Documentele justificative ale cheltuielilor facute de Patriarhia Romana pentru manifestarile din cadrul "Anului Brancoveanu" au evidentiat "nereguli, date insuficiente sau irelevante, nefiinde in masura sa certifice exactitatea si realitatea sumelor facturate", arata un raport al Curtii de Conturi publicat vineri, potrivit Mediafax. Valoarea totala a platilor nelegale facute de Secretariatul de Stat pentru Culte a fost de 2.891.000 lei, arata raportul.

Secretariatul de Stat pentru Culte a acordat un sprijin financiar de 300.000 de lei Patriarhiei Romane pentru a comemora 300 de ani de la martiriul Brancovenilor, 2014 fiind declarat de Guvern "Anul Brancoveanu". "Documentele aferente justificarii cheltuielilor generate de aceste evenimente au evidentiat nereguli, date insuficiente si/sau irelevante, precum si neconcordante intre acestea, informatii care nu sunt in masura sa certifice exactitatea si realitatea sumelor facturate de furnizorii de bunuri si servicii si achitate de Patriarhia Romana", se arata in Raportul Curtii de Conturi.

De asemenea, banii dati de Secretariatul de Stat pentru Culte pentru salariile personalului din conducerea cultelor si a unitatilor de cult, altul decat cel asimilat celui incadrat pe functii de demnitate publica, au fost folositi fara respectarea legislatiei, mai arata documentul.

"Au fost constatate neconcordante intre datele si informatiile continute in listele de plata lunare (stat de plata), inclusiv intre centralizatoarele acestora, si informatiile din statele de functii si personal transmise SSC de catre unitatile de cult beneficiare, in vederea justificarii utilizarii fondurilor. Astfel, la unele unitati de cult au fost incadrate in functiile de conducere clericale persoane care nu indeplinesc criteriile de eligibilitate specifice acestei categorii, ca de exemplu: sef serviciu personal, inspector eparhial restaurari, director economic (la Patriarhia Romana - Administratia Patriarhala, Mitropolia Banatului - Episcopia Caransebesului, Arhiepiscopia Romano-Catolica Alba-Iulia etc.). Persoanele angajate in astfel de functii au desfasurat activitati conexe actului cultic, facand parte dintr-o categorie distincta, definita expres de lege ca fiind personal neclerical, care beneficiaza de sprijin financiar acordat din alte surse de finantare, ca de exemplu bugetul local", potrivit raportului.

De asemenea, au fost descoperite neconcordante intre listele de plata si statul de functii si personal, in sensul ca unele persoane au fost remunerate pentru functiile de tehnoredactor, respectiv redactor, in conditiile in care in statul de functii si personal aceleasi persoane erau incadrate in functia de preot diacon la Patriarhia Romana, Administratia Patriarhala: "Cu toate ca sumele acordate sub forma sprijinului financiar personalului din conducerea cultelor si a unitatilor de cult, altul decat cel asimilat celui incadrat pe functii de demnitate publica, au avut la baza o contraprestatie, faptul ca nu in toate cazurile au fost indeplinite criteriile de eligibilitate specifice functiei clericale, constituie o abatere de la prevederile Legii 284/2010 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare. Valoarea estimata a acestei abateri pana la finalizarea misiunii de audit financiar (27.02.2015) a fost de 3.001.000 lei, din care suma de 2.770 mii lei este aferenta exercitiului bugetar 2014", mai arata raportul Curtii de Conturi.