurirea circumstantelor in care a avut loc catastrofa aviatica si stabilirea cauzei/cauzelor producerii acesteia a fost dispusa prin ordonantele din 14 ianuarie 2016 si 11 februarie 2016.

Procurorul general Augustin Lazar declara, in 6 septembrie, ca in cazul accidentului aviatic din Muntii Apuseni, in care si-au pierdut viata pilotul Adrian Iovan si studenta Aurelia Ion, sunt in curs doua expertize judiciare.

Pana la momentul respectiv, fusesera audiate in acest dosar 223 de persoane, potrivit procurorilor de la Parchetul instantei supreme.

"Sunt doua expertize judiciare in curs: o expertiza care tinde sa identifice cauzele accidentului si o a doua expertiza care urmareste ca, din punct de vedere tehnic, sa explice daca antena avionului s-a rupt inainte sau in cursul accidentului. Cea de-a doua expertiza se face in strainatate", spunea Lazar.

Parchetul de langa instanta suprema a precizat ca, in cazul ruperii antenei, este vorba de o expertiza metalurgica.

Cercetarile in dosar sunt efectuate pentru ucidere din culpa, vatamare corporala, neglijenta in serviciu, neluarea si nerespectarea masurilor legale de securitate si sanatate in munca.

Pilotul Adrian Iovan si studenta Aurelia Ion si-au pierdut viata dupa ce un avion de mici dimensiuni la bordul caruia se afla un echipaj medical a aterizat fortat, la 20 ianuarie 2014, intr-o zona din Muntii Apuseni, la peste 1.400 de metri altitudine, la granita judetelor Cluj si Alba.

La bord se mai aflau copilotul Razvan Petrescu si patru medici - Radu Zamfir de la Spitalul Fundeni, Valentin Calu de la Spitalul Elias, Catalin Pivniceru de la Spitalul "Sf. Maria" si Sorin Ianceu de la Spitalul Municipal din Beius, judetul Bihor. Echipa medicala mergea la Oradea, unde urma sa preleveze ficatul de la un donator care suferise un accident vascular cerebral.