Guvernul va propune Parlamentului un proiect de lege dedicat implinirii a o suta de ani de la Marea Unire, iar actul normativ va avea o componenta de infrastructura care va include autostrada Targu-Mures-Iasi-Ungheni, desi nu exista fonduri pentru realizarea acesteia, scrie Mediafax.

"Intentia noastra este sa propunem Parlamentului un proiect de Lege a Centenarului care sa includa si o componenta a unor proiecte de infrastructura pe care sa le dedicam Centenarului si aceasta autostrada, din punctul nostru de vedere, ar trebui sa fie parte a acestui proiect pe care sa ni-l asuma ca atare indiferent ce se intampla din punct de vedere politic", a spus premierul, in cadul unei intalniri cu parlamentarii din Moldova.

Dacian Ciolos a facut aceasta referire in contextul in care le spunea senatorilor si deputatilor care reprezinta judetele din Moldova ca este foarte important sa se realizeze conexiuni de transport intre regiunile istorice ale tarii, Muntenia, Transilvania si Moldova.

"Autostrada Targu-Mures-Iasi-Ungheni este un proiect pe care vrem sa-l tinem in actualitate chiar daca in momentul de fata nu avem resurse bugetare pentru a-l putea executa ca atare. Din calculele facute, costul total integral al proiectului este undeva la 4 miliarde de euro (...). Costul studiului de fezabilitate si al proiectului tehnic este undeva la 6 milioane de euro si aici vom incerca sa gasim resurse anul acesta", a spus Ciolos.

El a adaugat ca elaborarea studiului de fezabilitate si a proiectului tehnic va dura aproximativ 18 luni.

De asemenea, premierul a facut referire la posibilitatea realizarii unui drum expres intre Ploiesti si Pascani, dar si a dezvoltarii unei cai ferate intre Moldova si Transilvania pe care sa circule garnituri de cale ferata capabile sa preia autovehiculele pe platforme.

"Am cerut Ministerului Transporturilor sa studieze si optiuni alternative pentru legatura cu Transilvania. Ma gandesc la integrarea segmentului de cale ferata Adjud-Sigureni care ar putea fi o solutie alternativa partiala inclusiv pentru traversarea de catre camioane, TIR-uri, dintr-o regiune in alta. Apoi, mai este in proiect dezvoltarea unui terminal multinodal si al unuia de cargo la Iasi si e de discutat utilitatea imbunatatirii legaturii dintre Moldova cu sudul Romaniei, drumul expres Ploiesti-Pascani care a avea avantajul ca este mai rapid, dar dezavantajul ca merge in paralel cu o sosea care este practicabila", a mai spus Ciolos.