Spatiile aferente imobilelor detinute de statul roman in strainatate pentru personalul diplomatic nu sunt gestionate cu 'economicitate, eficienta si eficacitate', intrucat nu exista 'o corelare a suprafetelor libere aflate in imobilele proprietatea statului cu necesarul real de spatii de inchiriat', se arata intr-un raport al Curtii de Conturi referitor la Ministerul Afacerilor Externe (MAE), citat de Agerpres.

Potrivit sursei citate, sunt inchiriate imobile cu suprafete ce exced numarului de persoane aferent familiilor membrilor misiunilor diplomatice.

Auditul efectuat a aratat ca o mare parte din bugetul MAE este alocata finantarii serviciului extern si a furnizat indicii ca la nivelul serviciului exterior se manifesta 'o slaba performanta manageriala si un mediu de control intern vulnerabil'.

'Evaluarea modului de administrare a cladirilor si terenurilor aflate in domeniul public si privat al statului de catre MAE a evidentiat faptul ca imobilele aflate in strainatate nu sunt evidentiate in contabilitate la valoarea justa, rezultata ca urmare a reevaluarii, precum si faptul ca acestea nu sunt utilizate in conditii de eficacitate si eficienta economica. (...) Pentru un esantion de numai 7 reprezentante diplomatice ale Romaniei in strainatate, in perioada 2012 - 2014, s-a constatat utilizarea de fonduri de la bugetul de stat in suma de 835.620 euro pentru inchirierea de pe piata locala a unor imobile cu destinatia de locuinta, in conditiile in care exista spatiu cu aceeasi destinatie disponibil si neutilizat in imobilele proprietate publica si privata a statului roman', se precizeaza in raportul Curtii de Conturi.

Auditul mai releva ca spatiile disponibile in sediul reprezentantelor diplomatice ale Romaniei in strainatate nu sunt valorificate in vederea generarii de venituri, ci mai mult, ca urmare a necesitatii de intretinere a lor, genereaza cheltuieli pe seama fondurilor publice.

Potrivit sursei citate, inchirierea imobilelor folosite de reprezentantele diplomatice nu s-a facut cu respectarea cerintelor de economicitate, eficienta si eficacitate impuse de legea finantelor publice si de strategia fiscal-bugetara.

'Desi sefilor de misiuni diplomatice li s-a delegat calitatea de ordonatori de credite, nu a existat o preocupare a acestora in vederea fundamentarii bugetului in cadrul misiunilor diplomatice pe care le conduc, cu respectarea criteriilor de economicitate, eficienta si eficacitate economica', se arata in raport.

Conform Curtii de Conturi, MAE gestioneaza anual, in medie, derularea unui numar de aproximativ 650 de contracte de inchiriere, avand ca obiect inchirierea de spatii pentru activitatea misiunilor diplomatice sau locuinte de serviciu pentru personalul diplomatic si familiile acestora.