Ministerul Transporturilor a cerut companiei italiene Salini Impregilo urgentarea si definitivarea aspectelor tehnice pentru remedierea deficientelor si pentru finalizarea lucrarilor la lotul trei al autostrazii Sibiu-Orastie, in cadrul caruia o portiune de 200 metri trebuie demolata si refacuta. Totodata, avand in vedere gravitatea problemelor si tergiversarea luarii unei decizii hotaratoare pentru finalizarea contractului, Ministerul Transporturilor a solicitat, luni, de urgenta o intalnire cu reprezentantii conducerii companiei Salini Impregilo din Italia, anunta Mediafax.

O delegatie a Ministerului Transporturilor, condusa de ministrul Iulian Matache, s-a intalnit luni cu reprezentanti ai conducerii CNADNR, cat si cu reprezentanti ai companiei Salini Impregilo, pentru a discuta aspectele concrete ale problemelor autostrazii Sibiu-Orastie. Matache a facut saptamana trecuta vizita pe santierul autostrazii Sibiu Orastie.

"In functie de solutia finala agreata, MT a solicitat stabilirea unui calendar cu termene precise, care sa conduca la indeplinirea intregului obiectiv al contractului de lucrari. S-a reafirmat, totodata, pozitia partii romane, aceea de a nu plati in plus fata de prevederile contractuale", se arata intr-un comunicat al ministerului.

Lucrarile de refacere a lotului trei al Autostrazii Sibiu-Orastie, care a fost inchis la inceputul lunii septembrie, intre Saliste si Cunta, din cauza unor crapaturi in asfalt, au fost demarate, termenul limita pentru finalizare fiind luna decembrie.

O portiune de 200 de metri din Autostrada Sibiu-Orastie, aflata in zona kilometrului 60 si deschisa in noiembrie 2014, va fi demolata si refacuta complet pe cheltuiala antreprenorului, din cauza unor probleme la fundatie cauzate de infiltratii, estimadu-se ca lucrarile vor fi gata in decembrie.

Concluzia apare intr-un raport al Companiei de Autostrazi, in care specialistii Directiei Calitate solicita demolarea si refacerea unei sectiuni din Autostrada Sibiu-Orastie.

In raportul specialistilor CNADNR se arata ca fundatia autostrazii nu a fost executata corect si cu materialele prevazute in proiect, iar in zona kilometrului 60+600 metri exista infiltratii de apa la o adancime de 8-10 metri.

"Ca urmare (a problemelor constatate, n.red.) solicitam extinderea investigatiilor din corpul autostrazii pe o lungime corespunzatoare in stanga si in dreapta zonei de la kilometrul 60+600 metri pana la eliminarea din fundatie a argilei contractile si realizarea corpului autostrazii pe o fundatie sanatoasa", concluzioneaza specialistii companiei de drumuri.

Sursele citate arata ca demolarea si refacerea autostrazii vor avea loc "pe o lungime de aproximativ 200 de metri", pe cheltuiala antreprenorului, iar lucrarile ar urma sa fie finalizate in decembrie, cand autostrada va fi redeschisa circulatiei.

Incepand cu data 7 septembrie, CNADNR a restrictionat total traficul rutier intre nodul rutier Saliste (km 270+020) si nodul rutier Cunta (km 292+455).