DOCUMENT Iohannis, critica dura si amenintare cu veto in CSAT la adresa guvernului pentru scaderea bugetelor din domeniul securitatii nationale: Un gest iresponsabil si o grava eroare. Nu ne putem juca niciodata cu siguranta cetatenilor

de Red. Stiri     HotNews.ro
Joi, 26 ianuarie 2017, 16:14 Actualitate | Esenţial


Iohannis si Grindeanu (foto arhiva)
Foto: Presidency.ro
Presedintele Klaus Iohannis critica dur scaderea bugetelor alocate institutiilor din domeniul securitatii nationale intr-o scrisoare trimisa premierului Sorin Grindeanu si facuta publica de Administratia Prezidentiala. Iohannis foloseste cuvinte dure in scrisoarea adresata premierului Grindeanu, calificand scaderea bugetelor drept "un gest iresponsabil si o grava eroare. Nu ne putem juca niciodata cu siguranta cetatenilor".

Iohannis ameninta cu veto in CSAT: "Reamintesc că, în baza cadrului juridic actual, proiectele de buget din domeniul securităţii naţionale trebuie să primească avizul CSAT înainte de a fi aprobate de către Guvern". Presedintele mai spune in scrisoarea adresata premierului ca "asigurarea securităţii naţionale ar trebui să fie o prioritate absolută, şi nu orgoliile politice de moment".

Iohannis a facut referire la bugetul alocat Apararii, despre care a spus ca este de circa 1,5% din PIB; Ministerul Finantelor anuntase anterior ca alocarea totala ar fi de 2%, incluzand insa si asa-numitele credite de angajament, care nu sunt incluse propriu-zis in bugetul alocat. Iohannis citeaza si angajamentul transpartinic semnat si de PSD de alocare catre Ministerul Apararii a 2% din PIB.

Iohannis cere guvernului si alocarea de bugete corecte în educaţie şi cercetare.

Reamintim ca Guvernul a prezentat saptamana trecuta un proiect de buget in care majoritatea institutiilor din domeniul securitatii nationale aveau bugetele marite fata de 2016. Presedintele PSD, Liviu Dragnea, i-a convocat insa pe premier si ministrul de Finante la o discutie si a anuntat ulterior scaderea bugetelor acestor institutii. Dragnea l-a si acuzat pe ministrul Finantelor, Viorel Stefan, ca a fost "prea moale" in negocierea bugetului institutiilor. Seful Comisiei de control SRI din Parlament, Adrian Tutuianu, a confirmat ieri scaderea bugetului SRI cu 9,4% fata de anul trecut.

Textul integral al scrisorii:

„Domnule Prim-ministru,
În contextul dezbaterilor privind alocările bugetare pentru ordonatorii principali de credite, remarc faptul că, pentru domeniul securităţii naţionale, cu excepţia bugetului Ministerului Apărării Naţionale, toate celelalte bugete suferă reduceri faţă de execuţia bugetară a anului 2016, unele dintre aceste reduceri fiind semnificative. În același timp, nu au fost aduse încă argumente necesare, pertinente şi credibile, care să explice această reducere a finanțării.
În condițiile în care proiectul Bugetului General Consolidat pentru 2017 prevede o creștere a cheltuielilor totale, față de 2016, de aproape 31 miliarde lei, ceea ce reprezintă o creștere de peste 15% față de cheltuielile efectuate în 2016, reducerea bugetelor pentru domeniul securității naționale este nu doar nejustificată, ci total inoportună.

În privința bugetului destinat Ministerului Apărării Naţionale, deşi există o alocare suplimentară faţă de 2016, până la circa 1,5% din PIB, remarc faptul că nu sunt respectate angajamentele ferm asumate, atât de către conducerea Guvernului, cât şi a PSD, de a se asigura un buget de 2% din PIB, conform programului de guvernare şi Acordului din 2015, convenit cu întreg spectrul politic.

Atrag atenţia că această abordare privind construcţia bugetară nu dovedeşte responsabilitatea pe care, ca ţară şi ca stat, ne-o impun angajamentele politice şi instituţionale asumate, precum şi riscurile şi vulnerabilităţile existente în actualul context de securitate, regional şi internaţional.

În acest sens, asigurarea securităţii naţionale ar trebui să fie o prioritate absolută, şi nu orgoliile politice de moment. Intenţia Guvernului de a reduce aceste bugete reprezintă un gest iresponsabil şi o gravă eroare. Nu ne putem juca niciodată cu siguranţa cetăţenilor, cu securitatea României.

Reamintesc că, în baza cadrului juridic actual, proiectele de buget din domeniul securităţii naţionale trebuie să primească avizul CSAT înainte de a fi aprobate de către Guvern.

Într-o perioadă marcată de provocări multiple, de impredictibilitate, România este astăzi o ţară stabilă, sigură, recunoscută ca atare şi respectată de partenerii din NATO şi UE, o ţară care contribuie în mod real la consolidarea securităţii în regiune. Acest lucru a fost posibil şi pentru că Armata României, forţele Ministerului Afacerilor Interne, serviciile de informații și de protecție şi-au făcut datoria cu responsabilitate.

Guvernul şi întreaga clasă politică au obligaţia de a sprijini în continuare aceste eforturi. Când în joc se află interesul României, nu doar cel de azi, ci interesul nostru pe termen lung, scăderea bugetelor din domeniul securității naționale ar însemna un atentat la siguranţa românilor.

Dincolo de zona securităţii naţionale, în privinţa educaţiei şi a cercetării este esenţial ca bugetul alocat să reflecte importanţa acestor domenii pentru viitorul României, incluzând sume necesare pentru a acoperi toate creşterile de salarii şi burse anunţate, dar şi pentru a sprijini creşterea calităţii educaţiei şi a performanţei în cercetare – dezvoltare – inovare. O Românie educată necesită în primul rând acordarea atenţiei cuvenite în ceea ce priveşte alocările bugetare.”








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















17837 vizualizari

  • +32 (42 voturi)    
    mda (Joi, 26 ianuarie 2017, 16:18)

    mihai.mihaita [utilizator]

    siguranta ... pentru ce? educatie.. lasa ca merge si asa... rezulta multumim psd pentru lipsa de educatie si de siguranta! xoxo
    • -44 (64 voturi)    
      stai sa lamurim (Joi, 26 ianuarie 2017, 16:41)

      numaiamnume [utilizator] i-a raspuns lui mihai.mihaita

      PSD implementeaza programul de guvernare propus si pentru care a fost votat la alegeri. Ce veto ? Demisia!
      • -33 (53 voturi)    
        omul vrea bani la securisti (Joi, 26 ianuarie 2017, 16:49)

        Bocu' lu'Ioha [utilizator] i-a raspuns lui numaiamnume

        ca sa poata trai si aia de la realitatea tv
        • +18 (24 voturi)    
          Vezi ca se supara colonel Turcescu pe tine (Joi, 26 ianuarie 2017, 17:10)

          Maniu [utilizator] i-a raspuns lui Bocu' lu'Ioha

          mai. Aveti haz, voi securisti imbatraniti in rele, acuzati oamenii prezentului ca ar fi ce-ati fost voi - slugile lui Ceausescu. Asta e definitia securitatii de trista amintire iar Ceausescu a dat ortul popii.
        • -10 (30 voturi)    
          SRI e deja supraponderal (Joi, 26 ianuarie 2017, 17:28)

          man_and_twin [utilizator] i-a raspuns lui Bocu' lu'Ioha

          N-ar face deloc rau sa consume mai putin de la buget.

          Sau ar putea sa se demilitarizeze, ca orice servicu de informatii european, sa-si reduca nr de generali si colonei si alti acoperiti cu vreo 90% pana incape in media europeana, si atunci bugetul actual o sa reprezinte o crestere masiva.

          Din pacate tendinta e opusa. Si ma stept sa fiu ingropat in minusuri de admiratorii anonimi ai SRI.
          • +3 (17 voturi)    
            vezi ca stii (Joi, 26 ianuarie 2017, 18:17)

            Scotty [utilizator] i-a raspuns lui man_and_twin

            minus -

            pentru ca nu va pasa de viitorul nostru.
            sunteti ori ignoranti si manipulati
            ..ori manipulatori

            toata stima Johannis.

            Asta interes national, nu rahatul ala pansat de Oprea.
            • +2 (2 voturi)    
              Viitorul vostru, nu al nostru (Vineri, 27 ianuarie 2017, 13:16)

              man_and_twin [utilizator] i-a raspuns lui Scotty

              Il apreciez pe Iohannis cand e cazul, dar nu si atunci cand lupta pt si mai multi bani spre servicii care oricum au crescut peste orice limita rezonabila pt o tara care se vrea europeana,
              SRI-ul nostru este o anomalie in UE. Au mai multi angajati decat Franta si Germania la un loc. De zece ori peste media europeana. Cu ce crezi tu ca isi ocupa timpul oamenii astia?

              Ei sunt motorul coruptiei din Romania. Iar tie iti pasa de viitorul vostru, nu de al nostru.
          • +5 (7 voturi)    
            Legile pentru reformarea serviciilor aprobate in (Joi, 26 ianuarie 2017, 18:35)

            ty [utilizator] i-a raspuns lui man_and_twin

            CSAT sunt in parlament din 2007. Au fost la putere Tariceanu, ponta si acum Dragnea si iar Tariceanu, Apucati-va o data de treaba. Ca vad ca ce ar trebui toti stiti.
          • -2 (4 voturi)    
            ai perfecta dreptate, dar invers :))) (Joi, 26 ianuarie 2017, 19:13)

            auch [utilizator] i-a raspuns lui man_and_twin

            Da, tendinta e opusa, dar in sensul ca media europeana e in crestere, pt ca s-au dumirit ca au mare nevoie sa mai franeze camioanele alea care intra in multimi de oameni pasnici.
            • +2 (2 voturi)    
              SRI e motorul coruptiei (Vineri, 27 ianuarie 2017, 13:10)

              man_and_twin [utilizator] i-a raspuns lui auch

              Iar noi avem mai multi securisti decat Germania si Franta la un loc.
              De 10 ori mai multi decat media europeana, raportat la nr de locuitori.
              Singurul serviciu de informatii militarizat din lumea civilizata.
        • +15 (19 voturi)    
          base wannabe fost robotel acum 2 zile ! (Joi, 26 ianuarie 2017, 17:42)

          NicolaeA [utilizator] i-a raspuns lui Bocu' lu'Ioha

          La datorie, la datorie ? Lamai ai ? Sa-ti treaca greata !
      • +34 (42 voturi)    
        pai sa lamurim (Joi, 26 ianuarie 2017, 16:51)

        gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui numaiamnume

        a zis cumva PSD in alegeri ca va scadea sumele alocate educatiei sau apararii? la zis cumva ca va da legea gratierii? hai, marsh de aici!
      • -41 (61 voturi)    
        Eh, pacaliciul national viseaza "VETO" (Joi, 26 ianuarie 2017, 16:52)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui numaiamnume

        Eh, pacaliciul national viseaza "VETO". A luat-o in bot cu "referendum pentru "amnistie"", a aflat ca a spus o gogorita, acum incearca altceva. Eu am afirmat-o demult: pacaliciul asta sas este destept numai atunci cand tace.
        Bine ca pe la reuniunile internationale tace.
        • +16 (30 voturi)    
          Newlook (Joi, 26 ianuarie 2017, 17:19)

          rares.d [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          tot in ruble esti platit?
        • +22 (28 voturi)    
          draga postac (Joi, 26 ianuarie 2017, 17:23)

          un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          foloseste cuveintele tale:
          - de ce consideri ca Romania trebuie sa aibe sub 2% din PIB pt armata (conform standardelor NATO). Asta a promis Dragnea in campanie si dupa, dar acum face pe dos
          -de ce consideri tu ca Romania trebuie sa dea OU ca sa scape puscariasi si politicieni de pedepese pentru ce au facut. (asta nu au spus in campanie ca nu sunt atat de prosti)
          Te astept cu argumente
        • +16 (22 voturi)    
          mai (Joi, 26 ianuarie 2017, 17:32)

          nahir [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          pacalici decat condamnatul penal dragnea nu e decat cel care l-a votat crezand in gugumaniile promise. cum altfel poti numi un om care se angajeaza in promisiuni fara sustinere in realitate.
          • -15 (25 voturi)    
            Te inseli! (Joi, 26 ianuarie 2017, 18:01)

            Ardiles [anonim] i-a raspuns lui nahir

            Uite ca Gragnea e singurul care a inceput sa taie de la smecheri si sa dea la fraieri. Cu ce taie de la Iohanis&Company o sa palteasca 1000 de pensii. Care e problema ta?
            • 0 (0 voturi)    
              taie din buget cu deficit 2.99 (Luni, 30 ianuarie 2017, 14:30)

              cladob [utilizator] i-a raspuns lui Ardiles

              in loc de 2.6 cat s-a facut cu Ciolos in conditiile in care prognoza era de 2.8.

              E foarte probabil sa sara de 3% :) si asta ne afecteaza pe toti. De fapt daca vrea sa taie de la smecheri sa taie cel putin de la aia smecheri din puscarii
      • +16 (24 voturi)    
        minti (Joi, 26 ianuarie 2017, 17:19)

        un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui numaiamnume

        in campanie P$D a zis ca bugetul pt armata ramane de 2%.
        acum fac pe dos. deci mint. deci cui ceri tu demisia?
      • +14 (20 voturi)    
        esti cel (Joi, 26 ianuarie 2017, 17:27)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui numaiamnume

        putin lipsit de gandire (ca sa ma exprim delicat).
        programul psd nu a fost de reducere a cheltuielilor bugetare in domeniul sigurantei nationale.
        treaba lui grindeanu este sa aplice programul psd de cresteri nemarginite salarialae (numai la bugetari, binenteles) si pensii + "n" gratuitati fiscale, fara sa se atinga de domenii pentru care Romania are obligatii ca urmare a tratatelor internationale. acolo, vrei sau nu vrei trebuie sa faci ce te-ai angajat.
      • +8 (12 voturi)    
        creier de oaie (Joi, 26 ianuarie 2017, 17:43)

        levierul [utilizator] i-a raspuns lui numaiamnume

        imi pare rau ca am jignit oile. Am sa ma duc sa ma mictionez pe catedrala mantuirii neamului pentru asta
        • +2 (4 voturi)    
          Asa-i mai Organule: TE mictionezi (Joi, 26 ianuarie 2017, 22:17)

          newlook [utilizator] i-a raspuns lui levierul

          "Am sa ma duc sa ma mictionez pe ... " (Organul)
          =======================
          Asa-i mai Organule: TE mictionezi !
      • +8 (14 voturi)    
        enigmaticul PROGRAM DE GUVERNARE (Joi, 26 ianuarie 2017, 17:51)

        cladob [utilizator] i-a raspuns lui numaiamnume

        un program de guvernare fermecat, care fost voat odata de 18% si face orice vrea majoritatea parlamentara ...

        atat de enigmatic ca nici ministrii din guvern nu-l stiu, nu-l cunosc, nu-l intuiesc..
        • 0 (4 voturi)    
          :)))))))))))) (Joi, 26 ianuarie 2017, 21:26)

          UnOarecare [utilizator] i-a raspuns lui cladob

          SuperLOL!
      • +2 (4 voturi)    
        mai gogomane (Vineri, 27 ianuarie 2017, 11:40)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui numaiamnume

        Cind a zis PSD ca nu da 2% la aparare? Pina si acu citeva zile nen-tu Dragnea se lauda ca s-a intilnit cu Trump si i-a zis ca da 2% la aparare...
      • -1 (1 vot)    
        programul votat (Vineri, 27 ianuarie 2017, 13:34)

        cladob [utilizator] i-a raspuns lui numaiamnume

        nu contine gratierea si amnistia
    • -1 (3 voturi)    
      Asigurarea painii pe masa copiilor! (Vineri, 27 ianuarie 2017, 7:35)

      hotnewsfil [utilizator] i-a raspuns lui mihai.mihaita

      Iohannis : 'Nu ne putem juca niciodata cu siguranta cetatenilor'.
      Apare intrebarea : 'Cresterea salariilor si a pensiilor de mizerie tine sau nu de 'siguranta nationala', trebue sau nu sa fie prioritara, in raport cu cresterea fondurilor alocate institutiilor din domeniul securitatii nationale?
  • +25 (41 voturi)    
    un guvern iresponsabil (Joi, 26 ianuarie 2017, 16:23)

    Zimbru [utilizator]

    "Asigurarea securităţii naţionale ar trebui să fie o prioritate absolută, şi nu orgoliile politice de moment. Intenţia Guvernului de a reduce aceste bugete reprezintă un gest iresponsabil şi o gravă eroare. Nu ne putem juca niciodată cu siguranţa cetăţenilor, cu securitatea României."
  • +28 (44 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Joi, 26 ianuarie 2017, 16:24)

    [anonim]

    • +18 (30 voturi)    
      Nu e nevoie de manevre (Joi, 26 ianuarie 2017, 16:44)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui

      O tara de hoti care voteaza hoti nu merita sa mai existe, Distrusa de PCR=PSD, Romania NU MAI ARE un viitor. Patru milioane au plecat deja, alte milioane vor pleca si ele... Aici vor ramine doar hotii si pietrele din cimitire...
    • -13 (25 voturi)    
      d-aia a fost dragnea la trump :)) (Joi, 26 ianuarie 2017, 16:49)

      Bocu' lu'Ioha [utilizator] i-a raspuns lui

      ca l-a trimis putin :))
      • +15 (19 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Joi, 26 ianuarie 2017, 17:05)

        [anonim] i-a raspuns lui Bocu' lu'Ioha

      • +12 (16 voturi)    
        Unde-a fost la Trump? Sub masa? (Joi, 26 ianuarie 2017, 17:12)

        Maniu [utilizator] i-a raspuns lui Bocu' lu'Ioha

        ce ii da Trump? Voie sa distruga Romania?
    • +9 (13 voturi)    
      nu numai psd ul (Joi, 26 ianuarie 2017, 17:20)

      rares.d [utilizator] i-a raspuns lui

      si o graamada de troli de pe acest site!
  • +25 (35 voturi)    
    Culmea candorii (Joi, 26 ianuarie 2017, 16:30)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Sa ceri de la un guvern de hoti responsabilitate ! Pai astia dau bani acolo de unde pot fura. Cum sa fure de la... SRI?
    • -4 (28 voturi)    
      tot n-ai inteles de unde are ghita bani? (Joi, 26 ianuarie 2017, 16:50)

      Bocu' lu'Ioha [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      averea lui ghita e din contractele cu sri
      • +7 (11 voturi)    
        ce cautati la televizunea spurcaciunii Guitza (Joi, 26 ianuarie 2017, 17:12)

        Maniu [utilizator] i-a raspuns lui Bocu' lu'Ioha

        daca il...dezavuati?
      • +3 (7 voturi)    
        S-a mai spart gasca (Joi, 26 ianuarie 2017, 17:20)

        Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui Bocu' lu'Ioha

        Coldea kaput, coana gheneraleasa Coldea kaput, si nici Maior nu sta prea bine la post :) Se mai schimba vremurile.
      • -1 (11 voturi)    
        Hexifarma avea sediu in cladirea SRI... (Joi, 26 ianuarie 2017, 17:22)

        king david hotel [utilizator] i-a raspuns lui Bocu' lu'Ioha

        oare cum a reusit? Si cat platea chirie? E informatie "clasificata", desigur!
  • +28 (36 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Joi, 26 ianuarie 2017, 16:39)

    [anonim]

    • -26 (36 voturi)    
      totusi... (Joi, 26 ianuarie 2017, 16:49)

      demaGOGU [utilizator] i-a raspuns lui

      ..PSD a fost votat in Dec 2016, masiv! ptr a imbunatati viata oamenilor (pensii si salarii) nu ptr a rotunji conturile complexului militaro-industrial american!
      • +11 (17 voturi)    
        Masiv? 18% bugetari e masiv? (Joi, 26 ianuarie 2017, 17:13)

        Maniu [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

        ce fumati tovarasi?
        • +3 (7 voturi)    
          45% nu 18%, nu mai dezinforma (Joi, 26 ianuarie 2017, 22:27)

          Bocu' lu'Ioha [utilizator] i-a raspuns lui Maniu

          despre aia de duminica din strada poti sa spui ca au fost 0,18%
      • +5 (17 voturi)    
        oare de ce ai luat atatea minusuri? (Joi, 26 ianuarie 2017, 17:16)

        king david hotel [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

        Or fi "acoperitii" din presa sau aia platiti cu 50bani postarea?
      • +15 (17 voturi)    
        nu zau? (Joi, 26 ianuarie 2017, 17:24)

        un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

        credeam ca a fost votati ca sa se scape ded puscarie si sa mai elibereze niste puscariasi.
      • +10 (18 voturi)    
        mai terminati (Joi, 26 ianuarie 2017, 17:38)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

        cu exprimarea "votat masiv" ca va faceti de ras, cum s-a facut si dragnea, primul care a folosit-o. cum ai da-o tot nu o nimeriti. nici cu 45% din prezenta la vot si cu atat mai mult, nici cu 18% din totalul alegatorilor.
        • +1 (3 voturi)    
          Vot (Vineri, 27 ianuarie 2017, 0:12)

          A310 [utilizator] i-a raspuns lui nahir

          Acest procent reprezinta numarul de cetateni care au fost interesati de de alegerile parlamentare , in privinta numarului de alegatori puteti fi sigur ca nu sunt actualizate , unde se regasesc cei 3-4 milioane de romani plecati din tara .
      • +9 (13 voturi)    
        Cu hoții liberi printre noi. (Joi, 26 ianuarie 2017, 17:40)

        asavreau [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

        Este o îmbunătățire a vieții dar nu pentru noi ci pentru hoți.
        • 0 (4 voturi)    
          75% recidiveaza. Le da de lucru la (Joi, 26 ianuarie 2017, 18:49)

          ty [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

          politisti, procurori si judecatori. Apoi striga ca au prea mult de lucru si sunt prea putini. Asa creste numarul celor indatorati partidului.
      • +2 (8 voturi)    
        Pensii si salarii, consecinta directa inflatie (Joi, 26 ianuarie 2017, 18:15)

        dinfranta [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

        si educatie si cercetare ioc ! Asa se ridica nivelul unei tari, tovarasi !
      • -2 (2 voturi)    
        va vor dispretui! (Vineri, 27 ianuarie 2017, 0:03)

        q1953 [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

        Noi nu invatam nimic din istorie!
        In perioada interbelica politicienii in frunte cu regele nu s-au preocupat de inzestrarea armatei, chiar au furat banii pentru achizitii de tehnica(cazul Skoda).
        La inceputul razboiului, armata nu avea tancuri, armament antitanc si antiaerian, situatie care nu s-a imbunatatit substantial nici in cursul anilor, fapt ce s-a vazut la Stalingrad, unde tancurile sovietice nu au putut fi oprite.
        Dar pana la urma tot populatia a platit prin sutele de mii de romani morti pe front.
        Daca va fi razboi, copiii nostri (cei care ne bucuram ca bugetul armatei, serviciilor de informatii sunt reduse) vor fi omorati in lupte datorita superioritatii in tehnica a inamicilor. Atunci va fi prea tarziu!
        Si cei care sunteti in slujba inamicilor tarii, nu credeti ca acestia(inamicii) va vor acorda onoruri!
        Va vor folosi, dar va vor dispretui!
    • -2 (2 voturi)    
      Cand va deveni Romania oficial Teleormanistan? (Vineri, 27 ianuarie 2017, 8:14)

      CataiDaniel [anonim] i-a raspuns lui

      rabdare......in scurt timp Transilvania se va alifi Ungariei un pic de rabdare
  • -20 (36 voturi)    
    Ei, abia acum e bine (Joi, 26 ianuarie 2017, 16:46)

    newlook [utilizator]

    Ei, abia acum e bine. Cand vezi ochii inrositi si clabucii la gura din comentariile iubitorilor de securisti, inseamna ca s-a luat o masura buna pentru populatie. Sper s-o aplice, nu s-o balmajeasca!
    • +8 (12 voturi)    
      alt postac (Joi, 26 ianuarie 2017, 17:26)

      un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      care militeaza pentru pentru gratiere sau orice zice PSD...
      bonuri de masa primesti?
  • +18 (30 voturi)    
    ce simt (Joi, 26 ianuarie 2017, 16:51)

    fc [utilizator]

    Am un sentiment de mandrie si onoare sa-mi Presedinte Johannis si de jena, sila si nu gasesc nimic apreciativ la adresa unor indivizi ca tariceanu, dragnea si grindeanu ci dimpotriva.
  • -15 (29 voturi)    
    Mi-ar fi placut (Joi, 26 ianuarie 2017, 16:55)

    M.aura [utilizator]

    Sa fie asa vehement si in apararea bugetelor alocate educatiei si sanatatii.

    Un presedinte care nu ar fi fost sclavul institutiilor de forta ar fi zis asa:
    "un gest iresponsabil si o grava eroare. Nu ne putem juca niciodata cu viata, sanatatea si educatia cetatenilor".
    • +10 (14 voturi)    
      Pai (Joi, 26 ianuarie 2017, 17:00)

      MihaiBzs [utilizator] i-a raspuns lui M.aura

      Pai a zis

      "Iohannis cere guvernului si alocarea de bugete corecte în educaţie şi cercetare."
      • -7 (11 voturi)    
        Nu la fel de batos (Joi, 26 ianuarie 2017, 17:55)

        M.aura [utilizator] i-a raspuns lui MihaiBzs

        In trecere.
      • +2 (2 voturi)    
        a zis pe dracu (Vineri, 27 ianuarie 2017, 9:06)

        cucuveaua mov [utilizator] i-a raspuns lui MihaiBzs

        2% pentru aparare este un acord semnat de toate partidele.
        6% pentru educatie este LEGE!
        vezi vreo diferenta???
        mi-e greu sa cred
    • +9 (13 voturi)    
      Confuzii grave faci (Joi, 26 ianuarie 2017, 17:14)

      Maniu [utilizator] i-a raspuns lui M.aura

      vezi ca se pronunta asupra tuturor aspectelor dar treaba voastra e sa intoxicati cat mai mult. What goes around comes around, tine minte.
      • -3 (13 voturi)    
        Rehab (Joi, 26 ianuarie 2017, 17:49)

        M.aura [utilizator] i-a raspuns lui Maniu

        Poate indicati un text, un link ceva, in care Iohannis e contra micsorarii bugetului educatiei pe 2017 de catre PSD? Ca sa nu vorbim vorbe.
  • -2 (8 voturi)    
    Iohann (Joi, 26 ianuarie 2017, 17:02)

    MihaiBzs [utilizator]

    Ce bățos stă neamțul in poză :)))

    like
  • +8 (16 voturi)    
    Ii doare pe ei in pix de siguranta nationala (Joi, 26 ianuarie 2017, 17:08)

    Maniu [utilizator]

    numai amnistia si abuzul in serviciu nu-i lasa sa doarma noaptea.
  • -5 (17 voturi)    
    SRI si Hexifarma! (Joi, 26 ianuarie 2017, 17:15)

    king david hotel [utilizator]

    Unde ajungeam fara SRI? Noroc de ei! Altfel se vindea 10 ani apa pe post de dezinfectant si mureau oamneii...

    Au avut la ce folosi bugetul!
  • 0 (16 voturi)    
    România se evidenţiază prin: (Joi, 26 ianuarie 2017, 17:15)

    M.aura [utilizator]

    "1. Numărul absolut: Personalul de 12.000 de agenţi secreţi e depăşit doar de al FBI.

    2. Proporţia faţă de populaţie: Există 60 de angajaţi în serviciile interne la suta de mii de locuitori. Urnătorul clasat, Polonia, are 13 de angajaţi. Media este de 7 iar ultimul clasat este Italia, cu 2,7.

    3. Bugetul SRI are cea mai mare pondere în cheltuielile publice: jumătate de procent, de cinci ori mai mult decât media celor 10 state este de o zecime de procent. FBI se descurcă cu doar o şeptime de procent din cheltuielile publice totale ale SUA. Şi în termeni absoluţi, SRI reuşeşte să cheltuiască mai mult decât serviciile omoloage din Germania, Franţa, Italia sau Polonia.

    4.4. SRI este singurul serviciu care ţine numărul de angajaţi la secret. Turcia, Polonia şi Italia furnizează către presă măcar cifre aproximative, în timp ce restul sunt publice. Pe de altă parte, bugetul instituţiei este public, lucru care nu se întâmplă în Marea Britanie şi Italia unde cifrele furnizate sunt globale pentru toate serviciile de informaţii, sau în Franţa, unde cifra de 41 de milioane de euro prezentată oficial este mult subevaluată faţă de realitate.

    5. SRI este singurul serviciu militarizat, cu excepţia Turciei, care a început demilitarizarea acum 20 de ani şi mai are acum sub 5% personal cu grade. De asemenea, este aparent singurul unde întreaga activitate este considerată “informaţie clasificată” din oficiu, nu doar de la caz la caz."

    http://www.romaniacurata.ro/cat-de-mare-este-sri-fata-de-serviciile-din-alte-tari/
    • +1 (5 voturi)    
      Crezi ca are PSD curajul sa reformeze ceva in (Joi, 26 ianuarie 2017, 19:00)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui M.aura

      afara de numarul detinutilor pe sest? Ultimul partid care a incercat sa reformeze educatia si sanatatea ai vazut ce a patit.
  • -4 (14 voturi)    
    de 6% pentru educatie a zis ceva? (Joi, 26 ianuarie 2017, 17:18)

    king david hotel [utilizator]

    ca Ciolos parca n-a facut nimic pe aceasta tema!
  • -4 (10 voturi)    
    Penibil... (Joi, 26 ianuarie 2017, 17:19)

    ihateyou [utilizator]

    Eu am vazut ca se creste bugetul Securitatii de la 1.85 miliarde ... la 1.88 miliarde ... tocmai ma pregateam sa injur psd-ul ...:))

    Guvernul Ponta a crescut de la 1.5 miliarde la 1.8 miliarde ... in 2015 ...:))

    Eu cred ca astia se cearta de ochii presei ... sunt toti pe aceeasi felie ... securista ...:))

    Hotnwes si co. sa stea linistiti ... aveti buget asigurat si pe 2017 ...:)) Ce s-ar face Securitatea fara voi ...:))
  • +8 (14 voturi)    
    PSD se joaca cu cu siguranta cetatenilor.. (Joi, 26 ianuarie 2017, 17:21)

    taro [utilizator]

    de 27 de ani. De ce nu ar face asta si acum?

    Pe 31 ian are Dragnea termen de judecata pentru abus in serviciu si fals intelectual. Nu cred ca mai apuca sedinta CSAT..
  • +5 (11 voturi)    
    il asteptam pe Inima Zburdalnica (Joi, 26 ianuarie 2017, 17:36)

    gwolf [utilizator]

    sa comenteze.
    Asta aduce atac direct la fisa lui de post facuta la Kremlin. Oprirea modernizarii si inzestrarii armatei este unul din obiectivele lu' Tradiceanu de prima importanta.
    Asa ca hai sa numaram impreuna orele pana la care jegul va comenta in stilul lui imbecil acest subiect !
  • +5 (13 voturi)    
    buget (Joi, 26 ianuarie 2017, 17:42)

    TZa. [utilizator]

    La Palatul Victoria bate vant dinspre Moscova.
    Incepe sa fie evident.
  • +3 (9 voturi)    
    Observ ca (Joi, 26 ianuarie 2017, 18:21)

    Bittick [utilizator]

    Oamenii astia (guvern+conducere PSD) devin din ce in ce mai toxici pentru Romania... Ca isi bat joc de cei care nu i-au votat nu ma mira dar astia-si bat joc de propriul electorat! Vor liber la furat, vor sa renunte la MCV, vor sa reduca bugetele la aparare, pun in miscare o propaganda odioasa... oare ce mai urmeaza? Sa ne ceara afara din UE?!... sau din NATO?!...
  • -2 (12 voturi)    
    Ghinion (Joi, 26 ianuarie 2017, 18:23)

    M.aura [utilizator]

    "7 paragrafe din scrisoarea președintelui sînt despre instutițiile de securitate națională"

    1 paragraf a dedicat Klaus Iohannis bugetului educației în scrisoarea către Grindeanu Sorin" (tolo.ro)
    • 0 (6 voturi)    
      rau intentionata! (Vineri, 27 ianuarie 2017, 0:09)

      q1953 [utilizator] i-a raspuns lui M.aura

      Pe scurt. Presedintele are atributii directe pe linia politicii externe si de aparare. De aceea bugetul acestora trebuie sa aiba avizul CSAT.
      De celelalte domenii se ocupa guvernul.
      Tu intelegi, dar esti rau untentionata!
  • +2 (2 voturi)    
    Mulți rău (Vineri, 27 ianuarie 2017, 11:14)

    Vladescu [utilizator]

    Câți salariați are SRI ?! Ce salarii ?! Și SIE ? Și câte Servicii sunt ? Procurori, judecători, avocați, o grămadă... cine mai muncește în țara asta ?
  • +1 (1 vot)    
    generali peste generali (Vineri, 27 ianuarie 2017, 12:59)

    petre56 [utilizator]

    avem mai multi generali in servicii decat armata sovietica...probabil ca vor mai deveni si altii asa ca trebuie un buget mai mare
  • 0 (0 voturi)    
    johannis (Vineri, 27 ianuarie 2017, 21:48)

    A310 [utilizator]

    johannis multe imobile , poate o sa afli ca avizul CSAT-ului este este unul consultativ , ai cumva in buzunar ceva contracte cu firme germane sau austiece , pentru aremata sau sevicii . Cu exploatarea padurilor ne-am lamurit ca protejezi firmele austriece din industria lemnului . Ii felicit pe cei care v-au acordat votul .


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by