Scrisoarea unui tatic de Vrajitoare, catre parintii care le-au interzis copiilor Halloween-ul: Va temeti de inocenta care va arata asa cum sunteti. Habotnici si razbunatori!

de R.P.     HotNews.ro
Vineri, 30 octombrie 2015, 14:29 Actualitate | Esenţial


Halloween
Foto: USER UPLOADED
"Ce poate fi mai frumos ca dimineata, in cartier, sa vezi pe strazi copilasi costumati in zane, printese, cavaleri sau... vrajitoare? (...) Toti insa bucurosi si cu zambete largi pana la urechi! Au fost insa prea putini la noi in scoala! Cateva zeci din 600! Pentru ceilalti, Halloween-ul a ramas interzis. De proprii lor parinti! Dragi adulti, ati incercat si aproape ati reusit, sa ucideti imaginatia, lumea basmelor. Aia cu printi si printese, zane, spiridusi, pirati si vrajitoare!", scrie "Un tatic de Vrajitoare cu Bagheta magica si un Dovleac simpatic!", intr-o scrisoare trimisa redactiei.

Dupa ce arhiblog.ro a semnalat cazul unei scoli din Bucuresti in care Asociatia Parinti pentru Ora de Religie ar fi cerut sa nu se sarbatoareasca Halloween-ul, tatal unui alt elev scrie despre interzicerea acestui eveniment.

Citeste mai jos scrisoarea integrala trimisa HotNews.ro:

Ce poate fi mai frumos ca dimineata in cartier, sa vezi pe strazi copilasi costumati in zane, printese, cavaleri sau... vrajitoare? De nationalitati sau credinte diferite!

Mamici purtand bentite cu urechi de pisica sau un tata ducand rucsacul si sabia cavalerului de 7 ani. Si care mi-a spus in treacat: "Multumesc! Nu credeam ca ne mai costumam anul asta!" (Astia o sa caute acum prin toata scoala un baietel cu o sabie mica!)

Unii au plecat azi spre scoli private, unde libertatea de gandire si exprimare nu e ingradita "oficial". Ba chiar e promovata. Altii au mers la scoala de stat! Toti insa bucurosi si cu zambete largi... pana la urechi!

Au fost insa prea putini la noi in scoala! Cateva zeci din 600! Pentru ceilalti, Halloween-ul a ramas interzis. De proprii lor parinti!

Dragi adulti, ati incercat si aproape ati reusit, sa ucideti imaginatia, lumea basmelor. Aia cu printi si printese, zane, spiridusi, pirati si vrajitoare!

Anul acesta insa, Spider Man nu a mai stat de vorba in scoala cu Superman si o Vrajitoare ca sa-si compare puterile.

Au intrat in lumea voastra, in care povestile cu maini si capete taiate, diavoli care-ti intra in suflet, fetite ciopartite de parintii lor, sunt adevaruri absolute!

Bravo! "Un lucru bine facut!"

Am aflat insa ca va e frica! Va e teribil de frica de copilul ala care, din multimea capetelor plecate si supuse, se ridica si spune tare si raspicat: "-E o nedreptate!"

Va temeti de inocenta, care in multimea de aplaudaci care va inconjoara, striga in gura mare "Regele e gol!" si va arata asa cum sunteti in realitate. Habotnici si razbunatori!

Azi in Liceul I.L. Caragiale, la cativa km departare, este plin de decoratiuni, proiectii cu fantome pe pereti si toata lumea este costumata! Inclusiv profesorii! A fost insa nevoie sa faca o cerere si au luat o aprobare "speciala" de la Inspectoratul Scolar. Altfel, era interzis orice eveniment de Halloween!

Happy Halloween, oriunde va aflati!

Cu stima, Marius Pana. Un tatic de Vrajitoare cu Bagheta magica si un Dovleac simpatic!


Citeste mai multe despre   

















19140 vizualizari

  • +29 (71 voturi)    
    bravo (Vineri, 30 octombrie 2015, 14:35)

    premierul grivco [utilizator]

    ce treaba are "lucru bine facut" cu halloween?
    unii nu au interzis copiilor halloween, ci pur si simplu nu au marsat la o sarbatoare importata cu scop comercial
    • +7 (35 voturi)    
      exploatare comerciala + indobitocire (Vineri, 30 octombrie 2015, 17:51)

      Fileu_de_Poveste [utilizator] i-a raspuns lui premierul grivco

      Nu fiti rai.

      Mai "autorule" (Marius Pana) sarbatoarea aceasta este seara, nu dimineata, ca o serbare la scoala. Doar pentru ca tu ai vazut o licarire de fericire in ochii copilului tau la acest halloween nu inseamna ca esti un tata grozav! Nu prea esti informat, defapt esti prost informat, esti mai rau decat cei pe care-i arati cu superioritate ca sunt habotnici, .. ucigasi de vise. Sorry, esti un idiot.

      ACEASTA SARBATOARE NU ESTE SARBATOAREA LUMII POVESTILOR !!!!

      Am fost in USA si Halloween-ule o chestie funny, dar la viteza cu care adoptam sarbatorile altora, vom ajunge sa sarbatorim azi/maine "4th of July".

      Intr-o societate americana, consumerista, e nevoie de sarbatoarea aceasta dusa la extreme, comercial, social si psihologic vorbind (nu intru in detalii dar studiati dar aveti curiozitate). Oricat ar impinge in Romania reclamele si mall-urile si magazinele Halloweenul si Valentines la inaintare, chestia va fi doar o copie de 2 bani a ceea ce sunt aceste sarbatori in USA. Mergeti acolo si convingeti-va (la TV/Internet e alta poveste)

      Dar romanii nu prea inteleg care-i treaba cu Halloween-ul, doar costumase, si palariute si dulciuri.
      Daca adopti o astfel de sarbatoare te vei obliga sa o respecti an de an ingradind, tu, ca si institutie (de stat) sau infierand pe cei care nu au de gand sa adopte halloweenul (sau Valentines, sau whatever ...), si din nou - habar nu au despre ce vorbesc.

      Pe de alta parte, si in USA sunt comunitati care aleg sa NU sarbatoreasca Halloweenul - si nu sunt incuiati si habotnici.

      As vrea sa-i vad pe "astia" care arata cu degetul catre unii care din diverse motive ( religioase, economice, culturale, antiglobalizare, sociale, indiferenta, varsta,...), as vrea sa-i vad ca pun la fel de mult efort pentru Dragobete sau Martisor, sau ca-i duc pe copii la cimitir la un pelerinaj la rudele decedate macar de ziua mortilor. Parti(h)otilor!!!

      Succes
      • 0 (18 voturi)    
        4th of July (Vineri, 30 octombrie 2015, 22:55)

        gnd [utilizator] i-a raspuns lui Fileu_de_Poveste

        Prefer sa sarbatoresc 4th of July, decat 12 Iunie, si putin ma intereseaza ca nu-ti convine tie.
        • +2 (16 voturi)    
          Obiceiuri (Sâmbătă, 31 octombrie 2015, 12:37)

          Mihai [anonim] i-a raspuns lui gnd

          In fiecare duminica tăticul isi poate lua copilul să meargă la biserică unde poate vedea corul de copii cum cântă ca niște ingerași, dimineata de la 10 sau seara de la 18. De obicei sunt imbracati la fel, in alb sau dupa posibilitati. Obiceiurile formate de mic rămân toată viata și in loc să meargă la un concert rock sambata seara eu aleg sa il duc la biserica duminică dimineata.
          • -1 (1 vot)    
            Vezi daca esti crestin? (Sâmbătă, 31 octombrie 2015, 20:53)

            postacrestin [anonim] i-a raspuns lui Mihai

            Iti iei doar minusuri!
      • -3 (15 voturi)    
        Ai vrea?.. (Sâmbătă, 31 octombrie 2015, 9:24)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Fileu_de_Poveste

        Poate ca ai prea mult timp liber. Le spui altora ce au vor să sărbătorească și ce nu? Poate ca se va răsturna balanța într-o zi.. tradițiile la care ții tu oare vor fi interzise? Sau ei vor fi mai toleranți? Un copil vrea sa fie pt o zi costumat in eroul sau preferat.. și tu îl trimiți la cimitir? Câinele moare de drum lung și prostul...
    • -2 (18 voturi)    
      cat de comerciala (Sâmbătă, 31 octombrie 2015, 8:54)

      vizirul [utilizator] i-a raspuns lui premierul grivco

      ti se pare organizarea expunerii "moastelor" diversilor "sfinti", la care se aduna mii de euro in beneficiul BOR? Acest halloween este un fel de joaca pentru copii si un bun prilej de socializare.
  • -5 (75 voturi)    
    i-a obligat cineva sa nu vina? (Vineri, 30 octombrie 2015, 14:37)

    horatiu [anonim]

    inteleg ca v-ati adunat doar cateva zeci, si vreti sa-i obligati pe toti sa se alineze modelului dvs de distractie.
    Se pot organiza serbari si in alte zile, si fara vrajitoare, monstri cu sange pe la gura, cadavre umblatoare, schelete sau cranii de morti, vampiri, etc, la care probabil va participa toata lumea. Oricat ati incerca sa pareti simpatici, sa stiti ca sunteti macabri. Copiii nu trebuiesc expusi la un asemenea show.
    • +7 (57 voturi)    
      mda (Vineri, 30 octombrie 2015, 15:12)

      sucaa [utilizator] i-a raspuns lui horatiu

      vorbesc romanii care ridica ratingul stirilor de la ora 5 si cu ochii cat cepele cand sunt accidente, omoruri, violuri etc. sau showuri cu agramati si delicventi.
      alea nu-s macrabe.
      macabre sunt niste costumatii pentru copii si niste dovleci scluptati. ce sa zic...
      repede toti cu mandria de roman si crestin dar nu iertam nicio stire cu morti si raniti.
      prefer sa achisez la o sarbatoare de pe alte meleaguri decat sa ma uit la ce avem pe teveurile din Romania.
      • +2 (48 voturi)    
        vorbeste in numele tau (Vineri, 30 octombrie 2015, 15:48)

        phane [anonim] i-a raspuns lui sucaa

        si al familiei tale. Daca tu faci asa, nu inseamna ca toata tara face.
        • +3 (21 voturi)    
          o face toata tara (Vineri, 30 octombrie 2015, 19:04)

          sucaa [utilizator] i-a raspuns lui phane

          d-aia au ratingurile care le au.
          daca m-as uita doar eu cu familia mea ar disparea de pe post :)
          de altfel, ce-mi place mie dispare repede de pe post.
          dar trebuie sa dai tu in familie si-n neamuri sa ne arati ca nu te uiti... parca nu stiam ca te uiti. nu stiu de familia ta si nu ma bag, din pur bun simt :)
    • 0 (14 voturi)    
      te-ai intrebat oare de ce "thriller" (Vineri, 30 octombrie 2015, 16:42)

      zaboo [utilizator] i-a raspuns lui horatiu

      a avut asa un succes?
    • +5 (21 voturi)    
      eu zic sa organizeze Iliciov o mineriada (Vineri, 30 octombrie 2015, 17:21)

      zaboo [utilizator] i-a raspuns lui horatiu

      e mai democratic sa ne distram cu bate adevarate
      • 0 (10 voturi)    
        nu e nevoie de iliescu (Sâmbătă, 31 octombrie 2015, 7:59)

        thebblack [utilizator] i-a raspuns lui zaboo

        avem noi romanii, o traditie sanatoasa, autentica si perfect a noastra.

        daca esti curios, de craciun, ca orice crestin adevarat, te poti duce la ruginoasa.
        • +5 (5 voturi)    
          Am un dubiu (Sâmbătă, 31 octombrie 2015, 21:12)

          Iomen [utilizator] i-a raspuns lui thebblack

          ...ca tu, ca si quietguy, care macar a recunoscut, sinteti romani.
          • 0 (0 voturi)    
            :))))))))))))) (Duminică, 1 noiembrie 2015, 15:19)

            thebblack [utilizator] i-a raspuns lui Iomen

            nu, nu sunt roman. daca e sa ne ducem pana pe la strabunici sunt moldovean, oltean, bulgar si nitel elvetian sau austriac ca nu e inca perfect stabilit (razboiul era mare, soldatii multi, germana nu o vorbea nimeni din sat). evident, asta inseamna ca idiotii de la ruginoasa sunt ok.
  • -10 (80 voturi)    
    mi se rupe (Vineri, 30 octombrie 2015, 14:45)

    dum_i [utilizator]

    Since mi se rupe ce papagalii astia care isi forteaza plozii sa faca tot ce vad ei "la televizor in filmele americane".

    Avem si noi destule sarbatori frumoase in Romania.

    Apropo pentru "taticul de vrajitoare", cand au fost copilasii ultima data sa se impartaseasca?

    Probabil ca niciodata, pentru ca Dumnezeu nu "vinde" la imitatorii de occident.
    • +10 (56 voturi)    
      In schimb (Vineri, 30 octombrie 2015, 15:10)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui dum_i

      In schimb papagalii care isi forteaza copii lor si pe ai altora sa mearga la ora de indoctrinare crestina e ok !
      • +9 (25 voturi)    
        e o nuanta (Vineri, 30 octombrie 2015, 15:43)

        gogu [anonim] i-a raspuns lui tudor74

        fiecare isi indoctrineaza copilul cum vrea, astia in schimb vor sa-i indoctrineze si pe ai altora cum vor ei.
        • -4 (20 voturi)    
          Cine? (Vineri, 30 octombrie 2015, 16:24)

          LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui gogu

          Nu vezi ca vorbesti aiurea? CINE A OBLIGAT vreun copil sa sarbatoreasca Halloween-ul? Iar daca intr-adevar e asa, chiar eu care nu am nimic impotriva acestei sarbatoriri, te rog sa faci plangere, poate fi chiar caz penal. NIMENI nu are dreptul sa-ti oblige copilul sa faca ceva care nu-i place, sa se imbrace intr-un anumit fel, chiar sa serbeze ceva ce nu vrea!! Poate doar la musulmani, dar nu la noi din fericire.
          • +3 (23 voturi)    
            ei, i-auzi (Vineri, 30 octombrie 2015, 16:34)

            tio [anonim] i-a raspuns lui LiviuX

            pai astia cu haloweenu ca cica nu le dau voie sa faca dezmat la scoala. Parca scoala pentru asta e, nu pt invatat carte. Daca organizeaza o "serbare" pt asta, e tot un fel de obligare. Aplicand logica voastra, ce vor face copiii mei in timpul serbarii, daca eu nu vreau sa-i las? Ce activitati alternative le ofera scoala?

            "NIMENI nu are dreptul sa-ti oblige copilul sa faca ceva care nu-i place" - de ras daca n-ar fi de plans. Copiilor mei nu le place sa mearga la scoala, asta inseamna ca trebuie sa ii las de capul lor? Voi astia care va dati cu parerea, aveti copii macar? Daca aveti, e mare pacat de ei.
            • -1 (21 voturi)    
              Unde era vorba de dezmat??? (Vineri, 30 octombrie 2015, 18:09)

              LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui tio

              Nu cred ca s-au suspendat orele ca sa se tina sarbatoarea. Iar daca s-a facut asta, evident sunt impotriva si consider ca e si ilegal, deci trebuie luate masurile LEGALE de rigoare. Daca e dupa ore, copilul tau n-are dacat sa nu stea si sa plece acasa, iarasi nu cred ca l-a oprit cineva. Iar daca copilului tau nu-i place scoala si se duce OBLIGAT, atunci atat tu cat si copilul sunteti de plans. Eu le-am explicat la ai mei ce e scoala, de ce e necesara, care sunt partile frumoase, asa ca se duceau cu placere la scoala (uneori chiar abia asteptau sa se termine vacanta). Dar pentru asta iti trebuie si ceva cap, e drept. Asa ca nu i-am obligat nici o data sa faca ceva ce nu le placea la inceput, ci ii convingeam de necesitatea acelui lucru, ca sa-l faca de buna voie. Chiar daca nu cu placrere, dar sigur fara neplacere si din obligatie.
            • -2 (24 voturi)    
              dar religia (Vineri, 30 octombrie 2015, 19:08)

              sucaa [utilizator] i-a raspuns lui tio

              poate sa se tina in scoala si halloween-nu?
              pe ce baza unul este mai edicativ ca altul?
              de halloween se imbraca in scheleti sau cadavre, la religie te pun sa pupi cadavre la propriu...
              cam ce crezi ca as vrea pt copilul meu? :)
              • +5 (5 voturi)    
                Incape comparatie? (Sâmbătă, 31 octombrie 2015, 21:22)

                Iomen [utilizator] i-a raspuns lui sucaa

                Din ce sa scoti material de studiat la Halloween? Unde in lume e Halloweenul materie de studiu? Religia crestina a influentat decisiv civilizatia actuala; literatura, filozofia, arta, etica si pana si numele proprii. Halloweenul e doar o zi din an care se zbate sa fie sarbatorita.
      • +11 (21 voturi)    
        si reclama (Vineri, 30 octombrie 2015, 16:23)

        Wildschwein_007 [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

        la TV, de exemplu, e indoctrinare, si inca una care umbla direct la banii tai, sugerandu-ti incontinuu se sa cumperi. Si la ce sa te uiti. Si copiii sunt de multe ori victime ale porcariilor aratate prin filme si nu numai. Asta nu ti se pare un tip de indoctrinare mult mai periculos decat asa zisa "indoctrinare" crestina?
    • 0 (44 voturi)    
      Zici e ca pentru tine scrisoare omului. (Vineri, 30 octombrie 2015, 15:19)

      Gogu Pintenogu [anonim] i-a raspuns lui dum_i

      Esti exponentul perfect al parintelui descris de taticul de vrajitoare ! Felicitari ! Vezi ca si Abba ca Zapada e cam horror desi e o poveste pentru copii.

      Inteleg ca esti mare cumparator de Dumnezeu ! Se vinde la BOR via arhiultramultumituimplinitusifericitu? Mai scriu cand ma opresc din ras.
      • -1 (23 voturi)    
        el crede in acatiste (Vineri, 30 octombrie 2015, 16:48)

        zaboo [utilizator] i-a raspuns lui Gogu Pintenogu

        si in popi care te spovedesc da' pleaca cu banii tai acasa in genti uriase (vazut cu ochii mei!!!); mai crede in popi care negociaza cand ai mortul pe masa... de ce ar crede in basme?
    • +1 (15 voturi)    
      sarman cu duhu (Vineri, 30 octombrie 2015, 17:07)

      Francisc 1 [utilizator] i-a raspuns lui dum_i

      taiam dovleci si acum 50 de ani si nu ne baga nimeni pe gat nimic , vai de capul vostru!
    • -4 (12 voturi)    
      care estelegatura (Sâmbătă, 31 octombrie 2015, 9:03)

      vizirul [utilizator] i-a raspuns lui dum_i

      intre halloween si impartasanie? Semeni cu fariseii
      biblici care condamnau orice "abatere" benigna de la tabieturile impuse, sau mai rau, semeni cu vechii inchizitori. Esti cumva imbracat in sutana si faci parte din tagma semidoctilor BOR?
  • +9 (67 voturi)    
    ... (Vineri, 30 octombrie 2015, 14:47)

    dragos234 [utilizator]

    Pupatorii de moaste s-au speriat de dovleacul de Haloween.
  • +3 (61 voturi)    
    o intrebare (Vineri, 30 octombrie 2015, 14:48)

    freestyle [utilizator]

    ce este Halloween-ul? care este legatura cu traditiile noastre? plangem dupa sarbatori de import? imi cer scuze, dar nu inteleg.
    • +10 (36 voturi)    
      _ (Vineri, 30 octombrie 2015, 15:02)

      aaragn [anonim] i-a raspuns lui freestyle

      Nici eu nu sunt fan Haloween, il ignor complet. Insa, daca cuiva ii face placere, de ce sa ma opun?
      De ce conteaza ca nu e "traditional"?
      1.) Nu tot ce e traditional e bun, vezi miresele tiganci la 12 ani. 2.) Toate lucrurile traditionale au fost la un moment dat noutati...
    • +9 (37 voturi)    
      Traditii 100% Made in RO (Vineri, 30 octombrie 2015, 15:16)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui freestyle

      Dar ce legatura are Craciunul cu Romania ?

      Ia sa nu mai aud de acum incolo urarea de "Craciun Fericit" ci doar cea de Solstitiu de Iarna Fericit" asa cum ne-a invatat Zamolxis !

      Toti astia care sarbatoriti moartea a unui evreu pe cruce (cica) sunteti niste eretici !

      *sarcasm end*
      • +3 (21 voturi)    
        pai nu prea o mai auzi (Vineri, 30 octombrie 2015, 15:50)

        Bibu [anonim] i-a raspuns lui tudor74

        iar in curand o sa auzi una mai tare: alah abhar. Si nu numai ca o s-o auzi, dar o s-o si zici, mai de buna voie, mai fortat...
        • +6 (18 voturi)    
          da (Vineri, 30 octombrie 2015, 16:42)

          baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Bibu

          alah e la bar, trage tare din pahar.
      • +5 (5 voturi)    
        Zamolxis i-a invatat asta pe daci (Sâmbătă, 31 octombrie 2015, 21:29)

        Iomen [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

        Noi sintem romani si am preluat religia crestina inca de la formarea ca popor. Ne tragem din daci, dar nu sintem daci, la fel cum francezii nu sint gali si nu se inchina la zeitatile celtice.
        Pe scurt, te aberezi.
    • -8 (14 voturi)    
      la (Vineri, 30 octombrie 2015, 16:42)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui freestyle

      ce traditii te referi, la alea rusesti poate, ca tu asta esti, rus, sigur un neroman.
  • -4 (52 voturi)    
    Crestinopati... (Vineri, 30 octombrie 2015, 14:49)

    EduardPopa [anonim]

    Sunt unele lucruri, cum ar fi dorinta de a iti lasa sau nu copilul la ora de religie, care tin de normalitate intr-o lume civilizata. Nu a fost cazul la noi, unde s-a creat acest APOR care a facut reclama (Sa nu zic propaganda) pro-religie. Ok, sunt de acord. Fiecare are dreptul la o opinie. Si 95% din oameni si-au inscris oricum copiii la ora de religie. Au facut mult zgomot pt nimic. Acum au iesit din nou cu niste tampenii crestinopate...
    Pe aceeasi filiera, va invit sa nu mai beti nici Cola, pt ca nu e bautura romaneasca, sa nu mai fumati Kent sau Marlboro ci Carpati si sa nu va mai bateti nevestele cu picioarele, ca nu e romanesc. La romani se da cu palma.
    FFS, unii au prea mult timp liber. Pardon, nu am vrut sa zic "FFS", ca nu e romanesc. "Manca-ti-as gura ta".
    • +6 (28 voturi)    
      Sunteti un crestinofob, domnule (Vineri, 30 octombrie 2015, 16:19)

      Cremene1 [utilizator] i-a raspuns lui EduardPopa

      Stimate domn Popa,

      Daca tot dati dovada de o lipsa crasa de bun simt si improscati cu tot felul de mizerii (de ex termenul degradant de "crestinopati" cu care-i gratulati pe crestini) atunci nu o sa va fie cu suparare afland ca va dovediti un vajnic si de nadejde "tovaras " crestinofob.

      Daca tot afirmati ca a-ti lasa sau a nu-ti lasa copilul la ora de religie tine de normalitate intr-o lume civilizata, cum este cu putinta sa va dovediti atat de "orb" si sa nu vedeti ca a-ti lasa sau a nu-ti lasa copilul sa sarbatoreasca "minunatia" asta de Halloween tine tot de normalitate intr-o lume civilizata? Sau, in opinia dvs, este normal si civilizat doar ce considerati dvs si altii asemenea dvs a fi "normal" si "civilizat"?

      In ceea ce priveste APOR-ul (apropo, nu fac parte din aceasta asociatie), domnia voastra "uitati" un mic amanunt : aceasta organizatie a aparut drept raspuns la incercarea unor atei de a scoate cu forta ora de religie din scoala (dupa ce aceiasi atei au incercat sa scoata cu forta simbolurile religioase crestine din scoli).

      Nu crestinii sunt cei care au facut "mult zgomot pentru nimic" ci ateii sunt cei care au facut mult zgomot pentru nimic (de fapt ateii au reusit sa obtina ceva, i-au convins pe crestini sa fie mai uniti si mai organizati pentru a se putea apara pe ei si pe copiii lor de agresivitatea ateilor).

      Asadar, stimate domn, va rog sa nu mai dati dovada de ipocrizie si sa recunoasteti ca, asa cum a-ti lasa sau a nu-ti lasa copilul la ora de religie tine de normalitate intr-o lume civilizata, tot asa tine de normalitate intr-o lume civilizata si a-ti lasa sau a nu-ti lasa copilul sa se costumeze intr-un monstru sau intr-un vampir cu ocazia Halloween-ului.

      Nu doar dvs si cei asemenea dvs aveti drepturi intr-o societate democratica. Aceleasi drepturi le avem si noi, cei care suntem crestini si care, din dragoste fata de copiii nostri, incercam sa-i protejam de elementele bestiale (precum monstrii sau vampirii) pe care altii le promoveaza.
      • -7 (19 voturi)    
        ”Tovarase”? Ateu? (Vineri, 30 octombrie 2015, 17:27)

        EduardPopa [anonim] i-a raspuns lui Cremene1

        Halloween-ul e ceva inofensiv, maestre, indiferent cum ai lua-o. Ce e gresit in a te costuma in ceva pt a cere bomboane?
        Daca ti-e teama de faptul ca o sa iti ajunga copilul un criminal pt ca se costumeaza de Halloween, sfatul meu ar fi sa il trimiti pustnic, pt ca-s foarte multe lucruri care-l pot influenta, de genul televizorului, internetului sau chiar si literatura.
        Si las-o mai incet cu ”tovarase” si ”ateu” ca nu sunt nici comunist, nici antireligie. Doar ca nu mi se pare normal sa interzici ceva, ORICE. Ceea ce e mult mai comunist decat sa fii „ateu”, tovarase.
        Cu respect, Eduard Popa , domnului care se semneaza cu anonim. :)
      • -11 (13 voturi)    
        sint crestinofob!!! (Sâmbătă, 31 octombrie 2015, 8:10)

        thebblack [utilizator] i-a raspuns lui Cremene1

        si ma mandresc cu asta!

        dreptul de a alege este cel mai important. din punctul meu de vedere ai dreptul sa alegi daca iti trimiti copilul la ora de religie (devenim credinciosi 50 de minute pe saptamana sau cum vine asta?) si ai dreptul sa alegi daca iti costumezi copilul sau nu de halloween (care halloween ESTE o sarbatoare crestina, amaratilor). voi, crestinii, insa, vreti sa ma OBLIGATI sa imi trimit copilul la ora de religie, vreti sa ma obligati sa nu il las sa se bucure de un bal mascat nevinovat pentru ca va atinge voua frustrarile.

        si de aia sunt crestinofob. am fobie la prostia imprastiata crestinieste.
        • +7 (7 voturi)    
          halloween-ul, sarbatoare crestina???!!! (Sâmbătă, 31 octombrie 2015, 15:18)

          ionisus [utilizator] i-a raspuns lui thebblack

          De unde ai scos-o pe asta?
          Nu-mi pierd timpul sa-ti dau alte explicatii, daca vrei, ai unde sa te informezi. O sa-ti spun doar ca halloween-ul e chiar o sarbatoare de celebrare si invocare a demonilor, deci o 'sarbatoare satanica.
          Sa fii ignorant e treaba ta, dar sa mai si pozezi in profesor, asta cred ca e cam mult, totusi!
          • 0 (0 voturi)    
            all saint's day? (Duminică, 1 noiembrie 2015, 15:23)

            thebblack [utilizator] i-a raspuns lui ionisus

            ziua tututror sfintilor? e adevarat, origini precrestine, dar adoptata cu trup si suflet de biserica crestina ( https://ro.wikipedia.org/wiki/Halloween ). pentru ca nu-i asa, dumnezeu e numai unul?
        • +7 (7 voturi)    
          Nu te obliga nimeni (Sâmbătă, 31 octombrie 2015, 21:33)

          Iomen [utilizator] i-a raspuns lui thebblack

          La fel cum tu nu esti obligat sa-ti dai copilul la religie, la fel si altii vor sa nu fie obligati copiii lor sa ciopleasca dovleci la scoala. Ce sarbatoresti tu acasa cu copiii tai e treaba ta.
          • 0 (0 voturi)    
            ba imi interzici (Duminică, 1 noiembrie 2015, 15:24)

            thebblack [utilizator] i-a raspuns lui Iomen

            daca copilul meu nu are voie sa vina la scoala cu un dovleac, nici al tau nu are voie cu cruciulita si nici icoane pe pereti sa nu vad.
  • +13 (49 voturi)    
    ! (Vineri, 30 octombrie 2015, 14:53)

    Natasa [utilizator]

    Se supara degeaba autorul scrisorii. Aceasta e societatea in care traim, una in care forma e importanta si nu fondul! Una in care oamenii pot trece linistiti peste violenta verbala si fizica din jur, in care nu iau atitudine cand drepturile le sunt incalcate, dar in care sar in sus ca se scobesc dovleci si asta nu e un obicei "ortodox". Ipocrizia combinata cu prostia si peste toate cu idolenta este amestecul penibil care caracterizeaza societatea romaneasca actuala! Si ca sa puna capac, mai apare cate un preacuvios care se da jos din masina lui de zeci de mii de euro si ne explica de ce e foarte rau sa sarbatorim Halloweenul! Nu e rau sa furam, sa mintim, sa injuram, sa ne purtam mizerabil cu aproapele nostru, sa scuipam, sa aruncam gunoaie in drum, sa taiem paduri, sa ne batem joc de oamenii cu handicap din tara asta!! Nu, e rau sa ne costumam, sa radem, sa scobim dovleci si sa ne bucuram! Scarboasa ipocrizie!
    • -7 (17 voturi)    
      Excelent spus (Vineri, 30 octombrie 2015, 16:21)

      adeh [utilizator] i-a raspuns lui Natasa

      Ati subliniat esentialul!
  • +9 (45 voturi)    
    Sarbatori de import (Vineri, 30 octombrie 2015, 14:59)

    Martinezu [utilizator]

    Nu am nimic cu Halloween ul. Nici cu Valentine's day nici cu orice alta sarbatoare vom adopta.
    Problema este ca astea sunt sarbatori de import pe care nici nu le intelegem nici nu stim sa le sarbatorim.
    In Olanda de exemplu s-a imprumutat de mai mult timp decit noi. Acolo copiii umbla din usa in usa si primesc bomboane. ! Mi s-a parut o improvizatie, adica hai sa facem si noi ceva de Holooween ca oricum nu avem ce.
    Si noi si olandezii avem propriile sarbatori. Dar le abandonam in favoarea unora noi. Chestia cu identitatea unui popor nu cred ca e doar vorba in vant. Ne tot laudam in sus si in jos cu tara si cu poporul nostru..." Vezi ce tara frumoasa avem", vezi datinile la romani" sa vina strainii sa vada frumusetile noastre".......si cind colo? Kitch , tot mai mult.
    • -5 (27 voturi)    
      catre Martinezu (Vineri, 30 octombrie 2015, 16:06)

      adeh [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

      Dar ce este de inteles la plimbatul moastelor??? Asta este traditia noastra? A romanilor? Sa ne batem la cozi pentru anafura si atinsul moastelor???

      Si crestinismul a fost "importan" la un moment dat.

      Cred ca orice sarabatoare care aduce bucurie in sufletele noastre ar trebui promovata.
      • +10 (22 voturi)    
        da, dar nu cu forta (Vineri, 30 octombrie 2015, 16:22)

        tinel [anonim] i-a raspuns lui adeh

        pe oamenii aia nu-i obliga nimeni sa mearga la moaste, o fac pt ca asa simt. Psiho..patii de haloween au insa pretentia sa impuna tuturor "distractia" schizoida
        • -5 (17 voturi)    
          esti bine? (Vineri, 30 octombrie 2015, 17:10)

          Francisc 1 [utilizator] i-a raspuns lui tinel

          cine ti-a impus sa tai dovleci? apropo taiam bostani si pe vremea comunistilor cand nu stiam ce e ala halloween!
        • -1 (15 voturi)    
          :) (Vineri, 30 octombrie 2015, 17:33)

          Natasa [utilizator] i-a raspuns lui tinel

          Tinele draga, mama mea are 65 de ani si ne povesteste cum in copilarie scobeau dovleci, puneau lumanari in ei si ii puneau la poarta! Daca tu numesti asta distractie schizoida, ai grave probleme daca nu psihice, atunci macar de comportament in societate! Cine ti-a impus ceva? Au venit si te-au costumat cu forta, te-au obligat sa tai dovleci? Stai linistit in ursuzenia prosteasca, nu-i pasa !nimanui daca sarbatoresti sau nu, bombani sa te afli intreaba!
        • +4 (4 voturi)    
          Gresesti, informeaza-te (Sâmbătă, 31 octombrie 2015, 21:36)

          Iomen [utilizator] i-a raspuns lui tinel

          Poporul roman s-a nascut crestin. Noi n-am avut vreun cneaz sau rege care sa zica "de azi sinteti crestin c-asa vreau io".
  • -2 (38 voturi)    
    bravo :) (Vineri, 30 octombrie 2015, 14:59)

    un dovleac mai trecut :) [anonim]

    Noi ne-am costumat si la serviciu, dupa ce am dus copiii echipati la scoala. Daca-i bal, bal sa fie :)

    Asa, ca side-comment: pe popa l-au pus sa vina tot in haine "civile"?
    • -4 (20 voturi)    
      Ha! Ha! (Vineri, 30 octombrie 2015, 15:41)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui un dovleac mai trecut :)

      E grozava chestia cu popa in haine civile!!!
      Si sa nu vina sa spuna cineva ca e uniforma de serviciu, ca atunci ar trebui sa fie imbracati toti la fel, eventual doar cu diferente in functie de rang.
      • -3 (9 voturi)    
        rang? (Vineri, 30 octombrie 2015, 17:17)

        zaboo [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

        pai Iisus in ce haine umbla? era umil si spala picioarele ucenicilor... despre ce vorbim?
    • -5 (17 voturi)    
      De fapt e invers (Vineri, 30 octombrie 2015, 16:08)

      adeh [utilizator] i-a raspuns lui un dovleac mai trecut :)

      N-ai inteles! Popa e costumat cand e in haine de popa!!! Adevaratul popa e ala de la volanul BMW-ului propriu (trimis probabil de divinitate:-)
  • +13 (33 voturi)    
    Ziua Basmului (Vineri, 30 octombrie 2015, 15:02)

    Dan [anonim]

    Aşteptăm Ziua Basmului ROMANESC. Nu credeti ca-i mai bine asa, dragi copii mari care scrieti asemenea scrisori?
    De ce să avem Halloween si sa nu avem Ziua basmului romanesc, Ziua portului popular, Ziua cantecului popular, Ziua literaturii romane? Nu credeti ca e mai bine asa, cei care sustineti Halloween-ul?
    • -4 (30 voturi)    
      de ce nu (Vineri, 30 octombrie 2015, 15:57)

      amanda13 [utilizator] i-a raspuns lui Dan

      Si ziua fanatismului religios, ziua prostiei milenare, ziua drobului de sare?
    • -8 (16 voturi)    
      nu e (Vineri, 30 octombrie 2015, 16:02)

      cezar [anonim] i-a raspuns lui Dan

      Nu e.
    • -4 (22 voturi)    
      nu e mai bine (Vineri, 30 octombrie 2015, 16:27)

      Arlecchino [utilizator] i-a raspuns lui Dan

      Nu stiu cum se face dar se gaseste intotdeauna o majoritate in aceasta tara care sa sustina o "splendida izolare". Cumva, hai sa facem noi ceva diferit fata de ce face toata lumea. De ce sa inteleaga copiii engleza? De ce sa participle la o sarbatoare care a devenit mondiala? De sa participle la o sarbatoare care sa-i faca sa se simta alaturi de copiii din intreaga lume? Nu, hai sa facem una locala, aici, de care nu a auzit nimeni niciodata. "Ziua Basmului Romanesc"? Serios? Cam ce traditie are aceasta zi? Ce beneficii are in afara de faptul ca ne izoleaza de intreaga lume? Similar, nu identic, si cu Valentine's Day. Dupa, subliniez, DUPA, aparitia in Romania a Valentine's Day s-au redescoperit Dragobetele, o sarbatoare aproape pierduta si care nu fusese niciodata generalizata pe tot teritoriul tarii. Misiunea fiind aceeasi: sa ne pastram provinciali si puri.
      • +5 (17 voturi)    
        Poate va mai si informati inainte de a vorbi (Vineri, 30 octombrie 2015, 17:12)

        Cremene1 [utilizator] i-a raspuns lui Arlecchino

        Episcopii romano-catolici din Polonia au luat atitudine împotriva sărbătorii de Halloween, spunând că este o sărbătoare păgână, periculoasă pentru copii, datorită caracterului ei diabolic, și au cerut credincioșilor să o respingă.

        Astfel, Arhiepiscopul Andrej Dziega de Szczecin a trimis o scrisoare pastorală creștinilor din dioceza sa. În ea se spune că în spatele distracției de Halloween, există intențiii de distrugere a vieții creștine. Halloween este o sumă de trucuri care imprimă în copii atitudini diabolice care distrug viața morală și religioasă a oamenilor.
    • -5 (17 voturi)    
      nu SUSTINEM nimic (Vineri, 30 octombrie 2015, 17:18)

      zaboo [utilizator] i-a raspuns lui Dan

      dar incercam sa ii lasam si pe altii sa se bucure, indiferent ca ne place noua sau nu; ce zici de putina toleranta?
    • -3 (9 voturi)    
      cantecul popular? (Sâmbătă, 31 octombrie 2015, 9:21)

      vizirul [utilizator] i-a raspuns lui Dan

      despre ce cantec popular vorbesti, despre kitchurile promovate pe la diverse TV-uri care sunt de fapt niste insailaturi contrafacute? Nu te amagi degeaba, pentru ca in actualul peisaj singurul cantaret autentic in acest domeniu este Grigore Lese.Personajele de tipul Loghin, etc...etc...(nu mi-i amintesc) reprezinta kitchul comercial promovat la nunti pe bani multi si gustata de publicul amator de moaste.
  • +2 (26 voturi)    
    Mda (Vineri, 30 octombrie 2015, 15:02)

    Ghitza [anonim]

    Nu credeti domnule Pana ca ati gresit ziua? Azi nu e "nimic"...Eu o sa sarbatoresc pe 31 impreuna cu o gasca de copii acasa aceasta asa-zisa sarbatoare la initiativa sotiei (victima moderna a treburilor astea "openmind", a consumerismului secolului si a subculturii americane in general - aici tin sa precizez ca am avut cont pe openmind pana a fost inchis :) ) In Romania aceasta sarbatoare ar trebui sa coincida cu Luminatia (sarbatoarea Tuturor Sfintilor adica Halloween...) care se sarbatoreste pe 1 Noiembrie dupa calendarul gregorian. Ca sa fiu sincer intre cele 2 aleg Luminatia pentru ceea ce reprezinta si nu consumerismul chiar daca un zimbet de c
    opil iti face ziua mai buna.
  • -7 (33 voturi)    
    Foarte bine spus!! (Vineri, 30 octombrie 2015, 15:02)

    LiviuX [utilizator]

    Romania e inca in evul mediu, singura diferenta e ca nu sunt arsi pe rug!
    Dar de, daca s-ar accepta, copiilor nu le va mai fi frica, vor afla ca nu exista nici vrajitoare, zombi, draci, iad si cand vor ajunge mari nu vor mai putea fi condusi cum vor unii, inclusiv BOR.
    Si nici nu sunt lasati sa se distreze acum, la varsta copilariei. Nu vor avea destule griji si probleme cand vor fi mari? De ce sa nu profite de varsta asta pentru a se distra?
    • +14 (16 voturi)    
      Halloween vine din antichitatea celtica (Vineri, 30 octombrie 2015, 15:31)

      Metec [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

      Nu e cazul sa faceti pe modernul cerand dreptul la Halloween. E complet ridicol si denota ignoranta!
      • -2 (14 voturi)    
        M-ati inteles gresit (Vineri, 30 octombrie 2015, 16:18)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Metec

        Cand am spus de Evul Mediu m-am referit la arderea pe rug a celor considerate vrajitoare. Si cum copiii (unii) se imbraca in vrajitori, asta am vrut sa subliniez. Deci nici o legatura cu originea sarbatorii. Eu sunt de principiul ca daca o sarbatoare imi place, o tin si o serbez, daca nu nu. Si asta e valabil pentru toate pe care le stiu, romanesti sau nu. Dar, IN NICI UN CAZ NU OBLIG pe altii sa tina sarbatorile care-mi plac mie si sa nu le tina pe cele care nu-mi plac!
    • +9 (19 voturi)    
      sarbatoare macabra (Vineri, 30 octombrie 2015, 16:13)

      gmcwarez [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

      aceasta nu este distractie domnule este prostie in masa cu lucruri macabre la varste ff.f mici cind tot ce vad la tv copii iau de bun, iar adultii ar trebui sa mai si explice si ce e bine si ce e rau . dar cum multi adulti nu au nici mintea unora de 2-3 ani ce sa ma zic se "prostesc" ca asa e cool sau asa sunt "apreciati" de altii la fel de "cool".
      lasati copii sa se distreze dar cu alte distractii nu prostii americane...
      • -8 (18 voturi)    
        Daca pe tine nu te duce capul e una (Vineri, 30 octombrie 2015, 17:59)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui gmcwarez

        Dar asta nu inseamna ca e o prostie. Rastignirea lui Hristos nu e tot macabra? Ba chiar mai macabra decat Halloween-ul, ca asta din urma mai are si personaje pozitive (printese de ex.). In ce priveste adultii, aici ai dreptate, se vede si din comentariile de pe aici. Iar pe copii ii evident ca-i las sa se distreze atata timp cat nu fac ceva ilegal. Diferenta e ca eu ii las sa se distreze cum vor, nu le impun ce vreau eu si ce consider eu distractie.
        • +7 (7 voturi)    
          Daca atata ai inteles din rastignire, (Sâmbătă, 31 octombrie 2015, 21:42)

          Iomen [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

          chiar nu ma mira zecile de comentarii anticrestine cu care spamezi. Atata te duce capul, atata faci. Nu e vina ta, e vina naturii.
  • +12 (38 voturi)    
    Basme cu spiriduși și vrăjitoare? (Vineri, 30 octombrie 2015, 15:06)

    Un cititor [anonim]

    Ce legătură au basmele românești cu dovlecii, scheletele, haloweenele și vrăjitoarele? Suntem noi oare urmașii popoarelor migratoare care au o altă cultură și mitologie? Sunt mai bune tradițiile altora decât ale noastre? Mergem noi la americani prin școli să-i obligăm pe copii lor să meargă cu plugușorul? De unde atâta servilism? Lasând la o parte caracterul profund anticreștin al acestor manifestări, ele sunt dezgustătoare și profund comerciale.
    • 0 (30 voturi)    
      Nu zau??? (Vineri, 30 octombrie 2015, 15:47)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

      Ai fost in SUA sau in orice alta tara care sarbatoreste Halloween-ul si te-a oprit cineva sa mergi cu plugusorul, steaua? Eu am fost si nu m-a oprit nimeni, ba chiar le-a placut cand le-am si tradus si explicat ce este! Iar partea cu "Sunt mai bune tradițiile altora decât ale noastre?" e prostie curata!!! Cine te impiedica sa sarbatoresti traditiile noastre si sa le si promovezi? Nu am auzit de nici o lege, hotarare in acest sens. Pe de alta parte nici nu te obliga nimeni sa serbezi Halloween-ul. Asa ca daca nu vrei nu-l serba. Dar cu ce drept impiedici pe altii?
    • -5 (19 voturi)    
      Esti din Evul Mediu (Vineri, 30 octombrie 2015, 16:13)

      adeh [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

      In tara aceea a desertaciunilor si migratiei (apropos, da, si noi romanii, suntem urmasii unor migratori - mai citeste), sunt acceptate toate sarabtorile religiilor recunoscute. Si nu vine nimeni sa iti atraga atentia ca sarabatoresti ceva ce ei nu cunosc.

      Poporul roman cel primitor, nu accepta de fapt pe nimeni. Nici macar pe el insusi... Trist
      • +7 (7 voturi)    
        Ce carte ai citit tu (Sâmbătă, 31 octombrie 2015, 21:44)

        Iomen [utilizator] i-a raspuns lui adeh

        ...care scrie ca romanii sint urmasii migratorilor? Cartea de istorie din scoala nu e sigur.
  • +12 (38 voturi)    
    nam (Vineri, 30 octombrie 2015, 15:08)

    idealogul [anonim]

    Serios!? Prin America de unde vin toate practic Christmas-ul a fost practic distrus si transformat in X-mas. Pentru majoritatea care nu inteleg a fost scoasa nasterea mantuitorului Christ si inlocuita cu X din Christmas (eliminarea oricarei semnificatii spirituale si inlocuirea cu materialism si consumerism). Bradutul impodobit este intolerant si Obama l-a interzis. Stiu ca pe hotznews stirile astea nu prea ajung (distrugerea semnificatiei craciunului si pastelui). Asa ca promovam din plin sarbatori cu demoni, zombii si vrajitori (si ne bosumflam daca nu reusim sa fortam si copii vecinilor sa participe - deci participarea e obligatorie si nu benevola) si in schimb distrugem sarbatorile luminii, sperantei si salvarii.
    • -8 (18 voturi)    
      ai calatorit aici (Vineri, 30 octombrie 2015, 15:59)

      amanda13 [utilizator] i-a raspuns lui idealogul

      ca sa vorbesti? Vorbesti pe langa amice!
      • -6 (16 voturi)    
        Lasa-l ca nici nu am cuvinte sa-l caracterizez (Vineri, 30 octombrie 2015, 16:30)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui amanda13

        Ce brad a interziz Obama??? Nu numai ca "idealogul" nu a fost in State, dar nici macar nu se informeaza. Ganditi-va numai la bradul imens si spectacolul din Rockefeller Center!
    • -3 (7 voturi)    
      inainte de toate (Sâmbătă, 31 octombrie 2015, 9:27)

      vizirul [utilizator] i-a raspuns lui idealogul

      invatea sa scrii si sa vorbesti corect.
      • +6 (6 voturi)    
        Rade ciob (Sâmbătă, 31 octombrie 2015, 21:46)

        Iomen [utilizator] i-a raspuns lui vizirul

        "Invatea" tu intai.
  • +10 (36 voturi)    
    Hai lasati-o mai moale... (Vineri, 30 octombrie 2015, 15:10)

    ddanescu [utilizator]

    De cand e sarbatorirea Haloween-ului un semn al libertatii de exprimare? De ce sa nu fie refuzul de a sarbatorii Haloween-ul un semn al libertatii? Trebuie toti sa ne conformam comercialismului american sai sa ne uitam ca tampitii la Spiderman si Superman?

    De ce nu militati pentru o sarbatoare a povestilor romanesti?

    Lasati parintii sa decida ce e mai bine pentru copii lor.
    • -4 (22 voturi)    
      Se pare ca nu pricepi (Vineri, 30 octombrie 2015, 15:53)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui ddanescu

      Si sarbatorirea si refuzul de a sarbatori SUNT semne si drepturi datorita libertatii de exprimare. Interzicerea sau obligativitatea de a sarbatori sunt cele care denota lipsa libertatii de exprimare. Cine te-a orit sa militezi si sa faci ca lumea sa urmeze si sa sarbatoreasca povestile romanesti? Eu cred ca nimeni.
    • -3 (13 voturi)    
      Popa din traditii (Vineri, 30 octombrie 2015, 15:55)

      Casargoz [utilizator] i-a raspuns lui ddanescu

      Noaptea nu trecuse încă, dar luceau pe boltă, roşii,
      Zorile, vestind lumina; iar prin sat, cântau cocoşii.
      Popa, după ce dormise toată noaptea liniştit,
      Cum se deşteptă, cu soacra-i în cerdac ieşi grăbit.
      — Nu s-a-ntors, şi-i ziuă, mamă! Vezi? L-or fi-nhăţat în gheare
      Tartorii, de bună seamă. L-or fi dus! Ce bine-mi pare!
      Care nu-i fu însă ciuda, când deodată, hop! cu carul,
      Îl zări intrând pe poartă: — A, ba vine, zău, tâlharul!
      Teafăr! n-are nici pe dracu'! Uite-l! scapă dacă poţi!
      Vai, vai, bate-l-ar să-l bată Dumnezeu şi sfinţii toţi!
      Dar şi-a stăpânit mânia... Şi vroind a mai afla
      De la dânsul una-alta, începu a-l întreba
      — Ei, băiete, ce-i povestea?
      — Bine. Iată-mă sosit.
      — Cine mai era la moară?
      — Hei, stăpâne preacinstit!
      Când ai şti ce-a fost acolo! Dracii toţi din iad, gândesc!
      — Zău? şi n-ai păţit nimica!
      — Aş! ba cum să nu paţesc?
      Îmi furaseră, spurcaţii: grâu, secară... tot!... din saci;
      Şi mi-au pus în loc cenuşă! Da-i vârâi şi eu în draci!
  • +15 (41 voturi)    
    moroi, fantome, draci (Vineri, 30 octombrie 2015, 15:12)

    badia [anonim]

    Dar ce facem cu parintii care nu se limiteaza la printisori, cavaleri, printese si vrajitorite?
    Anul trecut, copilul meu a visat urit o saptamina dupa Halloween. Caci a avut colegi care au venit scalimbaiti in fantome, moroi, frankensteini, zombie, cu ochii scursi, cu matze desenate pe tricouri si alte asemenea delicii. Nicidecum lumea idilica imaginata de dvs., " basme, printi si printese, zane, spiridusi, pirati si vrajitoare"
    N-am ucis nimic: nici imaginatie, nici basme nici inocenta. Vreau doar sa-mi protejez copilul si sa-l cresc echilibrat. Fara nici un fel de indoctrinare.
    Asa ca, drum bun spre "scoli private, unde libertatea de gandire si exprimare nu e ingradita "oficial".

    Asa ca, domnule Pana, cresteti-va copilul asa cum doriti si sa-i populati imaginarul cu cite tenebre vreti.. Fiecare are dreptul sa s-l creasca asa cum doreste, dupa cum, fiecare are dreptul la opinie.
    • -9 (29 voturi)    
      Pai educa-l mai bine! (Vineri, 30 octombrie 2015, 15:56)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui badia

      De ce nu-i explici ce sunt astea, ca nu exista in realitate, etc. La urma urmei asta inseamna ca ar trebui sa se sperie si de draci, iad, etc. Daca nu esti in stare nu e vina nimanui. Si pentru asta nu inseamna ca trebuie sa interzici altora care sunt mai deschisi la minte...
    • -3 (15 voturi)    
      pai (Vineri, 30 octombrie 2015, 16:06)

      cezarjipa [utilizator] i-a raspuns lui badia

      tocmai i-ati interzis lu ala dreptul, prin impiedicarea haloinului la scoala
    • -6 (18 voturi)    
      Capra cu trei iezi (Vineri, 30 octombrie 2015, 16:15)

      adeh [utilizator] i-a raspuns lui badia

      Serios? Pai inseamna ca nu mai trebuie sa ii cititi Capra cu trei iezi. Si pe mine ma sperie lupul care inghite copii si apoi le pune tigvele in geam. Ca sa nu mai spun scena cu lupul care cade intr-o groapa in flacari!!!
    • -5 (15 voturi)    
      aha (Vineri, 30 octombrie 2015, 21:08)

      ampersand [utilizator] i-a raspuns lui badia

      da cu povestile-n care baba cea rea e aruncata-n cuptor si arsa de vie...?
  • +5 (35 voturi)    
    Taticu (Vineri, 30 octombrie 2015, 15:13)

    Ambalezu [utilizator]

    asta cu scrisoarea probabil e vreun frustrat caruia ii este rusine cu sarbatorile romanesti si simte ca daca adopta niste chestii straine de traditia romaneasca devine mai interesant. In general romanii resping aceasta sarbatoare dar in media apare contrariul. Oare de ce?
    • +6 (12 voturi)    
      complot (Vineri, 30 octombrie 2015, 16:07)

      cezarjipa [utilizator] i-a raspuns lui Ambalezu

      Complot.
    • -2 (8 voturi)    
      care? (Sâmbătă, 31 octombrie 2015, 9:35)

      vizirul [utilizator] i-a raspuns lui Ambalezu

      poti sa enumeri cateva sarbatori romanesti si care nu sunt "chestii straine"?
  • +4 (30 voturi)    
    despre sarbatoare (Vineri, 30 octombrie 2015, 15:21)

    alexandru [anonim]

    cu mult drag va rog sa cititi si opinia exprimata la adresa de mai jos:

    http://www.expunere.com/interviu-dr-virgiliu-gheorghe-halloween-este-o-sarbatoare-care-promoveaza-un-comportament-violent-specific-vrajitoarelor-si-monstrilor-pe-care-ii-invoca-efectele-asupra-copiilor-se-vor-vedea-in-ti.html
    • -2 (16 voturi)    
      Capra cu trei iezi (Vineri, 30 octombrie 2015, 16:19)

      adeh [utilizator] i-a raspuns lui alexandru

      Va rog sa scrieti sa se interzica si Capra cu trei iezi!

      Acum mi-am dat seama de ce sunt atat de multi romani hoti, violenti si needucati! Evident, au citit Capra cu trei iezi! Cum sa nu fie violenti dupa ce au citit ca lupul a pus tigvele iezilor in geam si apoi capra l-a ars de viu???
      • -3 (13 voturi)    
        Si inca cate: (Vineri, 30 octombrie 2015, 18:21)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui adeh

        De la Catelus cu paru' cret la Mesterul Manole, Miorita, Baltagul...
        • +7 (7 voturi)    
          Analogie trasa de par (Duminică, 1 noiembrie 2015, 9:28)

          Iomen [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

          Eu am ascultat Capra cu 3 iezi si citita si de pe disc in copilarie de n ori si nu m-am speriat niciodata. Si nici nu stiu vreun prieten din copilarie sa se fi speriat. Prin compartie aici vorbim de personaje din filme de groaza, care trebuie sa te ingrozeasca, altfel nimeni nu-si ia banu'. Total altceva.
          Iar daca din metafora din Mesterul Manole in care se vede cum arta se naste greu si creatia care dureaza peste veacuri cere renuntarea la viata de familie, la o viata proprie, tu ramai cu niste ziduri care se darama, o gravida zidita de vie si unii care-si rup oasele sarind de pe acoperis imi pare rau, dar asta ti-e nivelul. Orice discutie intelectuala cu tine e de prisos.
  • +1 (33 voturi)    
    despre H (Vineri, 30 octombrie 2015, 15:22)

    ADI [anonim]

    Care e problema daca se costumeaza copiii si aduc dovleci scobiti? Este o bucurie pentru ei si le pune imaginatia la lucru.
    Eu pe al meu copil l-am deghizat la dorinta lui in magician, i-am scobit ieri doi dovlecei, ne-am distrat aseara impreuna facand asta. Apoi in decembrie va canta colinde romanesti si probebil va invata si vreunul in engleza.
    Din cand in cand mai ajungem si pe la biserica. Ne plac bisericile mai mult ca arhitectura, cele mai mici ca cele mari si noi nu ni se par normale. S-au departat de oameni si de scara umana.
    Oameni buni, sarbatoarea asta e doar o bucurie pentru copii. Stati calmi, daca isi pun copii coifuri pe cap nu inseamna ca va vor vrajii.
    • +6 (6 voturi)    
      Ce sadim aia recoltam (Sâmbătă, 31 octombrie 2015, 12:46)

      mihai [anonim] i-a raspuns lui ADI

      si la biserica fac scenete biblice, se imbraca in pastori și au rolurile lor intr-un cadru cat se poate de linistit și luminos. E alegerea dvs ce directie ii dati copilului. Nu poate nimeni să spună parintilor nimic. Unor părinti li se păreau normal să facă sex in fata copiilor, altii investesc o gramada de bani in Xbox și jocuri in care ucid oameni cu masina sau cu pistolul, altii se uita impreuna cu copiii la filme horror și altii ii invata să cerșească sau să fure. Asta e directia pe care o dati și răsplata o vom culege fiecare. Ce am sădit in el aia vom primi, dar eu unul nu mă mai mir ce mi-e dat să văd la știri, probabil dvs vi se pare firesc.
  • +7 (21 voturi)    
    .... (Vineri, 30 octombrie 2015, 15:24)

    tirolez [utilizator]

    Poate unii oameni nu au vrut pentru ca implica niste cheltuieli? Am vazut ieri la trecerea de pietoni o printesa si o vrajitoare imbracate foarte subtire tremurand. Poate nu toti parintii isi permit costumasele astea.Plus ca mi se pare ciudat sa stai la ore imbracat in Spider Man, Super Man sau vrajitoare. Sau azi anulam toate orele? Asa o sarbatoare....
    La "noi" in clasa s-a facut ceva la ora de engleza si atat. Prin ceva inteleg ca au facut ei masti, desenat dovleaci, confectionat coifuri etc.
  • +15 (27 voturi)    
    aparentele inseala (Vineri, 30 octombrie 2015, 15:31)

    gigel de luxembourg [utilizator]

    cu ce drept se considera cei carora le place aceasta sarbatoare drept singurii care au imaginatie? cu ce drept emite nenea asta judecati de valoare universala? de ce, daca nu-ti place halloween, esti considerat prost, fara imaginatie, inapoiat etc. Eu, unul, consider sarbatoarea asta drept ceva unde tocmai imaginatia lipseste. Sa explic: practic ti se da o tema anume, sa fii inspaimantator si sa faci ceva legat de vrajitoare, zombie etc. De cand asta inseamna imaginatie? Adevarata imaginatie este acolo unde poti sa improvizezi oricum, in orice fel, in orice zi si pe orice tema.
    Ca majoritatea celor care refuza halloween o fac pe teme de bigotism e alta poveste, e adevarat, insa nu mi se pare corect, etic, de bun simt etc sa iti arogi pozitia de om modern, plin de imaginatie, daca tu urmezi, ca o oaie, temele de sarbatoare impuse de media ci, din pacate, esti exact opusul a ceea ce incerci sa pari.
  • +7 (23 voturi)    
    trist (Vineri, 30 octombrie 2015, 15:32)

    gelu antigelu [utilizator]

    e destul de trist sa vezi ca bombardamentul propagandistic comercial continuu reuseste sa creeze astfel de "idioti utili" (citat din Lenin pentru necunoscatori), asa cum este autorul scrisorii. care se mira absolut prosteste de ce nu toti copii participa la o chestie atat de falsa si straina pentru romani, care are doar o valoare comerciala grotesca. este exact acelasi gen de persoane care plangeau sincer la moartea lui Stalin. se cheama propaganda continua si dupa cum se vede da roade in orice domeniu.
    sper sa nu ajungem sa traim vremuri in care presiunile unor astfel de personaje sa ne oblige sa sarbatorim toti voiosi Halloween-ul evident cu cat mai multe cumparaturi de sezon!
  • -3 (27 voturi)    
    Ma bucura aceasta scrisoare (Vineri, 30 octombrie 2015, 15:42)

    Metec [utilizator]

    Daca mai sunt si parinti din acestia cu coloana vertebrala, care refuza mimetismul cultural si tampirea americana, nu pot decat sa ma bucur. Inseamna ca snobismul si prostia nu sunt, totusi, majoritare in Romania.
    Daca as fi pus intr-o functie de conducere in statul roman, as promova in mod concret sarbatorile romanesti, fara a le interzice pe cele straine. De exemplu, as recompensa material scolile si gradinitele care organizeaza sarbatori precum Caloianul, Dragobetele, Sanzienele sau Dragaica, Plugusorul si altele. Cine prefera Halloween, Thanksgiving sau Valentine's Day n-are decat, dar sa nu primeasca un sfant de la statul roman.
    • -3 (11 voturi)    
      pai le-au interzis deja (Vineri, 30 octombrie 2015, 16:09)

      cezarjipa [utilizator] i-a raspuns lui Metec

      "Daca as fi pus intr-o functie de conducere in statul roman, as promova in mod concret sarbatorile romanesti, fara a le interzice pe cele straine"

      Scrisoarea era despre interdictie.
      • +10 (16 voturi)    
        Parintii au refuzat (Vineri, 30 octombrie 2015, 16:29)

        Metec [utilizator] i-a raspuns lui cezarjipa

        E dreptul suveran al parintelui sa decida ce este mai bine pentru copilul sau. Aici nu a fost vorba de nicio interdictie administrativa, ci de decizia democratica a majoritatii parintilor de la o scoala.
  • +9 (25 voturi)    
    foarte dragut din partea taticului (Vineri, 30 octombrie 2015, 15:43)

    nu conteaza [anonim]

    doamne ce fiinte triste....
    DA domnule tatic.. iti dau eu dreptul sa sarbatoresti Halloweenun DOAR DACA esti capabil sa spui care este semnificatia lui altfel cred ca oricine poate sa inceapa sa sarbatoreasca pana si ziua de miercuri daca asa simte el
    • -5 (11 voturi)    
      conditie (Vineri, 30 octombrie 2015, 16:10)

      cezarjipa [utilizator] i-a raspuns lui nu conteaza

      Nu poti pune conditii.
    • -4 (12 voturi)    
      Si care e problema ta? (Vineri, 30 octombrie 2015, 18:23)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui nu conteaza

      Daca eu vreau sa serbez ziua de miercuri ce e rau in asta? Doar nu te oblig si pe tine sa o serbezi daca nu vrei. Dar pariez ca daca te-as invita la o bere sau un pahar de vin ai accepta!
  • +12 (20 voturi)    
    indiferent ce facem (Vineri, 30 octombrie 2015, 15:50)

    Hans Metter [utilizator]

    important e sa primeze bunul simt... din start nu mi-a placut faptul ca autorul scrisorii s-a adresat cu "habodnici si razbunatori"..

    pana la urma fiecare are dreptul sa se exprime cum vrea...timpul va stabili daca aceasta sarbatoare straina va fi importanta sau ba...
  • +11 (27 voturi)    
    Dar vai! (Vineri, 30 octombrie 2015, 15:55)

    xolv [utilizator]

    Ce tragedie fara aceasta aniversare consumerista!!! Mai bine si-ar trimite copii la sport decat la sarbatori de doi lei !!!
    • -3 (13 voturi)    
      dreptul lor (Vineri, 30 octombrie 2015, 16:10)

      cezarjipa [utilizator] i-a raspuns lui xolv

      E dreptul lor.
  • -3 (29 voturi)    
    hah (Vineri, 30 octombrie 2015, 15:55)

    amanda13 [utilizator]

    Tocmai ce am avut si eu o conversatie pe aceeasi tema cu mama, care e in Romania in vreme ce eu locuiesc in State, despre cat de nociv si diavolesc e Halloweenul. Chiar mi-a sarit tandara. Nu mai are BOR cu cine sa se razboiasca? Calmati-va fratilor! E o sarbatoare a copiilor! Aici copiii primesc bomboane si toata lumea se bucura de fericirea lor. Abia astept sa ies cu micuta mea maine. Mi s-a acrit de fanaticii astia religiosi de Romanica - apropos - Halloween este un derivat al Zilei Mortilor. Nu vi se pare mai nociv si mai sinistru sa pupati moaste? Va place sa dati de pomana la morti? Atunci ce Dumnezeu aveti cu Halloweenul?
    • -6 (18 voturi)    
      Bine spus (Vineri, 30 octombrie 2015, 16:13)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui amanda13

      Si din pacate inca un motiv de a emigra. Lasa-i in evul lor mediu daca le place asa. Ce ma "distreaza" e ca majoritatea se leaga de Halloween ca nu e romaneasca si ca nu sunt promovate sarbatorile romanesti. Dar cine ii impiedica sa faca asta? Nu am auzit pe nimeni sa critice mersul cu steaua de Craciun, plugusorul de Anul Nou. Si atunci? De ce nu promovati mai mult astea si eventual si altele mai necunoscute? Inca o data, ca sa pricepeti: CINE VA IMPIEDICA??? Dar cu ce drept impiedicati voi pe cineva sa sarbatoreasca ceva? Doar nu va obliga nimeni sa sarbatoriti Halloween-ul (sau altele) daca nu vreti!!
      • -5 (11 voturi)    
        corect (Vineri, 30 octombrie 2015, 19:37)

        amanda13 [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

        multumesc!
    • +3 (15 voturi)    
      Tara noastra este ROMANIA (Vineri, 30 octombrie 2015, 16:41)

      lisandra [anonim] i-a raspuns lui amanda13

      Ramai in State si, lasa ROMANIA, asa se scrie, celor care sunt aici...
  • +1 (23 voturi)    
    Evil Mediu (Vineri, 30 octombrie 2015, 15:56)

    adeh [utilizator]

    Se pare ca, pentru multi, a face coada la mioste ca sa pupi niste oase descarnate este mult mai educativ decat sa traiesti in lumea basmelor!
    Daca in fiecare zi auzi la televizor osanale ridicate bisericii, moastelor, popilor, nu e de mirare ca sunt parinti care reactioneaza ca in Evul Mediu.
    De-a lingul anilor am stat de vorba cu multi parinti ai colegilor fetitei mele si am ramas socata sa vad ca, desi sunt de acord ca nu se invata absolut mimic bun la ora de religie (uneori sunt chiar lectii nocive pentru elevi), nu isi retrag copiii de la aceasta materie. unora le este frica sa se opuna "autoritatii" (poate pateste ceva copilul), altii merg cu turma (este mai simplu asa).
    • +7 (7 voturi)    
      Daca iti faci cultura (Sâmbătă, 31 octombrie 2015, 22:07)

      Iomen [utilizator] i-a raspuns lui adeh

      ...din stirile de ora 5 normal ca pentru tine religia inseamna pupat de moaste. Eu n-am pupat in viata mea si nici nu stiu pe cineva care a facut asta. E la fel cum vesticii mediocrii cred ca in Romania sint numai hoti, cersetori su curve. Nu esti cu nimic mai breaz.
  • +8 (22 voturi)    
    putina documentare nu strica (Vineri, 30 octombrie 2015, 16:01)

    un idiot [anonim]

    o minima documentare pe Wikipedia in legatura cu aceasta "sarbatoare" poate aduce lamuriri benefice asupra subiectului. domnu' Pana are ce are cu biserica ortodoxa romana si cu APOR ca altfel nu vad nici o trimitere catre vatican care a condamnat (respins) aceasta "sarbatoare" Este usor si la moda sa preluam pe nemestecate diferite evenimente cu origini sanatoase doar pentru simplul fapt ca sint provenite din west si da bine sa fi in trend sau alaturi de ce mai stranuta westicii. Unii spun ca acest evenimen este de satanica :))) Este vorba de Părintele” modern al „bisericii lui Satan”, Anton Szandor LaVey, obișnuia să spună că Halloween este una dintre cele mai mari sărbători în calendarul satanic, alături de „Noaptea Walpurgică“ sau Sabatul vrăjitoarelor, de pe 1 mai. (preluat de pe wikipedia)
    Somn usor natiune.
  • -2 (22 voturi)    
    horror (Vineri, 30 octombrie 2015, 16:09)

    Ion Zapada [utilizator]

    oare ce.i mai horror..sa iti costumezi copilul in vrajitoare, bostan, "schelet" sau sa-l duci pe la biserica sa "pupe" "moaste" (schelete ina deveratul sens al cuvantului).

    Eu stiu cum sa spun, dar pe mine si acum ma furnic ape sira spinarii cand imi amintesc de "degethele"* lui Dumitru (niste oase maronii90, puse la vedere in Bucuresti, unde popa te indemna sa te inchini la ele.

    Sau sa pupi o crice cu unul rastignit de unde curge sange (fie ea si numa' pictura, statuie).

    Acum serios, care-i mai horror din cele 2?

    Taman astia cu relia ortodoxa s-or gasit sa tipe impotriva Halloween?
  • -5 (19 voturi)    
    I see stupid people (Vineri, 30 octombrie 2015, 16:11)

    dandra [utilizator]

    Hai sa-l interzicem si pe mos craciun, ca este un personak fictiv si sa luam copiilor aceasta bucurie.
  • +2 (16 voturi)    
    sincer (Vineri, 30 octombrie 2015, 16:11)

    CRMS [utilizator]

    Sincer sunt convins ca nici cei din APOR care tin partea oligarhilor din ortodoxie nici cei care cred ca Holloween-ul este doar un joc inocent, nu cunosc adevarata fata a lucrurilor si prin urmare se lasa manipulati avand impresia ca sunt niste oamani liberi care-si fac propriile alegeri.
    Din pacate nu esti liber atata vreme cat nu cunosti ce se ascunde in spatele acestor lucruri.
    Esti doar un biet naiv, masa de manevra pentru unii sau pentru altii, "carne de tun" cum se mai spune.
    • -6 (6 voturi)    
      Pai (Sâmbătă, 31 octombrie 2015, 15:56)

      siska [utilizator] i-a raspuns lui CRMS

      acum depinde cum vrei s-o iei. Eu am dat de asta: https://ro.wikipedia.org/wiki/Halloween . Si nu mi se pare asa de agresiv. Tu ce zici (evident, daca ai rabdare sa citesti fara sa "sari" paragrafe ) ?
  • +8 (20 voturi)    
    Draga tatic de vrajitoare... (Vineri, 30 octombrie 2015, 16:12)

    Sutcivni [utilizator]

    ramai sluga lui BAphomet daca vrei, dar lasa-i pe parintii celorlalti copii in liniste si pace.

    Ptiu satana, piei!
    • -5 (5 voturi)    
      Baphomet ?? (Sâmbătă, 31 octombrie 2015, 15:58)

      siska [utilizator] i-a raspuns lui Sutcivni

      Wow !! Ia citeste (dar nu din doi in doi) https://ro.wikipedia.org/wiki/Halloween .
  • +14 (22 voturi)    
    specificul național (Vineri, 30 octombrie 2015, 16:52)

    PaoloCorbera1 [anonim]

    am trăit ceva vreme prin Europa, Franța, Elveția, Germania, și nicăieri nu am văzut atâta tapaj că e Halloween, acolo e ceva irelevant, un obicei american, haios, și atât. Pe când în România se pare că trebuie introdus la nivel național, imitat neapărat. De ce? Specificul național românesc trebuie să devină imitația?
    Mulți le interzic copiilor să participe la activitățile astea pur mercantile nu pentru că sunt ne-ortodoxe ci pentru că imitația e stupidă.

    PS primele fraze ale scrisorii de mai sus indică clar că avem de a face cu un imbecil. Cică n-a văzut nimic mai frumos... ce viață trebuie să aibă sărmanul... Visează la Hankey the Christmas Poo...
  • +17 (17 voturi)    
    Articol in alb si negru... fara pic de culoare (Vineri, 30 octombrie 2015, 16:55)

    Alex [anonim]

    Sunt multi care se considera ca sunt oameni deschisi la minte, care iubesc progresul si toleranta... dar in acelasi timp critica de mama focului pe toti cei care nu au aceeasi parere cu ei.
    Pentru ei exista o singura opinie, poate fi chiar cea de open minded (asa cum o inteleg ei) iar toti ceilalti sunt prosti, habotnici si razbunatori.

    Practic adopta aceeasi gandire dogmatica pe care o critica la ceilalti... dar dogma este diferita.

    Daca asta este gandire deschisa, atunci ce fel de gandire este asta: Mie imi place aceasta sarbatoare si ma distrez de minune, altora nu le place si probabil ca au motivele lor. nu ii judec si incerc sa-i inteleg. Nu reusesc dar e dreptul lor sa traiasca cum vor ei, eu traiesc cum vreau eu si ma distrez de minune. Seamana cu ideea articolului? Eu cred ca nu... din pacate.
  • +8 (22 voturi)    
    Originea spune totul (Vineri, 30 octombrie 2015, 16:59)

    Marius [anonim]

    Ce era Halloweenul la origini? Un mare ,,sabath” anual al vrajitoarelor ce practicau magia neagra, al persoanelor care invocau lumile infernale. Care ar fi distractia sa rezonezi cu entitatile infernale? DE CE s-a suparat taticul vrajitoarei pt faptul ca alti parinti nu au dorit ca copiii lor sa rezoneze cu lumile infernale? De unde pana unde ideea imbecila ca cine nu e de acord cu Halloweenul e negresit un habotnic ortodox si consumator de stiri de ora 5? Eu nu sunt nici ortodox si nici consumator de stiri de ora 5 (ultimele stiri de la ora 5 le-am vizionat pe 11.09.2001) insa sunt de parere ca parintii care-si incurajeaza copii sa se distreze de Halloween prin costumatii si comportamente ce evoca demonii si lumile infernale sunt niste imbecili.
  • +6 (12 voturi)    
    sarbatoare comerciala de import. (Vineri, 30 octombrie 2015, 17:28)

    yoko ono [anonim]

    Domnule tatic frustat, se poate organiza frumos, civilizat daca doriti, un bal mascat, un carnaval al mastilor si costumelor cu piese, scenete, parade si concursuri de deghizari unde copii chiar au ce invata.
    Nu tembelismul promovat comercial peste ocean, unde copii imbracati hidos umbla cu "cersitul" de dulciuri.
    Apopo, copilul tau ultramodern stie vreun plugusor adaptat varstei lui?
  • +11 (19 voturi)    
    Superificiala scrisoarea (Vineri, 30 octombrie 2015, 18:43)

    Mr. Happy [anonim]

    Oare de unde stie autorul "scrisorii" ca pentru restul de copii a fost interzis de catre parinti halloween-ul? - a discutat personal cu peste 500 de parinti sau i-a intrebat pe copii si toti au raspuns in cor: DA? (scuzat sa-mi fie sarcasmul).

    Oare de unde stie autorul "scrisorii" ca imaginatia copiiilor si lumea basmelor a fost "ucisa" de catre parinti? - a discutat cu peste 500 de copii?

    Oare, autorul "scrisorii" se gandeste ca exista si parinti care fac eforturi ca sa-si mentina copilul in scoala si sa-i asigure minimul necesar, neavand bani de un costum in fiecare an...?

    O alta curiozitate ar fi: de unde stie autorul "scrisorii" cum si in ce lume au intrat copii neparticipanti la sarbatoarea de halloween? - a vazut dis-de-dimineata in zatul de la cafea sau globul de cristal i-a aratat ceva? (din nou, scuzat sa-mi fie sarcasmul).

    Afirmatiile autorului, mi se par superficiale, limitate si usor agresive la adresa parintilor ce nu sunt de accord cu aceasta sarbatoare sau pur si simplu o ignora, iar, hotnews.ro consider ca ar trebui sa studieze mai atent continutul unor astfel de "scrisori" innainte de publicarea online.
    Si, cum acesta este un site cu destui cititori, prin publicarea unor astfel de scrisori reusiti sa generati o stare de tensiune indirecta intre cei care doresc si cei care nu doresc sa participe la aceasta sarbatoare, parerea mea.

    Bucurati-va de bucuria copilului vostru, indiferent ce il face fericit, nu cumva la asta se rezuma astfel de manifestatii?

    Mi se pare trist, cum multi oameni si organizatii isi irosesc timpul si energia, dezbatand indelung, subiecte lipsite de o importanta reala pentru societate, iar lucrurilor cu adevarat importante nu le acordam atentia cuvenita, parerea mea. Oare cand o sa ne mobilizam pentru modernizarea sistemului de invatamant asa cum ne mobilizam pentru sau contra unor sarbatori?


    Si inca ceva...happy thanksgiving day! Ca urmeaza dupa halloween.
  • +7 (13 voturi)    
    Biata limba romana - cenusareasa! (Vineri, 30 octombrie 2015, 18:56)

    EllenaSt [anonim]

    Mai sa fie! "Halloween", "Spider Man" stim sa scriem corect!
    "De propriii lor parinti!" - mai greu sa-l scriem corect! Precis, parintele a gresit scrierea pe motiv de... indignare!
    • -6 (8 voturi)    
      chirilice (Sâmbătă, 31 octombrie 2015, 9:51)

      vizirul [utilizator] i-a raspuns lui EllenaSt

      ai prefera poate scrierea slavoneasca? Te-ai intrebat cand s-a introdus scrierea cu caractere latine in tara asta? Documenteaza-te si poate vei afla ca abea in sec.XIX, si ca daca am fi invocat si atunci "traditia" am fi ramas la slavoneasca.
      • +7 (7 voturi)    
        Semidoctii care nu inteleg (Sâmbătă, 31 octombrie 2015, 22:14)

        Iomen [utilizator] i-a raspuns lui vizirul

        Cand s-au introdus caracterele latine stim. Ce nu stii tu care te dai destept e ca exact traditia a dus la asta. Scrierea chirilica e adaptata limbilor slave, iar cum romana e o limba latina s-a trecut la scrierea care i se potriveste cel mai bine, scrierea folosita de stramosii nostri romani.
  • +10 (14 voturi)    
    Sarbatoare pagana (Vineri, 30 octombrie 2015, 20:47)

    Gina [anonim]

    Sarbatoare pagana importanta de la americani. Punct.
  • -3 (17 voturi)    
    Halloween, care-i problema?! (Vineri, 30 octombrie 2015, 20:50)

    GRANDFATHER [anonim]

    De ce oare costumatia, mastile si obiceiurile de Halloween sunt necrestine, eventual, "satanice", iar "bandele", "malancile" si "mascatii", care "bantuie" pe ulitele pline de omat ale satelor (si oraselor) noastre, intre Craciun si Boboteaza, sunt musai "crestine", "traditionale" si "folclorice"?!
  • +7 (11 voturi)    
    eu zic ca democratic ar fi... (Vineri, 30 octombrie 2015, 21:57)

    k [anonim]

    sa se bucure fiecare cu cine vrea: unii cu Satana, ceilalt cu Hristos....iar taticului de vrajitoare ii urez sa fie sanatos satanizandu-si copiii acasa, pe strada sau la scoala, noaptea sau dimineata....
  • +7 (13 voturi)    
    Pentru acest tatic nefericit (Vineri, 30 octombrie 2015, 22:04)

    Cetatean [anonim]

    ...Imi vine sa rad este suparat ca nu vede ,,Mamici purtand bentite cu urechi de pisica''saracu mai bine ai fi suparat cpe mamicile care isi abandoneaza copiii ,iar altele muncesc prea mult si nu au timp de copii.Restul este o falsa inducere precum ca , oamenii ca vor fi mai fericiti daca adopta Halloween-ul in timp ce in lume sunt milioane de copii nefericiti,care nu au copilarie au razboaie sau nu au ce sa manance.
  • -9 (13 voturi)    
    Halloween (Sâmbătă, 31 octombrie 2015, 0:00)

    Ciprian Rosu [anonim]

    Mai astia de o tineti langa ca Hallowwenul este sinonim cu sarbatoarea lui ala negru si urat si sacrificii umane, mai duceti-va, Doamne iarta-ma, in sloboz de inculti si de bigoti oligrofeni!!! Asa grad de prostie si ignoranta in Romania anului 2015?! Cand va imbatati de va pisati pe voi si va luati copiii si femeia la omor nu sunteti satanisti si pagani?! 'Mi-as pula in rasa voastra de ingusti, gata, de interzicerea Halloweenului depinde propasirea neamului romanesc! Da' cand v-o luati la laba dupa filme xxx occidentale in loc sa invatati istorie din filmele lui Sergiu Nicolaescu nu mai sunt bad guys americanii si celelalte popoare vestice?! Ba, ce fatarnici si tampiti puteti fi, futu-va muierile peste tot, ca-n Vest (ca la ce ocupati si indarjiti pe patriotism si traditie sunteti, oricum le futeti rar spre deloc)! Hai sictir!!!
    • 0 (0 voturi)    
      Omul zilelor noastre (Luni, 2 noiembrie 2015, 11:17)

      Metec [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian Rosu

      Bravo, amice! Te-ai exprimat liber, cand moderatorul atipise (pesemne) si a iesit o "capodopera". Cred ca ai pledat "bine" cauza Halloween-ului, acum e clar cum gandeste un tanar monden si orientat al vremurilor actuale.
  • +6 (10 voturi)    
    Cum stau lucrurile (Sâmbătă, 31 octombrie 2015, 3:45)

    Setalcott [utilizator]

    Draga taticule, in spiritul maximei libertati, daca cineva ti-a trimis copilul acasa pentru ca a aparut la scoala costumat, denunt si eu habotnicia acelor invatatori. Daca in schimb vreo "doamna" s-a trezit sa-si instituie mimetismul natang drept program scolar, crezand ca asta e calea de integrare euro-atlantica, atunci habotnicii aia care nu si-au costumat copiii cred ca sunt mai cu capul pe umeri si gandire citica. Dar din pacate in aplicarea standard teoria critica nu se aplica decat propriei culturi.
  • +9 (11 voturi)    
    taticul si-a raspuns singur (Sâmbătă, 31 octombrie 2015, 10:02)

    gigi [anonim]

    Taticule, in scrisoarea asta nu esti 100% sincer. Si acolo unde nu esti sincer se afla raspunsul. Vorbesti de costume de cavaleri, printese, pisicute, si abia la sfarsit bai, nu o data dar de cateva ori, chipurile si cate o vrajitoare. Pai asta ti-e raspunsul, pt ca stii f bine ca este invers, si dinadins rusinat ai schimbat ordinea: intai demoni, dracusori, zombie, scheleti, gauriti prin frunte si stomac, si alte rahaturi, si abia apoi cate ceva mai "de basm" cum vrei tu sa insisnuezi, un animalut, un dovlecel (printese de haloween? inseamna ca nu stii despre ce e vorba de halowenn. Cine opreste copiii sa aiba baluri mascate tot timpul anului, organizate la scoala, cu printi si printese? Implica-te taticule!).
  • +5 (7 voturi)    
    Domnule r.p. (Sâmbătă, 31 octombrie 2015, 14:55)

    ionisus [utilizator]

    Nu interzice nimeni copiilor sa se distreze, sunt multe sarbatori la care copiii se pot costuma in fel si chip, in Feti- Frumosi si Zmei-Paralei, in Zane si Ilene-Cosanzene si tot felul de personaje de basm, ca, slava Domnului, de personaje de basm nu ducem lipsa.
    Dar ce treaba are distractia copiilor cu halloween-ul?!
    Chiar nu ai aflat sau nu ai inteles semnificatia acestei ''sarbatori''?!
    Ce sa invete copiii, inclusiv ai tai, dintr-o ''sarbatoare'' care are ca scop, invocarea spiritelor satanice?!
    Faptul ca la un astfel de ''eveniment'', aseara, la un club din Bucuresti a avut loc un incendiu in care au murit zeci de tineri ti se pare o coincidenta nefericita?!
    Cum puteti fi, unii parinti, atat de orbi si de iresponsabili?
    • -5 (7 voturi)    
      Matale stii ? (Sâmbătă, 31 octombrie 2015, 16:03)

      siska [utilizator] i-a raspuns lui ionisus

      Ia uite ce zice aici (fara nici o legatura cu satanicul) : https://ro.wikipedia.org/wiki/Halloween. Ca una este istoria si alta e modul in care o interpreteaza fiecare, asta e alta discutie ...
      • +6 (8 voturi)    
        Daca citezi si din Wiki (Sâmbătă, 31 octombrie 2015, 22:17)

        Iomen [utilizator] i-a raspuns lui siska

        ...m-ai convins de tot. Chiar esti un intelectual de clasa format la scoli inalte.
  • +6 (8 voturi)    
    de ce in scoala? (Duminică, 1 noiembrie 2015, 0:23)

    basarab [anonim]

    de ce treb' promovata "sarbatoarea" asta celtica pagana in scoala, daca vreti, sarbatoriti in privat, scoala e oglinda unui popor si HELLowenul nu face parte din cel roman
  • +6 (8 voturi)    
    Vai si amar (Duminică, 1 noiembrie 2015, 5:47)

    Paul-USA [anonim]

    Pentru taticul asta care habar nu are ce vorbeste. E noaptea de Holloween aici in America si se sarbatoreste: vampiri, draci, vrajitoare si diavoli ... in mare ca romanii sa inteleaga se sarbatoreste diavolul si toate fiintele intunericului, nu stiu de unde o auzit asta de zane si ingerasi si printi in noaptea de Holloween, poate vii in vizita sa vezi ce frumos este ... vin toti cu coarne in cap si cozi de draci la usa sa le dai bomboane.
    Si apoi ce au de-a face romanii cu sarbatoarea americanilor ?!! ... imi pare bine ca se termina odata. Am 2 copii mici 2 si 4 ani si am mers la preschool la baiatu de 4 ani si le-am zis ca noi nu sarbatorim si nu a mers la scoala cand sau imbracat toti in costume.
    Copii mei sunt cei mai fericiti copii dorm si se trezesc fericiti si cu zambetul pe fata in fiecare zi si scuze dar eu nu am de gand sa ii las speriati de niste handicapati cu coarne ca sa inceapa sa aiba cosmaruri de la varsta asta. Plus noi suntem oameni care mergem la biserica si sarbatorim pe domnul ISUS, viata si lumina nu intunericul ... aici sunt intreci culte care il venereaza pe satan. In afara de traiul pe care il ai aici ... o sa te crucesti ce civilizatie destrama exista. Sper sa pot sa vin sa ii cresc in romania .... ca acuma de la clasele primare o sa ii invete pe copii de sex si homosexualite ... da carti despre satanism la scoala ai auzit?! O sa plangeti rau daca Romania ajunge ca america .... totul e pe dos aici nici un pic de moralitate, decenta sau bun simt ... in loc de buna ziua copii de 10 - 12 ani te scuipa in ochi ........ ehhh cand nu stiii si vorbesti aiurea ...... hai Noroc.
  • 0 (0 voturi)    
    mda.. (Luni, 2 noiembrie 2015, 0:45)

    Radu [anonim]

    Este o sarbatoare satanica, in lume se fac sacrificii umane de hallowen. Anormalul a devenit normal, si normalul anormal in ziua de azi, exact cum e scris.
  • 0 (0 voturi)    
    mai redus ca dovleacul (Luni, 2 noiembrie 2015, 22:41)

    cititoarea Sulfina [anonim]

    Mai tatic de vrajitoare, noi, cei care nu imitam americanii, iti lasam tie libertatea s-o faci, dar la tine acasa, nu la scoala.Spor la treaba pentru la anul!


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version