Deputatul Remus Cernea ii cere presedintelui Klaus Iohannis sa respecte principiul separarii dintre stat si biserica, acesta sesizand faptul ca presedintele a acceptat sa tina discursul de la deschiderea anului scolar avandu-l alaturi pe Arhiepiscopul ortodox Nifon al Targovistei. "O astfel de scena nu poate fi intalnita in nici o democratie veritabila", spune Cernea.

Remus CerneaFoto: Agerpres

"Ca sustinator al alegerii domniei sale in alegerile de anul trecut imi exprim dezamagirea fata de gestul Presedintelui Romaniei de a incalca legea cultelor care prevede separarea dintre stat si biserica. Mesajul transmis de catre presedinte prin alaturarea imaginii sale de un reprezentant al cultului majoritar este ca scoala si statul roman se afla sub tutela ori influenta Bisericii Ortodoxe Romane. Or, acest lucru reprezinta o incalcare a Art. 9 din legea cultelor nr. 489 din 2006 care prevede ca: (1) In Romania nu exista religie de stat; statul este neutru fata de orice credinta religioasa sau ideologie atee. (2) Cultele sunt egale in fata legii si a autoritatilor publice. Statul, prin autoritatile sale, nu va promova si nu va favoriza acordarea de privilegii sau crearea de discriminari fata de vreun cult", spune Cernea.

Indoctrinarea religioasa a copiilor, prezenta ostentativa a prelatilor ortodocsi in scoli si ceremoniile religioase din institutiile de invatamant public reprezinta factori care afecteaza spiritul pluralist pe care ar trebui sa il aiba educatia, diversitatea societatii romanesti, drepturile celor care au alte religii ori nu au nici una si formarea culturala si intelectuala a elevilor, mai spune Cernea.

"Cu siguranta modernizarea unei societati nu se poate face anexand scoala si institutiile statului intereselor si influentei bisericii. Ma astept ca presedintele tarii sa fie garantul Constitutiei si a drepturilor tuturor cetatenilor indiferent de optiunea lor fata de religie si sa respecte legislatia in vigoare si sa apere principiul separarii dintre stat si biserica, esential pentru orice democratie moderna", mai spune Cernea.