Peste 40.000 de persoane au semnat o petitie online in care cer reevaluarea lucrarilor la examenul de Matematica a Evaluarii Nationale 2016, astfel incat sa se puncteze doua variante de raspuns pentru sub-punctul 6 al exercitiului I, pe motiv ca o diagrama nu ar fi explicata clar, derutand astfel elevii. Radu Gologan, presedintele Societatii de Stiinte Matematice din Romania arata insa ca pentru astfel de diagrame nu se pune niciodata problema notarii axelor, declaran ca "nu exista nicio ambiguitate". "Matematica trebuie lasata in pace, nu este ceva care se negociaza intre parinti si matematicieni" , a declarat coordonatorul lotului olimpic national de matematica.

Sub-punctul 6 al Subiectului I, Matemativa, Evaluarea Nationala 2016Foto: Hotnews

In inima dezbaterilor se afla sub-punctul numarul 6 al subiectului I din subiectele la Matematica primite ieri de absolventii clasei a VIII-a la Evaluarea Nationala, care le cere elevilor sa se foloseasca de o diagrama pentru a spune cati elevi dintr-o clasa au obtinut nota 5 la un test.

Textul petitiei: Ministerul Educatiei a derutat elevii

"Datorita faptului ca MEN a derutat elevii la Subiectul I exercitiul 6 prin diagrama reprezentata gresit, propunem o reevaluare a tuturor lucrarilor din sesiunea iunie 2016, astfel incat ambele variante (3 si 8 elevi) sa fie punctate ca fiind corecte", arata petitia online semnata, pana la ora publicarii acestui material, de 40.395 de persoane.

Radu Gologan: Matematica trebuie lasata in pace, nu este ceva care se negociaza intre parinti si matematiceni

Radu Gologan, presedintele Societatii de Stiinte Matematice din Romania si coordonatorul lotului olimpic national de matematica, arata, intr-un punct de vedere ca "pentru astfel de diagrame, absolut intotdeauna nu se pune problema notari axelor cu ox si oy. Aici este foarte clar pe ce axa sunt notele: de la 1 la 10, iar legenda este clara: numar de elevi."

Radu Gologan, in redactia HotNews.ro

Radu Gologan, in redactia HotNews.ro

Foto: Hotnews

Matematicianul a subliniat intr-o declaratie pentru HotNews.ro ca in matematica exista reguli clare care nu lasa loc de ambiguitati si ca matematica trebuie lasata in pace, nefiind ceva care se negociaza intre parinti si matematiceni.

"Totusi, matematica trebuie lasata in pace, nu este ceva care se negociaza intre parinti si matematiceni. Este ceva dat. Sunt niste reguli stabilite, sunt niste judecati care functioneaza. Sigur, o suparare a parintilor, a unor pedagogi care au niste interse, nu inseamna ca dintr-o data trebuie sa facem niste sacrificii ca sa-i multumim pe toti. Conform memoriului trimis de unii parinti la minister, ar insemna ca la sfarsit poate sa zicem ca toate sunt interpretabile si hai sa schimbam si raspunsurile gresite la toate subiectele, sa le dam la toti maximum si gata. E o fericire generala. Nu, matematica este o chestie serioasa si stabilita dupa niste reguli tocmai ca sa poata functiona logic si atunci nu mai exista niciun fel de ambiguitate",arata Radu Gologan.

Punctul de vedere al Societatii de Stiinte Matematice din Romania:

"Dragi copii, dragi dascali si parinti,

Relativ la punctul 6 al primei parti din subiectul matematica-evaluare nationala, ma pronunt fara echivoc, dar constient de competenta matematica, ca nu exista nicio ambiguitate.

Pentru astfel de diagrame, absolut intotdeauna nu se pune problema notarii axelor cu ox si oy. Aici este foarte clar pe ce axa sunt notele: de la 1 la 10, iar legenda este clara: numar de elevi.

Este, dupa parerea mea, cazul ca parinti subiectivi si sigur suparati, dar fara competente matematice, sa inceteze a mai agresa actul didactic si de evaluare, umilind astfel munca majoritatii dascalilor, dedicati scolii. In plus, matematica nu este consecinta unui parteneriat parinti-profesori.

Radu Gologan,

Societatea de Stiinte Matematice din Romania

Presedinte"

Centrul National de Evaluare si Examinare: Itemul este complet formulat, enuntul este clar, fara ambiguitati si permite un singur raspuns corect

Centrul National de Evaluare si Examinare, institutie care realizeaza subiectele de examen, nu vede insa vreo problema in formarea subiectului.

CNEE arata, intr-un comunicat de presa ca "itemul este complet formulat, enuntul este clar, fara ambiguitati si permite un singur raspuns corect", si ca raspunsul corect din punct de vedere matematic este cel prevazut in baremul de evaluare si de notare, adica 3 elevi.

Centrul de Evaluare arata ca enuntul contine legenda referitoare la reprezentarea numarului elevilor, legenda care este echivalenta cu identificarea prin axele de coordonate: "In esenta, acesta se refera la prezentarea unei dependente functionale (intre nota si numarul elevilor din clasa care au obtinut aceasta nota), iar in cazul unei dependente functionale variabila se reprezinta pe axa orizontala (a absciselor)".

Citeste si: