Ministerul Afacerilor Externe a anuntat luni ca au mai ramas doar trei zile pana la incheierea perioadei de inscriere a romanilor din strainatate in Registrul electoral pentru alegerile parlamentare din 11 decembrie, iar Autoritatea Electorala Permanenta (AEP) anunta ca, pana la data de 12 septembrie 2016, au fost validate 9.116 cereri de inscriere. Dintre acestea, 6.673 mentioneaza optiunea pentru votul prin corespondenta, iar 2.443 pentru votul in sectiile de votare.

Cererile de inscriere in Registrul electoral cu optiunea pentru votul prin corespondenta au fost depuse de cetateni romani cu domiciliul sau resedinta in 2.209 localitati din 44 de tari, iar cele cu optiunea pentru votul in sectiile de votare au fost depuse de cetateni romani cu domiciliul sau resedinta in 496 de localitati din 33 de tari.

AEP anunta ca localitatile din strainatate unde a fost atins pragul minim de 100 de alegatori inscrisi in Registrul electoral necesar pentru organizarea unei noi sectii de votare sunt Soroca, Causeni si Carabetovca din Republica Moldova.

AEP face apel la cetatenii romani din afara granitelor tarii sa se adreseze misiunilor diplomatice si oficiilor consulare in vederea depunerii documentelor necesare inscrierii in Registrul electoral cu optiunea pentru votul prin corespondenta sau la o sectie de votare din apropierea locuintei. De asemenea, Autoritatea recomanda alegatorilor romani din strainatate sa se informeze la Ministerul Afacerilor Externe in legatura cu organizarea si desfasurarea alegerilor parlamentare in afara tarii.

"Pana la 14 septembrie 2016, orele 24:00, cetatenii romani cu domiciliul sau resedinta in strainatate pot depune personal sau pot transmite prin posta sau prin e-mail la ambasada sau consulatul din statul in care locuiesc solicitarea de inscriere in Registrul electoral, optand fie pentru a-si exercita votul prin corespondenta, fie pentru a solicita infiintarea unei sectii de votare in localitatea de resedinta", precizeaza si MAE intr-un comunicat de presa.

De asemenea, inscrierile pot fi trimise si pe e-mail. Dupa completarea, semnarea si datarea cererii de inscriere a alegatorului, aceasta trebuie scanata si trimisa pe adresa de e-mail a ambasadei/consulatului impreuna cu o copie scanata a pasaportului valabil pentru cetatenii romani cu domiciliul in strainatate sau cu o copie scanata a cartii de identitate valabile si o copie scanata a documentului care atesta resedinta pentru cetatenii romani cu resedinta in strainatate.