Acestia precizeaza, intr-o declaratie remisa la solicitarea AGERPRES, ca in data de 18 octombrie 2015, la Comisariatul pentru Protectia Consumatorilor al Municipiului Bucuresti a fost inregistrata o reclamatie cu privire la activitatea clubului Colectiv. Reclamatia se referea la neconcordanta dintre preturile de pe meniu si sumele incasate. In lista de meniu aparea un sortiment de coniac la un pret de 23 lei, pentru care consumatorul a platit la bar 40 de lei. A sesizat neregula la bar si a primit bautura gratuita din partea casei, insa, cu toate acestea, consumatorul a depus reclamatie la ANPC.
"In data de 29 octombrie 2015 o echipa de comisari ai Comisariatului pentru Protectia Consumatorilor s-a deplasat la sediul clubului pentru analizarea reclamatiei, institutia mentionand ca termenul legal pentru cercetarea unei reclamatii este de 30 de zile de la data inregistrarii. ANPC precizeaza ca la data si ora controlului nu era prezent niciun reprezentant legal al firmei, ci doar un barbat care nu avea acces la documentele firmei. Comisarii CPCMB au lasat o invitatie pentru reprezentantul societatii Colectiv, acesta urmand a se prezenta cu actele societatii la sediul Comisariatului pentru Protectia Consumatorilor al Municipiului Bucuresti pentru a doua zi, 30 octombrie 2015, ora 08,30. In data de 30 octombrie 2015, niciun reprezentant al societatii nu s-a prezentat la sediul Comisariatului. Conform Procedurii de Control, urma ca in urmatoare zi lucratoare echipa de control sa se deplaseze la sediul societatii si sa afiseze, la loc vizibil, o noua invitatie pentru reprezentantul legal al societatii pentru ca acesta sa se prezinte la sediul Comisariatului cu documentele solicitate", se mentioneaza in declaratia semnata de Marius Alexandru Dunca, presedintele ANPC.
Potrivit ANPC, in cazul in care nici de aceasta data nu s-ar fi prezentat reprezentantul imputernicit la sediul Comisariatului, echipa de control urma sa incheie Proces Verbal de Constatare a Contraventiei avand in vedere incalcarea prevederilor articolului 51 alin 1 din OG 21/1992, conform caruia "Impiedicarea, sub orice forma, a organelor administratiei publice insarcinate cu protectia consumatorilor de a exercita atributiile de serviciu referitoare la prevenirea si combaterea faptelor care pot afecta viata, sanatatea sau securitatea consumatorilor ori interesele economice ale acestora constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 10.000 lei la 30.000 lei".
De asemenea, ANPC mai precizeaza ca din cauza neprezentarii, la data si ora stabilita, a reprezentantului legal imputernicit al firmei la invitatia adresata de reprezentantii Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, acestia nu au putut incheia act de control la Clubul Colectiv.
ANPC nu avea treaba cu izolatia fonica, cu stingatoarele de incendiu si asa mai departe, ci cu ce se servea clientilor, serviciile si produsele.
concret va dau exemplu meu, sosec in gara cu trenul, la ora 3 noaptea, ma urc in primul TAXI care apare, comand cursa si la destinatie ce credet cit cere infractorul de la volan,21.90 lei, pentru 3 km cu-n tarif de noapte de 2.19 lei/km, fiind inghetat de frig, am achitat contravaloarea cursei,dar am solicitat BF, pe care l-am pus in buzunar, a doua zi cind am verificat bonul, stupoare, individul a pus ceasul pe stationare in timpul mersului, valoarea cursei de 3x2.19=6.57 plus TVA,
cine este coruptul in acest caz, patronul care adat de lucru investind in masina si taxe pentru autorizare?, sua smecherul de la volan,care, isi bate joc de locul de munca si client?,
aici este tragedia poprului, nu mai are coloana vertebrala sau cum se spune "nu are cei sapte ani de-acasa", fiind om de tip nou dupa guvernul groza din 1945 cu voturi furate, mai cunoastem noi cazuri mai noi de furt,
De asemenea, ca sa ii lamuresc si pe domnii de la ANPC, in momentul in care am facut "sesizarea" la bar, deja fusesem taxat cu mai mult de 200 de lei pentru bauturile comandate si care ar fi trebuit sa coste dupa calculele noastre conform meniului, mai putin de jumatate. Banii erau platiti deja, si nu, nu am primit bautura gratis asa cum spun tovarasii in comunicat. Nu am acceptat sa mi se dea banii inapoi, singurul lucru a fost ca cei de la bar, dupa ce am fost suficient de clar in a imi argumenta punctul de vedere, nu au vrut sa ne mai ia alti bani pe cele cateva bauturi comandate dupa incident, si care, oricum, nu ar fi acoperit sumele platite in plus.
Persoana care a facut sesizarea la ANPC a fost sunata cu o zi inainte de tragedie de un inspector care era pe punctul de a inchide dosarul, pe motiv ca "nu gaseste locatia". La insistentele acesteia se pare ca a gasit-o pana la urma.
Oricum, ce s-a intamplat acolo la numai o zi mai tarziu este greu de descris in cuvinte si, cu atat mai putin, toate comentariile noastre si gandurile bune nu au cum sa-i aline in niciun fel pe cei care si i-au pierdut acolo pe cei dragi, sau sa ii intoarca la viata pe cei din urma.... Tot ce sper este ca noi toti sa ne trezim, sa invatam ce se poate din asta si sa avem puterea sa ne unim si sa schimbam ceva in tot putregaiul de sistem politic si administrativ care ne macina tara de 25 de ani incoace.
Ce treaba au preturile din local cu tragicul eveniment !?
Sigur, legea trebuie respectata.
Dar sa-l demiti pe seful ANPC ca si cum ar fi de vina ca a luat foc localul, este dincolo de orice logica.