Un artist interesat de peisajul urban al Bucurestiului gaseste putina inspiratie dincolo de cladirile din Centrul Vechi, de pe Calea Victoriei sau din cartierele interbelice, ramase in picioare dupa "sistematizarea" perioadei comuniste. Cartierele de blocuri muncitoresti, care acopera poate cea mai mare suprafata a Capitalei, sunt de obicei scena artistilor stradali care le acopera cu graffitti. Dar, pentru locuitorii lor mai in varsta, care si-au petrecut copilaria "in fata blocului", aceste cartiere au o personalitate si o istorie aparte. Pe aceasta nostalgie a mizat si tanara artista Tea Tomescu atunci cand a inceput sa reinterpreteze vechile carti postale in stilul vederilor de la mijlocul secolului trecut.

Tea TomescuFoto: Arhiva personala

Probabil ca un magnet ce prezinta un fel de sigla a cartierului Berceni a fost, acum trei ani de zile, primul obiect vandut de Tea.

"Am testat ideea mai ales pe prietenii mei. Ei au devenit apoi primii clienti. Afacerea a luat amploare cu ajutorul Facebook. A fost cea mai buna reclama. Oamenii vedeau o poza vintage cu Balta Alba si imi scriau de ce nu faci una si cu Drumul Taberei? Si asa, din aproape in aproape, am urmat cererea si am iesit si in off-line, in mai multe librarii", descrie Tea inceputurile afacerii ei - un business care a crescut acum la "cateva mii de euro".

Cum a ajuns insa aici? Bucurestiul i-a fost indiferent mult timp, mai precis pana cand a inceput sa faca fotografii. Din acel moment, a inceput sa caute o poveste pentru fiecare cadru. Mai apoi a gasit o cutie cu vederi vechi, stranse de parinti, iar pe unele dintre ele era tiparit cu litere mari, numele localitatii. S-a gandit imediat ca ar putea sa ofere personalitate cartierelor formate din "paduri" de blocuri.

Bucurestenii din Titan sau din Dristor puteau sa isi recunoasca propriul cartier, dar il vedeau printr-o lentila vintage, ca un filtru de Instagram.

Reteta a functionat. Cererea a "luat foc" si numarul magnetilor vanduti a crescut exponential: Centrul Vechi, cladiri istorice bucurestene si mai nou, alte orase au fost branduite. De curand si-a deschis si magazinul online, unde vinde tricouri.

Urmeaza alte produse - hanorace si insigne. Dar cum se descurca Tea cu tranzitia de la artist la businesswoman? Ei bine, are un ajutor. Prietenul ei este criticul care pune intrebari si se uita pe cifre, se ocupa "de partea analitica", cum ii place ei sa spuna.

Cum vede viitorul afacerii ei? "Greu, complicat. Cu cat crestem, cu atat e mai dificil sa pastram afacerea in forma initiala, familiala.

Ma gandesc sa deschidem un magazin in care sa avem la vanzare toate produsele".

Ce planuri de viitor are? "Ma gandesc si la alte chestii, dar nu sunt gata sa vorbesc despre ele" spune Tea. Suntem siguri ca va fi ceva cool-vintage.

Tea, alaturi de alti bucuresteni cu idei, curaj si initiative, face parte din proiectul www.bucurestiulintreprinzator.ro, locul care prezinta povestile oamenilor care fac din Bucuresti capitala antreprenoriatului romanesc.

Ideea proiectului a pornit de la un Manifest prin care Banca Transilvania isi asuma sa puna umarul la dezvoltarea unui Bucuresti Intreprinzator, oferind bucurestenilor exemple de reusite. Fiecare antreprenor care isi spune povestea si alege apoi un bucurestean intreprinzator pe care il cunoaste si care merita sa fie cunoscut de catre bucuresteni.

Citeste si: