Ce masuri spune CFR ca va lua pentru a remedia problema taxiurilor de la Gara de Nord
HotNews.ro a scris in urma cu o zi despre cum s-a ajuns ca ocuparea unui taxi pe cale oficiala la Gara de Nord sa devina o misiune aproape imposibila in ultima perioada: sistemele cu touchscreen din interiorul Garii fie nu merg, fie nu gasesc niciun taxi pentru comanda, iar incercarile prin aplicatiile mobile sau direct in centrala cu greu reusesc sa gaseasca o masina libera. In tot acest timp, in fata Garii de Nord stau mai multe taxiuri pregatite sa "agate" cu preturi umflate pasagerii disperati ca dupa incheierea programului RATB si Metrorex nu au alta cale sa ajunga acasa sau in alte zone din Bucuresti.
HotNews.ro a trimis Ministerului Transporturilor o solicitare pentru a primi explicatii pe acest subiect, precum si ce masuri sunt luate in vedere pentru remedierea situatiei. CFR SA a transmis, miercuri, urmatorul comunicat de presa:
"CFR SA prin Sucursala Regionala CF Bucuresti a incheiat prin licitatie publica cu strigare un contract de inchiriere (pe o perioada de 5 ani, respectiv pana la data de 31.12.2019) cu SC Meridian Taxi SRL care a fost singura participanta la licitatie, pentru infiintarea unei statii oficiale de taxi in locatia situata in statia CF Bucuresti Nord grupa A - zona coloane care este in administrarea CFR.
Celelalte zone din vecinatatea garii unde stationeaza taxiuri apartin de primaria capitalei. Conform clauzelor contractuale firma SC Meridian Taxi SRL are urmatoarele obligatii:
- asigurarea pazei statiei oficiale de taxi;
- verificarea functionarii aparatelor info touch screen;
- repararea sau inlocuirea dupa caz a aparatelor defecte;
- asigurarea cu echipamente UPS, in cazul intreruperii temporare cu energie electrica;
- asigurarea cu asistenta tehnica, suport online si telefonic non-stop.
Indisponibilitatea taxiurilor la anumite ore de varf tine de capacitatea tuturor firmelor de taxi (nu numai Meridian) de a acoperi aceste zone cu flux mare de calatori.
Asigurarea functionarii sistemului de comanda al taxiurilor este in permanenta atentie a reprezentantilor CFR si ai Politiei Transporturi din Gara de Nord, inclusiv prin supraveghere video si din pacate se constata ca in mod foarte frecvent aceste terminale sunt supuse unor actiuni voluntare de vandalizare in scopul de a le scoate din uz.
In vederea eliminarii problemelor semnalate CFR si Politiei Transporturi au recurs la actiuni repetate de verificare, urmarire, respectiv identificare a persoanelor care provoaca prin metode distructive nefunctionarea aparatelor de comanda taxi.
Periodic au loc si actiuni ale Politiei Rutiere, urmarindu-se ca prin interventia echipajelor in zona Coloane Gara de Nord sa se asigure degajarea zonei si identificarea taximetristilor neautorizati, in urma acestora fiind aplicate numeroase sanctiuni.
Problema refuzului de a prelua comenzi de catre conducatorii taxiurilor existente in zona Garii de Nord este o problema de conduita a acestora si de respectare a regulilor firmei de care apartin.
CFR face eforturi de a informa corect si de a indruma calatorii spre statia autorizata, neavand alte atributii in zona de control sau de reglementare a activitatii de taximetrie.
In acest sens, conducerea companiei a dispus urmatoarele masuri rapide pentru remedierea celor semnalate:
- vor fi convocati din nou reprezentantii companiilor de taxi pentru a se incerca integrarea lor in sistemul de comanda si utilizare a statiei oficiale de taxi din Gara de Nord;
- vor fi promovate prin anunturi in instalatia de informare din incinta statiei CFR numerele de telefon ale tuturor companiilor de taxi la care se pot face comenzi rapide;
- vor fi distribuite afise si fluturasi cu informatii privind combaterea pirateriei si modul de acces la serviciile de taxi autorizate;
- se continua colaborarea cu politia TF pentru a intari controlul si securizarea zonei din incinta garii;
- se va solicita de urgenta suportul politiei rutiere pentru a intensifica verificarile in zona taxiurilor pirat;
- se va solicita primariei instalarea la intrarea in statia de taxi a unui indicator de "Stationare Interzisa" cu exceptia taxiurilor care au acces in statia de taxi (respectiv taxiurile care primesc comenzi pe terminal);
- va fi initiata o campanie de informare media - comunicate de presa regulate si facebook - pentru prezentarea facilitatilor de taxi in Gara de Nord."
---
Citeste si: Din nou haos cu taxiurile la Gara de Nord: Din ce in ce mai multi calatori reclama ca nu gasesc masini la comanda, in timp ce taxiurile stau in statia de la coloane la "agatat" pasageri

EXCLUSIV Câți bani pentru investiții au primit în ultimii 10 ani spitalele-vedetă ale pandemiei. Care a fost cel mai "răsfățat" spital din prima linie
Katalin Karikó, biochimista care a dezvoltat tehnologia mRNA, despre durata de eficacitate a vaccinului BioNTech - Pfizer, pentru HotNews.ro: „Dacă cei vaccinați nu se infectează, nu vom avea nevoie de o altă doză”
Profesorul Radu Gologan, după prima etapă a Olimpiadei de Matematică, organizată online: „Am descoperit uluiți extrem de multe fraude. Părinți care contestă corupția din România își impun copiii prin corupție”
INTERVIU Paun Rohovei, însărcinatul cu afaceri al Ucrainei: Rusia a pregătit infrastructura militară din Crimeea pentru desfășurarea armelor nucleare / Obiectivul Moscovei - transformarea Crimeii într-un „portavion de nescufundat”
„Recensământul bugetarilor”. Liviu Mălureanu, președinte ANFP: Prin proiectul bugetar vrem să mapăm toți bugetarii, câți sunt, ce salariu au și ce fac / Concursuri naționale pentru posturile din administrație INTERVIU
Soferul parca are tricoul cu care a mers la restaurant cu cateva zile in urma de a savurat mici cu bere si eventual a scapat si o picatura de ulei pe piept.
Vorbeste cu toate neamurile la telefon cand conduce, ca are minute lasate de la bunul GSM.
Interiorul miroase a jeg si a basini dospite si filtrate de catre buretele scaununului soferului, norcoc ca unii lasa gemul deschis vara in loc sa-ti dea aer conditionat.
Masinile... zici ca circuli intr-o caruta cu coviltir si astepti sa-ti sara osia si scandurile in orice moment.
Daca ar vrea, ar face toate astea pana maine. Politia ii poate evacua pe indieni in 2 ore.
Dar nu se vrea.
Am cumparat o masina de la un director din ministerul transporturilor, iar in timp ce stateam la povesti, mi-a relatat urmatoarele:
"Domnu' HP, acum 3 ani, cand m-am angajat, am observat ca pe drumul catre casa, in zona Bucurestii Noi, s-a desprins un capac de canal, care facea un zgomot infernal.
A doua zi, i-am spus directorului de atunci, despre aceasta observatie, in speranta ca va trimite pe cineva.
M-a ascultat atent si mi-a spus ca se rezolva, si ca pana una alta sa ma duc pana jos in Gara de Nord si sa ma asigur ca ceasul functioneaza corect.
Crezand ca e o gluma, l-am rugat sa repete, ceea ce a facut pe un ton foarte serios.
M-am dus pana la gara, ceasul mergea perfect, m-am intors si i-am spus directorului.
Acesta mi-a spus textual, sa imi fie invatatura de minte data viitoare cand vreau sa am initiative de genul asta".
Asa se face treaba in administratia romaneasca.
De la functionar la director sau ministru, sunt toti niste incompetenti feroce, probabil chiar penali.
Nimeni nu isi asuma nimic, nimeni nu a fost procesat incat sa stie ca el e imaginea institutiei.
Toti se cred doar angajati, stau si o freaca incat sa ia leafa, si pleaca acasa.
In alte tari, functionarul are mentalitatea patronului, si e mandru de locul sau de munca. Te ajuta, e proactiv si serviabil.
La noi, zici ca ei iti fac un serviciu, te simti de parca i-ai deranja, de parca le-ai face ceva rau, desi sunt platiti din banii tai.
Sau mai simplu: pe aeroportul din Israel, de exemplu, nici nu vedeai taximetristul pina nu te suiai in taxi. Erai intrebat unde mergi, primeai o foaie cu costul cursei si un numar de telefon pe spate in caz ca taximetristul creeaza probleme. Si tariful ala varia in functie de ora la care era cursa si era cam cu 10% mai mare decit o cursa cu aparatul pornit. Dar erai sigur de tarif iar taximetristul nu putea comenta absolut nimic. Si nici n-avea interesul sa te duca pe drumuri ocolitoare, ca o facea pe banii lui. Pentru asta ai nevoie de o coada de taxiuri, un automat care calculeaza pretul si printeaza chitanta, si un personaj care sa coordoneze totul si sa te ajute cu destinatia.