Ministerul Educatiei a demarat, luni, evaluarea inspectorilor scolari generali, a declarat, pentru Mediafax purtatorul de cuvant al Ministerului Educatiei Mirabela Amarandei. Echipe mixte din minister au plecat in teritoriu, intr-o prima etapa de evaluare in judetele Suceava, Olt, Mures, Bacau si Sibiu.

Evaluarea are in vedere verificarea aspectelor care tin de asigurarea calitatii, de management educational si de audit financiar. Saptamana viitoare, evaluarea va continua si in alte judete.

"Pana acum, aceste evaluari nationale se faceau in birourile ministerului, pe baza unor rapoarte de autoevaluare a inspectorilor scolari generali si toata lumea primea calificativ foarte bine, pe cand realitatea era cu totul alta. Anul acesta, evaluarea se face in teritoriu, cu echipe mixte care verifica mai multe componente ale activitatii unui inspector scolar general: de la asigurarea calitatii financiare, pana la managementul educational. De altfel, asa cum a anuntat si domnul ministru Mircea Dumitru, echipele ministerului vor verifica si sesizarile primite referitor la activitatea inspectorilor scolari generali", a declarat Mirabela Amarandei.