Sase societati responsabile cu deszapezirea Capitalei au fost sanctionate cu cate 1050 de lei - amenda minima - pentru ca nu si-au facut la timp datoria. Aceasta ar putea fi mai economica, daca ar fi sa luam in calcul costurile motorinei si ale substantelor chimice cu care este tratat carosabilul. Primariile de sector nu ne-au oferit detalii despre costurile deszapezirii si nici despre clauzele contractelor cu firmele care se ocupa de acest serviciu. Andrei Chiliman, primarul sectorului 1, de exemplu, ne-a spus doar ca "deszapezirea costa mult".

Potrivit Biroului de Presa al Brigadei de Politie Rutiera Bucuresti, "amenzile aplicate societatilor responsabile cu deszapezirea se situeaza intre 20 si 50 de puncte. Un punct inseamna un procent de 10% din salariul minim pe economie".

Joi, societatile bucurestene care trebuiau sa intre in alerta odata cu primii fulgi de zapada, au fost sanctionate cu amenda minima. Potrivit legii, companiile pot fi amendate pe o perioada de timp nedeterminata, si numai autoritatea cu care au incheiat contractul de prestare servicii poate decide rezilierea acestuia.

Primarul sectorului 1 nu stie cat costa deszapezirea

Andrei Chiliman, primarul sectorului 1 al Capitalei, ne-a spus ca nu stie exact care este pretul lucrarilor de deszapezire in sectorul sau, intrucat "sistemul de calcul e complicat" si ca nu stie despre amenzile aplicate de Politia Rutiera.

"Fiecare utilaj are un anumit cost, orar de utilizare, dupa care sunt substantele chimice, care in functie de cantitatea data au un anumit pret. Fiecare zi are cost diferit si se mai plateste si o taxa de "asteptare". (n.r. taxa pe care primariile o platesc prestatorilor, cand nu au nevoie de servicii, de exemplu cand nu ninge)", ne-a declarat el.

"Exista niste formule de calcul, niste tabele, nu ma intrebati ca eu nu stau sa ma ocup de costul unei lucrari. Deszapezirea costa mult", a mai spus Chiliman.

Intrebat daca exista sanse sa rezileze contractul cu firma contractata de sectorul 1 si amendata pentru "reactie intarziata" de Politie, Chiliman ne-a declarat: "Eu stiu asa: pentru activitatea de deszapezire se sanctioneaza, conform legii, controlul si sanctiunea se aplica de catre autoritatea locala contractanta. Nu cunosc baza acestor amenzi date de Politia Rutiera"

Prigoana e platit cu ora. Sumele nu sunt fixe

Potrivit lui Silviu Prigoana, patronul firmei care se ocupa de deszapezire in sectorul 3, primaria plateste compania Rosal in functie de numarul de ore de activitate. "Plata se face pe ora de actiune, dar acum este irelevant pentru ca nu a fost o interventie normala. Interventiile normale sunt la un strat 25 de centimetri de zapada, peste 25 de centimetri este calamitate. Acum e calamitate".

Alexandru Ichim, consilierul de imagine al Primariei sectorului 1, a declarat pentru HotNews.ro ca nu exista o suma fixa care este platita firmei care asigura deszapezirea in acest sector. "Se vor plati combustibilul si costurile cu echipamentele".

11, 5 milioane de lei pentru deszapezire in sectorul 2

Potrivit biroului de presa al Primariei sectorului 2, bugetul alocat deszapezirii, intre 15 noiembrie 2007 si 15 martie 2008, este de 11, 5 milioane de lei. Achitarea contravalorii actiunii de deszapezire se face in functie de orele prestate si de utilajele folosite.

Sanctiunile prevazute pentru nerespectarea angajamentelor sunt "diminuarea cantitatilor prestate si a sumelor, precum si aplicarea de amenzi contraventionale" . Contractul cu firma Supercom a fost incheiat in anul 1999 de catre Primaria Municipiului Bucuresti si prelungit prin acte aditionale anuale.