Guvenul Romaniei si Ministerul Culturii au lansat oficial campania de sustinere a subscriptiei nationale pentru achizitia operei lui Constantin Brancusi "Cumintenia pamantului". Campania se va derula pana pe 30 septembrie si are nevoie de un sprijin cat mai larg, asa cum s-a intamplat si in cazul Ateneului Roman, in urma cu 130 de ani, anunta Guvernul. Potrivit acestuia, achizitia operei se va face printr-un efort conjugat al statului roman si al cetatenilor: suma de cinci milioane de euro va fi alocata de Guvern si e nevoie ca sase milioane de euro sa fie colectate cu ajutorul contributiilor voluntare ale persoanelor private si juridice.

Cumintenia PamantuluiFoto: Mediafax

"Viziunile, viata si valorile ne despart zi de zi, insa in momentele cheie se vede coeziunea unei natiuni. Asta s-a vazut si in cazul subscriptiei nationale pentru ridicarea Ateneului Roman, acum 130 de ani. Cred cu tarie ca asta trebuie sa vedem si acum cu opera ᅡCumintenia pamantuluiᅡ. Ca atare, deoarece vreau ca Brancusi sa ne adune, nu sa ne dezbine, lansez romanilor o chemare la asumarea valorilor la nivel individual", a declarat Dacian Ciolos, premierul Romaniei.

Guvernul precizeaza ca printre personalitatile care si-au aratat deja sprijinul pentru campania de subscriptie publica sunt Doina Lemny, Nadia Comaneci, Ilie Nastase, Mircea Cartarescu, Dan Perjovschi, Mircea Cantor, Alexandru Tomescu, Vlad Alexandrescu, Tudor Giurgiu, ambasadorul Frantei Francois Saint-Paul, Razvan Burleanu, Oana Manea, Alexandru Dedu si Cosmin Alexandru. De asemenea, in spotul publicitar, care se va difuza incepand de vineri, 20 mai, isi declara sustinerea Maia Morgenstern, Oana Pellea, Victor Rebengiuc, Andrei Plesu, Iuliana Tudor, Melania Medeleanu, Irina Pacurariu, Dragos Bucurenci, Parintele Constantin Necula, Mariana Lungu, Dan Amariei, Matei Oprina, Cristiana Mongol Stancu, Iv cel Naiv si Virgil Stanescu.

Donatiile cetatenilor si ale persoanelor juridice direct in conturile deschise pe numele Ministerului Culturii vor beneficia de facilitati fiscale, potrivit Ordonantei de Urgenta nr. 10, publicata in Monitorul Oficial din 6 aprilie 2016. In cazul in care campania nu va fi una de succes, fiecare donatie va fi returnata contributorilor.

Primele rezultate ale campaniei vor fi facute publice la 1 iunie, iar periodic, in zilele de 1 si 15 ale fiecarei luni de campanie, sumele stranse pana in acel moment vor fi date publicitatii.

Vezi aici cum pot fi facute donatiile.