60 de ani de la abdicarea fortata a Regelui Mihai I

Principesa Margareta, mostenitoarea tronului Romaniei

de A.P.     HotNews.ro
Duminică, 30 decembrie 2007, 10:43 Actualitate | Esenţial


Regele Mihai I si Principesa Margareta
Foto: AGERPRES
La 60 de ani de la abdicarea sa fortata, Regele Mihai I a semnat duminica un nou statut dinastic, conforma caruia mostenitor al Casei Regale este Alteta Sa Regala Margareta, Principesa mostenitoare a Romaniei si Principesa de Hohenzollern. Documentul a fost semnat la castelul Savirsin, in jurul orei 12.00 si reglementeaza drepturile si obligatiile membrilor familiei regale sub titlul: Normele Fundamentale ale Familiei Regale a Romaniei.

In situatia in care natiunea romana va considera potrivita revenirea la monarhie ca forma de  guvernamint, Parlamentul va trebui sa voteze renuntarea la Legea Salica, potrivit careia  femeilor le era interzisa ascensiunea la tron.

Familia Regala are incepind de duminica, 30 decembrie, la 60 de ani de la abdicarea fortata a Regelui Mihai I, un nou statut dinastic, care aboleste Legea Salica. Documentul stabilesate ca mostenitoarea titlului monarhic al Casei de Hohenzollern-Sigmarigen este Alteta Sa Regala Margareta, Principesa mostenitoare a Romaniei si Principesa de Hohenzollern.

Semnat la castelul Savirsin de Regele Mihai I, documentul intitulat " Normele Fundamentale ale Familiei Regale a Romaniei", precizeaza ca in cazul in care natiunea romana si Parlamentul vor considera potrivita revenirea la monarhie ca forma de guvernamint, va cere Parlamentului sa voteze renuntarea la Legea Salica. Aceasta, se pune in document, nu corespunde nici drepturilor din Europa de astazi, nici valorilor societatii romanesti.

Legea Salica interzicea femeilor mostenirea tronului si pina in momentul de fata s-a discutat in diferite ocazii renuntarea la ea, avind in vedere ca Regele Mihai I are doar descendenti pe linie femeiasca.
In conformitate cu articolul 83 din Constitutia Romaniei din 1866, in lipsa de descendenti in linie barbateasca ai Regelui, succesiunea tromului se cuvenea celui mai in virsta dintre fratii sai sau coboritorilor acestora. Pe aceasta baza, la 18 mai 1881, mostenitor al Coroanei Romaniei a devenit principele Ferdinand Hohenzollern, nepotul lui Carol I.

Statutul dinastic mai precizeaza ca descendentii regelui Carol al II lea al Romaniei, pe orice latura colaterala, vor continua sa fie exclusi de la linia de succesiune si nu vor mai fi membri ai Casei Regale a Romaniei. In acest fel, Paul Lambrino, autointitulat Paul de Romania, fiul nelegitim al regelui Carol al II lea, este exclus de la mostenirea tronului si a oricarui titlu. Acest lucru este intarit de o alta prevedere a documentului, care spune ca
" toate statutele precedente si toate privilegiile, apelativele, titlurile, rangurile si drepturile dinastilor sau ale descendentilior lor sint revocate".

Sotul Printeseri Margareta va primi dupa decesul Regelui Mihai I titlul de Alteta Sa Regala Principe Consort al Romaniei.

Intr-un comunicat transmis astazi presei, se arata ca Majestatea Sa ales pentru semnarea documentului fundamental al Casei Regale ziua si ora la care se implinesc exact 60 de ani de la actul de abdicare fortata petrecut la Palatul Elisabeta. " Prin acest document, Majestatea Sa raspunde intrebarilor adresate de-a lungul ultimilor ani de multi dintre cei care cred in viitorul Casei Regale din Romania", se precizeaza in comunicat.

Ordinea succesiuni dinastice

Ordinea succesiunii dinastice este urmatoarea: 1. ASR Principesa Mostenitoare Margareta a Romaniei, Custode al Coroanei Romaniei; 2. ASR Principesa Elena a Romaniei (a doua fiica a Regelui Mihai si a Reginei Ana); 3. Nicolae de Roumanie Medforth Mills (fiul Elenei, nepotul Regelui, care va deveni ASR Principele Nicolae al Romaniei la 1 aprilie 2010); 4. Elisabeta Karina de Roumanie (fiica Elenei); 5. ASR Principesa Irina a Romaniei (a treia fiica a Regelui Mihai si a Reginei Ana); 6. Michael de Roumanie Kreuger (fiul Irinei); 7. Angelica de Roumanie Kreuger (fiica Irinei); 8. ASR Principesa Sofia a României (a patra fiica a Regelui Mihai si a Reginei Ana); 9. Elisabeta Maria Biarneix (fiica Sofiei); 10. ASR Principesa Maria a României (a cincea fiica Regelui Mihai si a Reginei Ana).

Se reinfiinteaza Ordinul " Carol I"

Regele Mihai a anuntat ca intentionează sa reactiveze Ordinul “Carol I”, ca ordin de familie, precizind ca acest sistem de decorare nu intentionează sa intre în contradictie cu distinctiile şi decoratiile acordate de Presedintele Romaniei, avind mai degrabă un caracter " dinastic, simbolic si de familie". Vor fi rasplatite cu acest ordin "personalitatile care au sprijinit Familia Regala in efortul ei pentru o Romanie democratica, prospera, libera si demna".


Primul revelion la castelul Savirsin


Cu doar o luna inainte de abdicare, Regele Mihai I a fost plecat la Londra, pentru a asista la nunta viitoarei regine Elisabeta a II a, unde a cunoscut-o pe viitoarea sa sotie, Printesa Ana de Bourbon-Parma. Intors in tara, este chemat de urgenta la Bucuresti si fortat sa semneze actul de abdicare, sub amenintarea ca peste 1000 de studenti aflati in inchisori vor si omoriti de guvernul comunist condus de Petru Groza si Georghe Gheorghiu Dej.
 
In 3 decembrie, Regele paraseste tara si isi ia titulul e Print de Hohenzollern, iar dupa doua luni, in martie 1948, denunta abdicarea. Dupa casatoria cu Printesa Ana de Bourbon- Parma se stabileste Marea Britanie, apoi se muta la Versoix- Geneva.

Prin traditie, familia regala petrece Craciunul si revelionul la castelul de la Savirsin, judetul Arad. Pentru prima oara, Majestatea Sa a tinut ca noaptea dintre ani sa fie celebrata "in locul de care se simte cel mai mult legat", dorind sa evite ca data de 30 decembrie sa-l prinda la Palatul Elisabeta, locul in care a fost silit sa semneze abdicarea.


















7803 vizualizari

  • 0 (4 voturi)    
    monarhie (Duminică, 30 decembrie 2007, 15:48)

    Mihai [anonim]

    since la cum e forma actuala de guvenamant as prefera monarhia. mai rau de atat nu cred ca se poate...

    cel putin pentru monarhi ar mai exista respect(vezi britanici).
  • -1 (5 voturi)    
    La Multi Ani, Majestatea Voastra (Duminică, 30 decembrie 2007, 15:57)

    Ioana [anonim]

    Toata dragostea fata de Regele nostru se transfera asupra Majestatii Voastre, Principesa Margareta, ca mostenitoare a Tronului. Dumnezeu sa va dea intelepciunea stramosilor si grija pentru
    aceasta nefericita Tara. Regele Mihai va sta alaturi. cu nobletea si experienta Sa de viata.
    • -2 (4 voturi)    
      Recunostinta (Duminică, 30 decembrie 2007, 17:47)

      samosata [anonim] i-a raspuns lui Ioana

      Casa Regala a Romaniei este indreptatita la recunostinta din partea poporului roman pe care l-a ajutat enorm sa intre in lumea civilizata. Cine nu recunoaste acest lucru e ori ignorant ori de rea credinta.
      Aduc multumiri si-i doresc viata lunga Casei Regale a Romaniei !
    • -1 (3 voturi)    
      aloooo, care tron? (Duminică, 30 decembrie 2007, 18:42)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui Ioana

      experienta sa in ale comertului cu tablouri.ah, pardon, mecanica auto ca in asta ii placea sa pozeze , regele pauper care a muncit din greu sa-si creasca fetitele.asta e culmea acum : sa-l numesti alteta pe Duda, ala care dupa revolutie se dadea in stamba la matinal la TVR.ia sa se mai scoata din fonoteca niste imagini de neuitat cu alteta sa imbrcata in colanti si facand aerobic. tac-su fesenistu cred ca e tare mandru acum , cat si nea Nelu ca au scapat-o pe Margareta de singuratate. ce de pacalici. s-a terminat cu monarhia in Romania, nu ca ar fi fost ceva rau ci prin denaturarea genei.Mihaita
      nu mai fi trist, mai dai un tablou si are Duda din ce trai.
  • -1 (5 voturi)    
    Intai sa restituie tot ce a luat (Duminică, 30 decembrie 2007, 16:34)

    Emigrantul [anonim]

    Mai intai sa dea inapoi tablourile din patrimoniul Romaniei si dupa aia sa numeasca printi prin Burkina. Deocamdata Romania e republica. I s-a facut pofta de ciolan neicusorului si s-a vrea rege. E doar un fost. Sa ia exemplu de la bulgari.
    • -3 (5 voturi)    
      Subiect (Duminică, 30 decembrie 2007, 17:27)

      Nume [anonim] i-a raspuns lui Emigrantul

      Nu esti decat un ignorant. Mai bine ti-ai face sepuku.
    • 0 (6 voturi)    
      Regele Mihai (Duminică, 30 decembrie 2007, 17:45)

      ciobi [anonim] i-a raspuns lui Emigrantul

      Se vede treaba ca nici acum nu ti-a iesit din cap ,
      minciunile împroscate de comunisti ! regele a
      plecat cu "tablouri , bijuterii , trenuri întregi" !
      Vai de saraca tara , care mai are tantalai ca tine !
      ( si din pacate , sânt destui înca). Mai bine te-ai
      instrui oleaca , si dup-aia mai vorbim.
    • -1 (3 voturi)    
      emigrant dobitoc (Duminică, 30 decembrie 2007, 17:46)

      jiji porcea [anonim] i-a raspuns lui Emigrantul

      Prost esti tovarase ! Banuiesc ca-l iubesti pe ilici la fel cum il iubeai si pe ceasca... Unde ai emigrant ? In mama rusia ?
    • -1 (3 voturi)    
      o părere (Duminică, 30 decembrie 2007, 18:08)

      cineva, oarecare [anonim] i-a raspuns lui Emigrantul

      emigrantule, eşti un prost !!
      • +2 (2 voturi)    
        fii realist (Miercuri, 2 ianuarie 2008, 0:00)

        realist [anonim] i-a raspuns lui cineva, oarecare

        Cred ca esti tare prost daca esti de acord cu monarhia. Ne intoarcem la feudalism ? Si asa i-a dat o groaza de bani, nu poate sa-si vada de batranetea lui sau mai vrea bani pentru tot neamul ? Este f. tupeist si a gasit aici multi idioti pe care i-a prostit ca pe tine !
        • 0 (0 voturi)    
          vai de noi (Joi, 28 februarie 2008, 20:41)

          maria [anonim] i-a raspuns lui realist

          daca prin asta vrei sa spui ca iti convine guvernarea si situatia Romaniei din ziua de azi ... esti grav ,omule!
  • -1 (1 vot)    
    Legea Salica (Duminică, 30 decembrie 2007, 16:55)

    Christea [anonim]

    Incorect explicat in articolul HotNews .Mostenitorul
    este " primul descendent de sex barbatesc " chiar daca provine prin succesiune femenina . Ar fi
    fost fiul lui Margareta dar , cum nu are mostenitor
    este fiul principesei Sofia ( ? ) - NICULAE - ca
    primul descendent de sex barbatesc dintre
    mostenitorii < regelui > Mihai . Hotararea luata
    de Rege -ca sef al Casei Regale - este cert
    inpopulara si pune in pericol orce idee de restaurare
    a Monarhiei Constitutionale .
    • 0 (2 voturi)    
      Precizare (Duminică, 30 decembrie 2007, 19:58)

      Hop si eu [anonim] i-a raspuns lui Christea

      Of, nu intelegeti? Regele este captivul stim noi cui. El nu ia decizii lui i se impun decizii. Margareta este casatorita cu cine trebuie. Iar monarhia care oricum are sanse minime de restaurare va fi controlata prin viitorul Principe Consort in caz de adica. Asa ca lasati orice speranta in varianta Margareta.
  • 0 (4 voturi)    
    delo-delo (Duminică, 30 decembrie 2007, 17:22)

    Weather [anonim]

    Hai mincati-as principesa,vedeate-as regina ca la atitia regi si imparati tigani mai tu ne mai lipseai...
  • +3 (3 voturi)    
    "Legea Salica" (Duminică, 30 decembrie 2007, 17:24)

    Republicanul [anonim]

    Pentru cunostiinta dvs., nu exista o "Lege salica" ci un cod de legi germanic din secolul 6. Nu exista nici un fel de prevedere in Constitutiile din 1866 sau din 1923 prin care sa se faca vreo referire exlicita la vreo lege salica, deci mi-e neclar la ce anume se refera dl. Mihai de Romania (daca domnia-sa si nu autorul articolului face aceasta confuzie). Apoi, toata lumea stie ca aceasta manevra contrazice intreaga logica dinastica romaneasca, nu doar prin faptul ca dna. Margareta de Hohenzollern nu este urmasa statutara la inexistentul tron al Romaniei, ci pentru ca domnia sa s-a casatorit cu un cetatean roman, dl. Radu Duda, lucru exclus explicit de constitutiile la care "Casa Regala" face apel. Poate dl. de Romania isi va aminti ca bunicul sau era sa piarda coroana Romaniei pentru ca dorea sa se casatoreasca cu dna Vacarescu, ca tatal sau a pierdut o data tronul pentru relatiile sale maritale si nu tocmai cu doua cetatene romance iar unchiul sau Nicolae a fost scos din familie (legal, apropo) pentru casatoria cu o romanca.
    • 0 (0 voturi)    
      chapeau! (Duminică, 30 decembrie 2007, 18:56)

      Gigi [anonim] i-a raspuns lui Republicanul

      felicitari pt modul succint in care ati improspatat memoria vulgului exaltat.suntem recunoscatori Casei Regale, dar sa nu confundam o Institutie cu un individ.
    • +3 (3 voturi)    
      Ai perfecta dreptate! (Duminică, 30 decembrie 2007, 18:57)

      Spartakus [anonim] i-a raspuns lui Republicanul

      Ai perfecta dreptate! Din pacate, unii sunt prea orbiti de ura fata de rege ca sa ia in seama argumentele logice ale unui posibil refuz, in vreme ce altii sunt fanatici ai ideii de monarhie si uita ca Mihai a incalcat grav statutul familiei regale. Despre Margareta Duda, ce sa mai vorbim, casatoria cu un cetatean roman o descalifica din start ca mostenitor legal la tron. Dar regii isi fac legile dupa bunul plac, gandeste-te la Carol II...
  • -3 (3 voturi)    
    Un pas spre normalitate (Duminică, 30 decembrie 2007, 17:45)

    Alex [anonim]

    Un lucru bun si o hotarire inteleapta din partea Regelui. Prefer, ca multi altii, revenirea familiei regale in fruntea tarii. Ar impune o conduita si pentru clasa politica si pentru populatie, chiar daca ar avea un rol decorativ.
    Citesc, pentru prima data in viata, despre santajul la care a fost supus Regele, referitor la uciderea studentilor inchisi la Pitesti.
    Cu siguranta acest mesaj al Regelui va avea impact.
    • -3 (3 voturi)    
      Avem nevoie de regi pentru ca avem nevoie de reper (Duminică, 30 decembrie 2007, 22:49)

      Viorel Mirea [anonim] i-a raspuns lui Alex

      internetul este un lucru extraordinar, dar ca si votul, poate nu toti ar trebui sa aibe acces la el. A nu cunoaste istoria nu da dreptul fiecaruia sa spuna tot felul de insanitati despre ea. Regalitatea a fost un lucru sfant intr-un moment crucial pentru noi. Goethe spunea urmatorul lucru: cand ei o carte si dai cu ea in cap si suna a gol, nu totdeauna cartea e de vina.
      Se pare ca, intradevar, comunismul a reusit sa triumfe si dincolo de el. REGALITATEA? Si_ar intoarce Dumnezeu fata catre noi, asta ar fi.
  • +1 (5 voturi)    
    ex-rege (Duminică, 30 decembrie 2007, 17:54)

    iul [anonim]

    Ar trebui o clarificare sau o erata: astia sunt ex-regi, ex-dinastie regala, ex-casa regala. Ma simt jignit ca cineva se intituleaza 'casa regala a Romaniei'. Si nu sunt membrul nici unui partid politic. Dar baietii astia sa-si vada de treaba lor. Daca sunt asa de devotati natiei, de ce nu si-au dat foc in semn de protest pe timpul lui Ceasca ? Din punctul meu de vedere, sunt niste simpli cetateni cu pretentii ce frizeaza penalul.
  • +3 (3 voturi)    
    @emigrantu (Duminică, 30 decembrie 2007, 17:56)

    gimini [anonim]

    Tablourile le-a luat Carol al 2-lea cand a abdicat, nu Mihai, si oricum erau ale lui, nu ale statului roman. Mai citeste si alte chestii in afara de istoriile fabricate de comunisti.
  • 0 (6 voturi)    
    Regele si Tara (Duminică, 30 decembrie 2007, 18:07)

    samosata [anonim]

    Casa Regala a Romaniei este indreptatita la recunostinta Poporului Roman pe care l-a ajutat enorm sa intre in lumea civilizata. Cine nu recunoaste acest lucru e ori ignorant ori de rea credinta. Multumesc si doresc viata lunga Casei Regale a Roamniei !
  • +1 (5 voturi)    
    Succesiunea dinastica (Duminică, 30 decembrie 2007, 18:27)

    Didi [anonim]

    Un om nascut fara noroc,inlaturat de la tron chiar de tatatl sau,nu a avut sange in instalatie sa reziste la santajul comunist,vine sa ne propuna solutii de viitor.Si asta cand?In ziua in care presa ne anunta ca inca un regat a devenit republica - Nepalul era condus de un rege de cateva sute de ani.Va dati seama ce viziune politica are "familia regala"!!!!!
    • 0 (0 voturi)    
      Republica (Marţi, 1 ianuarie 2008, 0:36)

      gaga [anonim] i-a raspuns lui Didi

      A devenit republica chineza....o fi comunista?
  • 0 (6 voturi)    
    precizare (Duminică, 30 decembrie 2007, 18:57)

    costeliny [anonim]

    trist este ca,regele,un om in varsta,se gandeste la viitorul acestei tari,iar noi traim undeva in trecut,iar cand ne mai aducem aminte de prezent,ne furam caciula unii la altii.
    nu cred ca monarhia a furat in toata existenta ei cat au furat astia in 17 ani.
  • +3 (5 voturi)    
    e dusa cu capul ... (Duminică, 30 decembrie 2007, 19:41)

    mircea a [anonim]

    Lucrez in managementul unei multinationale in Romania si am avut mai multe contacte directe cu fundatia si Principesa Margareta. Toata colaborarea mi-a lasat un gust amar. Principesa este dusa cu capul, a cersit bani cu o mare nesimtire de la compania. Seful meu, country manager expat, nu mai stia cum sa scape de insistentele ei. Margareta cerea sume enorme intr-un mod nerusinat. Ne asasina cu telefoanele. Seful nu intelegea ce-i cu ea, mi-o pasa mie. Daca nu-i dadeam bani, suna si-l certa pe saracul sef, care nu intelegea nimic din comportamentul ei. Problema e ca avem si noi reguli corporate, chiar nu putem sa platim sume aberante pentru proiecte sustinute prost, doar pentru ca suntem o companie mare si ea e o nesimtita insistenta. Nici macar nu avea o prezentare pusa la punct, ceva, un document ok pe baza caruia sa ne justificam sponsorizarea. Parerea mea este ca principesa are probleme de comportament serioase.
    • 0 (0 voturi)    
      nu e adevarat (Luni, 19 octombrie 2009, 16:10)

      elena [anonim] i-a raspuns lui mircea a

      si eu am lucrat cu pincipesa si fundatia dansei si a avut un comportament impecabil si nu cersea banii cum zici tu. si nu ne-a sunat dansa noi o sunam cand aveam nevoie de un act sua document si ni-l aducea imediat venea dansa personal nu trimitea soferul si noi o anuntam cu mi multe chestii ea nu prea suna. a fos o colaborare frumoasa.
  • 0 (2 voturi)    
    Pentru regalisti (Duminică, 30 decembrie 2007, 19:44)

    Emigrantul [anonim]

    Ca sunteti neinstriti ,treaca-mearga, dar sa si va placa sa faceti lustru la arschul lu Mihai , e prea de tot. Sper ca sunteti de acord ca E.Zilei nu e un ziar comunist. Mergeti pe pagina mea de blog, http://kritik-blog.weblog.ro si cititi un articol aparut in E.Z. acum aproape 3 ani ( martie 2005) si dupa asta mai vorbiti de ce a furat mihai al vostru.
    Pacat de voi.....
  • +1 (5 voturi)    
    Succesiunea pe tron (Duminică, 30 decembrie 2007, 20:10)

    ANAcronicul [anonim]

    Obiceiuri tribale in sec 21? Sa te asezi pe tron doar ptr simplul motiv ca esti din s..lă de os domnesc, fara nici un merit, fara examen medical, etc.
    Si apoi sa-ti revina cascavalul pe tava, sa-ti dai legi dupa cum gasesti de cuviinta ca te avantajeaza. La asemenea prostime care inca mai crede in basme, se poate.
    • 0 (0 voturi)    
      O vorba dulce pentru ANAcronic (Vineri, 4 ianuarie 2008, 16:20)

      Anti ANACRONICUM [anonim] i-a raspuns lui ANAcronicul

      ANAcronicule, esti primitiv, barbar si cu siguranta citesti prea putin. Cum crezi ca ar veni cineva la tron fara, cum spui tu, un examen medical ?.. Mna te dai republican, desi te-ai nascut sub forma asta de guvernamant, fara sa ai alte optiuni.
  • +3 (5 voturi)    
    Comedia tragediei monarhiei romanesti (Duminică, 30 decembrie 2007, 20:10)

    Vai de monarhie [anonim]

    Hai ca e tare, Radu de Duda ajuns Print Consort. Saracul Antonescu cu toate pacatele lui a avut dreptate cand l-a inlaturat pe Regele Mihai pe motiv ca nu-l duce capul. M-am amuzat copios cu vestea asta si incep anul 2008 vesel. Vedeti nu era nevoie sa lupte altcineva cu monarhia, este suficient sa deschida gura Regele Mihai si o face singur praf.
  • +1 (1 vot)    
    Monarhia (Duminică, 30 decembrie 2007, 20:44)

    Nicolae [anonim]

    Opereta !
  • +1 (5 voturi)    
    ma cruceeesc.... (Duminică, 30 decembrie 2007, 21:44)

    alina [anonim]

    Doamneeeee!Citesc si ma crucesc! Ce-aveti fratilor?V-ati bolunzit de tot?Ca ex-regele face decrete si testamente la greu, pentru eventualitatea in care......bla,bla, asta mai treaca-mearga, omului ii lipseste o doaga sau poate asa se distreaza el in familie, proclamand mostenitori la un tron pe care nu-l mai are demult, ma rog si eu pot sa ma autoproclam zana sefa in tara elfilor, da' ca toate ziarele, televiziunile si site-urile "serioase" din tara asta s-au apucat sa trambiteze chestia asta, in cele patru zari, asta chiar ca e GOGONATA! Ex-regele e dus cu capul, e clar, dar si voi, jurnalisti seriosi?
  • +2 (6 voturi)    
    probleme de principiu (Duminică, 30 decembrie 2007, 21:50)

    Cetatean [anonim]

    Prieteni, haideti sa stabilim citeva lucruri de principiu:
    - Comunismul a inlaturat monarhia in Romania, acea monarhie fara de care Romania Mare, din 1918, nu ar fi fost in veci posibila. Pentru acest lucru, vesnica recunostinta Regilor Carol si Ferdinand. A propos, sa citez din jurnalul lui Carol I, care avea drept de veto absolut asupra Parlamentului: "Greu am mai scos-o la capat cu partidele"! Vi se pare cam cunoscut, nu?
    - Regele Mihai, la 23 de ani (23 august 1944) a avut mai mult curaj si mai multa barbatie decit toata actuala clas apolitica republicano-parlamentara. Ginditi-va, frati postatori, daca ati fi facut la 23 august ce a facut el! Pentru gestul sau, o adinca plecaciune! (A propos, pe 23 august, Ceausescu si Iliescu unde erau?)
    -Regele Mihai a abdicat pentru ca a fost santajat cu executarea a aproape 1500 de tineri arestati pe 8 noiembrie 1947, de ziua lui, la marea manifestare ad hoc. A preferat exilul decit sa aiba 1500 de tineri pe constiinta. A propos, nu cred ca "teroristii" si minerii ii bintuie noptile lui Iliescu. O mica diferenta.
    - Ne e foarte usor sa gindim astfel: "tolitur causa, tolitur effectus". Ni se pare normal sa devenim liberi, parlamentaristi, etc dupa comunism, insa monarhie, NU. As vrea un argument solid pentru care ar trebui sa pastram, din vremurile ante-1947, partidele, parlamentarismul, dar nu si monarhia. Cei care scriu impotriva monarhiei nu au argumente politicve, ci doar resentimentare. Singurul argument politic este vointa poporului. Evident, avem o Constitutie votata ca vai de ea, in 2003. Insa am avut vreodata un referendum sau o consultare privind monarhia? Nu.
    - Ma intreb citi anti-monarhisti au vizitat Memorialul de la Sighet, unde exista o copie a actului prin care Guvernul din 1947 il "demitea" pe Regele Mihai. Unde sunteti, specialisti in drept? Un Rege "demis" de un consiliu de mInistri??! Ma prapedesc de ris! Cu astfel de act se acopera republicanii actuali?
    P.S. Doar probleme de principiu, nu sunt monarhist.
    • 0 (0 voturi)    
      Mihai 1 - tradator de tara (Sâmbătă, 5 ianuarie 2008, 6:19)

      fatmanx [utilizator] i-a raspuns lui Cetatean

      Citez:

      "- Regele Mihai, la 23 de ani (23 august 1944) a avut mai mult curaj si mai multa barbatie decit toata actuala clas apolitica republicano-parlamentara. Ginditi-va, frati postatori, daca ati fi facut la 23 august ce a facut el! Pentru gestul sau, o adinca plecaciune! (A propos, pe 23 august, Ceausescu si Iliescu unde erau?)"

      Poate vrei sa spui ca la 23/08/44, regele mihai 1 si-a tradat tara, semnand acel decret printre ale carui consecinte se numara:
      - tradarea germaniei si statutul de CURVA a romaniei la nivel european (poate va mirati de ce suntem ciuca batjocurii la nivel european)
      - facilitarea macelaririi armatei romane prin "intoarcerea armelor", lucru ce a dus la o foarte lejera ocupatie sovietica si mai mult la o foarte rapida republica populara romana...
      -pierderea definitiva a basarabiei catre imperiul sovietic

      Toate acestea sunt vizibile si azi si cel responsabil este chiar ms regele mihai, asta pe care il pupati in cur atat. Asta caruia ii gasiti circumstante atenuante gen "pistolul la cap", etc.
      Daca era intradevar rege, atunci trebuia sa moara ca un erou si sa tina armata in tara, nu sa tradeze ca un plod cacacios!
  • -1 (5 voturi)    
    ...penibil (Luni, 31 decembrie 2007, 1:23)

    Alex [anonim]

    ..PENIBIL...un batran care ar trebui sa isi vada de treaba lui se da intr-un spectacol ieftin dintr-o postura de rege eventual al grajdurilor de la castelul sau :) - in nici un caz de rege al Romaniei.
    Pentru cei care iubesc monarhia: este un sistem perimat care a avut intr-adevar un imens merit in istorie (inclusiv a Romaniei moderne) dar care este azi complet desuet; cele cateva contraexemple pe care bineinteles ca le veti gasi nu fac decat sa intareasca regula: nimeni nu prea mai accepta sa fie condus de un individ ales de "divinitate" - in GB regina este decorativa iar in celelalte cateva state cu acest sistem semi-feudal monarhii joaca un rol mai mult de "opereta".
    La multi ani tuturor pentru anul 2008...inclusiv fostelor "capete incoronate" :))
    • +1 (1 vot)    
      La multi ani si tie (Luni, 31 decembrie 2007, 11:01)

      Alex - Un pas spre normalitate [anonim] i-a raspuns lui Alex

      Monarhia este doar un model.
      Dupa parerea ta basescu este pe aceeasi treapta de moralitate cu Regele Mihai. Sau cine stie, chiar mai sus.
      La multi ani si tie !
      • 0 (0 voturi)    
        rege (Marţi, 1 ianuarie 2008, 17:19)

        JUV [anonim] i-a raspuns lui Alex - Un pas spre normalitate

        Nu o sa existe niciodata un presedinte echidistant fata de partidul care l-a propulsat,iar ce avem acuma este o dovada clata.Referendumul era obligatoriu.
    • 0 (0 voturi)    
      @Alex (Marţi, 1 ianuarie 2008, 22:22)

      VSC [anonim] i-a raspuns lui Alex

      Eu zic sa mai citesti, regina nu e nici pe departe atat de decorativa, si ca veni vorba e regina nu numai a Angliei, ci e si suveran in drept al-Australiei, Noii Zeelande, Canadei etc. Mai departe, uite-te par examplu cam cine conduce armata in caz de razboi (btw au fost cazuri in colonii in istoria foarte recenta cand comandanti superior au refuzat sa urmeze ordine de lupta date de prim-ministri fara sa aiba aceptul regal. Vezi cum unii guvernatori in numele reginei au refuzat sa semneze legislatie nasparlie. Vezi textele juramintelor, vezi de cate ori merge prim-ministrul la palat pentrru consultari, si cate si mai cate. Nu e chiar asa de decorativa pe cate este prezentata de republicani.
  • +1 (3 voturi)    
    Cateva intrebari (Luni, 31 decembrie 2007, 2:17)

    ALex [anonim]

    Tot citesc comentariile dvs (din care unele foarte patimase - si de o parte si de cealalta fata de regailtate). Va spun de la bun inceput ca sunt monarhist (si nu are sens sa argumentez acest lucru - este propria mea parere si nu cer nimanui sa o urmeze). Totodata sunt convins ca in Romania monarhia nu poate avea valoare mai mult decat simbolica (si de asemenea nu are rost sa dau motivele).

    Ceea ce ma surprinde cu adevarat este faptul ca nici un presedinte si nici un partid aflat la guvernare nu a organizat un referendum si nici macar nu a alipit inca o intrebare la un referendum deja planificat, intrebarea fiind: "Sunteti de acord cu restaurarea monarhiei in Romania ?" si cu raspunsurile "DA / NU". Si asta ca sa se termine odata pentru totdeauna cu disputa. Desi sunt monarhist, sunt convins ca raspunsul ar fi iesit majoritar "NU", si cum aceasta ar fi fost vointa populara, se vedea clar care este.

    Si cum nimeni nu a intreprins acest demers, imi pun intrebarea fireasca "de ce oare ?". Se tem ? Inca se mai tem ?!? De cine se tem ?!?
    • +1 (1 vot)    
      Un raspuns... (Marţi, 1 ianuarie 2008, 0:42)

      gaga [anonim] i-a raspuns lui ALex

      Din pacate au facut-o in mod indirect ... prin votarea constitutiei prin '92 cred...
      • 0 (0 voturi)    
        Perfect de acord cu dvs (Marţi, 1 ianuarie 2008, 19:53)

        ALex [anonim] i-a raspuns lui gaga

        Dar atunci au votat legile "la pachet". Sa se faca un referendum clar, chiar daca ar putea fi aparent neconstitutional (pentru ca constitutia actuala precizeaza fara echivoc forma statala), caci daca raspunsul oricum va iesi "nu", ar fi aiurea sa se modifice de doua ori constitutia doar ca sa ajunga la forma initiala.
  • +2 (2 voturi)    
    Extraordinar ?! (Luni, 31 decembrie 2007, 7:14)

    judex [anonim]

    Se pare ca se grabesc. Nu mai au nici o rusine. Pentru cei care il vor pe Duda pe tronul Romaniei:
    "BAE Systems[31], one of the donors to Princess Margarita's charity, and its representatives, have been involved in a corruption scandal regarding the purchase by the Romanian Government of two decommissioned UK Royal Navy frigates refurbished by BAE, for which an alleged £ 7 million bribe was paid[32]. Some of this money, it is also alleged, "ended up in the pockets of the royal family of Hohenzollern"[33]."
  • -1 (3 voturi)    
    care rege? (Luni, 31 decembrie 2007, 8:32)

    dark light [anonim]

    Mai, in acest moment Romania este republica si NU are casa regala. Nu ma intereseaza istoria. Astazi Romania este republica. Adunatura asta de inutili care isi zic "casa regala" ce vor? Mostenirea unui tron care nu exista? Sper doar sa nu se plateasca cine stie ce din banii publici (deci si din ai mei) acestor... nici nu stiu cum sa le zic...paraziti?
    Trecand peste faptul ca as renunta imediat la cetatenia romana daca ar redeveni vreodata monarhie nu vad deloc utilitatea acestei discutii.
    Problemele actuale trebuie vazute cu un oarecare pragmatism. Probabil clasa politica trebuie reformata, probabil ar trebui sa fie mai competenti cei care au dreptul de a face legi, probabil ca ar trebui luptat contra coruptiei, dar cand ma gandesc la monarhie in Romania este ca si cum m-as gandi la "imparatia" Rromilor. La fel ca si casa regala romana, nu are acoperire. Sunt convins ca si fostii regi ai Romaniei au furat cat au putut, ca de putut au putut. Credeti ca o monarhie ar da autoritate? Pai uitati-va la voi, deja va certati si va compromiteti cu "cine e mostenitorul"... Si daca tot veni vorba, de ce sa nu se fi casatorit un fost rege al romaniei cu cetateni romani? In Spania se poate, in Marea Britanie se poate etc. Lasand la o parte ca institutia monarhiei este expirata ar fi si ridicol sa avem "regatul romaniei".
  • +1 (1 vot)    
    Sa nu uitam dragi concetateni (Luni, 31 decembrie 2007, 8:48)

    Un Roman [anonim]

    In Romania prin Constitutie forma de guvernamant este Republica si nu monarhia. Deci mananca rahat toti astia cu restitutia si cu mostenitoarea de Romania. sunt toti niste hahalere care le tin isonul la presiuni masonice puternice din exterior, pentru ca nu trebuie sa uitam ca familia de Hohenzollern face parte din Aristocratia Neagra a europei pe langa alte ilustre familii "Negre" care au avut sub bici intreaga politica europeana. Mai cititi va rog David Icke sau Jan van Helsing si o sa vi se deschida ochii. Doamna ajuta sa scapam de misei !
    • 0 (0 voturi)    
      Hai na.. (Marţi, 1 ianuarie 2008, 22:26)

      VSC [anonim] i-a raspuns lui Un Roman

      Daca iau DVDul cu Van Helsing se pune? Aristocraia Neagra :))) De unde le scoateti mai?
  • 0 (2 voturi)    
    feed back (Luni, 31 decembrie 2007, 9:57)

    regenta [anonim]

    După ce Uniunea Sovietică a impus regimul totalitar comunist în România, prin anihilarea partidelor şi acapararea structurilor de conducere a statului.
    Regele întruchipa, la sfârşitul celui de-al doilea război mondial, speranţele de libertate şi prosperitate ale unui întreg popor. Contextul internaţional şi deciziile luate fără ca românii să fie consultaţi au sortit eşecului încercările curajoase ale Regelui, de a opri sovietizarea şi comunizarea României. Puterile democratice ale lumii nu l-au susţinut pe tânărul Rege care, prin actul de la 23 august 1944, grăbise victoria Aliaţilor, scurtase războiul cu şase luni şi salvase vieţile a sute de mii de oameni. Aranjamentele dintre marile puteri condamnaseră deja România la jumătate de secol de totalitarism comunist.

    În ziua de 30 decembrie 1947, Palatul Elisabeta a fost înconjurat de unităţi militare fidele comuniştilor, iar Garda Regală a fost dezarmată. Petru Groza şi Gh. Gheorghiu-Dej l-au silit pe Majestatea Sa Regele Mihai I să abdice, şantajându-l cu executarea a peste 1000 de studenţi anticomunişti ţinuţi sub arest. Sub ameninţarea anihilării fizice, Regele a semnat documentul de abdicare, pentru Sine şi urmaşii Săi. Prin faptul că abdicarea s-a făcut sub presiunea şantajului, actul este lovit de nulitate. În plus, comuniştii au nesocotit faptul că Regele nu putea acţiona decât în nume propriu şi nicidecum pentru instituţia Monarhieica atare. Aşadar, convingerea că prin semnătura smulsă Regelui s-a abolit implicit şi Monarhia a fost complet aberantă. În şedinţa Adunării Deputaţilor, convocată în grabă după abdicare, ar fi urmat ca aceasta să fie confirmată, prin adoptarea legii nr. 363, care proclama Republi
  • 0 (0 voturi)    
    Alex, toata stima pentru tine (Luni, 31 decembrie 2007, 10:23)

    judex [anonim]

    Eu sunt republican, dar te stimez pentru ca iti aperi opiniile in mod cinstit si nu ca haitele platite de Patriciu si acolitii lui Iliescu. Corect, sa se faca un refendum pentru a se clarifica lucrurile definitiv si irevocabil.
  • 0 (0 voturi)    
    Multumesc la Republicanul [anonim] (Luni, 31 decembrie 2007, 11:02)

    Daniel [anonim]

    Multumesc la "Republicanul [anonim]" pentru explicatiile pertinente.
  • 0 (0 voturi)    
    Am si eu o intrebare (Luni, 31 decembrie 2007, 12:30)

    Mailat [anonim]

    Ok, pe Lambrino l-a indepartat din condei, insa ....

    CE SE INTAMPLA CU LINIA DESCENDENTILOR REGELUI CIOABA ?
    • 0 (0 voturi)    
      Nu ai citit cu atentie comunicatul catre popor (Luni, 31 decembrie 2007, 16:24)

      Frunza verde de DUDAu [anonim] i-a raspuns lui Mailat

      La nelamurirea ta raspunsul este:
      CONTINUA PRIN PRINTUL DE DUDA.
    • 0 (0 voturi)    
      Linia (Luni, 31 decembrie 2007, 18:36)

      Maipatrat [anonim] i-a raspuns lui Mailat

      Pai linia a fost demontata si data la fier vechi. Linia de mici dimensiuni o repara unii cu ciocanu si barosu . Iar linia astora care doresc sa conduca tara stau si vor ramine pe linie moarta. Intreaba tineretul de rege si de dorinta acestu-ia si sa vezi ca raspuns ai sa primesti. Linia regelui Mihai a ramas doar cat sta el pe ia. I-a trecut vremea , si referendum nu cer decit ei , poporul , adica lumea nu-i doreste.
      Sunt linii aeriene, linii de tranvai, de metrou si de marfar ,mai pot profita de o linie spre Parcul Rece al istoriei secolului XXI -lea.
  • 0 (0 voturi)    
    CARE??? (Luni, 31 decembrie 2007, 13:15)

    DanDa [utilizator]

    CARE monarhie??? CARE tron??? CARE rege??? CARE principi??? CARE tara???

    In logica aceasta e un moldovean care a cerut in instanta toata moldova. Eu as putea sa cer toata Dacia in calitate de urmas al lui Decebal. FRATILOR!!! Ce sunt toate aberatiile astea???
    • -1 (1 vot)    
      Vrabia malaiviseaza, golanu haine noi si nebunul b (Luni, 31 decembrie 2007, 14:52)

      berk [anonim] i-a raspuns lui DanDa

      Suntem tara de tara , avem regi, imparati, tronuri si chiuvete. Monarhie , si in Anglia se cam duce la baie pe alt tron , si uite domnule ca unii viseaza . Ca avem rinti si printisori ,principi, este o alta minune romaneasca, rrromaneasca ( rom =esenta de tigan)
      Mai este loc pentru ceva samani, woodu, berflontyci si mikidamici.
      Lasa- i frate sa viseze. Sa viseze sa conduca si ei ceva , fara carnet, talon sau masina , sa se conduca singuri spre visul lor far final fericit. Cind la Moscova o sa fie tar, cu sigutanta si Romania va avea regina.
      Oricum eu m-am linistit, s-a hotarit ceva foarte important pentr tara , dar nu stim care din ele.
      nu comentez rolul si rostul pe care l-au avut in istorie , dar acest rol s-a sfarsit. Omenirea cauta sa invadeze universul si noi vorbim de basme, printi, regi....?
  • 0 (0 voturi)    
    spre viitor in zbor (Luni, 31 decembrie 2007, 14:56)

    sanctitatea mea [anonim]

    In sfarsit, CINEVa se gandeste si la noi. Sunt exilat de 50 de ani in Groenlanda si nu credeam ca va veni si marea clipa in care intregul popor va trai foarte bine sub maiestatea sa care 60 de ani s-a sacrificat ptr binele nostru. Căte idei novatoare au putut să stea la dospit, câte şanse le-am ratat, la vremea asta puteam fi pe Marte. Numai că mai avem o şansă. Genetic vorbind, ce naşte din şoareci.........binele poporului a fost transmis pe calea arborelui geneal...... şi nu s-a pierdut nimic.
    Eu ca moştenitor a lu neica nimeni de la FLAMANZI 1907, imi revendic opincile si titlul de slugă. Mi-l poate returna cineva? Să pot să-l transmit urmasilor, ca eu nu sunt din sula boierească şi apoi dacă aşa trebe să fie după cum zice regele, sluga sa mor cu tot neamu!
    VĂ UREZ ............LA TOT NEAMU!
    (ASTA CA INTRE SLUGI)
    • 0 (0 voturi)    
      avem principii da cu ele poate murim de foame. (Luni, 31 decembrie 2007, 19:37)

      traiasca eu [anonim] i-a raspuns lui sanctitatea mea

      avem principii. se stie ca totusi un principiu nu te hraneste si nu iti da casa. da' pe de alta parte nici parlamentul nu face asta. nici presedintele. si nici macar fostul rege.

      de mancare iti dai tu. si casa tot pe carca ta ti-o faci. ce face parlamentul sau presedintele sau regele este sa faca regulile jocului si sa le pazeasca. la facut regulile jocului nu e nici o diferenta intre republica si monarhie. nici presedintele si nici regele nu au dreptul sa se bage in legislativ. la pazit, doar cu gura. amandoi.

      daca ar veni regele ar avea cam aceleasi atributii ca si presedintele numai ca mai putine. foarte probabil mai mult de 50% din atributiile actualului presedinte s-ar transmite primului ministru. regele ar avea totusi dreptul (ca si presedintele) sa respinga legile parlamentului. guvernul ar avea in continuare dreptul sa emita ordonante. in rest parlamentul si guvernul ar functiona la fel. nici o schimbare. si nici macar tata regilor nu ar putea sa spele clasa politica. pentru ca nu are parghii si orice ar face ar fi catalogat ca interventie in justitie. si asta nu are voie presedintele si probabil ca regele are voie dar daca o face e mancat - probabil ca va fi obligat sa abdice a doua oara. doar cu gura. amandoi.

      si atunci care ar fi diferenta? pai odata ar fi ca nu se mai alege un conducator al statului odata la cinci ani ca sa poti sa dai cu el de pamant daca nu-ti convine prin intermediul unei arme foarte eficace: stampila. a doua oara e ca nu poti decide nici chiar de la inceput cine e conducatorul statului si a treia oara e ca e pe viata. deci daca e naspa, ai pus-o.

      iar alta diferenta e ca in loc de cetatean LIBER cum scrie in constitutie devii SUPUSUL unei alte persoane, pe care nici macar n-ai dreptul sa o alegi. e adevarat ca in principiu. iar principiul nu tine de foame, dar chiar si asa. mai bine mor de foame si ma fura parlamentarii decat sa devin SUPUSUL cuiva. m-am nascut un cetatean LIBER si asa vreau sa traiesc si sa mor. traiasca eu!
  • 0 (0 voturi)    
    Macar sa aberam in consens ! (Luni, 31 decembrie 2007, 16:36)

    Bascaliosul [utilizator]

    Limitele revizuirii, art. 152, alin 1:
    „Dispozitiile prezentei Constitutii privind caracterul national, independent, unitar si indivizibil al statului roman, FORMA REPUBLICANA DE GUVERNAMANT, integritatea teritoriului, independenta justitiei, pluralismul politic si limba oficiala NU pot forma obiectul revizuirii"

    O mai fi de mostenit vreun tron in forma de scaun, de confundat cu BUDA pentru DUDA. Cand ardea Iasul cu actorasul, de nerabdare sa faca o partida buna de vanatoare si sa joace rolul vietii sale in lume, nici nu visa ca va ajunge sa fie platit de Tariceanu, din bani MULTI publici, pentru un rol imaginar (cu imaginea Romaniei in lume). Nu-i realist sa stea pe rol, in dotare cu un tron de tinut OCUPAT (!) cu atata imaginatie.

    Corneliu Liviu Popescu, prof. de drept constitutional, sustinea la inceputul acestui an ca romanii si-au adoptat constitutia prin referendum (de aprobare 1991 si, respectiv, revizuire 2003) astfel ca nu mai avem dreptul sa caraim (sa ne plangem de actuala opera constitutionala, de natura iliesciana lasata mostenire de auto-votanta adunatura constituanta din 1991).

    In schimb, prof. se facea ca ploua in privinta modului cum le-au fost servite romanilor sub nas si intre ochi cererile de adoptare si revizuire, cum CC NU a gasit de cuviinta sa observe texte neconstitutionale cu ocazia cotrolului legii de revizuire in 2003. Faptul ca pana acum s-au adunat ceva ABERATII ale constitutiei, contestate pana si de cei care au conceput-o, mi se pare tot o aberatie lasarea responsabilitatii anomaliilor legii fundamentale pe umerii votantilor.

    In consens cu dreptul profesorului, Duda si ai lui ar putea sa ramana ocupati ...doar cu imaginea in lume a Romaniei-cu forma ei republicana de guvernamant-c-asa-i in constitutia batuta-n cuie, ma rog, pana cand rolul vietii lui va inceta, odata cu inlocuirea actualui guvern cu unul responsabil...cu imaginea contribuabilului roman, la el in tara ...
    LA ANUL SI LA MULTI ANI !
    • 0 (0 voturi)    
      Radu Duda (Miercuri, 2 ianuarie 2008, 23:13)

      informatul [anonim] i-a raspuns lui Bascaliosul

      Hai, ca la asta nu v-ati gadit: inainte de a juca rol de print (viitor) consort al Romaniei (ne-monarhice), Radu Duda a jucat un rol mai nevinovat, intr-un filmulet de educatie sexuala,care se transmitea cu usa inchisa prin liceele comuniste. Sa afle elevii de clasa a doispea cam cum devine cu sexul, cu avorturile, cu copiii din flori. Nu zic ca filmuletul asta, jumate filmat in p...a goala, era si cu actori mari, cu Vistrian Roman, cu Diana Lupescu, cu Cristina Deleanu, cu Razvan Popa, cu... cu... cu si cu.
  • +1 (1 vot)    
    ? (Luni, 31 decembrie 2007, 17:04)

    w [anonim]

    Whatever...
  • 0 (0 voturi)    
    Referendum (Luni, 31 decembrie 2007, 18:05)

    Christea [anonim]

    Nu referendum , ci adoptarea unei noi Constitutii ce
    prevede ca forma de guvernare " monarhia constitutionala " - un fel de republica parlamentara -
    de catre o Adunare Constituanta ( Parlament )
    Adaug la o serie de precizari pertinente , ca acelasi
    rege Mihai a instituit " Greva Regala " , refuzand sem-
    narea hotararilor guvernului Grozea , cand mii de
    cetateni se inscriau in PC ( de frica si , de mai bine ! )
    Actul de demisie al Regelui , ca atatea condamnari din regimul comunist , nu este nici acum anulat de
    vreo instanta judecatoreasca . !
  • 0 (0 voturi)    
    ha ha ha (Marţi, 1 ianuarie 2008, 18:10)

    dfgf [anonim]

    bai...reveniti in secolul 21...nu mai triti in lume voastra...
  • 0 (0 voturi)    
    principesa margareta (Miercuri, 2 ianuarie 2008, 12:31)

    lucian [anonim]

    bai ...... reveniti in lumea normala, cate tari din europa au case regale, ......... anglia, spania, olanda, belgia, norvegia, luxemburg, lichetstein, suedia, ........ cati prosti sunt in europa, nu stim exact, dar toti sunt in jurul lui Ion Iliescu in Romania
  • 0 (0 voturi)    
    mare-i gradina lui Dumnezeu (Miercuri, 2 ianuarie 2008, 13:36)

    judex [anonim]

    Uite ce scrie un mare democrat mai sus: "Nu referendum, ci adoptarea unei Constitutii..." Mai democratule, fii mai explicit: Impunerea unei Constitutii, sau acceptarea ei de catre poporul suveran. Mai vino pe pamant!
  • 0 (0 voturi)    
    nu te-ai recitit inainte de publicare ziaristule, (Miercuri, 2 ianuarie 2008, 15:52)

    nota trei [anonim]

    Ziaristule - daca in istorie stim ca a abidcat pe 30 decembrie '47 regele nu putea, cum scrii matale "În 3 decembrie, .... , iar dupa doua luni, in martie 1948, denunta abdicarea ..." sa plece din tara pe 3 decembrie. A facut-o doar pe 3 ianuarie 1948 - evident, nu ? Costa prea mult sa dai la recitit inainte sa-i dai bun de tipar ?
  • 0 (0 voturi)    
    oameni buni ... (Duminică, 16 mai 2010, 23:56)

    bula [anonim]

    nu exista casa regala ! nu l-a obligat nimeni pe mihai 1 sa abdice . el chiar a fost decorat de rusi ptr tradare
  • 0 (0 voturi)    
    m.s.regele (Miercuri, 20 aprilie 2011, 18:17)

    naica rastiu [anonim]

    sa traiti intr-u multii ani sa dea bunul d-zeu principesa margareta sa luati tronul R omaniei ca ne-am saturat de domniile fanariote
  • 0 (0 voturi)    
    Ce vrem până la urmă... (Miercuri, 11 mai 2011, 21:36)

    Felix Moga [utilizator]

    Iniţial m-am gândit să mă întristez de ce am citit în pagina asta. Apoi m-am gândit că nu are niciun rost. Ca şi hârtia, şi o pagină de internet poate suporta inpţiile oricărui agramat care plăteşte un abonament şi astfel are acces la internet.
    Am citit protestele unora şi altora. Recunosc cu toată mândria că sunt monarhist, dar asta nu înseamna că sunt împotrivă ca republicanii să-şi expună opiniile şi convingerile. La urma urmei, monarhişti sau republicani, suntem români. Dacă, cine ştie prin ce concurs de împrejurări, am deveni monarhie (e o ipoteză), partea bună ar fi că şi tagma legiuitorilor ar putea fi purificată. Până la urmă ce vrem: o viaţă mai bună. Cum o putem obţine? Având legiuitori în mare majoritate cinstiţi, care să dea peste mână celor care umblă cu furtişaguri de genul absentării de la şedinţe, celor care dorm cu nesimţire in timpul lucrărilor din Senat sau din Camera Deputaţilor, sfădători si conştienţi (astăzi) ca nu li se poate face nimic dacă sunt surprinşi de presă jucând solitaire sau navigând pe situri porno, şi exemplele sunt prea multe...


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version