Guvernul a aprobat, in aceasta seara, ordonanta de urgenta PD1A care va reduce masiv numarul documentelor pe care institutiile publice de orice fel le vor putea solicita contribuabililor, informeaza surse din Palatul Victoria.

BirocratieFoto: Hotnews

Actul normativ, inspirat de o propunere lansata recent are un singur articol: ”Orice entitate publica din Romania, de la nivelul administratiei centrale sau locale, agentie sau orice alta institutie cu autoritate publica, nu va putea solicita contribuabililor - persoane fizice, juridice sau organizatii neguvernamentale - un document care a fost generat ori se afla deja in arhivele de orice fel ale oricarei alte entitati publice. Entitatea publica solicitanta are obligatia sa faca demersuri pentru a obtine direct, fara a solicita acest lucru contribuabililor, orice astfel de document.

Aprobarea ordonantei de urgenta este prima masura concreta pe care o propune asa-numita ”comisie de taiat hartii” a carei infiintare a fost recent anuntata de guvernul Ciolos. „Comisia de tăiat hârtii” va lucra pe trei paliere. Primul ţine de mediul de afaceri, unde se va încerca reducerea costurilor cu diverse taxe administrative. Al doilea îl reprezintă cetăţenii. Acolo se va umbla la numărul mare de hârtii care li se cer contribuabililor la fiecare drum la administraţia publică. Al treilea palier ţine chiar de administraţie, unde se plimbă hârtii de la o instituţie la alta, declara recent Dan Suciu, purtătorul de cuvânt al Guvernului

Potrivit estimarilor guvernamentale, din cauza numarul mare de documente, avize, formulare buget de stat cheltuie peste 2 miliarde pentru birocratie.