Joi se comemoreaza un an de cand politistul Bogdan Gigina, de la Brigada Rutiera a Capitalei, a murit in timp ce deschidea, cu motocicleta, coloana oficiala lui Gabriel Oprea, an in care familia a asteaptat gasirea unui responsabil. Dosarul inca este la procurori, noteaza Mediafax.

Politistul Bogdan GiginaFoto: Politia Romana

Bogdan Gigina avea 28 de ani si lucra la Brigada de Politie Rutiera a Capitalei de opt ani. Unul dintre colegi era chiar tatal sau. In seara de 20 octombrie 2015, agentul Gigina a fost motociclistul desemnat sa deschida coloana oficiala lui Gabriel Oprea, pe atunci vicepremier si ministru al afacerilor interne.

Pe o ploaie marunta, vizibilitate redusa si cu o viteza de 84 km/h, spun procurorii, in zona Bulevardului Stirbei Voda agentul a pierdut controlul motorului si a cazut intr-o groapa ce fusese sapata pentru remedierea unei avarii la reteaua de distributie a gazelor.

In noaptea producerii accidentului, reprezentantii Politiei Capitalei comunicau ca agentul era la fluidizarea traficului in zona intersectiei Stirbei Voda, abia a doua zi recunoscand ca era angrenat in "fluidizarea traficului rutier si deplasare in siguranta a unei coloane oficiale", constituita pentru "viceprim-ministrul pentru securitate nationala, ministrul afacerilor interne" Gabriel Oprea.

In timp ce colegii si prietenii il plangeau pe Bogdan Gigina, procurorii Parchetului de pe langa Tribunalul Bucuresti si politistii de la Omoruri au dechis un dosar in rem pentru ucidere din culpa. Care era destinatia, unde se grabea ministrul? Avea dreptul de insotirea in coloana oficiala? Daca da, care era baza legala? Fusese presat Gigina sa iasa cu motorul pe ploaie?Au fost doar cateva dintre intrebarile ridicate atunci.

De la Parchetul Capitalei, dosarul a fost trimis la Parchetul General al Romaniei, dupa ce cercetarile au aratat ca ministrul ar fi folosit coloana oficiala de peste 1.600 de ori in 2015.

De acolo cauza a fost preluata de DNA pentru suspiciuni de abuz in serviciu. Pe 25 ianuarie 2016, DNA cerea aviz pentru urmarirea penala a demnitarului iar pe 5 februarie, oficial, Oprea era suspect.

"Sunt un om care si-a facut datoria. Am muncit. Consider ca este nedrept. Vreau sa va spun un lucru: aveam protectie 24 de ore din 24, nu aveam program normal, de la ora 8 la ora 16. Eram intodeauna la dispozitia statului roman", declara Oprea la sediul DNA.

Procurorii DNA sustineau atunci ca Oprea Gabriel este cel care a determinat, prin "incalcarea dispozitiilor legale mentionate, prezenta victimei Gigina Bogdan-Cosmin ca motociclist intr-o coloana oficiala, imprejurare in care acesta a decedat".

La zece luni de la accident, tatal lui Gigina a avut prima reactie publica, acuzand ca ancheta treneaza si ca este un "caz trecut in tacere".

De la accident pana in prezent, procurorii au strans probe in dosar, astfel ca la inceputul lunii septembrie DNA a cerut avizul Senatului pentru inceperea urmaririi penale si pentru omor din culpa in cazul lui Gabriel Oprea.

Pe 19 septembrie Senatul a respins solicitarea DNA, lucru ce a starnit revolta in randul opiniei publice si a familiei lui Bogdan Gigina. Cateva zile mai tarziu, aproape 3.000 de oameni s-au adunat in fata Senatului protestand cu mesaje precum "Nu Imunitate!", "73 de indolenti apara un impostor", "Vrem dreptate", "Alaturi de familia Gigina" sau "Egalitate in fata legii".

Ulterior, pe 23 septembrie Gabriel Oprea a anuntat ca demisioneaza din functia de senator. "'Nu ma ascund in spatele niciunei imunitati ", spunea atunci Oprea. "Dupa demisia din Senat, DNA a cerut din nou aviz de urmarire penala , de aceasta data la presedinte. Klaus Iohannis a incuviintat ridicarea imunitatii iar pe 17 septembrie Gabriel Oprea a fost pus sub invinuire de procurori pentru omor din culpa.

La un an de la moartea politistului, justitia cauta inca vinovatii. Dosarul de la DNA este in faza urmaririi penale, fostul ministru Gabriel Oprea avand calitatea de suspect pentru acuzatii de abuz in serviciu si omor din culpa.

Parintii agentului s-au constituit parti civile in ancheta si cer daune.

Dupa accident, la nivel organizational, a fost refacut modul in care este gestionata necesitatea asigurarii unei coloane oficiale, deciziile fiind luate acum, centralizat, la nivelul unei brigazi de la Politia Rutiera.