Actualizat acum

Bilantul tragediei din clubul Colectiv a urcat la 48 de morti. Un tanar transferat la un spital din Birmingham a murit

de Alina Neagu     HotNews.ro
Marţi, 10 noiembrie 2015, 8:42 Actualitate | Esenţial


Candele la Colectiv
Foto: Hotnews
Un tanar ranit grav in incendiul din clubul Colectiv, care fusese transferat saptamana trecuta la un spital din Birmingham, a murit marti dimineata, bilantul in urma tragediei urcand la 48 de morti, anunta Digi 24. Potrivit Mediafax, ultima victima decedata este Tudor Golu (28 de ani), chitaristul formatiei Axial Lead, artist grafic, animator 2D si 3D si cel care a facut videoclipul melodiei "The day we die", al trupei Goodgye to Gravity.

In cursul zilei de luni, bilantul tragediei urcase la 47 de morti, dupa ce jurnalista Teodora Maftei a murit la o clinica din Israel, unde a fost transferata saptamana trecuta, iar luni seara si-a pierdut viata Liviu Zaharescu, un tanar din Brasov, care lucra ca fotograf pentru o publicatie online de muzica rock.

13 persoane au decedat weekendul trecut, atat in spitalele din Capitala, cat si in strainatate. Cei care si-au pierdut viata in ultimele zile sufereau de insuficienta organica sistemica.

Luni seara, numarul pacientilor internati dupa tragedie era de 71, 14 dintre acestia fiind in stare critica, iar 7 in stare grava.

Ceilalti 50 de pacienti erau in stare stationara.

Intrebat daca poate estima cati pacienti ar mai putea pleca la tratament in strainatate, secretarul de stat in Ministerul Sanatatii Dorel Sandesc a spus ca decizia apartine medicilor din strainatate. "In aceasta seara avem o noua intalnire cu medici din Germania si din Franta, vom vedea daca acestia vor decide transferul in strainatate al altor pacienti. De fiecare data decizia plecarii la tratament in strainatate a ranitilor din incendiul din clubul Colectiv a apartinut medicilor straini, acestia cunoscand exact starea pacientilor, dar si conditiile din propriile spitale", a explicat secretarul de stat.




Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.














33154 vizualizari

  • -5 (23 voturi)    
    Morti (Marţi, 10 noiembrie 2015, 8:52)

    Soljenitin [utilizator]

    Nu stiu cum sa zic, dar senzatia mea este ca transferatul oamenilor astora parca mai rau a facut, au murit pe capete...
    • -3 (11 voturi)    
      Observa cineva? (Marţi, 10 noiembrie 2015, 9:28)

      pedepsitorul [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      Observa cineva ca s-au expulzat pacientii muribunzi pentru ca sa nu cada culpa imcapabilitatii acestui numar coplesitor peste autoritatile medicale din Romania?

      Atat a putut sa faca statul asta, sa trimita armata?

      Rusine Romania, esti terminate!
      • +1 (3 voturi)    
        nu este chiar asa (Marţi, 10 noiembrie 2015, 13:51)

        io [anonim] i-a raspuns lui pedepsitorul

        Echipele de afara au ales pacientii, nu au fost trimisi.
    • +12 (14 voturi)    
      Transfer (Marţi, 10 noiembrie 2015, 11:13)

      Andra [anonim] i-a raspuns lui Soljenitin

      Nu transferul a fost problema, in cazul lor, ci gradul de arsuri externe SI interne! Practic, plamanii sunt aproape nefunctionali. Cedeaza. Nemaiputand asigura oxigenarea tesuturilor, clar ca cedeaza.

      E greu totusi sa intelegi atata timp cat nu ai cunostinte medicale. Nu e chiar asa simplu.
    • -2 (8 voturi)    
      Din pacate acum e mult, mult prea tirziu (Marţi, 10 noiembrie 2015, 11:53)

      mnicku [anonim] i-a raspuns lui Soljenitin

      in primele ore :
      -trebuia intervenit cu viteza de formula 1 - cind colo peste tot era haos, pompieri fara stingatoare cu spuma, salvari fara targi, ....etc
      -trebuia luat legatura URGENT cu alte spitale( cu acelasi profil) din Europa care s-au mai confruntat cu astfel de cazuri -exista proceduri de alerta in spatiul UE, proceduri de care diletantii din guv habar n-au avut
      -trebuia aplicata medicamentatia specifica pt a stopa efectele fumului toxic inhalat de bolnavi in primul rind - medicamentele pt asa ceva lipsesc, de ce oare?

      Celula de criza din guvern dormea, a fost de fapt amiba de criza (pacat ca nu sint fonturi mai mici)
      Spital pt astfel de cazuri avem dar e nefunctional de 5 luni.

      Pacat de vietile celor care au murit din neglijenta si nepasarea unor INCOMPETENTI, DILETANTI,.../////......samd. Parca sintem in razboi ca numar de victime

      Dupa toate accidentele nefericite nu au tras nici o invatatura nemernicii responsabili :
      -accidentul de avion din Apuseni
      - accidentul de elicopter de pe lacul Sutghiol
      -accidentul de planor de linga Brasov.
      ...etc

      Am o ura pe nemernicii responsabili de .....
      • -1 (3 voturi)    
        despre reactia de interventie (Marţi, 10 noiembrie 2015, 13:45)

        Andra D [anonim] i-a raspuns lui mnicku

        Din curiozitate, cauta informatii despre incendiul de la Lame Horse din Perm - Rusia, sa vezi acolo reactie intarziata a salvatorilor, si dupa aia sa vorbesti despre haosul de la noi.
        • +1 (3 voturi)    
          asa si?! (Marţi, 10 noiembrie 2015, 14:58)

          Watcherss [utilizator] i-a raspuns lui Andra D

          si in africa se moare de apendicita. care-i legatura? aaa, ne mumtumim ca la altii se poate mai rau si ne imbatam cu apa rece ca la noi e bine ...
    • +1 (3 voturi)    
      ideea e urmatoarea (Marţi, 10 noiembrie 2015, 12:35)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      transferul s-a facut pentru ca nu avem suficienti medici si resurse in general. asta avand in vedere ca arsurile se trateaza pe o perioada foarte lunga.
      transportul nu e ideal, dar nu era alta solutie... nu prea sunt tari in europa care sa poata face fata singure unui asemenea dezastru
      pe langa asta sunt perioadele critice... din cate am inteles (nu-s medic) sunt primele zile.,.. apoi dupa o saptamana (probleme respiratorii), apoi dupa 3 (probleme renale) si d-abia dupa o luna iti cam dai seama cine scapa si cine nu...
      si asta e peste tot in lumea...
      din pacate, vor mai muri
  • -9 (23 voturi)    
    ufff saracii copii (Marţi, 10 noiembrie 2015, 9:18)

    xanti [utilizator]

    Se pare ca transportul asta in strainatate face mai mult rau decat bine.
    Mai bine ii lasa aici sa se ocupe medicii romani de ei.
    Banicioiu a cedat presiunilor presei si strazii si i-a trimis in strainatate fara sa se gandeasca ca drumul ii va termina.
    • +2 (8 voturi)    
      Multe pareri aiurea in capul tau (Marţi, 10 noiembrie 2015, 9:56)

      mda [anonim] i-a raspuns lui xanti

      1) Sansele erau minime oriunde ar fi fost tratati.
      2) Greseala nu a fost ca au fost transportati, ci ca nu au fost transportati mai repede, in multe cazuri se putea.
      3) Logica de gradinita: pe de o parte iti spun ca au investit 8.5 milioane de euro intr-o unitate ultramoderna, citez, "la cele mai inalte standarde internationale", care nu a fost utilizata, pe de alta parte iti spun ca spitale din strainatate care au deja asemenea unitati functionale nu ar fi fost de ajutor, ca nu trebuiau transferati imediat sau cel putin cerut personal pentru a folosi si unitatea noua? Nu realizezi ca, sau te mint, sau au aruncat pe fereastra 8.5 mil? Tot respectul pentru efortul medicilor, dar asta nu inseamna ca managementul si factorii de decizie nu au facut-o iarasi de...
    • +3 (9 voturi)    
      s-au gandit,, desigur, (Marţi, 10 noiembrie 2015, 10:22)

      dana [anonim] i-a raspuns lui xanti

      s-au gandit medicii, desigur, insa, deciziile au apartinut rudelor, prietenilor etc., acestia crezind ca vor avea ceva mai multe sanse in strainatate. deplasarea cu avionul poate fi daunatoare si unui om sanatos, din cauza presiunii, altitudinii etc., dar pentru un bolnav in stare critica si grava. eu cred ca medicii de aici chiar au depus eforturi...
    • -2 (6 voturi)    
      Presiunilor strazii? (Marţi, 10 noiembrie 2015, 10:36)

      epishebe [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      Nu am vazut pana acum ca strada sa ceara transferul oamenilor la tratament in strainatate, indiferent daca rezista transferului!
      Strada a cerut dotarea spitalelor din Romania cu aparatura necesara - cu totul alta mancare de peste!
    • +4 (8 voturi)    
      Cata prostie... (Marţi, 10 noiembrie 2015, 11:42)

      diez [anonim] i-a raspuns lui xanti

      Ai numarat macar cati au murit in aceste zile in Romania si cati afara?
      Ai inteles macar ca principala masura care trebuie luata in acest stadiu al evolutiei este izolarea pentru a nu se infecta ranile? Izolare pe care din pacate nu o putem asigura in tara, indiferent cat de mult s-ar stradui medicii nostri?
      • 0 (0 voturi)    
        Corect! (Marţi, 10 noiembrie 2015, 18:40)

        Sy [utilizator] i-a raspuns lui diez

        Am vazut la TV nenumarati oameni revoltati ca nu sunt lasati sa-si VIZITEZE ranitii...
  • -2 (8 voturi)    
    De ce sunt dusi din tara? (Marţi, 10 noiembrie 2015, 9:44)

    Miky60 [utilizator]

    Acum se vede ca ideea de a duce ranitii in alta tara este o idee proasta! Sanatatea tuturor care au fost dusi s-a inrautatit! Cine a decis asta? Sa-si dea demisia! Au incercat sa mai fure niste bani pe seama tinerilor. Este groaznic!
    Trebuiau ramasi in tara pentru ca noi avem doctori mai priceputi care au salvat din vieti!
    PS Sistemele "senzationale" private din Romania care se lauda cu sute de mii de abonati, cu servicii inalte, etc ce au facut acum? Nu am auzit vreun tanar sa fie acceptat de sistemele private? Criticam sistemul medical de stat (si pe buna dreptate de multe ori), dar a fost singurul care a incercat sa faca ceva...
  • -2 (8 voturi)    
    unde sunt specialistii aia din strainatate? (Marţi, 10 noiembrie 2015, 9:55)

    Manole [anonim]

    care fac pe desteptii cu noi ca suntem praf si ca la ei ii trateaza mai bine? De ce cer transferul fara sa verifice starea pacientilor? De ce sunt trimisi pacienti netransportabili care mor ori pe drum, ori la destinatie? Asta e profesionalism?
  • +2 (12 voturi)    
    Sa va fie rusine (Marţi, 10 noiembrie 2015, 10:22)

    nicu [anonim]

    Banicioiule, o sa-i ai pe constiinta pe copii astia.
    Din prima zi ai iesit la televizor impreuna cu Lascar si ati spus ca va descurcati, cand de fapt stiati dinainte ca nu o sa va descurcati.
    Sunt copii care erau stabili in primele 2 zile, care aveau o sansa daca erau trimisi atunci in strainatate.
    I-ati lasat aici sa li se agraveze starea si apoi cand stiati ca nici cei de afara nu au ce sa le mai faca i-ati trimis.
    De ce nu ai cerut ajutor UE in mod oficial inca de a 2-a zi ?
    Vroiai sa dea bine la partid ? Uite ma incompetentule ce a iesit din inconstienta ta si a partidului tau !!!
    Cum poti sa spui ca te descurci si apoi sa te contrazici spunand ca nici o tara din lume nu s-ar fi descurcat in conditiile a cea ce s-a intamplat la noi ?
    Uite ma ca multi copii care erau stabili acum sunt in stare grava !!!
    Sunt mijloace legale in cadrul UE la care voi ca politicieni puteati sa apelati foarte usor.
    Persoanele din UE responsabili cu asa ceva se intruneau si constituiau o celula de criza pentru Romania.
    Ei stabileau cine vine si cine nu in Romania.
    Nu voi ma, nu voi, voi ati apelat la telefoane de genul 'hai ma medicule x din Franta nu vrei sa vi aici sa vezi si tu care e treaba ?' sau mai rau, aia s-au sezizat si au venit de buna voie.
    Ca sa nu mai vorbim de cazul cetateanului din Norvegia care a sunat la un spital de acolo ca sa-i roage pe aiai sa vina in Romaina.
    Pentru ce va mai platim consuli si politicieni de rahat si fel de fel consilieri care nici macar nu stiu care sunt parghiile de ajutor din cadrul UE ?
    Afara animalelor, criminalilor
  • -8 (10 voturi)    
    ... (Marţi, 10 noiembrie 2015, 11:36)

    Sutcivni [utilizator]

    O parere…
    Totul pare cusut cu ata alba ceea ce reconfirma ca evenimentul de la Colectiv a fost o Crima cu Premeditare.
    In primul rand nu se prezinta fapte/dovezi (foto, videos) de la eveniment, nici din spitale, nici din transferuri cu avioane militare, ci doar declaratii de presa. Fara dovezi palpabile, declaratiile devin doar teorie si praf in ochii maselor.
    Vrem nume, prenume, photo, video? Nu exista? Sunt dusi pe furis iar poporul tembelizat plateste? Sau e doar o mascarada pentru a pacali populatia, masonii transferand doar actori de criza in avioane militare? Ca doar n-a inceput razboiul?
    Autoritatile incompetente si corupte ne aduc la cunostinta decese de parca s-ar scoate painea de sub tejghea. S-a lansat deja informatia in eter cum ca au fost cel putin 60 de morti de la inceput doar ca autoritatile ni-i dau pe capitole. Este satanic!
    In plus generatia satanistilor rockeri au reprezentat romanii si in strada dar si in main-stream-ul corupt oficial ca niste veritabili ACTORI de CRIZA controlati de MASONII SIONISTI.
    La ce crima cu premeditare au organizat Masonii satanisti, este sigur ca s-au gandit cum sa scape cat mai repede de probe veridice!
    ADEVARUL va triumfa!
    Trezirea lume!
    P.S. : Din culise se lasa sa se inteleaga ca Mafia Masonica Mondiala a inscenat totul pentru a scapa de Ponta Naumovici&Co.. Motivul ar fi fost ca turcitu’ dandu-si seama ca Romania nu mai are rost sa se imprumute de la FMI, prost cum e el, a refuzat acest lucru. Astfel inscenarea a fost pusa in practica. Iar toti care au aparut la tembelizor nu sunt straini de acest scenariu.
  • +7 (13 voturi)    
    De ce nu rezonez cu ”Strada” și ”Piața” (Marţi, 10 noiembrie 2015, 11:46)

    unMoldovean [utilizator]

    Am fost la protestele din anii trecuți. Acum nu mai vreau. De ce? Pentru că marea majoritate a celor care ies în stradă și zbiară împotriva corupției sunt și ei parte a problemei și nu vor să recunoască asta. Vor să se schimbe sistemul politic și clasa politică, dar schimbare în dreptul lor nu vor.

    Cam câți din cei ieșiți în stradă fac afaceri 100% curate? Cam câți declară toate cheltuielile sau tot cât produc? Cam câți nu fentează legea sau îi forțează limitele? Tocmai am venit din Israel și am văzut cum se poartă turiștii români. Li se spunea să nu facă fotografii, ei făceau pe ascuns. Dacă le făceai observație, ziceau că au voie să forțeze limitele legii. Nu vă sună cunoscut?
    În avion li se spune că nu au voie să stea lângă ieșirea de urgență dacă nu cunosc limba engleză, ei fac scandal că vor la geam. Li se spune să închidă telefoanele, ei ignoră. Încă nu vă sună cunoscut? Încă nu seamănă cu nesimțirea politicienilor la scară mai mică?

    Câți patroni își bat joc de angajații lor? Câți îi amăgesc și înșală? Am nenumărate cazuri și nu sunt excepții. În stradă sunt colegii noștri corporatiști. Câți oameni răi, invidioși, fără scrupule, egoiști, care își poartă propriul interes sunt printre ei? Destul de mulți. Și nu am nicio îndoială că și voi v-ați lovit de ei în domeniile dumneavoastră de activitate.

    Traficul. Câți merg pe contrasens, te înjură, te sfidează, îți pun viața în pericol pe șosele? Foarte mulți. Și mulți din ei nu sunt din categoria celor cu mașini scumpe sau interlopi.

    Astea sunt doar o mică parte a motivelor pentru care întâi e nevoie de schimbare la noi. Ignoranță, sfidare, nesimțire, invidie, răutate, egoism, înșelăciune, minciuni, lipsă de scrupule, atenția doar pentru propriul interes etc. Iată doar câteva dintre atributele pe care le împărtășim cu politicienii. Corupția nu e numai în politică. E peste tot. Până în cele mai mici detalii ale societății. Corupție de toate felurile (inclusiv morală) la toate stagiile și în toate domeniile.
    • +1 (7 voturi)    
      Partial corect (Marţi, 10 noiembrie 2015, 12:15)

      Martinezu [utilizator] i-a raspuns lui unMoldovean

      Ai dreptate, insa la sfirsit gresesti, dupa parerea mea.
      Nu uita ca regimul Iliescu este cel care a instaurat coruptia la noi. Altfel nu cred ca suntem altfel decit cehii sau polonezii sau orice alt popor eurpean.
      Indreapta conducatorii si fa legi corecte, apoi aplica-le. Sa nu crezi ca se va schimba cineva atita timp cit un Ponta si Tariceanu va conduce Romania. Cind un Oprea, este ministru de interne.
      Cind un condamnat ramane seful celui mai mare partid cu cea mai mare influenta in randuirea tarii.
      In rest, sunt de acord, vedem la tot pasul lipsa de civilizatie. Oameni de rand care inca nu au coborit din copac. Pentru multi coruptia le asigura traiul. Ei nu ar putea trai intre niste reguli bine definite. Cum sa isi parcheze masina daca nu in usa magazinului?
  • -1 (3 voturi)    
    Cifre seci statistici occidentale (Marţi, 10 noiembrie 2015, 12:53)

    Casargoz [utilizator]

    vrem nu vrem doctorii nu fac minuni, statisticile spun un lucru tragic:
    23 ± 26.4 zile de spitalizare = caz usor

    44% rata de insucces
    30.9 ± 33.6 zile de spitalizare - pentru cazuri critice

    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2873368/#B16
  • +1 (3 voturi)    
    refugii tramvai (Marţi, 10 noiembrie 2015, 12:56)

    Florin [anonim]

    Așa tragedie de proporții ca aceea din clubul Collectiv se poate înregistra oricând într-o stație de tramvai prevăzută cu refugiu îngust lipsit de gard de protecție chiar dacă sub altă formă decât arderea de viu,arsura de grade superioare sau intoxicația cu fum.Numai atunci o să se trezească populația Bucureștiului la realitate cerând urgentarea măsurilor de curmare a coșmarului refugiilor înguste lipsite de garduri de protecție.S-a lucrat la linia comună 24 42 45 46 în jurul anului 2012 dar refugiul de pe Bulevardul Ion Mihalache de la intersecția cu Șoseaua Nicolae Titulescu a rămas același refugiu îngust lipsit de gard de protecție.Halal reabilitare.Mai corect zis pseudoreabilitare.În loc să fi eliminat PMB un pericol l-a prelungit.Pentru asta nu s-a
    unit populația capitalei să îi dea în judecată pentru opera asta sau să ceară reluarea reabilitării respective.Mare lucru să fi tăiat din trotuarul din fața BRD și din triunghiul de separație și la o adică și din parcarea de pe lățimea Pasajului Victoriei pentru lățirea și pentru lungirea refugiului și pentru dotarea lui cu gard de protecție.Săracii.Se menajează să nu cumva să se descompună muncind în +.Așa le-a fost mai comod păstrând pericolul ăsta de refugiu.Linia 1 e campioană la capitolul refugii înguste lipsite de garduri de protecție. Linie făcută de mântuială.20.Cu cele ce nu aparțin liniei 1 peste 20.Să nu mai zic și de aglomerația zilnică din tramvaiele liniei 1.Stăm îndesați chiar pe trepte și în multe stații sărim din lac în puț coborând în îmbulzeală în condiții periculoase din cauza refugiilor înguste lipsite de garduri de protecție.Pentru toate astea când organizează populația capitalei proteste de ordinul zilelor?Adică noi știm doar să combatem?Nu și să prevenim?
  • -2 (2 voturi)    
    Pentru autoare. (Marţi, 10 noiembrie 2015, 13:02)

    Casargoz [utilizator]

    Vad ca exista o usoara forma de manipulare a statisticii.
    Nu ma pronunt unde au sanse pacientii, am spus intr-un comentariu anterior care sunt sansele in occident.
    Dar:
    Exista tendintsa de a uita de pacientii trimisi afara.
    Trebuie sa avem grija de ei si când sunt plecati.
    Deci as dori completata urmatoarea informatie:
    Luni seara, numarul pacientilor internati dupa tragedie era de 71, 14 dintre acestia fiind in stare critica, iar 7 in stare grava, situatia ranitilor transferati in strainatate este.
    1 in Newcastle
    10 in anglia si Norvegia
    1 in Finlanda
    16 Olanda si Belgia
    1 Israel
    etc....
    Nu putem uita de cei transferati in strainatate.
  • -2 (8 voturi)    
    Nu mai actualizati!!!! (Marţi, 10 noiembrie 2015, 13:28)

    tiberius_p [anonim]

    Nu mai actualizati in timp real numarul si identitatile persoanelor decedate. Nu ne mai spuneti cu ce se ocupau si ce au realizat de-a lungul vietii. Pe zi ce trece devine tot mai clar ca au pierit acolo cei mai talentati tineri din aceasta tara pe care nu-i va putea inlocui nimeni, decat poate peste cateva generatii bune. E un spectacol macabru si de prost gust care provoaca durere si depresie chiar si celor care nu i-au cunoscut niciodata, ca sa nu mai vorbim de cei apropiati lor. Exista numere de telefon la care rudele si prietenii victimelor pot suna pentru a afla noutati. Nu au nevoie si de "ajutorul" vostru. Dati dovada de putina discretie si decenta si nu mai profitati de o tragedie pentru a obtine niste click-uri. Asteptati pana cand situatia se stabilizeaza si publicati atunci un bilant. E mai bine asa...


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by