Autonomia Tinutului Secuiesc: proiect de lege initiat de un grup de cetateni romani de etnie maghiara, publicat in Monitorul Oficial

de Red. Stiri     HotNews.ro
Joi, 26 ianuarie 2017, 11:18 Actualitate | Esenţial


Zece cetateni romani de etnie maghiara au initiat un proiect de lege pentru autonomia Tinutului Secuiesc. Initiativa legislativa a fost publicata in Monitorul Oficial nr.66 (Partea I), fiind insotita de avizul negativ al Consiliului Legislativ. Initiativa are nevoie de 100.000 de semnaturi din minimum zece judete pentru a fi depusa la Parlament si votata.

Initiativa prevede infiintarea Tinutului Secuiesc ca si "comunitate autonoma cu personalitate juridica". Teritoriul Tinutului Secuiesc ar urma sa cuprinda judetele Hargita si Covasna, precum si o parte din judetul Mures.

Tinutul Secuiesc ar urma sa aiba autonomie administrativa si politica in raport cu statul roman, iar limba maghiara ar urma sa fie limba oficiala, la fel ca si romana. Tinutul Secuiesc ar urma sa fie condus de un presedinte ales prin vot.

Consiliul Legislativ a dat aviza negativ proiectului de initiativa legislativa, aratand ca vizeaza "crearea unei entitati statale distincte, paralela cu statul national unitar roman" - fapt interzis de Constitutie.

Reamintim ca, potrivit Articolului 74 din Constitutie, minimum 100.000 de cetateni pot initia un proiect de lege. Cetăţenii care îşi manifestă dreptul la iniţiativă legislativă trebuie să provină din cel puţin un sfert din judeţele ţării, iar în fiecare din aceste judeţe, respectiv în municipiul Bucureşti, trebuie să fie înregistrate cel puţin 5.000 de semnături în sprijinul acestei iniţiative.

Daca grupul de initiativa va strange semnaturile cerute de Constitutie, proiectul va fi depus la Parlament, unde va fi votat. Avand in vedere componenta actuala a Parlamentului Romaniei, sansele ca un asemenea proiect sa fie votat sunt inexistente.

Presedintele Comitetului de Initiativa pentru aceasta initiativa legislativa este Arus Zsolt Istvan, cetatean din Gheorgheni (judetul Harghita). Ceilalti noua initiatori sunt, de asemenea, harghiteni.

















24698 vizualizari

  • +26 (30 voturi)    
    Comment sters de user (Joi, 26 ianuarie 2017, 11:21)

    polonyca [anonim]

    • +10 (18 voturi)    
      Sat fara câini (Joi, 26 ianuarie 2017, 12:55)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui polonyca

      Adica o tara in care fiecare fură cât poate, de la Vlădica (de Teleorman), la opincă (cei care fura până si indicatoarele rutiere de pe sosele).
      • +2 (2 voturi)    
        ei ash (Vineri, 27 ianuarie 2017, 9:56)

        federal [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

        tinutul teleormanesc e doar temporar la putere. oaresce imbecili nu s-au dus la vot si au ajuns la butoane.

        tinutul secuiesc....e altceva, tinutul asta exista in mintea unora care au impresia ca romani fiind , pot minca si ei un pic de carne de sub seaua calului.

        ceva e gresit, totusi,nu mai au nici padure nici cal.
        doar carne, si aia la frigider, pusa de altii, evident.
    • +11 (23 voturi)    
      nu mai (Joi, 26 ianuarie 2017, 13:02)

      Motanul_incaltat [utilizator] i-a raspuns lui polonyca

      Cand se vrea sa se distraga atentia de la vreo stire mai importanta, se baga pe gat ceva cu ungurii, sau cu violul de nu stiu unde sau cu ziarul X din tara Y care a zis ca romanii sunt tigani
    • +1 (13 voturi)    
      SRI-ul vegeaza,mai prin insule exotice, (Joi, 26 ianuarie 2017, 13:45)

      xrogo [utilizator] i-a raspuns lui polonyca

      mai prin Toscana,ca vorba ceea,noi suntem obraz subtire,nu putem sa ne recreem in tara!
    • +13 (13 voturi)    
      Aflăm înțelegerile secrete PSD-UDMR. (Joi, 26 ianuarie 2017, 14:13)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui polonyca

      Credea cineva că UDMR sprijină PSD necondiționat?În 2018 România va fi mică.Moldova o ia Dodon,PSD nu a făcut nimic pentru Moldova,nici-un capăt de autostraďă.Ținutul Secuiesc autonom și rămâne Dragnea cu ce-i place,Teleorman și vasalii din jur care nici drumuri nu au,DN 6 pe teritoriu jud Olt,Mehedinți,Gorj,nu există.La limita jud Teleorman se termină DN6.
  • +23 (25 voturi)    
    Vor si astia un pic de ciolan (Joi, 26 ianuarie 2017, 11:27)

    Cataleya [utilizator]

    Ei sunt constienti ca demersul lor este de-a dreptul infantil si tine de domeniul SF. Dar la urmatoarele alegeri, pt un post de primar de comuna, consilier, directoras, sef de ocol silvic, vor scoate din CV "lupta lor pt neatarnarea secuimii" si cu asta spera sa castige puncte. Ia uite ce mare si tare am fost eu, ce mult m-am luptat, ce patriot (maghiar) sunt....
    • +10 (10 voturi)    
      daca ar (Joi, 26 ianuarie 2017, 13:44)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

      fi sa dam frau liber scenaritei, respectivii initiatori ar putea fi considerati agenti ruso/maghiari pusi sa creeze destabilizare.
      • +7 (7 voturi)    
        Nu cred ca sunt agenti (Joi, 26 ianuarie 2017, 15:18)

        Cataleya [utilizator] i-a raspuns lui nahir

        Demersul lor e prea infantil ca sa fie opera unor servicii secrete, cat de cat serioase.
        Cred ca e exact asa cum am spus mai sus. Vor si ei un os de ros in comunitatea saracita deja de politicienii maghiari autohtoni.
        Daca tot se lauda ca sunt mai gospodari decat romanii, cum se face ca, de 27 de ani, judetele Covasna si Harghita sunt permanent in topul celor mai sarace si mai nedezvoltate judete din tara? Ca bani au primit exact la fel de multi cat au primit Clujul, Brasovul sau Sibiul. Ba mai mult, au avut mereu cate 30 de parlamentari care intotdeauna s-au dat cu puterea. Sefii lor de consilii judetene au fost si sunt unguri, primarii de orase si comune sunt unguri...care e xeplicatia ca sunt atat de sarantoci?
  • +24 (28 voturi)    
    Ce ne tot miram! (Joi, 26 ianuarie 2017, 11:28)

    ZaR [utilizator]

    nu exista si nu a existat vreodata vreun tinut secuiesc....este o lozinca de marketing politic inventata de UDMR dar care vad ca a prins la foarte multi in tara (unde le-o fi fost mintea?)...deci sa nu ne miram de ce un neispravit ca Dragnea a putut acapara toate puterea
    • +22 (24 voturi)    
      secuii din Romania (Joi, 26 ianuarie 2017, 13:13)

      manon [utilizator] i-a raspuns lui ZaR

      maghiarii care azi revendica asa zisul tinut secuisc nu au nici o legatura cu secuii. Secuii au disparut de mult iar maghiarii din Romania niciodata nu s-au suferit cu secuii...
      • +3 (7 voturi)    
        trebuie mentionat ca si limba secuilor (Joi, 26 ianuarie 2017, 14:05)

        kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui manon

        este diferita de limba maghiara.
        • -5 (11 voturi)    
          vai ce ocos cocos! (Joi, 26 ianuarie 2017, 14:36)

          BanateanulVesel [anonim] i-a raspuns lui kkciosuldelahamangia

          ...asa este, precum limba moldoveneasca este diferita de limba romana, la fel si limba maghiara difera in dialect, chiar si in cateva cuvinte de limba secuiana. Ma distreaza ca unii afoni isi dau aici cu parerea, dar asta este democratia si liberatatea cuvantului!
      • -8 (10 voturi)    
        rad si curcile de tine (Joi, 26 ianuarie 2017, 14:53)

        BanateanulVesel [anonim] i-a raspuns lui manon

        ...conform noilor cunostinte istorice, secuii sunt adevaratii descendentii al hunilor lui Attila, adica adevaratiii unguri. Ungurii considera secuii ca fratii lor, avand o origine comuna. Postacule platit, daca nu cunosti, nu dezinforma, nu dezbina, nimeni nu te-a intrebat, nimeni nu este curios unor idei cu rea credinta..
        • +6 (6 voturi)    
          ...de tine rad cel mai mult,..." istoricule" (Vineri, 27 ianuarie 2017, 0:57)

          oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui BanateanulVesel

          ....nici unguri si nici secuii, nu au tangenta cu hunii, nici biologic ,nici lingvistic....poate doar tatarii din mongolia sau din crimeea ,s-ar putea considera urmasii hunilor.
        • 0 (0 voturi)    
          banatean=ungur (Vineri, 27 ianuarie 2017, 17:54)

          manon [utilizator] i-a raspuns lui BanateanulVesel

          Nu esti deloc banatean cu iti zici. In schimb iti pot spune ca eu sunt unguroaica, cu radacini la Seini si Satu Mare. Am rude si prieteni in ungurime. Stiu foarte bine ce vorbesc. "Noile" tale cunostinte istorice sunt contrafacute dupa sufletul celor care revendica asa zis-ul tinut secuiesc. Eu ca ungur te contrazic si nu sunt de acord cu acesti indivizi. In rest nu merita s aimi bat capul cu tine. La buna vedere!
  • +19 (23 voturi)    
    Ehh.... (Joi, 26 ianuarie 2017, 11:36)

    Martha Logu [utilizator]

    Fiecare cu visele sale umede... ioi...
  • +19 (23 voturi)    
    daca e interzis de constitutie (Joi, 26 ianuarie 2017, 11:40)

    of of [utilizator]

    De ce se mai strang semnaturi?
    • +22 (26 voturi)    
      O să-ți răspund eu (Joi, 26 ianuarie 2017, 13:02)

      Geirge [utilizator] i-a raspuns lui of of

      Guvernarea are nevoie de un subiect fierbinte pentru ca voi să nu mai atrageți atenție la ceia ce fac ei: la blocarea DNA și a justiției, la legile care vor scoate cei care fură bugetul țării nevinovați etc. Și pentru aceasta ei crează artificial acest proiect despre autonomia Ținutului Secuiesc pe care îl puteau bloca din start. Peste o anumită perioadă de timp românii se vor scuipa, urâ, bate cu ungurii, iar clasa politică cum a furat așa va fura și mai departe.
      • +6 (6 voturi)    
        nu daor guvernarea.. (Joi, 26 ianuarie 2017, 14:30)

        akillies [utilizator] i-a raspuns lui Geirge

        ..ci si vuvuzelele din presa acolita (a3, rtv, evz, jurnalul national etc.)
  • +15 (17 voturi)    
    poate publica MO si tabla inmultirii (Joi, 26 ianuarie 2017, 11:47)

    mnicku [utilizator]

    ca proiectul ala e mort din fasa conform art 1 din Constitutie .....
  • +18 (20 voturi)    
    mda... (Joi, 26 ianuarie 2017, 11:52)

    Dr.Mythnick [utilizator]

    eu zic sa construiasca vreo doua inchisori pe teritoriul ala...
    • +3 (3 voturi)    
      ....si vreo doua garnizoane de jandarmi. (Vineri, 27 ianuarie 2017, 0:59)

      oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

      ....................
  • +17 (17 voturi)    
    ai hai lume lume... (Joi, 26 ianuarie 2017, 12:05)

    tepes [utilizator]

    Daca tot ati dat numele initiatorului pt. sfartecarea Romaniei faceti bine si numitii si pe ceilalti noua,o fi vreun roman printre ei?.
  • -8 (16 voturi)    
    orasele si judetele au autonomie administrativa (Joi, 26 ianuarie 2017, 12:09)

    eucomentez [utilizator]

    Cum se poate ca comunele, orasele, judetele au o administratie autonoma si politica, tot "paralela" cu statul, desi conform Consiliul Legislativ autonomia administrativa si politica e intersiza de constitutie?

    "crearea unei entitati statale distincte, paralela cu statul national unitar roman" - fapt interzis de Constitutie.
    • +10 (14 voturi)    
      Daca citeai macar articolul... (Joi, 26 ianuarie 2017, 13:12)

      Cataleya [utilizator] i-a raspuns lui eucomentez

      "Tinutul Secuiesc ar urma sa aiba autonomie administrativa si politica IN RAPORT CU STATUL ROMAN, iar limba maghiara ar urma sa fie limba oficiala, la fel ca si romana. Tinutul Secuiesc ar urma sa fie condus de un presedinte ales prin vot."
      Daca n-ai inteles din prima ce inseamna o autonomie proprie in raport cu statul roman, cel mai tarziu la fraza cu "Tinutul Secuiesc ar urma sa fie condus de un presedinte ales prin vot." ar fi trebuit sa pricepi despre ce este vorba.
      • -4 (6 voturi)    
        autonomia ungurilor e bau bau, a romanilor e rai (Joi, 26 ianuarie 2017, 15:30)

        eucomentez [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

        Nu inteleg, exista 2 autonomii in tara asta: autonomia romanilor si autonomia ungurilor? Autonomia ungurilor nu e buna? Judetele au presedinte de consilui judetean, orasele au primari. Care e problema?
      • +4 (8 voturi)    
        cu tot respectul (Joi, 26 ianuarie 2017, 17:41)

        tepes [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

        Andrada,am citit articolul cu atentie sporita.Insa,nici intr-o fraza nu am gasit parerea romanilor din zona.Iti amintesc ca in jud.Covasna sant aproximativ 26% romani,in jud Ha.circa 17%,in partea jud.Mures despre care se face vorbire sant cam egali.Nu socotesc ponderea tiganilor in zona, care este consistenta .Nu vreau sa speculez dar sant cam 25% in tot teritoriul care se vrea tinutul secuiesc.Asadar,ce facem?unii bat din gura si altii tac?,hotarasc peste capul lor?Ar trebui sa se stie,dar nu se spune, nu stiu din ce motive ca la o cerere de autonomie in interiorul aceluiasi stat este nevoie de unanimitate.Este in acest teritoriu unanimitate?De ce trebuie unanimitate? simplu,pt.ca cei de-la Bruxelles au considerat ca fara unanimitate acolo mai repede sau mai tarziu vor fi conflicte armate,sau teroriste..Nu-s chiar prosti europenii astia.
  • +14 (20 voturi)    
    Arus Zsolt Istvan?!?! (Joi, 26 ianuarie 2017, 12:10)

    pardalian [utilizator]

    Asta nu e ala care organiza comemorarea criminalului de razboi Albert Wass, in incinta primariei din Gheorgheni?! Acest anus istvan are intiative?! OK, de acord dar cu o conditie: absolut toti maghiarii dementi (nu si maghiarii normali, putini cei drept) sa fie "expulzati" in acest tinut secuiesc si sa nu mai iasa de acolo in veci. Si dupa aia sa impunem embargo economic pana se mananca intre ei.
  • -18 (26 voturi)    
    Federalizarea tarii (Joi, 26 ianuarie 2017, 12:12)

    BanateanulVesel [anonim]

    La un numar de aproape 1,5 cetateni de etnie maghiara, n-o sa aiba greutati sa stranga 100000 semnaturi in 10 judete. Cu stadiul actual, in care sudul detine majoritatea posturilor cheie din tara, nici Tinutul Secuiesc nu are o sansa de viitor, initiativa va fi bine venita si sprijinita de populatia de etnie maghiara. Daca nu vor sa devina generatii de sacrificiu, ar fi bine ca si restul Ardealul, Banatului, sa se gandeasca la autonomia economica a Transilvaniei, la federalizarea tarii!
    • -6 (16 voturi)    
      Păi semneaza si românii... (Joi, 26 ianuarie 2017, 12:59)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui BanateanulVesel

      cei care s-au sturat sa tot fie fuati de un PRLAMENT de hoti si sa fie condusi de GUVERNUL HOTIEI NATIONAL cu un hot condamnat odios ca PM din umbra. TARA A FOST DISTRUSA de urmasii CRIMNALULUI ILIESCU si FSN>PSDR>PSD+PL>USL+PDL>PSD+ALDE, asa ca ce mai conteaza?
    • +12 (14 voturi)    
      nu toti ungurii sunt nebuni (Joi, 26 ianuarie 2017, 13:16)

      manon [utilizator] i-a raspuns lui BanateanulVesel

      Asta e o mana de descreierati care se viseaza incoronati...majoritatea ungurilor nu sunt de acotrd cu asa ceva si considera acest proiect o aberatie.
      • -9 (9 voturi)    
        Nebunie este sa tii cu dintii actualul sistem! (Joi, 26 ianuarie 2017, 14:19)

        BanateanulVesel [anonim] i-a raspuns lui manon

        ...ai dreptate postacule, "nu toti ungurii sunt nebuni", dar marea majoritate a ungurilor doresc autonomia Tinutului Secuiesc, autonomia Ardealului. Ceeace este imbucurator, ca tot mai multi romani isi dau seama de avantajele acestuia, intorc spatele regimului si sistemului actual. Pana ce sudistii tip Dragnea conduc tara, sansa unui viitor mai bun este practic "zero". Daca sprijiniti autonomia Ardealului si al Banatului, daca sprijiniti federalizarea tarii, sprinjinit viitorul vostru, sprijiniti viitorul tarii.
        • +6 (10 voturi)    
          Nu este adevarat (Joi, 26 ianuarie 2017, 15:38)

          Zimbru [utilizator] i-a raspuns lui BanateanulVesel

          In primul rand ardelenii sunt foarte bine reprezentati la Bucuresti: presendintele e Ardelean, sefa DNA, seful SRI etc. Numai guvernul Dragnea a focalizat totul pe cateva judete, iar guvernul va pica la ceea ce a facut pana acum. Ardealul poate trage toate tara in sus. Cat despre "tinutul secuiesc", din pacate Harghita si Covasna sunt printre cel mai prost administrate judete din tara si printre cele mai sarace. Nu stiu de ce cineva si-ar dori sa fie condusi de acesti mafioti din UDMR care isi fura propria comunitate. UDMR este PSD-ul maghiarilor, niste hoti ordinari.
          • -6 (6 voturi)    
            Zimbrule, (Joi, 26 ianuarie 2017, 19:09)

            tepes [utilizator] i-a raspuns lui Zimbru

            ai spus f. bine pana nu te-ai dat la politica.Din pacate tot ce-ai spus,de altfel bine spus,se anuleaza,Postacul de rand si subiectiv bineinteles ce sa inteleaga,ca esti un bun observator sau un taliban.
          • +1 (1 vot)    
            Statul roman... (Marţi, 9 ianuarie 2018, 10:56)

            blackarrow [utilizator] i-a raspuns lui Zimbru

            e stat national, unitar si INDIVIZIBIL . Restul sint baliverne si vise de marire ale unor ticalosi .PUNCT !
        • 0 (0 voturi)    
          maaaa, tu esti ungur! (Vineri, 27 ianuarie 2017, 18:00)

          manon [utilizator] i-a raspuns lui BanateanulVesel

          ce tot ii dai cu postacul omule? Te privesti in oglinda? ma amuzi rau de tot! Vad ca tii cu dintii de aceasta chestie cu tinutul secuiesc - auch, am scris cu minuscule! Dar in rest stapanesc bine gramatica limbii romane :)) Citesc ce scrii si te vad cum fierbi de nervi cand le iei apararea. Mah, tu esti ungur, tu esti din gasca aia "ungurii veseli" nu, banateanul vesel :)))?
    • +6 (10 voturi)    
      postacului ce-si zice banatean&comp (Joi, 26 ianuarie 2017, 14:26)

      marinboy [utilizator] i-a raspuns lui BanateanulVesel

      Esti foarte vesel intr-adevar si ai mai postat o ineptie pentru ca nu te-ai putut abtine nici de aceasta data. Ai scris din mintea ta sau asa ti-a dictat seful de la moskva via budapesta? Dragnea si ai lui sunt acum la guvernare pentru ca au fost votati de naivii (ca sa nu le spun altfel) de prin toata tara deci si din Transilvania si din Moldova si din Muntenia. PSD este la guvernare si din cauza celor care din indolenta nu s-au prezentat la vot iar acestia sunt la fel de multi si in Transilvania si in Muntenia si in Moldova. Te-ai intrebat de ce dupa mai bine de douazeci de ani judetele pastorite de udemeristi se zbat in saracie in timp ce liderii maghiari au facut averi fabuloase? Sunt si au fost la fel de penali ca si cei din Teleorman sau Giurgiu. Poate ca maghiarii au dorit sa-si sacrifice peste douazeci de ani din viata pentru ca liderii lor sa duca o viata de bogatani nu-i asa? Acesta este modelul tau de succes pe care te bizui cand vrei federalizare? Mai incearca. Romania este asa cum o fac romanii .Cu totii. Nici mai buna nici mai rea. Ideea federalizarii vanturata de neprietenii Romaniei poate prinde la unii plini de frustrari provinciale mai saracuti cu duhul care posteaza pe aici sub diverse pseudonime.
  • -13 (31 voturi)    
    Transilvania (Joi, 26 ianuarie 2017, 12:15)

    levierul [utilizator]

    Republica Transilvania. Ca roman, incep sa cred tot mai mult ca este o solutie foarte buna.
    • -8 (16 voturi)    
      ne-ar fi mai usor (Joi, 26 ianuarie 2017, 13:07)

      Martinezu [utilizator] i-a raspuns lui levierul

      sa fugim din tara si sa ne integram repede.
      Decat tara lui Dragnea , mai bine ne alipim la Ungaria cu totul.
      • +6 (6 voturi)    
        Tu crezi ca Orban e mai breaz? (Joi, 26 ianuarie 2017, 15:43)

        Zimbru [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

        Nivelul de coruptie din Ungaria este la fel ca cel din Romania, comform Transparency index. Numai ca Orban este si dictator si anti european si prieten cu Putin. Deci daca acestea sunt genul tau de oameni, da, du-te la nenea Orban. Dragnea va cadea, Orban, dictatorul ba, caci si-a consolidat puterea cu o populatie care il urmeaza orbeste.
        • 0 (0 voturi)    
          ai dreptate (Sâmbătă, 4 februarie 2017, 13:15)

          iuon [utilizator] i-a raspuns lui Zimbru

          Ai dreptate in privinta coruptiei din Ungaria si la fel si legat de dictatura.
          Pericolul este foarte mare ca si psd ul sa se intoarca spre Moscova, pentru ca in Europa nu se va accepta acest stil de politica. Putin jongleaza foarte bine cu marionetele debusolate.
          Atunci o sa vedem (revedem) represalii fata de cei care nu se conformeaza!!!
      • 0 (0 voturi)    
        no limit (Vineri, 27 ianuarie 2017, 12:36)

        spy [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

        da' de ce sa ne oprim la 1920? sa ne alipim inapoi de Austria sau de Turcia sau de Italia, sau sa se umple din nou marea Panonica ...
  • +3 (11 voturi)    
    posibilitatile (Joi, 26 ianuarie 2017, 12:16)

    paniri [utilizator]

    "Avand in vedere componenta actuala a Parlamentului Romaniei, sansele ca un asemenea proiect sa fie votat sunt inexistente." - ceva de genul au zis cei mai multi americani cand Trump si-a anuntat candidatura. Sa fie cum spuneti voi.
  • +11 (17 voturi)    
    Bun (Joi, 26 ianuarie 2017, 12:26)

    nano2k [utilizator]

    Intre timp, in Românica lui Dragnea incercam sa eliberam borfasii.
    • -5 (5 voturi)    
      nano2k, (Joi, 26 ianuarie 2017, 19:15)

      tepes [utilizator] i-a raspuns lui nano2k

      doar atata ai inteles din legea gratiierii? este trist daca atat ai priceput.Dar sant convins ca nu ai citit aceste 2 ordonante,poate te informezi si vi cu alta postare.Ar fi pacat sa fi considerat altfel.
  • -8 (14 voturi)    
    " Avand in vedere..." (Joi, 26 ianuarie 2017, 12:32)

    delavrancea [utilizator]

    "Avand in vedere componenta actuala a Parlamentului Romaniei, sansele ca un asemenea proiect sa fie votat sunt inexistente."
    Daca pana acum am scrasnit din dinti la "trandafirii rosii", eiii... uite am inceput sa-i admir.
    Cat de rau o fi numai pe astia ii voi vota.
    Patria inainte de toate.
    • +7 (9 voturi)    
      vezi ca-s la guvernare cu UDMR (Joi, 26 ianuarie 2017, 13:04)

      natbl73 [utilizator] i-a raspuns lui delavrancea

      si UDMR vrea Republica HarcovMur (1/2 Mures)
      • +1 (1 vot)    
        Cand a lipsit UDMR de la guvernare in ultimele dec (Joi, 26 ianuarie 2017, 14:16)

        delavrancea [utilizator] i-a raspuns lui natbl73

        .
  • +13 (23 voturi)    
    Parchetul TREBUIE sa se sesizeze (Joi, 26 ianuarie 2017, 12:34)

    un domn [utilizator]

    apoi acesti taba csendori sa renunte la cetatenia romana, Integritatea Teritoriala este Subiext de Constitutia Romaniei, implicit Inalta Tradare este Primul cap de acuzare pentr acesti Provocatori, descendenti ai caailor de la Ip si Traznea !
  • +1 (15 voturi)    
    Norocul lor (Joi, 26 ianuarie 2017, 12:35)

    Toni_Romania [utilizator]

    Norocul lor ca a murit Vadim.
    • +4 (6 voturi)    
      Popa To-kes (Joi, 26 ianuarie 2017, 13:52)

      Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

      Cam 4 ani Popa To-kes a latrat de la amvonul Parlamentului European ca Trianon trebuie anulat chiar cu razboi, dar romanii pe Vadim il faceau "nebun".
  • +11 (17 voturi)    
    tara arde si zolt se piaptana (Joi, 26 ianuarie 2017, 13:11)

    manon [utilizator]

    Arus Zsolt Istvan, cetatean din Gheorgheni mai bine ati crea locuri de munca pentru cetatenii maghiari din Gheorgheni si judetele pe care le reclamati. Vreti autonomie dar din ce veti trai acolo intre gardurile voastre? Tinerii care gratie voua stiu doar maghiara migreaza in alte judete si au reale probleme in a se incadra in munca din cauza necunoasterii limbii romane. Nu ii poti trainui, nu le poti trasa sarcini, sa vrei sa le dai de lucru si nu poti! Ca doar nu o sa le angajam translator in cele 8 ore de munca! Stiu o tanara care a crescut la casa copilului in Gheogheni, stie numai ungureste, are grave probleme de vedere si a cautat de lucru la noi, romanii. Am intrebat-o ce a facut udmr pentru ei acolo in Gheogheni? vrei sa stii raspunsul? NIMIC! Singura voastra grija a unor maghiari este sa va catarati pe aceasta gogorita numita autonomie. Judetele pe care voi le reclamati pentru asta sunt cele mai slabe economic, nu ati facut nimic pentru cetatenii lor, le otraviti numai mintea si sufletul, sunteti mai rai ca psd si dragnea.
    • +2 (2 voturi)    
      pai (Vineri, 27 ianuarie 2017, 12:28)

      spy [utilizator] i-a raspuns lui manon

      tocmai au tinut judetele in mizerie ca sa zica dupa aceea ca e vina guvernului ca le-a luat banii...
  • +8 (8 voturi)    
    pentru cine nu a inteles inca.. (Joi, 26 ianuarie 2017, 14:27)

    akillies [utilizator]

    ..suntem in razboi hibrid cu Rusia, iar aceasta mica initiativa cetateneasca (apropos, sunt cetateni romani, sau si maghiari -> poate reusim sa reducem astfel de excese prin Constitutie, si anume cetatenii care initiaza proiecte de lege, mai ales dpdv al teritoriului si integritatii tarii sa nu aiba dubla cetatenie, mai ales in favoarea statelor care au pretentii teritoriale -> de ex. Rusia, Ungaria etc.) demonstreaza de ce sunt in stare acesti "vecini" pentru a se asigura ca nu pierd interesele banesti si geopolitice din Romania..
    Totodata, ei percep tarile memebre NATO ca NATO si acum iau masuri de destabilizare a NATO in europa de est: si ce altceva destabilizeaza mai bine Romania, daca nu povestea cu autonomia secuiasca(tot o inventie sovietica ruseasca si comunista)?!?
    • +7 (7 voturi)    
      Exact! (Joi, 26 ianuarie 2017, 15:47)

      Zimbru [utilizator] i-a raspuns lui akillies

      Asa cred si eu. In plus a fost demonstrat de un documentar Rise project ca proiectul de atentat de la Targu secuiesc din 1 decembrie 2015 a fost planuit de o organizatie extremista maghiara finantata de la Moscova.
  • +11 (11 voturi)    
    Fapt (Joi, 26 ianuarie 2017, 14:30)

    takada [utilizator]

    Ca un fapt ultra-extra divers:

    Cine a inceput de curand cu lozinca "o singura Moldova" sau de la cine a primit Dodon harta Moldovei "mari"? De curand Dodon a fost refuzat de transnistreni,aia refuzand realipirea la Moldova.
    Cine invrajbeste si intarata vecinii mai mari sau mai mici ai Poloniei,Romaniei sau Ucrainei?

    Vorba aia: "Look at the Big Picture".

    De la facerea Regiunii autonome maghiare (1952-1960) rusilor le place sa ne tina in stres si vrajba interna.
    De la pierderea privilegiilor si regiunilor sovietice,rusii intarata si invrajbesc pe fiece vecin al lor (ex-sovietic sau ex-comunist).
    Americanii ar trebui sa coopereze cu China,pentru a implementa autonomia Manciuriei ruse sau Siberiei cu ajutorul omuletilor verzi chinezi.

    Polonia si Romania nu trebuie sa fie puternice,in acceptiunea rusilor,ele reprezinta singurul obstacol al rusilor de a stapani zona asta est-europeana.

    Ungurii se gudura pe langa toate "imperiile" pentru a-si redobandi vechea coroana austro-ungara.Anii '90 ne sunt martori.
    Nu este vina secuilor ca li se da un ghiont pentru a striga sus si tare ca vor autonomie,atunci cand cei din umbra au nevoie de ei.
    In anii '90 cereau autonomia Ardealului,acum vor doar 2-3 judete,poate maine vor mai dori doar o fasie pe care sa-si cultive cartofii si porumbul,ca padurile si asa le taie din greu pentru altii.
  • +11 (11 voturi)    
    Mizerie pesedista (Joi, 26 ianuarie 2017, 14:45)

    triciupa [utilizator]

    Chestia asta pute de la o posta. Ca sa vezi, tocmai cand pesedeii dau de ceasul mortii ca sa scape de puscarie s-a gasit si ungurimea sa intre in trepidatii!
    Mie mi se pare ca e o tema-parazit, pusa la cale de coniventa cu complicii de la udmr si lansata cu scopul de a crea o diversiune, o perdea de fum care sa ascunda manevrele anti-justitie si sa demobilizeze protestatarii.
    Cred ca nu trebuie sa va lasati prostiti, prea e cusuta cu ata alba. Mai bine sa fim atenti la ce misculeaza derbedeii pe sub masa...
  • +2 (2 voturi)    
    continuaaaaa (Joi, 26 ianuarie 2017, 19:47)

    Tinam [utilizator]

    manipularea pe toate canalele!!
    cele 65 de fecioare pesedizde au cotizat din greu cu lacrimile si conturile lor la acest lucru!!
    si ce credeati cu drujba domnului s-i-a vandut cinstea si onoare pe degeaba?!!!
  • +5 (5 voturi)    
    iar dotarea militara a noului stat o asigura rusii (Vineri, 27 ianuarie 2017, 3:48)

    muma_padurii [utilizator]

    ca se pricep la enclave & dinamica lor...
  • 0 (0 voturi)    
    De ce nu?! (Vineri, 27 ianuarie 2017, 15:04)

    IorguII [utilizator]

    să avem și noi măghiarii două ungarii una mai naghi și alta mai chicit, că doară se poartă în toată lumea. Ce rumuni nu au Rrumunie mare și Moldovă mai miculeț? Și nu more niminea. Igoraș Dudon zice că este foarte bine! Să vedeți atunci cum vine funduri de la Ioropa „fere numer”! Mai avem și ținutu' Ciangăesc in Moldova, dar asta tratăm cu Dodonel și Putinel! Hai, pa și pusi la tot românașiul, și „La mulți ani pentru Dragnea și echipa!”
  • 0 (0 voturi)    
    divide et impera (Sâmbătă, 4 februarie 2017, 13:09)

    iuon [utilizator]

    Artileria grea PSD intra in actiune. Nu a mers cu ultrasii, incercam planul B, care a functionat totdeauna - ajutor, ungurii vor sa fure tara.

    Divide et impera ... se spunea in trecut ... functioneaza si in prezent. Cititi istoria si invatati din greselile trecutului!

    Aceasta arma a functionat foarte bine in mana psd ului (atunci pe alt nume) si in martie 1990 si de multe ori de atunci.

    Dragi frati romani! Timp ce noi ne batem, ei o sa plece cu ciolanul in spatele nostru. Poate reusiti sa ne alungati din tara, dar ramanand cu PSD ul, o sa vedeti ca nu noi am fost problema cea mai mare a acestei tari.

    Si UDMR ul are nevoie de acest conflict, altfel nu se justifica existenta lor. Dragi Romani! Doriti sa impingeti in fata caruta UDMR ului? Trebuie numai sa inghititi momeala PSD ului.

    Cu sau fara steagul secuiesc, mamaliga in Craiova nu creste in marime.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version