Transportatorii spun ca vor circula o ora pe zi cu 30km/h pana cand li se vor ieftini politele RCA
"Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR) atrage atentia Guvernului, Parlamentului si Presedintiei Romaniei ca transportatorii rutieri s-au saturat de lipsa de masuri a autoritatilor fata de criza din piata RCA, dupa ce tarifele pentru camioane la clasa B0 s-au dublat, ajungand la peste 22.000 de lei pe an", spune sursa citata.
Astfel, in semn de protest, transportatorii rutieri vor demara o greva japoneza si vor circula zilnic o ora cu 30 km/h oriunde se afla in Romania pana cand primele RCA vor fi reduse la valorile maximale conforme cu datele cuprinse in raportul intocmit anul acesta, pentru perioada 2013 - 2015, de catre compania de consultanta Milliman la cererea ASF.
Totodata, transportatorii rutieri care participa la greva japoneza sunt invitati sa-si puna in parbrizul autovehiculelor o pancarta A4 cu mesajul "Protest RCA - Merg o ora pe zi cu 30 km/h - Vreau sa traiesc", mesaj care indica falimentul in care sunt aruncati transportatorii de catre Guvern, Parlament, Presedintie, ASF si asiguratori (imaginea o puteti descarca de aici) .
Pe langa aceasta greva japoneza, UNTRR spune ca, impreuna cu celelalte asociatii patronale din transporturile rutiere, vor organiza in data de 15 septembrie 2016 un mare protest la nivel national.
"Majoritatea operatorilor de transport sunt adusi la faliment, dupa ce tarifele de prima pentru transportul comercial de marfa si persoane s-au majorat cu peste 300% fata de anul precedent si cu peste 500% fata de anul 2014. (...)
Totodata, UNTRR atrage atentia asupra dezastrului care exista in firmele de asigurare care nu sunt interesate de reducerea riscurilor, ci vor doar sa puna pe spatele transportatorilor rutieri ineficienta lor avand costuri de administrare extrem de mari deduse in special din incasarile RCA", se acuza in comunicat.

Povestea tinerei din Bacău care ține spectacole de stand-up comedy în Europa în patru limbi diferite și l-a făcut pe Seinfeld să râdă
INTERVIU Vestea bună și vestea proastă despre tulpina SARS-CoV2 din Africa de Sud, confirmată în premieră în România: Cât de ușor se transmite și cât de eficiente sunt vaccinurile împotriva ei?
Noua LISTĂ a țărilor din zona galbenă / Republica Moldova, Italia, Spania, Franța sau Marea Britanie, pe listă
Unul din cei doi pacienți din România infectați cu tulpina africană a SARS-COV2, fosta jurnalistă Liana Alexandru, povestește aventura sa COVID-19: cum s-au încurcat rezultatele testelor și cum voluntarii au salvat situația
CDC-ul american are un ghid cu sfaturi în cazul unei apocalipse zombi / Dr. Seuss, în topul vânzărilor Amazon după ce a fost acuzat de rasism / Nou film Star Trek, nou serial Terminator, confirmate
FOTOGALERIE Primăria Capitalei a montat anul trecut 500 de stații STB noi, de aproape 10.000 de euro bucata. Deși nu le-a plătit încă, o parte au fost deja vandalizate
Am apelat in diverse randuri la transportatori pt proteste legate de centura bucuresti si pt pasajul DOmnesti... Niciodata nu au vrut sa se implice.
Masina personala trebuie sa fie un lux. Statul cheltuie sume uriase pt infrastructura rutiera in loc sa investeasca in transport public. E o porcarie sa mergi cu masina de la Bucuresti la Satu Mare in loc sa te urci intr-un tren de mare viteza.
Pentru niciunul dintre aceste riscuri nu am vazut Piata Victoriei plina de camioane si de soferi protestand.
Ati observat ca aceste proteste ale soferilor nu au loc atunci cand soferii sunt afectati(ex. fortati de patroni la curse, sau cauciucuri resapate sau secondhand), ci doar cand PATRONII au de suferit financiar intr-un fel sau altul?
sunt si cazuri rare, fiecare padure are uscaciuni, dar in trafic multi soferi de TIR au fost amabili si te chinui tu cu o masina mica sa circuli dar ia gandeste-te la ditamai TIR-ul si cate reguli au de circulatie !!!
Nu sunt sofer de tir, dar de exemplu, sunt zile in care sunt blocati in a traversa muntii (de ex: din Transilvania in Muntenia) ziua in anumite ore si atunci sunt obligati sa circule noaptea, prin serpentine cu ditamai TIR-urile !
asta ca nu avem autostrazi !
nu stiu daca dvs ati fi in stare sa munciti asa ceva zi de zi !
APOI LE-A AJUNS CUTITUL LA OS !
SUME ENORME pentru ca un sofer de autocar - NU DE TIR ! - a intrat cu autocarul in zid, prapastie, etc si sunt multe daune umane !!!
Dupa falimentarea unor companii de asigurari mi se pare ca ASF vrea sa o puna de un monopol doar a asiguratorilor globali mondiali straini !
ASF nu prea lucreaza in interesul clientilor finali ci a companiilor de asigurari !
de unde incaseaza bani grosi... dar acesti bani grosi vin de la... .da... de la noi cu autoturisme, TIR-uri !!!
In plus, ei stiu adevarul, ei stiu ca RCA nu este in functie de valoarea masinii tale, ci in functie de pagubele pe care le poti provoca cu masina ta, asa ca un TIR vechi, incarcat cu 20 tone, circuland pe un drum european aglomerat, pllin de gropi si de carute poate provoca aceleasi pagube ca si un TIR nou-nout circulan in aceleasi conditii, ba chiar pagube mai mari, avand in vedere starea sa tehnica precara si cauciucurile uzate.
2,5 mil de euro - minimul capitalului social necesar - înseamnă 25 de capete tractor medii; există transportatori care dețin sute de capete tractoare, deci, în sistem mutualist, se găsesc ușor acești bani.
Conform studiilor, în România sunt înmatriculate peste 100 mii de astfel de vehicule deci, dacă pretențiile transportatorilor sunt corecte, într-un an de zile vor economisi, doar din neplata unor prime considerate prea mari (să zicem o medie de 8 de lei acum), cam 3 mii de lei /vehicul: 8 mii (prima mare) - 5 mii (prima corecta) = 3 mii /vehicul economie; la 100 de mii de vehicule se economisesc 60-70 de milioane de euro (adică înrtr-un an de zile se câștigă, doar din economisirea de care vorbeam, capitalul social minim pentru înființarea a 24 de societăți de asigurare).
Ți se mai pare că visez?
Dacă ei știu că prețul mediu corect la un cap tractor este 5 mii, n-au decât să facă o firmă care să ofere serviciul RCA la prețul respectiv. Asta înseamnă economie de piață.
Este la fel de corect să protesteze, însă fără să încurce circulația (pentru că alți participanți la trafic nu au nicio vină) și fără să fim solidari cu ei.
cand o sa se dubleze RCA din nou in numai doi ani, o sa plangi ca de ce aia cu TIR-ul nu au facut mai mult sa lupte impotriva celor de la ASF !
sa te vad peste 2 ani cand RCA se va dubla din nou.
de starea proasta a drumurilor nu v-am auzit sa va plangeti.. oricum in medie nu mergeti cu mai mult de 30 la ora. Habar nu aveti sa estimati o pierdere de bani indirecta. Doar ce se vede exista. Se vedem ca aveti cu 2 clase mai mult ca trenul