Ciocnirea aeronavei companiei Tarom cu o masina de balizaj pe pista Aeroportului International "Henri Conda" pare sa fi fost provocata de "lipsa de coordonare intre turnul de control si echipa de balizaj", indica datele raportului preliminar al Comisiei de investighare.

Potrivit informatiilor prezentate de seful Comisiei, Mircea Ciuca, incidentul are la baza neconcordanta ce a existat intre controlorii de trafic aerian si echipa care instala luminile de balizaj.

Directorul din Ministerul Transporturilor a prezentat datele preliminare ale incidentului produs duminica in jurul orei 11.25 pe pista Aeroportului International din Bucuresti.

In accident a fost implicata o aeronava care urma sa decoleze spre Sharm El-Sheik si o masina a unei echipe de intretinere.

Ciuca a anuntat ca investighatia este in plina desfasurare.

Conform declaratiilor sale, echipa de balizaj era formata din patru persoane, cu doua masini. Acestia au primit aprobarea Turnului de a efectua lucrari, insa, la un moment dat, nu au mai raspuns apelurilor controlorilor.

Aeronava primise, intre timp, permisiunea de a decola.

Comisia a descoperit ca, in momentul incidentului, vizibilitatea era redusa.

Echipajul aeronavei a actionat in conformitate cu regulile companiei, neavand nicio vina in producerea accidentului, sustine raportul.

Comisia formata din sase specialisti isi va prezenta raportul final in urmatoarele saptamani.

Nicio persoana nu a fost ranita in timpul accidentului, cei aproape 120 de pasageri fiind transferati in alt avion.